«Розкриття творчого потенціалу вихованців студії вокального мистецтва Кіровоградського обласного ЦДЮТ»

Про матеріал
Робота керівника полягає в тому, щоб знайти якісний, цікавий матеріал, який зможуть виконувати діти різного віку. На заняттях студії керівник гуртка й акомпаніатор знайомлять вихованців зі зразками класичної та якісної популярної музики. Дітям розповідають про витоки пісенної культури, про особливості українських народних пісень.
Перегляд файлу

«Розкриття творчого потенціалу вихованців у вокальному мистецтві»

 

Дороганич Олена Сергіївна, керівник Народного художнього колективу студії вокального мистецтва «Антарес» комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості».

 

Мистецтво вокалу

Завданням студії вокального мистецтва «Антарес» є пошук та розвиток нових виконавських напрямків дитячої та молодіжної естради. Специфіка роботи гуртка передбачає в основ-ному індивідуальну практичну роботу з постановки голосу, створення художнього образу, ознайомлення з основами специфічного руху та ритміки.

Крім того, на заняттях гуртківці знайомляться з сучасною апаратурою, мікрофонами, різними носіями музичної інформації.

На перший погляд, популярна пісня — настільки буденне явище, що не потребує особливих творчих зусиль. Тим більше, що можна скористатися Інтернетом, який значно полегшує пошук та вибір матеріалу. Однак там багато і низькопробного, неякісного продукту, адже в мережі Інтернет немає жодного контролю, цензури. А по телебаченню та з радіоприймачів звучить комерційна, розрахована на спрощене сприйняття музика.

Робота керівника полягає в тому, щоб знайти якісний, цікавий матеріал, який зможуть виконувати діти різного віку. На заняттях студії керівник гуртка й акомпаніатор знайомлять вихованців зі зразками класичної та якісної популярної музики. Дітям розповідають про витоки пісенної культури, про особливості українських народних пісень.

Важливим кроком є визначення напрямку і стилю виконання, який хоче опанувати дитина. Але робити це слід не лише на рівні суб’єктивного враження виконавця.

Слід зосередити увагу дитини на тому, що саме викликало в неї цікавість: музичний стиль, літературний текст або мелодійність чи навпаки — ритмічність, жвавість, характерність.

Особливості роботи з вихованцями

Працюючи з дітьми початкового рівня підготовки на першому етапі знайомства з твором, доцільно запропонувати дитині охарактеризувати пісню за допомогою прикметників та епітетів. Також можна запитати, з яким кольором асоціюється прослухана мелодія або якою є музика на дотик. Такі нескладні вправи розвивають творчу уяву, фантазію вихованців, формують їхні музичні смаки.

Лише після цього слід переходити до вивчення обраного твору. На етапі вивчення важливо не скопіювати оригінальне (навіть дуже якісне) виконання, а відчути і внести у твір дещо особисте, нове. Тільки за такої умови досягається основна мета — розвиток творчої особистості.

Хотілося б зауважити, що творча особистість — це обов'язкові вільна від комплексів, самостійна людина. У музиці ідею вільного і самостійного виховання якнайкраще реалізує імпровізація. Завдяки їй дитина, по-перше, може самостійно і навіть без допомоги дорослого складати власні твори, а деякі імпровізаційні вправи опрацьовувати зі своїми однолітками. По-друге, імпровізація надає дітям більше свободи, і вони, виступаючи з власними мелодіями, не бояться заспівати їх неправильно і продемонструвати своє невміння. Дитина вносить у виконання власний творчий здобуток, що робить її розкутішою.

Можна використовувати різні види імпровізації. На початковому рівні підготовки — це імпровізації на задану тему. Наприклад, «Весела розмова»: педагог співає дітям фразу з двох тактів, а їм пропонує заспівати таку ж коротеньку відповідь. Звичайно, не всі діти і не відразу можуть створити власну мелодію, багато з них просто повторюють наспів педагога. Але потрібно заохотити вихованців до імпровізаційної спроби, адже наше завдання — підштовхнути їх до розвитку творчої ініціативи.

На наступному етапі ми пропонуємо зімпровізувати підголосок до закінчення пісні, яка виконується.

Дітям середнього і старшого віку можна запропонувати виконати одну й ту ж пісню у різних стилях (марш, вальс, фольклорний та академічний стилі тощо). На наш погляд, це дуже корисна вправа як для творчого розвитку, так і для оволодіння певними співацькими навичками, адже естрадний жанр передбачає володіння різними манерами виконання та роботу в різних стилях.

Старших дітей або тих, хто має музичний досвід, у піснях, що мають програш, ми, наприклад, просимо заспівати власний вокаліз, і в багатьох випадках ці імпровізації залишаються у концертному варіанті. Ще одним видом роботи виступає аранжування пісень.

Час минає, з’являється багато нового в галузі мистецтва, а нашим завданням залишається формувати у дітей потяг до прекрасного, вчити відчувати істинне мистецтво та розуміти суть діяльності творчої особистості, яка займається вокалом, — плекання нових ідей у музиці й піснях.

docx
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку