Розробка дидактичних завдань з історії для учнів 6 класу

Про матеріал

Всесвітня Історія

6 клас

Дидактичні завдання

РОЗДІЛ ІІІ

Історія Стародавньої Греції

Перегляд файлу

 

 

 

6 клас

Дидактичні завдання

 

C:\Users\Igor\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images.jpg

РОЗДІЛ ІІІ

Історія Стародавньої Греції

 

Тема 1. Становлення античної грецької цивілізації

 

 

 

 

 

Тема.  Якими були природа і населення Стародавньої Греції.

 

І. Заповніть схему.

 

Моря

 

 

 

 

 

 

Середземне

Іонічне

Егейське

Острови

?

Племена

?

Худоба

?

 

ІІ. Історичний диктант.

1) Територія Стародавньої Греції охоплює … Балканського півострова.

2) Із трьох боків Еллада має вихід до …..

3) На півночі височить завжди вкрита снігом вершина …..

4) У …. до н.е. Балкани з півночі захопили племена ахейців.

5) Найвідоміші давньогрецькі міфи присвячені острову …..

6) Попри небезпеку, греки віддавали перевагу…. шляхам.

7) Мармур використовували для спорудження…..

 

ІІІ. Пересуваючись як шахова фігура «кінь», прочитайте слово. Що вам відомо про це поняття ?

 

Й

Н

Ч

И

 

Н

А

И

Т

ІV.  Дайте відповіді на запитання шляхом ствердження («ТАК-НІ»)

- Клімат у Греції теплий….. (  ?  )

- Балканські гори та плоскогір'я займають дві третини території Греції…. (  ?  )

- У Греції дуже багато повноводних річок…. (  ?  )

- У ІІІ тис. до н. е. Балкани захопили племена дорійців…. (  ?  )

- Природні умови Греції сприяли розвитку ремесл…. (  ?  )

- Головний бог греків – Посейдон….. (  ?  )

- Тесей, син афінського царя Егея…. (  ?  )

- На Криті, за уявленням греків, мешкав Геракл…. (  ?  )

V.   Розгадайте кросворд

 

1. Як себе в давнину називали греки

 

Е

 

 

 

 

 

м

 

 

2.  Вершина грецьких гір

 

 

 

і

 

 

 

3. Головний бог греків

 

 

 

в

 

 

4. Син афінського царя Егея

 

Т

 

 

 

 

 

5. Донька фінікійського царя

 

 

 

р

 

 

 

 

VІ. Розшифруйте анаграми  

м

н

і

о

в

т

а

р

 

д

р

о

й

і

ц

і

 

а

е

х

ц

й

і

 

а

а

р

і

н

д

а

 

м

н

і

о

с

C:\Users\Igor\Downloads\лабиринт-минотавра.jpg

VІІ. Який міф зображено на картинці? Що вам про нього відомо?

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Творче завдання:

Підготуйте переказ одного з давньогрецьких міфів за допомогою презентації.

 

Тема. У чому особливості Мінойської та Ахейської цивілізації.

 

І. Дайте вірну відповідь.

1. Археологічні розкопки в місті Кносс на острові Крит розпочав англійський археолог…

а

Артур Джонс.
  

б

Джек Норд

 

в

Артур Еванс
 

2. Мінойська цивілізація була знайдена на грецькому острові….

а

Родос
  

б

Крит

 

в

Саламін

 

3. В якому році німецький археолог Генріх Шліман знайшов стародавнє місто Троя?

а

1900 р.
  

б

1855 р.

 

в

1870 р.

 

ІІ. Знайдіть  імена  які пов'язані з троянською війною.

є

а

п

о

н

п

й

л

й

п

н

м

д

е

е

н

а

г

е

с

с

к

и

р

а

м

і

ь

т

о

и

с

о

д

б

 

 

ІІІ.  Історичний диктант.

1)  Починаючи з ХVІ ст. до н. е. на півдні Балканського півострова формується нова ……. цивілізація

2)  Про події троянської  війни розповів легендарний поет Гомер у своїй поемі……

3)  Наприкінці ІІ тис. до н. е . до Греції з ….. прийшли племена ….

4)  Ахейці вели жваву торгівлю з багатьма народами…..

5)  Мінойську цивілізацію було названо за іменем легендарного царя ….

 

ІV. Яку подію зображено на картинці? Що вам про неї відомо?

C:\Users\Igor\Downloads\76244158.jpg

__________________________________________________________________________

V. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

   

Формування Ахейської цивілізації. 

      

Виникнення Мінойської цивілізації.

 

Вторгнення Дорійців. 

 

Відкриття залишків Трої.

 

VІ.  Розв'яжіть головоломку. Пригадайте племена та народи згадані на уроці.

М

 

 

 

 

 

           ЦІ

Д

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

VІІ. Творче завдання:

Уявіть , що ви опинилися біля стін Трої. Розкажіть, що ви там могли б побачити та кого зустріти.

Тема. Як розвивалася Греція у VІІІ – VІ ст. до н.е.

 

І. Телефончик. За принципом набору СМС – повідомлення розшифруйте слово.

Описание: сканирование0055.jpg

 

1. Центр міста – 12661

2. Укріплений пагорб – 14666650

3. Грецький поліс – 761671

4. Найважливіший урядовець в Афінах – 168657

5. Представники і нащадки родової знаті – 16477646174

ІІ.   Встановіть відповідність.

 

Аристократія

Громадянин

Тиранія

Демос

Поліс

Вільні незнатні верстви громадян грецьких полісів.

Привілейований прошарок населення, котрий мав виняткові права, переваги та можливості порівняно з іншими верствами суспільства.

Людина, яка  належить до певної держави, має права й обов'язки щодо цієї держави і дотримується встановлених у ній законів.

Громадянська община, що складалась з повноправних громадян – землевласників, мала свою територію, закони, органи управління.

Форма державної влади, встановлена насильницьким шляхом і заснована на необмеженому одноосібному правлінні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Дайте відповіді на запитання шляхом ствердження («ТАК-НІ»)

 

1. В історії Греції VІІІ ст. до  н. е. було періодом панування родової знаті….. (   ?  )

2. Найбіднішим полісом був Коринф …. (  ?  )

3. Земля поліса з усіма її надрами належала громаді….(  ?  )

4. Тирани грецьких полісів спиралися насамперед на аристократів….(  ?  )

5. Влада тиранів у грецьких полісах була вічною….. (  ?  )

6. Мешканці поліса поділялися на вільних громадян і рабів….(  ?  )

 

ІV. Вкажіть вимоги демосу в боротьбі з аристократією.

 

 

 

V. Розташуйте події в хронологічній послідовності.

 

            Період панування родової знаті.

 

             Початок відродження господарського та культурного життя в Греції.
 
             Період збагачення певної частини демосу.

 

             Встановлення тиранії.

 

VІ. Проблемне запитання:

Як ви вважаєте чи є вимоги демосу в боротьбі з аристократією сучасними проблемами людства? Свою відповідь обгрунтуйте.

 

Тема. У чому значення великої грецької колонізації.

 

І. Виберіть правильний варіант відповіді.

 1.Велика грецька колонізація розпочинається:

 

У VІІІ ст. до н. е.

 

У ХІІ ст. до н. е.

 

У ІІІ ст. до н. е.

 

У І тис. до н. е.

 

2.  Скільки існувало основних напрямків грецької колонізації:

 

Чотири

 

Три

 

Два

 

Шість

 

3. На якому напрямку грецької колонізації було засновано близько 500 грецьких колоній:

 

Західний

 

Північний

 

Південий

 

Північно-східний


4. На березі Боспору греки заснували:

 

Тарс

 

Тіру

 

Сіракузи

 

Візантій

 

ІІ. Пересуваючись як шахова фігура «кінь», прочитайте слово. Що вам відомо про це поняття ?

А

І

О

П

 

А

Д

С

Р

ІІІ. Знайдіть міста – колонії які були розташовані на території сучасної України.

п

е

ц

г

л

й

х

л

к

а

н

г

р

р

е

е

д

с

н

т

і

к

а

п

р

х

е

о

л

ь

в

і

я

с

о

н

 

ІV. Розкопки якої грецької колонії зображено на малюнку? Що вам про неї відомо?

_____________________________________________________________

                                   

 

V.  Оберіть з даного  переліку грецькі міста – метрополії:

 

- Спарта                       - Візантій

- Кротон                      - Фокея

- Халкіда                     - Емпоріон

- Массілія                    - Сібаріс

- Коринф                     - Мілет

VІ. Поєднайте вірний переклад назв найбільших полісів Причорномор'я.

 

А) Херсонес.                                           1) «Щаслива»

 

Б) Ольвія.                                                2) «Рибний шлях»

 

В) Пантікапей.                                        3) «Півострів»

 

VІІ. Поміркуйте:

 Що об'єднувало греків, які розселилися на чужих територіях далеко від рідного дому.

Тема. Як відбувалося становлення Афінського поліса.

 

І.  Виправіть три помилки у тексті:

 

На півдні Греції розташована гірська область – Аттика. Найбільше її місто -  Пірей – міститься у центрі широкої рівнини за 20 км від моря.

      Для захисту від ворожих нападів у центрі міста на високому пагорбі було споруджено акрополь – укріплену фортецю, де зосередилися головні храми, скарбниця міста. Неподалік від нього була розташована торгова площа – агора.

 

ІІ. Яке місто зображено на картинці? Що вам про нього відомо?

 

                                      

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ. Поясніть значення поняття:

 

Демократія -

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІV. З наведених реформ підкресліть які запровадив  Солон.

 

  • Скасування боргів афінян.
  • Заборона боргового рабства.
  • Податок «десята частина врожаю».
  • Повернення земельних ділянок боржникам.
  • Афінську державу поділено на 10 округів.
  • Громадяни, продані у рабство в чужі країни, викупалися державним коштом.
  • Поділ громадян на чотири розряди.
  • Чоловіки які досягли 20-річного віку, мали право брати участь у народних зборах.

 

V. Прочитайте текст та вкажіть про кого йде мова:

 

 1. Усю територію Афінської держави він поділив на 10 округів, кожний з яких складався із трьох рівних частин – приморської, сільської та міської. Громадянство тепер визначалося належністю не до роду, а до певного округа. 

__________________________________________________________________________

2. Він намагався сприяти розвитку землеробства, ремесл, торгівлі, кораблебудування. Він розпочав велике будівництво в Афінах: за його наказом споруджувалися храми, шляхи та водогони. Саме в період його правління Афіни перетворилися на культурний центр Греції. Відтоді бере початок і їхня морська могутність.

__________________________________________________________________________

3. У розпал смути громадяни звернулися до афінського політика, відомого своєю вченістю. Життєвим досвідом і справедливістю. У 594 р. до н. е. він здійснив кілька реформ. Насамперед він скасував борги афінян і заборонив боргове рабство.

_________________________________________________________________________

 

VІ. Хто зображений на малюнку? Що вам про нього відомо?

 

1.                                                            2.            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

VІІ. Складіть пам'ятку реформ Солона та  Клісфена.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ніколаєнко Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
5238
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку