збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.
.
Розповідь про улюблену казку.
Про характер її героїв.
збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.
книжкова виставка, кольорові олівці, фломастери.
І. Організаційна частина.
Ми зустрілись з вами, діти,
В казку двері відчинити,
Чарівну країну казку.
В ній ти знайдеш мами ласку,
Нових друзів, чари сну,
Вічну радість і весну.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.
- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.
- Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають?
А чи любите ви читати казки? Відповіді учнів.
1) «Полечу – я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя.»
2. « - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?
- А це, щоб тебе краще чути!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?
- А це, щоб тебе краще бачити!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
- А це, щоб тебе швидше з’їсти? »
3. «Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку –
тягнуть – потягнуть, витягти не можуть! ( «Ріпка» )
4. «-Жахливо! - вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути.Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»
- Дорогі діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.
( Вчитель читає листи, діти відгадують від кого вони.)
В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби – все страшне!
Чи впізнали ви мене?
У бору моя хатинка,
Приведе туди стежинка.
В мене кістяна нога,
Звуть мене …
Друзі мої – П’єро й Артемон.
Добрими бути – для нас це закон.
Навіть страшний Карабас Барабас
Зрадити дружбі не змусить всіх нас.
Моя казка всім відома,
У семи живу я гномів.
Стан тонкий, тендітна ніжка .
Хто я, друзі? … (Білосніжка)
- Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник - письменник , який її створив. Частина казок – народні, але інша частина - це творіння неповторних талановитих майстрів – казкарів різних часів , з різних країн.
- А чи знаєте ви як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють художники – ілюстратори. Здогадайтеся до яких казок ці ілюстрації. (Вихователь показує
люстрації до казок). Відповіді учнів.
- Справжні казкові герої звісно не можуть жити у звичайних сучасних будинках. А чи не хочете ви спробувати себе в ролі казкових архітекторів? Намалюйте казкові будиночки і нехай вони будуть чудернацькі й незвичні, але ж проявіть свою фантазію. Коли закінчите, спробуйте придумати який казковий персонаж зможе жити у вашому будиночку і намалюйте поряд з ним його мешканця.
( Діти малюють будинки, портрети казкових героїв, розповідають, що вони намалювали. )
ІІІ. Підсумок заняття.
- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.