Матеріал стане в нагоді, коли потрібно навчити учнів розрізняти суміші, розчини та сплави. Також для успішного роз'язання таких задач необхідно навчитися складати допоміжні таблиці.
1. Віднови відповідність за допомогою стрілочок:
1. олово, цинк, мідь |
|
СУМІШ |
2. сіль, вода |
||
3. кислота, фізрозчин |
||
4. срібло, золото |
РОЗЧИН |
|
5. мука, цукор, розпушувач |
||
6. пісок, цемент |
||
7. цукор, барвник, вода |
СПЛАВ |
|
8. селера, цибуля, морква |
||
9. апельсиновий сік, цукор, вода |
2. Прочитай задачу. Заповни таблицю, відповідаючи на запитання (робота в парі).
Задача. Скільки води потрібно додати до 200 мл 9% розчину оцту, щоб отримати 6% розчин?
1. З чого складається розчин оцту?
2. Скільки різних розчинів ми маємо? Скільки колонок у таблиці?
3. Який відсоток оцтової кислоті в кожному з розчинів? Запиши.
4. Який відсоток складає сам розчин? Запиши. Яка маса І розчину? Запиши.
5. А який відсоток допоміжної речовини?
Перегорни аркуш та звір свою табличку з поданою.
З чого? |
І розчин |
ІІ розчин |
оцтова кислота + |
9% |
6% |
вода = |
91% |
94% |
розчин |
100% = 200 мл |
100% |
3. Самостійно склади таблицю до задачі.
Задача. До 10%-ного цукрового сиропу додали ще 100 г цукру й отримали 15%-ний сироп. Знайти масу початкового розчину цукру.