Навчальна презентація для 6 класу і/к "Пізнаємо природу" до Модельної навчальної програми «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.)
Розчини: склад і виготовлення. Розчини у природі й побуті
Номер слайду 2
1. Що таке розчин? Пригадаймо, поміркуймо 2. Які фізичні характеристики мають рідини та тверді сполуки?
Номер слайду 3
У природіуприроді Солона морська вода Рідинні середовища живих організмів (кров, лімфа)Мінеральна вода природних джерел. Клітинний сік рослин
Номер слайду 4
У побутіЧай, кава. НапоїМиючі засоби. Будівельні суміш
Номер слайду 5
Розчин — це як мінімум двокомпонентна система, що складається з розчиненої речовини і розчинника. Маса розчину — це сума мас розчиненої речовини і розчинника.m(розчину) = m (розчиненої речовини) + m (розчинника)Розчинник – вода.
Номер слайду 6
Алгоритм розв’язання задач. Уважно прочитати умову та відповідно записати її в робочому зошиті;За умовою визначити, що є розчинником, а що є розчиненою речовиною;Записати робочу формулу і підставити, що відомо; елементи, які невідомі, можна позначити символом «х»;Зробити необхідні обчислення;Записати відповідь
Номер слайду 7
Задача № 1. Визначте масу розчину, для приготування якого використали 25 грамів солі та 75 грамів води. Дано:m (солі) = 25 гm (води) = 75 гm (розчину) — ?Розв’язанняm(розчину) = m(солі) + m(води) = 25 г + 75 г = 100 г. Відповідь: 100 г розчину.
Номер слайду 8
Задача № 2. Обчисліть масу води в розчині масою 150 грамів, якщо було витрачено 65 грамів соліДано:m (розчину)= 150 гm (солі) = 65 гm (води)-? m(розчину) = m(солі) + m(води)150 г = 65 г + m(води)m (води) = 150 г — 65 г = 85 г. Відповідь: 85 г води.
Номер слайду 9
Задача № 3. Обчисліть масу солі в розчині масою 250 грамів, якщо було витрачено 150 грамів води. Дано:m (води) = 150 гm (розчину) = 250 гm (солі) — ?Розв’язанняm(розчину) = m(солі) + m(води)250 г = m(солі) + 150 гm (солі) = 250 г — 150 г = 100 г. Відповідь: 100 г солі.
Номер слайду 10
Практичне завдання Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини. Мета: навчитися виготовляти водні розчини з різним вмістом розчиненої речовини. Реактиви: сіль та вода. Обладнання: стакан, столова ложка, чайна ложка
Номер слайду 11
Для приготування розчинів із заданим вмістом розчиненої речовини вважати, що:1 чайна ложка солі (цукру) – 10 грам1 столова ложка солі (цукру) – 30 грам1 стакан води – 200 грам. Провести відповідні обчислення та заповнити таблицю. Пам’ятаючи, що:m(розчину) = m(солі) + m(води)m (солі) = (розчину) - m(води)m(води) = (розчину) - m (солі) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/пm (розчину) m (солі) m (води) 1230 г200 г230 г300 г3110 г10 г
Номер слайду 12
Послідовність виконання дослідження. Підготуйте все необхідне для дослідження: стакани, сіль, воду, чайну, столову ложки. Проведіть розрахунки за таблицею. Приготуйте відповідні розчини за навединими даними у таблиці. Зробіть висновок Презентуйте практичне завдання перед однокласниками та однокласницями у вигляді презентації чи відеоролику
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Опрацювати п.9 Виконати задачіЗадача №1 Визначте масу розчину, для приготування якого використали 37 грамів солі та 173 грамів води. Задача №2 Обчисліть масу води в розчині масою 250 грамів, якщо було витрачено 56 грамів солі. Задача №3 Обчисліть масу солі в розчині масою 1500 грамів, якщо було витрачено 300 грамів води. Виконати Практичне завдання «Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини»Презентуйте практичне завдання перед однокласниками та однокласницями у вигляді презентації чи відеоролику