МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Відокремлений структурний підрозділ
Новомосковський фаховий коледж Українського державного університету науки і технологій
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Семінар «Розрахунок та проектування зварних з’єднань »
Для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка»
Викладач спеціальних зварювальних дисциплін І категорії Т.О.Гречаний
м. Новомосковськ,
2021 р.
Зміст
Вступ 3
основних завдань заняття 5
Вступ
Семінарське заняття – форма навчального заняття, при якій викладач організовує дискусію навколо попередньо визначених тем, до котрих студенти готують тези виступів на підставі індивідуально виконаних завдань (презентацій).
Семінарські заняття проводяться в аудиторіях або в навчальних кабінетах з однією академічною групою.
Перелік тем семінарських занять визначається робочою навчальною програмою дисципліни «Зварні конструкції».
На кожному семінарському занятті викладач оцінює підготовлені студентами презентації, їх виступи, активність у дискусії, уміння формулювати і відстоювати свою позицію тощо. Підсумкові оцінки за семінарське заняття вносяться в навчальний журнал.
Отримані студентом оцінки за окремі семінарські заняття враховуються при виставленні підсумкової оцінки з даної навчальної дисципліни.
План проведення семінару
Дисципліна: «Зварні конструкції»
Тема: Розрахунок та проектування зварних з’єднань.
Мета: навчити студентів до самостійного пошуку і узагальнення навчального матеріалу, визначити учбові характеристики студентів – та їхні здібності, активізувати учбовий потенціал при вивчені спеціальної дисципліни «Зварні конструкції»
Вид заняття: семінар
Форма навчання : Активізація навчальної діяльності студентів через
інформаційо-камунікаційні засоби навчання при вивчені спеціальної зварювальної дисципліни «Зварні конструкції»»
Методи навчання: тестування за допомогою комп’ютерної програми, доповідь у вигляді презентаційної роботи, робота у групах .
Міждисциплінарні зв'язки:
забезпечуючи: «Технічна механіка», «Інженерна графіка», «Матеріалознавство» «Математика» , «Технологія та обладнання зварювання тиском», « Інформатика».
забезпечуємі: «Виготовлення зварних конструкцій», «Технологія та обладнання зварювання тиском» виробнича практика, переддипломна практика, курсове та дипломне проектування.
Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютерний клас з мультимедійним проектором.
Література.
Програмне забезпечення: Microsoft Excel ,Microsoft PowerPoint .
Обладнання: мультимедійний проектор, ПК.
Структура семінару
1. Організаційна частина.
• взаємне привітання викладачів і студентів, психоемоційний настрій;
• перевірка готовності аудиторії і студентів до заняття;
• запис у журналі.
2. Повідомлення теми, формування мети та основних завдань заняття.
Проектування зварних конструкцій полягає у вирішенні багатьох задач, по перше необхідно знати і уявляти основні види і типи зварних конструкцій і знати їхнє призначення, по друге вміти вірно вибрати матеріал із якого зварна конструкція складається і для цього необхідно мати знання про граничні опори та допустимі напруги матеріалів. Кожен технік-технолог зі зварювання повинен розуміти з яких з’єднань та швів складається зварна конструкція і повинен вміти правильно розрахувати з’єднання на різні види навантажень, а також знати фізико-хімічні і конструктивні властивості зварних з’єднань.
Основними завданням семінару являється активізація студентів до творчого пошуку студентського потенціалу у виявлені професійних характеристик майбутніх техніків-технологів зі зварювання.
Для високого професіанолізму необхідні знання, тому майбутнє удосконалення професійного рівня прямо пропорційно залежить від студентської діяльності в процесі навчання. Кожен студент повинен володіти знаннями на рівні молодшого спеціаліста.
Семінар складається з трьох частин. Перша частина тестування із застосуванням контролюючої програми, друга частина – виступи студентів із презентаційними роботами і третя – робота в групах.
Завдання для тестування :
1. Сталі, які здатні до зварювання без обмежень за еквівалентним вуглецем?
а. (Секв > 0,70%);
б. (Секв > 0,60%);
в. (Секв ≤0,35%);
г. (Секв ≤0,55%).
2. Які сплави алюмінію використовують для зварних конструкцій ?
а. АІ + Pb;
б. АІ + Zn;
в.АІ + Мg;
г. АІ + Мп.
а. гарячекатаний швелер
б. гнутий рівно поличний швелер
в. холодногнутий нерівнополичний швелер
г. дворавр з гарячекатаної сталі
4. До чого приводить конструктивна неодноріднсть зварного з'єднання?
а. концентрації напружень
б. деформації в площині
в. деформації з площини
5. Виріб вважають технологічним, якщо він
a. запроектований так, що при його виготовленні можливе використання різних способів зварювання
б. відповідає вимогам користувача
в. запроектований так, що при його виготовленні забезпечена можливість застосування високопродуктивних технологічних процесів.
6. Яка основна причина утворення механічної неоднорідності зварного з'єднання?
a. нерівномірне нагрівання при зварюванні;
б. розміри звареного з'єднання.
в. форма оброблення крайок;
г. режим зварювання;
7. За яким значенням площі руйнується кутовий шов?
a. Fр = Кl ш.
б. Fр = β Кl ш;
в. Fр = h l ш;
г. Fр = 0,7 К l ш;
8. Для зварного з'єднання виберіть умову міцності (рисунок 2)
a.
б.
в.
г.
9. У проектному завданні на виготовлення зварних конструкцій, встановлюється
a. своєчасність передбачуваного будівництва;
б. технічна можливість і економічна доцільність передбачуваного будівництва;
в. виробнича собівартість.
10. Яка основна причина утворення конструктивної неоднорідності зварного з'єднання?
a. форма зварного з'єднання;
б. нерівномірне нагрівання при зварюванні;
в. форма оброблення кромок;
г. режим зварювання.
11. Для зварного з'єднання виберіть умову міцності (рисунок3)
a. ;
б. ;
в. ;
г. .
12 .Для зварного з'єднання виберіть умову міцності (рисунок4)
a. ;
б. ;
в. ;
г. .
13. Для зварного з'єднання виберіть умову міцності (рисунок5)
a. ;
б. ;
в. ;
г. .
14. Які основні параметри промислової будівлі ?
a. матеріал промислової будівлі
б. режим роботи промислової будівлі
в. проліт, висота, довжина, вантажопідйомність кранів
г. висота будівлі , крок колон, вантажопідйомність кранів
15. Для зварного з'єднання виберіть умову міцності (рисунок6)
a. ;
б. ;
в. ;
г. .
16. Балкою називається ?
a. високі вертикальні опори, які застосовуються в якості проміжних опор перекриттів;
б. решітчаста наскрізна конструкція,яка складається з окремих прямолінійних стержнів, з'єднаних між собою у вузлах;
в. суцільний елемент, працюючий на поперечний вигин і діюче на нього навантаження передає на опори.
17. Що на кресленнях зображує цей знак (рисунок7)?
a. Переривистий шов;
б. Шов по замкненій лінії;
в. Випуклість шва зняти;
г. Шов по незамкненій лінії.
18 Які матеріали найширше використовуються для зварних конструкцій?
a. мало пластичні та крихкі матеріали;
б. пластмаси;
в. композиційні матеріали (на основі металів і полімерів);
г. пластичні метали і сплави.
19. У залежності від якого параметра визначаються значення допустимих напружень, при статичному навантаженні?
a. межі міцності;
б. границі текучості;
в. відносного подовження;
г. межі пропорційності.
20. Якщо елементи, що підлягають зварюванню, примикають один до одного торцевими поверхнями, то це зварне з'єднання
a. таврове;
б. кутове;
в. стикове;
г. внапустку.
Критерії оцінювання тестування 85% і більше - оцінка 5 «відмінно», від 60% до 85% - оцінка 4 «добре», від 30% до 60% - оцінка 3 «задовільно», нижче 30% - оцінка 2 «незадовільно».
Другий етап семінару доповідь у вигляді презентаційної роботи в програмі Microsoft PowerPoint. Доповідь оцінюється за такими показниками:
Кількість балів заносяться в таблицю.
ПІБ студента |
Кількість балів (змістовність) |
Кількість балів (об’єм) |
Кількість балів (доклад)
|
Загальна кількість балів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Теми для презентаційної роботи :
Третій етап, робота студентів в групах. Студенти розділяються на 3 групи з різним рівнем знань, їм дозволяється обговорення і вирішення поставлених задач, також дозволяється користуватися конспектами та довідковими матеріалами. Яка із груп дає першими правильну відповідь, отримує додаткові бали до вирішальної оцінки. Якщо відповідь не вірна то право відповісти передається іншій групі студентів.
Завдання :
Група студентів вирішують задачу в колективі, обговорюють конструктивні рішення по вирішенню задач і капітан команди виходить до комп’ютера і за допомогою програми Microsoft Excel рішає задачу і виконує висновок роботи (рисунок9).
Групи |
Позначення зварних швів на кресленнях |
Практична задача |
||
Кількість балів |
Загальна кількість балів |
Кількість балів |
Загальна кількість балів |
|
І |
|
|
|
|
ІІ |
|
|
|
|
ІІІ |
|
|
|
|
Таблиця – Оцінювання третього етапу «робота в групах»
За перше і друге завдання виставляється по 1 балу за правильну відповідь, за не правильну відповідь бали не ставляться. Кількість балів сумується, хто із груп набирає більше балів отримує вирішальні бали до загальної оцінки.
5. Підведення підсумків семінару. Висновок.
Отже на сьогоднішньому семінарі студенти закріпили пройдений матеріал і удосконалити свої знання в області розрахунку і проектування зварних конструкцій за допомогою технічних засобів навчання. Програмне забезпечення допомагає студентам більш досконало оволодіти матеріалом, а саме головне активізувати свій студентський потенціал до творчості і науки.
Мотиваційна оцінка роботи студентів.
1