Тема: Розмаїття форм. Взаємозв'язок основної форми та її частин. Малювання композиції «Веселий сніговик».
Мета. Вчити аналізувати основну форму об'єкта, її взаємозв'язок з частинами. Удосконалювати навички зображення об’єктів округлої форми; передавання у зображенні елементарних співвідношень частин форми. Розвивати спостережливість, уяву, образне мислення, відчуття рівноваги зображення і площини паперу. Виховувати позитивне ставлення до краси навколишнього світу та інтерес до художньої діяльності.
Обладнання для вчителя. Таблиці, малюнки (зразки дитячих робіт). Ілюстративний матеріал із зображенням зимових пейзажів, дитячих зимових забав.
Обладнання для учнів. Альбом, акварель або гуаш, пензлі, посудина з водою, палітра.
Хід роботи
Надійшли морози,
Ріки закували І березам коси Інеєм прибрали.
Пухова перина Очі убирає,
Біла скатертина —
Ні кінця, ні краю.
(Я. Колас)
Як кажуть, у природи немає поганої погоди. Незважаючи на похмурі дні, пекучі морози, люті сніговії та безлисту природу, зимова пора чарує срібною памороззю дерев, фантастичною музикою рипіння снігу та вітрових флейт, а найбільше...
На лижах
З татусем удвох ми в лісі —
Наші лижі понеслися.
Ой ти, зимонько-зима!
Нас мороз обох пройма.
Як з гірки ми спускались,
В мене лижа поламалась.
Ой ти, зимонько-зима!
Хоч упав я, та дарма.
По слідах недавніх свіжих
Вдвох на трьох вертались лижах.
Ой ти, зимонько-зима!
Веселіш, як ти, нема!
(Г. Бойко)
Заєць стереже
Як жива, як жива
Наша баба снігова.
У руці мітла велика
Із тонких гілок осики.
Ніс у неї із морквинки
Червоніє, мов жаринка.
Щогодини, щохвилини
Заєць стереже морквину,
Бо весною бабин ніс
Віднесе зайчатам в ліс.
(П. Коваль)
Сьогодні пообіцяв і до нас завітати Сніговик Снігурович... Та, на жаль, на- смовктався так бурульок, шо захворів — горло болить.
А ви теж смокчете бурульки, сніг, коли граєте в сніжки?
Ходить Баба Снігова —
Біла в Баби голова.
Брови в Баби — гіллячки,
Очі в Баби — вуглячки.
Ніс у Баби — це морквина.
Вуха — листя капустини.
Губи в Баби — це вугілля.
У кожусі Баба білім.
В Баби віник у руках
І рум’янці на щоках.
Баба віником махає,
Баба зиму замітає.
(Є. Гуцало)
Сьогодні ми малюватимемо без попереднього намічування олівцем, а одразу фарбами.
Тому дотримуємось такої послідовності:
а) Підбір відтінків.
Оскільки наша робота на кольоровому картоні (синіх відтінків), то необхідно на такому ж аркуші підібрати відтінки кольору зими, снігу, адже сніг не є однаково білий, а має відтінки. (Які це кольори?)
Пам'ятайте! Кольори потрібно змішувати на палітрі.
б) Вправа «Утримайте рівновагу».
Пензликом спробуйте зробити три кулі, які розміщені одна над одною. (Спочатку в повітрі, потім фарбою на папері).
Увага! Працюйте швидкими рухами, щоб кулі не були кособокими. Слідкуйте, щоб вони не «перевертали» фігуру Сніговика.
в) Техніка «відбиток поролоном».
Шматок поролону вмокніть у фарбу та такими ж «промокальними» рухами перекрийте нижню частину малюнка до лінії горизонту (утвориться враження пухкого снігу).
Слідкуйте, щоб колір снігу та Сніговика не злилися.
9. Самостійна практична робота учнів.
III. Підсумок уроку.
Користуючись незавершеним реченням , висловіть враження від сьогоднішнього уроку.