“Розкриття в романі “1984” проблеми свободи та необхідності, істинності знання, обґрунтування волюнтаризму в політиці. Боротьба проти страху і рабської покірності в свідомості

Про матеріал

метою уроку є формування навичок дослідницько-аналітичної роботи з текстом; культури зв'язного усного мовлення;

умінь визначати роль деталі в тексті; навичок роботи з книгою;

Формування неприйняття будь-яких проявів тоталітаризму; почуття любові до Батьківщини; виховання естетичного смаку та зацікавленість читанням

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Четверте лютого. Класна робота Розкриття в романі “1984” проблеми свободи та необхідності, істинності знання, обґрунтування волюнтаризму в політиці. Боротьба проти страху і рабської покірності в суспільній свідомості. Система образів. Поетика антиутопії

Номер слайду 2

Мета Формувати навички дослідницько-аналітичної роботи з текстом; культури зв’язного усного мовлення;Уміння визначати роль деталі в тексті; навички роботи з книгою;Формувати неприйняття будь-яких проявів тоталітаризму; почуття любові до Батьківщини;Виховувати естетичний смак та зацікавленість читанням

Номер слайду 3

1984  - одна з найвідоміших робіт  Джорджа Оруелла . Цей класичний роман описує життя в стані спостереження, де незалежне мислення називають "злочином думок". У 1984 році були винайдені такі терміни, як "Великий брат" та "Нова мова", які використовуються і сьогодні, і його потужне дослідження тоталітаризму є ключовим орієнтиром у політичній дискусії та аналізі.

Номер слайду 4

Паспорт твору{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Жанр Роман-антиутопія. Стиль Публіцистичний. Рік написання 1948 Тема. Показ духовної деградації людини в умовах тоталітарної системиІдея. Протест проти насилля, захист прав людини. Основна проблема. Як відбувається перетворення нормальної, здатної мислити особистості з почуттям власної гідності на людину, що здатна лише виконувати вимоги режиму. Герої твору Вінстон Сміт – головний герой, 39-річний чоловік. Джулія – ​​дівчина, закохана в головного героя. О’Брайен. Містер Чаррінгтон. Старший брат – лідер партіїСайм – освічений колега Вінстона

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Сюжет твору Океанія зі столицею у Лондоні включає в себе Великобританію, Північну і Південну Америку і є одним із світових блоків поряд з ворожими Євразі­єю та Астазією. У цьому поліцейському суспільстві, яке сповідує принцип Ангсоца (англійський соціалізм), все знаходиться під контролем влади — робота, особисте життя, вільний час громадян, їх вчинки і навіть думки. Головний герой роману Вінстон Сміт, ледь досягнувши 40-літнього віку — лише непомітний гвинтик механіз­му придушення волі. Цікавий і заклад, де служить Сміт — « гігантська пірамідальна будівля , сяюча бетоном, із вікна котрого герой щоденно бачить партійні лозунги: «Війна — це мир!», «Свобода — це рабство!», «Невігластво — сила!»». І на кожній площадці висять здорові плакати, на яких зображено «велике завбільшки з метр в ширину обличчя чоловіка років сорока п’яти с густими чорними вусами, грубе, але по-чоловічому привабливе». Це невидимий диктатор Океанії, влада якого поширюється на кожного. Його портрети мають надписи: «Старший брат дивиться на тебе!»

Номер слайду 6

Коротка характеристика героїв. Вінстон Сміт Головний герой роману. Через призму його поглядів, ідей, конфлікту особистості і змісту всього літературного вигляду будується сприйняття всього твору. Вінстон становить одну з численних “гайок” суспільного життя. Він працює в Міністерстві правди, де в його обов’язки входить щодня стежити і коригувати події історії, щоб вони підходили під уклад суспільного устрою. Ця робота в основному полягає лише в необхідності видаляти людей з бази, нібито їх ніколи не існувало, «створювати» нові особистості, вносячи необхідну державі інформацію про них. Багато речей Сміт сприймав як належне, підлаштовуючись під необхідність відповідності системі, але згодом вироблені ним дії починають піддавати його сумнівам і дають більше питань, ніж відповідей. Вінстон, попри те що бачить свою діяльність у творчому Ключі, починає розуміти, що ідеологія його держави вельми сумнівна. У зв’язку з цим він веде щоденник, де записує своїм думки, іноді плутано, іноді усвідомлено. Це заняття держава відносить до “двомислення”, усвідомленістю людини, яка вміє і хоче мислити інакше. Воно підпадає під самий злісний злочин, за який люди можуть бути піддані суворому і страшному покаранню.

Номер слайду 7

Скласти план до образу Вінстона Смітта(за поданим текстом) Народився в Лондоні в 1944 або 1945 - точну дату встановити неможливо. Зовні худорлявий світловолосий чоловік невисокого зросту. Його дитинство припало на 1950-і роки, коли в наслідок ядерної війни і революції до влади у Великобританії прийшла партія ангсоц. Батько Вінстона зник на початку 1950-х років, невдовзі після початку масових репресій мати зникла через кілька років. Вінстон не може виразно сказати про те, що сталося з його батьками — або вони були розпорошені, або засуджені до ув'язнення в концтаборі. З молодих років працює у міністерстві правди, у відділі документації: до його обов'язків входить внесення змін до документів, що містять факти, що суперечать партійній пропаганді. Зовні він вдає, що є прихильником партійних ідей, тоді як у душі глибоко їх ненавидить. Тим не менш, Вінстон усвідомлює, що бунт проти партії приречений на поразку. Протягом усього роману одягнений в уніформу члена зовнішньої партії.

Номер слайду 8

Образ Джулії Жіночий персонаж в романі Оруелла “1984” містить в собі безліч протиріч. Опис її образу можна порівняти з» двоемислием ” Вінстона, яке змогло об’єднати їх і дозволити провести щасливі години разом. Любов в їхній державі відкидалася, народжені діти могли донести на своїх же батьків, якщо запідозрять їх у зраді державі. Зустріч Джулії і Вінстона довела їм обом, що всередині них залишився проблиск людських почуттів. Вони почали таємно зустрічатися, закохалися один в одного і при будь-якій можливості намагалися проводити час разом. Джулія, як і багато хто, була маленьким елементом системи “великого брата”, правителя і натхненника всієї держави. Дівчина працювала в літературному відділі, де в її обов’язки входило коригувати автоматизовану машину, що випускають романи. Весь процес створення будь-якого твору повністю ідентичний, тому Джулії залишалося лише правильно управляти цим механізмом. Джулія, як і Вінстон Сміт, розуміє обмеженість і брехливість того світу, в якому вони живуть. Де людям забороняється відчувати, чинити, як їм хочеться, і навіть мислити інакше, ніж дозволяє держава. “Двоемислие” починає зачіпати і життя дівчини, яка в подальшому розвитку сюжету колосально змінюється. Джулія і Вінстон виявляються піддані жорстокому і суворому покаранню за те, що посміли не послухатися настанов «Великого брата». Вони були понівечені тортурами і допитами. Джулія в результаті всіх пережитих їй мук розповіла все, що знала про Вінстона. Після всього пережитого дівчина знову повертається до свого колишнього життя, забуває про Вінстона і назавжди стає міцною «деталлю» безжальної системи.

Номер слайду 9

Особистість О’браєна. Цей персонаж є найбільш неоднозначним і цікавим героєм всього твору. Спочатку, Вінстон хотів поспілкуватися з О’браєном, оскільки той здався Сміту його соратником у боротьбі з державною системою. Вінстон побачив у ньому надію на те саме “двоемислие”, до якого сам з недавніх пір розповіді прийшов. Згодом О’браєн стає одночасно і рятівником, і губителем душі Вінстона. Як тільки вони познайомилися, Сміт був упевнений, що зустрів політичного «змовника», який зможе допомогти йому в особистому звільненні. Так перший час і було. Саме О’браян допоміг в організації таємних зустрічей Джулії і Вінстона. При розмові з ними О’браян зрозумів, що вони готові на все, не виключаючи вбивства інших і зраду усталеному державному устрою. Згодом О’брайан виявляється нещадним “катом” закоханої пари, оскільки виявляється, що він один з найактивніших політичних діячів держави. Саме він змушує відчувати героїв страшні муки і піддає їх суворому покаранню заради блага «Великого брата».

Номер слайду 10

Аналітична робота Які асоціації у вас виникли після прочитання роману?Який державний устрій мала Океанія. Хто такий Старший Брат та чи існує він насправді?Які обов’язки виконують Міністерство Правди й Міністерство Любові?У чому різниця між членами внутрішньої Партії та рядовими партійцями?♦ Яким було виховання дітей в Океанії. Чому батьки бояться своїх дітей-підлітків?♦ Хто такі Проли? Як до них ставиться каста правителів? Яким було життя Пролів, їхні побут, розваги, інтереси.♦ В чому трагедія кохання Вінстона та Джулії. Чому після перебування в підвалах Міністерства Любові їм навіть немає чого сказати одне одному?

Номер слайду 11

Чи Уінстон послідовний у своїх діях? Він повністю розвинений характер? Як? Чому?Ви вважаєте персонажів симпатичними? Ви хотіли б познайомитися з героями?Чи закінчується історія так, як ви очікували? Як? Чому?Як цей роман пов’язаний з дистопічною літературою? Вінстон - сильний персонаж?Чому 1984 суперечливий? Чому це заборонено?Як 1984 співвідноситься із сучасною політикою / суспільством?Чи можете ви рекомендувати цей роман другові?

Номер слайду 12

Як у романі використано "подвійне мислення"? Як ви гадаєте, чи можливе це в нашому сучасному суспільстві?Ви вважаєте важливим, що Океаніа постійно з кимось воює? Як різниця у віці між Джулією та Вінстоном впливає на те, як вони розглядають дії Великого Брата та уряду? Чи спостерігається подібна відмінність у нашому сьогоденні? Які технології використовують Великий Брат та Партія? Чи нагадує нам про це будь-які поточні технологічні проблеми? Яке значення має назва «Міністерство кохання»?Як героям «промивають мізки» в романі? Як ви думаєте, чи може таке «промивання мозку» бути в реальному житті?Які застереження ми можемо взяти з роману Оруелла? 

Номер слайду 13

Новаторство Оруелла в романі “1984”у романі «1984» письменник відштовхується не лише від великих традицій, але й від сучасності, яка давала багатий матеріал для антиутопічних настроїв;засобом сатиричного осмислення обрав гротеск: все у суспільстві «ангсоца» алогічно абсурдного. Наука і технічний прогрес служать лише знаряддям контро­ лю, управління і пригнічування;сатира Оруелла охоплює всі інститути тоталітарної держави: ідеологію (партійні лозунги говорять: «війна — це мир, свобода — це рабство, незнан­ ня — сила»), економіку (народ, крім членів внутрішньої партії, голодує, вве­ дені талони на тютюн і шоколад), науку (історія суспільства постійно перепи­ сується і змінюється), правосуддя (за жителями Океанії постійно шпигує «поліція думок»);зміст твору — це роман про кохання, яке вмирає: а) спочатку це історія кохан­ ня Уїнстона і Джулії, історія несміливого протесту, що переростає у бунт проти аб­ сурду, б) тортури над героєм, знищення всього людського в ньому, в) герой повніс­ тю знищений, зрадив кохану, мозок пустий, душа знищена. Остання найстрашніша фраза роману: «Він любив старшого Брата»;роман витриманий у строгих тонах — простота викладу, незначні характерис­ тики, лаконізм опису подій.

Номер слайду 14

Домашнє завдання Для всіх: прочитати п’єсу «Матінка Кураж та її діти» Б. Брехта. Індивідуальне: підготувати стислі повідомлення про Другу світову війну в Європі, рух опору, життя Бертольда Брехта.

pptx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
2471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку