Тема: Образ головного героя у казці О. Уайльда «Хлопчик - Зірка».
Мета: вчити учнів характеризувати образ головного героя казки О. Уайльда «Хлопчик – Зірка», простежити, як відбувається переродження хлопчика; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву школярів, вміння працювати з підручником; сприяти формуванню в учнів любові і поваги до рідних та близьких, до всього живого у світі.
Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору
Методи і прийоми, види діяльності: слово вчителя, перегляд відеофрагменту фільму, словникова робота, робота з підручником, головоломка, складання формули краси людини, коментування епіграфа, вправи «Склади прислів’я», «Зірочка», виразне читання вірша, підсумкове слово вчителя.
Обладнання: аркуші з цілями уроку, мультимедійна презентація, відео «Загадковий космос», уривок фільму «Зірковий хлопчик», паперові зірочки.
Цілі.
Після проведення уроку учні
знають:
вміють:
Чини з людьми так, як ти хотів би,
щоб чинили з тобою.
Біблія
Хід уроку
І. Мотиваційний етап
Перегляд відео «Загадковий космос». (СЛАЙД 1)
Слово вчителя. Погляньте на це загадкове небо. Воно приваблює, манить, надихає заворожує…
Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа. Вона приходить на землю, а потім знову повертається на небо. Тільки тут вона відчуває себе щасливою, пізнаною і в той же час загадковою, невідомою…
Послухайте!
Якщо зірки засвічують —
виходить — це комусь треба?
Виходить — хтось хоче, щоб вони були..
ІІ. Цілевизначення та планування
Десь там, на якійсь планеті, народився зірковий хлопчик. І туди, на небо, повернулася його душа. Він пройшов тернистий шлях для того, щоб знову стати справжньою зіркою.
Герой казки – жива людина, вважав себе сином зірки. Чому ж хлопчик вирішив, що його дружби і уваги негідні прості смертні? Як стати тією зіркою, яка яскраво світить на небі? Про це ми сьогодні поговоримо.
Отже, тема нашого уроку «Образ головного героя у казці О. Уайльда «Хлопчик – Зірка» (Запис теми уроку у зошити) (СЛАЙД 2)
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу
Є зірки яскраві і не дуже. Якою ви б хотіли б стати? (СЛАЙД 3)
Зірка –
1. Небесне тіло.
2. Геометрична фігура.
3. Видатна, прославлена людина (перен.)
(СЛАЙД 5)
«золоті кучері, як пелюстки нарциса»
Хлопчик, «немов «губи, як пелюстки троянди»
квітка в полі» «очі, як фіалки»
(СЛАЙД 7)
Троянда – любов.
Фіалка – ніжність, доброта.
Нарцис – гордість, себелюбство.
(СЛАЙД 8)
Хлопчик-зірка зрікся найдорожчої людини в світі, і його зірка згасла, як згасла, закам’яніла його душа, в якій не було й крихти тепла, жалю, любові.
Еволюція − процес зміни, розвиток, рух вперед.
Ми на пальчики стаєм.
Зірку з неба дістаєм
Обережно ми тримаєм
І легесенько гойдаєм.
З нею разом присідаєм
І додому відпускаєм.
Давайте на один бік цих терезів покладемо риси героя, якими він був наділений на початку твору (самозакоханий, жорстокий, грубий, безжалісний, невдячний), а на інший бік – його нові риси. яких він набув, розшукуючи свою матір (наполегливий, витриманий, милосердний, чутливий, справедливий, щирий).
Учні розподіляють риси характеру у два стовпчика.
Отже, терези переважили у бік гарних рис.
Давайте переглянемо фрагменти фільму і ще раз пройдемо разом із героєм тернистий шлях до добра, милосердя та любові.
(СЛАЙД 12)
Зірка світиться. Це зірка любові. Вона повернула хлопчику його красу та дала йому щастя, бо він турбувався про інших.
Н Е Ь : Ю Д Ь.
Г И З Д Л Д И У
Л Д А У Н О Б
Я Б Ю
…? + …? + …? + …? = КРАСИВА ЛЮДИНА
(Наприклад, ДУША, СЕРДЕЧНІСТЬ, НАМІРИ, ДІЇ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, ЗОВНІШНІСТЬ, ЛАГІДНІСТЬ, ТАКТОВНІСТЬ, МИЛОСЕРДЯ тощо)
За добро |
лихого стережись |
Той мені брат, |
добром платять. |
З добром дружись , а |
хто моєму добру рад. |
Хто людям добра бажає |
той і собі має. |
ІV. Рефлексивно – оцінювальний етап.
На партах перед вами лежать маленькі зірочки, напишіть на одній з них, яких рис характеру ви хотіли б позбутися, а на іншій, які риси характеру хотіли б придбати.
Давайте негативні риси складемо у конверт і таким чином символічно позбудемось їх. А добрі риси характеру нехай залишаються у вас, щоб ви виростали гарними людьми.
Тільки від самої людини залежить, що переможе в її серці: добро чи зло. Для того, щоб стати Людиною, треба творити добро і любити найрідніших людей, а в першу чергу – свою матір.
«Яке найкраще слово в світі?»- Раз мудрий хтось спитав в людей «Здоров’я», - відповів недужий «Ні, молодість», - сказав старий. «Найкраще – хліб», - жебрак говорить «Ні, Перемога». – відповів борець. «Найкраще – воля,» - раб промовив «Ні, правда» , - вигукнув мудрець Аж тут озвався несміливо Сирітка , ще малий хлопчак: «Найкраще слово в світі «мама», І всі сказали : «Мама, так!»
Закінчити наш урок хочу словами В. О. Сухомлинського: «Батько і Мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждання. По-справжньому любити своїх батьків – означає приносити в дім мир і спокій».
Не будьте байдужими до своїх батьків. Будьте гідними своїх батьків і не губіть своєї «зірки»!
Мені хотілося б подарувати вам по зірочці. Нехай вона стане знаком , емблемою вашого життя і допоможе віднайти ту красу, яка здатна врятувати світ, допоможе віднайти шлях розуміння добра, адже, цей шлях доступний кожному. Навчіться робити добро і тоді ви відчуєте єдність зі світом , вам відкриється краса, що живе в усьому: в квітці, камені, власній душі. Пам’ятайте про добро, милосердя, красу, не забувайте про співчуття, любіть життя, одним словом, навчайтеся жити за законами Добра і Краси.
Домашнє завдання. (СЛАЙД 20)
Обов’язкове. Підготуватись до написання листа улюбленому казковому персонажу.
За вибором. Намалювати ілюстрації до казки О. Уайльда «Хлопчик-Зірка .
1