12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

«Розповідає музика про все, що є на світі!»

Про матеріал
План конспект інтегрованого уроку музичного мистецтва для учнів 2 класу НУШ на тему «Розповідає музика про все, що є на світі!»
Перегляд файлу

Конспект інтерактивного уроку на тему

«Розповідає музика про все, що є на світі!»

 

Мета уроку: сформувати уявлення учнів про природу музики, закріпити поняття «композитор», «виконавець», ознайомити з елементами нотної та музичної грамоти, з поняттями знаходження нот на нотному стані.

Завдання:

Навчальні: збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості музичної мови.

Розвиваючі: розвивати музичне мислення учнів, їх творчі здібності, музичну пам’ять, емоційну чуйність на музику.

Виховні: виховувати інтерес і любов до музики, потребу спілкування з музичним мистецтвом свого народу.

Обладнання і матеріали: плакат «Музичний їжачок» (Додаток А); плакат «Реприза» (Додаток Г);  плакат «Веселі нотки» (Додаток Д); відео 2 «Веселі ноти» І. Танчак; відео 3 «Ой ходить Сон»; відео 4 «Колискова»               В. Косенко; презентація PowerPoint «Дванадцять завдань для перевірки знань» (зміна слайдів за клацанням миші); листівки з домашнім завданням (Додаток Е та Додаток Е 1); плакат «Клумба» (Додаток В та Додаток В 1).

Тип уроку: комбінований.

Перебіг уроку

1. Організаційний момент. Музичне привітання.

Добрий день, Музико, прекрасна

Рада вас вітати з днем цим ясним.

Добрий день, дівчатка!

Вітаємо!

Добрий день, хлоп’ятка!

Вітаємо!

Добрий день усім!

Вітаємо! Вітаємо!

Привітання супроводжуються виразною грою ритмічного мотиву на дитячих музичних інструментах.

2. Основна частина уроку

2.1 Повідомлення теми уроку

Музика

Музика – царство мелодій, вічна чудова краса,

Ніжна і тиха, як подих, грізна, як літня гроза.

Серце і душу зворушить, тугу наверне в очах,

Радує, солодко мучить, виллється в росах-сльозах.

Музика трепетно й тонко грає на струнах душі,

Ніжно хвилює, вражає, лагідно пестить, як в сні.

Музика – ніченька темна, світлий і сонячний день,

Музика – океан звуків, буря сонат і пісень.

                                                           Ніна Люлька

- Про що цей вірш? Тема нашого уроку «Розповідає музика про все, що є на світі!». Сьогодні поговоримо про музику: хто її пише, яка вона буває, яким чином записується.

2.2 Інтонаційно-фонетична вправа

Гра «Подорож на автомобілі» (Імітація звуку «Р» за допомогою вібрації губ).

Імітується комбінація приголосних «ДБР», тобто дзвінких. Асоціюється з імітацією їзди на автомобілі зі зміною напрямку руху: підйомом в гору, спуском, об’їздом перешкоди тощо. Переклад вібрації губ в голосний звук «И» повинен здійснюватися безперервним звучанням, тільки за рахунок розмикання губ і легкого висунення щелепи вперед. Відкривати рот максимально в цій вправі не рекомендується. Уважно стежте за формою гласного звуку, щоб «И» не перетворювався на «Е» або «А». Гласний звук «И» повинен звучати значно тихіше вібрації губ, а енергія тіла повинна залишатися незмінною. Повторіть 4 рази скоромовку:

Боронила борона по боронованому полю

Гра «Пташка»

- До нас знову завітав старий знайомий – Музичний їжачок. Давайте пригадаємо, що він приніс.

V – знак вдиху (пташка злітає у небо),

Λ – знак видиху (пташка летить до землі).

Рот заокруглений, при зміні голосних не змикаємо губи. При правильному виконанні утворюється звуковий купол (звук як би розправляється, заповнюючи весь рот). Довгі голосні проспівуємо, допомагаючи собі рукою.

2.3 Повторення вивченого матеріалу

- Перевіримо як ви виконали домашнє завдання. Учитель разом з дітьми співає «Шкільну пісню» Н. Май.

2.4 Подання нового матеріалу

- Музика – мистецтво, яке «змальовує» життя людей, навколишній світ і «промовляє» до нас мовою звуків. Вона буває пісенна, танцювальна та маршова. Музику пишуть композитори. Нотний запис може зберігатися протягом багатьох століть. Завдяки нотному запису ми можемо слухати музику Моцарта, Вівальді, Бетховена та інших великих композиторів.

А як ви вважаєте якими знаками записують музику?

Круглі ноти невеличкі

Мають дуже гарні звички:

Нам підкажуть за потреби,

Як співати й грати треба.

Пауза – назвали так

Мовчазний і тихий знак.

Буде він усіх навчати

Як у музиці мовчати.

Щоб дверцята відчиняти,

Треба ключ надійний мати.

Ключ до музики – з’ясовуй – 

Скрипковий є і басовий.

Ноти, паузи, ключі та інші музичні знаки записують на нотному стані або він ще називається нотоносець.

- А знаєте ще які є музичні знаки крім нот, пауз та ключів? Подивіться на дошку та знайдіть у нотному записі знак «Реприза». Реприза – це музичний термін, що означає повторний виклад музичного матеріалу.

Людина здатна чути набагато більше звуків, ніж сім. Але для зручності всі звуки згруповані в октави.

Октава – це сім наших ноток, які періодично повторюються. Всього є  вісім октав.

На плакаті «Веселі нотки» ми бачимо ноти першої октави.

Нота «ДО» першої октави знаходиться під нотним станом, на першій додатковій лінійці.

Нота «РЕ» першої октави знаходиться під нотним станом.

Нота «МІ» першої октави знаходиться на першій лінійці нотного стану.

Нота «ФА» першої октави знаходиться на першому полі нотного стану.

Нота «СОЛЬ» першої октави знаходиться на другій лінійці нотного стану.

Нота «ЛЯ» першої октави знаходиться на другому полі нотного стану.

Нота «СІ» першої октави знаходиться на третій лінійці нотного стану.

Щоб мелодія звучала,

Щоби пісенька лунала,

Ноти мешкати повинні

Там, де п’ять тоненьких ліній!

- А щоб повторити ноти, які ви вже знаєте, давайте розучимо пісню Ігора Танчака «Веселі ноти» (відео 2).

2.5 Вокально-хорова робота

Розучування нової пісні «Веселі ноти» І. Танчака (відео 1):

- слухання пісні у виконанні вчителя (визначення заспіву, приспіву);

- аналіз пісні (визначення характеру, темпу, кількості куплетів);

- спів разом з вчителем.

3. Фізкультхвилинка з елементами імітації

Раз, два! Потягнулись.

І прогнулись.

Розігнулись.

Ваші м’язи всі проснуться,

Ваші губи посміхнуться.

Ой ходили журавлі

То великі, то малі.

Сіли собі на ріллі

Та й співають тра-ла-лі…

4. Продовження подання нового матеріалу

Музика виникла дуже давно, коли ще не було композиторів. Її створювали хлібороби та ковалі, пекарі та теслі, а потім вона поширювалась у народі. Така музика називається народною. Народні мелодії передавались від батьків до дітей, від дідусів і бабусь – до онуків. Так народна музика дійшла до наших часів.

Народні пісні глибоко і з різних сторін розкривають життя народу, його історію, його душевну красу і відвагу, працьовитість, ненависть до ворогів і віру у краще майбутнє.

Пісня завжди була поруч з людиною і в смутку, і в радості, від самого народження. Народилася людина і перша пісня, яку вона чує – колискова, яку співає мама.

- Як ви гадаєте, для чого мами співають колискові своїм дітям? (Щоб заспокоїти малюка, щоб він міцніше заснув). Які колискові ви знаєте? Давайте послухаємо українську народну пісню «Ой ходить сон» (відео 3).

- Ви вже зрозуміли, що музика буває композиторська та народна. для прикладу давайте послухаємо ще одну «Колискову», але ту, що написав автор (відео 4).

- А хто виконує пісню? (Соліст, хор…). Одного виконавця називають солістом, групу виконавців, називають ансамблем. Ансамблі у складі яких два виконавці називається дует (наприклад, дует «Благодир»), три виконавці – тріо або терцет (наприклад, тріо Мареничів), чотири виконавці – квартет (наприклад, квартет «Гетьман»).

Колектив співаків, які разом виконують який-небудь вокальний твір з інструментальним супроводом чи без нього називається хор. Керує хором чи оркестром диригент.

І полинули довкола

Чисті, нижні голоси.

Ми не чули ще ніколи

Стільки дивної краси.

Мов дзвіночки веселкові,

Хор дитячий залунав.

Пісню радості й любові

Нам усім подарував.

4.1 Закріплення поданого матеріалу

- Давайте разом займемося розбором пісні «Веселі ноти» І. Танчака. Щоб впоратися з завданням, пропоную ще раз подивитись відео 2.

Веселі ноти (спів по фразах)

По-спі-ша-ють на ро-боту

Ко-жен день ве-се-лі но-ти,

У трам-ваї у так-сі:

До ре мі фа соль ля сі

Приспів:

Сім в ве-сел-ки ко-льо-рів,

В тиж-ня сім щас-ли-вих днів,

Но-ток сім – це зна-ють всі:

До ре мі фа соль ля сі

І спі-ва-ють і тан-цю-ють

І по ву-ли-ці кро-ку-ють.

Дощ чи сніг чи сон-це сяє,

Но-ти ве-се-ло гу-ля-ють.

В пар-ки скве-ри вий-шли всі:

До ре мі фа соль ля сі

Приспів:

З ни-ми дру-зя-ми ми ста-ли,

Но-ву піс-ню зас-пі-вали

Нам під-спі-ву-ють усі:

До ре мі фа соль ля сі.

- Відкрийте підручник на сторінці 11. На малюнку знайдіть відомі знаки. Назвіть їх. Які знаки є для вас незнайомими?

Наступні завдання виконуються за допомогою презентації PowerPoint «Дванадцять завдань для перевірки знань».

4.2 Рефлексія

Домашнє завдання. Кожному з вас були роздані листівки. На зворотному боці розбір пісні «Веселі ноти» І. Танчака. До наступного уроку прошу вивчити напам’ять текст пісні.

- Вам сподобався урок? Щоб висловити своє ставлення, прикріпіть квіточки на клумбу. Якщо сподобався – квіточка з посмішкою, а якщо ні, то сумну квіточку. Наш урок закінчено. Дякую за вашу роботу. До побачення.

 

doc
Додано
16 березня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку