Розмаїття форм. Взаємозв'язок основної форми та її частин. Малювання композиції «Веселий сніговик».

Про матеріал
Вчити аналізувати основну форму об'єкта, її взаємозв'язок з частинами. Удосконалювати навички зображення об’єктів округлої форми; переда-вання у зображенні елементарних співвідношень частин форми. Розвивати спостережливість, уяву, образне мислен¬ня, відчуття рівноваги зображення і площини паперу. Виховувати пози¬тивне ставлення до краси навколишнього світу та інтерес до художньої діяльності.
Перегляд файлу

Тема: Розмаїття форм. Взаємозв'язок основної форми та її частин.           Малювання композиції «Веселий сніговик».

Мета. Вчити аналізувати основну форму об'єкта, її взаємозв'язок з частинами. Удосконалювати навички зображення об’єктів округлої форми; переда­вання у зображенні елементарних співвідношень частин форми. Розвивати спостережливість, уяву, образне мислен­ня, відчуття рівноваги зображення і площини паперу. Виховувати пози­тивне ставлення до краси навколишнього світу та інтерес до художньої діяльності.

Обладнання для вчителя. Таблиці, малюнки (зразки дитячих робіт). Ілюстра­тивний матеріал із зображенням зимових пейзажів, дитячих зимових забав.

Обладнання для учнів. Альбом, акварель або  гуаш, пензлі, посудина з водою,  палітра.

Хід роботи

  1. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.
  2. Робота над темою уроку.
  1. Вступна бесіда з демонстрацією ілюстративного матеріалу.

Надійшли морози,

Ріки закували І березам коси Інеєм прибрали.

Пухова перина Очі убирає,

Біла скатертина —

Ні кінця, ні краю.

(Я. Колас)

Як кажуть, у природи немає поганої погоди. Незважаючи на похмурі дні, пекучі морози, люті сніговії та безлисту природу, зимова пора чарує срібною памороззю дерев, фантастичною музикою рипіння снігу та вітрових флейт, а найбільше...

  • За що ви любите зиму?
  • Чи страшать вас морози?
  • Які зимові ігри та забави вам найбільше до вподоби? Які види спорту?
  1. Декламування віршиків.

На лижах

 З татусем удвох ми в лісі —

                                     Наші лижі понеслися.

                                Ой ти, зимонько-зима!

                                Нас мороз обох пройма.

 Як з гірки ми спускались,

 В мене лижа поламалась.

                                Ой ти, зимонько-зима!

                                Хоч упав я, та дарма.

 По слідах недавніх свіжих

   Вдвох на трьох вертались лижах.

                                  Ой ти, зимонько-зима!

                                  Веселіш, як ти, нема!

(Г. Бойко)

 

  1. Продовження бесіди.
  • Чи доводилося вам ліпити зі снігу замки, тварин? Чи легко це?
  • А що зліпити може кожен з вас?
  • Як ще називають снігову бабу? (Сніговик)

                                           Заєць стереже

                                  Як жива, як жива

                                  Наша баба снігова.

                                 У руці мітла велика

                                 Із тонких гілок осики.

                                 Ніс у неї із морквинки

                                Червоніє, мов жаринка.

                                Щогодини, щохвилини

                                Заєць стереже морквину,

                                Бо весною бабин ніс

                               Віднесе зайчатам в ліс.

                                                       (П. Коваль)

Сьогодні пообіцяв і до нас завітати Сніговик Снігурович... Та, на жаль, на- смовктався так бурульок, шо захворів — горло болить.

А ви теж смокчете бурульки, сніг, коли граєте в сніжки?

  • А як ще треба дбати про своє здоров'я взимку?
  • Сніговик Снігурович передав для вас свій портрет, на якому він у шар­фику. Здогадалися, чому?
  1. Перегляд демонстраційного матеріалу.
  • З яких частин складається сніговик?
  • Скільки їх може бути?
  • Чи всі вони однакові?
  • На яку геометричну фігуру вони подібні?
  • З чого у нього ніс, очі, рот?
  • З чого ще можна зробити ніс, очі, рот?
  • Що ще можна додати? У руки? На голову?
  • На тулубі можна зробити гудзики? З чого?
  • Чому у руках у нього завжди віник чи мітла? Не здогадуєтеся?

                               Ходить Баба Снігова —

                               Біла в Баби голова.

Брови в Баби — гіллячки,

                              Очі в Баби — вуглячки.

Ніс у Баби — це морквина.

Вуха — листя капустини.

Губи в Баби — це вугілля.

                               У кожусі Баба білім.

В Баби віник у руках

І рум’янці на щоках.

Баба віником махає,

Баба зиму замітає.

(Є. Гуцало)

  • Діти, і наше завдання — створити веселого Сніговика.

 

  1. Поетапне виконання композиції вчителем.

Сьогодні ми малюватимемо без попереднього намічування олівцем, а одразу фарбами.

Тому дотримуємось такої послідовності:

  • Посередині аркуша знизу намалюйте найбільшу кулю.
  •       Меншу (середню) малюйте над нижньою, трохи перекриваючи її.
  • Так само малюйте верхню, найменшу кулю — голову.
  • Руки та ноги малюйте у вигляді куль або гіляк.
  • Домалюйте одяг (шапку, шарф); мітлу, очі, ніс, брови і обов'язково рот з усмішкою.
  • Промальовуйте сніг на площині до лінії горизонту (можна малювати шма­точком поролону — ефект пухкого снігу).
  • Домалюйте ялиночку, деревце.
  • Пам'ятайте! Усі барви — холодні, окрім одягу Сніговика та інших його прикрас.
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Підготовчі вправи.

 а) Підбір відтінків.

Оскільки наша робота на кольоровому картоні (синіх відтінків), то необхід­но на такому ж аркуші підібрати відтінки кольору зими, снігу, адже сніг не є однаково білий, а має відтінки. (Які це кольори?)

Пам'ятайте! Кольори потрібно змішувати на палітрі.


б) Вправа «Утримайте рівновагу».

Пензликом спробуйте зробити три кулі, які розміщені одна над одною. (Спочатку в повітрі, потім фарбою на папері).

Увага! Працюйте швидкими рухами, щоб кулі не були кособокими. Слідкуйте, щоб вони не «перевертали» фігуру Сніговика.

в) Техніка «відбиток поролоном».

Шматок поролону вмокніть у фарбу та такими ж «промокальними» рухами перекрийте нижню частину малюнка до лінії горизонту (утвориться враження пухкого снігу).

Слідкуйте, щоб колір снігу та Сніговика не злилися.

9. Самостійна практична робота учнів.

III. Підсумок уроку.

  1. Перегляд малюнків.
  2. Виставка дитячих робіт.

Користуючись незавершеним реченням , висловіть враження від сьогоднішнього уроку.

  1. Сьогодні і дізнався…
  2. Було цікаво…
  3. Тепер я можу…
  4. Було важко…
  5. Мене здивувало…
  6. Мені захотілось…

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку