Конспект уроку з інтегрованого курсу "Всесвітня історія. Історія України" у 6 класі розроблений для використання під час вивчення нового матеріалу. Містить вправи для перевірки домашнього завдання та закріплення вивченого матеріалу.
Урок №27 Дата _____________
Тема. Давньогрецьке суспільство. Афіни
Мета: ознайомити учнів з процесом формування Афінського полісу, його державним устроєм, розглянути та проаналізувати діяльність Солона, Пісістрата, Клісфена; розвивати вміння і навички аналізувати історичні факти і події, давати характеристику історичним діячам, працювати з текстом підручника, аналізувати документи, висловлювати власну думку та брати участь в обговоренні історичних питань; виховувати інтерес до вивчення історії.
Очікувані результати:
- називати природно-географічні умови розвитку Афінського полісу;
- характеризувати та порівнювати закони Драконта, Солона, Пісістрата та Клісфена;
- визначати правове становище населення, особливості суспільного життя;
Обладнання : підручник, атлас, роздатковий матеріал
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
Бажаю вам натхнення, наполегливості, будьте старанними та активними!
Щоб не просто слухали, а чули.
Щоб не просто дивилися, а бачили.
Щоб не просто відповідали, а міркували.
Дружно і плідно працювали.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Незакінчене речення…»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та очікуваних результатів.
IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.
Розповідь вчителя
Робота з картою атласу
Розповідь вчителя
Робота зі схемою
Розповідь вчителя
Робота з поняттями(ареопаг, архонт)
Робота зі схемою
Розповідь вчителя
Робота з термінами(демократія, Рада чотирьохсот)
Робота в групах (підручник с. 148-149):
І група – п'ятсотмірники
ІІ група – вершники
ІІІ група – зевгіти
ІV група - фети
Розповідь вчителя
Робота з термінами (тиранія)
Розповідь вчителя
Робота з термінами (стратег, остракізм)
Фізкультхвилинка «Світлофор»
V. Узагальнення та систематизація знань учнів
Робота в групах (робота з текстом, вправа «Знайди помилку»)
І група:
Панівне становище належало демосу. Вищі урядові посади обіймали зевгіти. Найвища влада належала народним зборам і 5 архонтам – державним чиновникам.
ІІ група:
У 594 р. до н. е. першим архонтом став мудрець Драконт. Спочатку Драконт дозволив майнове рабство. Найзлиденнішого селянина можна було перетворити на раба.
ІІІ група:
Незабаром Пісістрат проголосив себе захисником демократії і встановив в Афінах аристократію. Пісісітрат роздав землі родовій знаті і запровадив для всіх податок двадцяту частину прибутку.
ІV група:
У 510 р. до н. е. аристократію було повалено. Відбулися народні збори, які надавали право провести нову реформу Соломону. Цю реформу було проведено у 506 р. до н. е. Країну поділили на 6 областей.
Вправа « Правда – не правда»
VІ. Підведення підсумку уроку.
Продовжіть речення:
«Сьогодні я дізнався (дізналася)…
навчився (навчилася)…
я думаю, що...».
Чи справдилися ваші очікувані результати?
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати §30 (п. 1-3) підручника
Скласти сенкан (Соломон, Пісістрат, Клісфен)