Конспект уроку на тему "Давньогрецьке суспільство. Афіни"

Про матеріал

Конспект уроку з інтегрованого курсу "Всесвітня історія. Історія України" у 6 класі розроблений для використання під час вивчення нового матеріалу. Містить вправи для перевірки домашнього завдання та закріплення вивченого матеріалу.

Перегляд файлу

Урок №27                                                Дата _____________

Тема. Давньогрецьке суспільство. Афіни

Мета: ознайомити учнів з процесом формування Афінського полісу, його державним устроєм, розглянути та проаналізувати діяльність Солона, Пісістрата, Клісфена; розвивати вміння і навички аналізувати історичні факти і події, давати характеристику історичним діячам, працювати з текстом підручника, аналізувати документи, висловлювати власну думку та брати участь в обговоренні історичних питань; виховувати інтерес до вивчення історії.

Очікувані результати:

- називати природно-географічні умови розвитку Афінського полісу;

- характеризувати та порівнювати закони Драконта, Солона, Пісістрата та Клісфена;

- визначати правове становище населення, особливості суспільного життя;

Обладнання : підручник, атлас, роздатковий матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

                                                      Хід уроку

І. Організаційний момент.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

 

Починаємо урок!

 

Бажаю вам натхнення, наполегливості, будьте старанними та активними!

 

Щоб не просто слухали, а чули.

Щоб не просто дивилися, а бачили.

Щоб не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Незакінчене речення…»

  1. Критську цивілізацію називають ….
  2. Мінойська цивілізація сягнула свого розквіту…
  3. Головне місто Мінойської цивілізації…
  4. Основним заняттям мешканців острова Крит були…
  5. Мінойська цивілізація зникла в результаті…
  6. Вийти із лабіринту Тесею допоміг …
  7. Батько Тесея загинув , тому що…
  8.  Мінойську цивілізацію відкрив англійський археолог на ім'я …
  9. Головним містом Ахейської цивілізації було місто …
  10.  Розквіт Ахейської цивілізації припадає на …
  11. Троянська війна тривала…
  12.  Приводом до війни за міфом було …
  13.  Паріс віддав яблуко …
  14.  Ахейська цивілізація впала …
  15.  Першовідкривачем Ахейської цивілізації вважають …

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та очікуваних результатів.

IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

  1. Природно-географічні умови розвитку Афінського полісу.

Розповідь вчителя

Робота з картою атласу

  1. Населення.

Розповідь вчителя

Робота зі схемою

  1. Суспільна організація та організація влади

Розповідь вчителя

Робота з поняттями(ареопаг, архонт)

Робота зі схемою

  1. Витоки Афінської демократії

Розповідь вчителя

Робота з термінами(демократія, Рада чотирьохсот)

Робота в групах (підручник с. 148-149):

І група – п'ятсотмірники

ІІ група – вершники

ІІІ група – зевгіти

ІV група - фети

  1. Тиранія Пісістрата

Розповідь вчителя

Робота з термінами (тиранія)

  1. Реформа Клісфена

Розповідь вчителя

Робота з термінами (стратег, остракізм)

Фізкультхвилинка «Світлофор»

V. Узагальнення та систематизація знань учнів  

Робота в групах (робота з текстом, вправа «Знайди помилку»)

І група:

Панівне становище належало демосу.  Вищі урядові посади обіймали  зевгіти. Найвища влада належала народним зборам і 5 архонтам – державним чиновникам.

ІІ група:

У 594 р. до н. е. першим архонтом став мудрець Драконт.  Спочатку Драконт  дозволив майнове рабство.  Найзлиденнішого селянина можна було перетворити на раба.

ІІІ група:

Незабаром Пісістрат  проголосив себе захисником демократії  і встановив в Афінах аристократію.  Пісісітрат роздав землі родовій знаті і запровадив для всіх податок двадцяту частину прибутку.

ІV група:

У 510 р. до н. е. аристократію було повалено. Відбулися народні збори, які надавали право  провести нову реформу Соломону.  Цю реформу було проведено у 506 р. до н. е. Країну поділили на 6 областей.

Вправа « Правда – не правда»

  1. Територія  Афінського поліса займала весь півострів Аттика.
  2. У 521 р. до н. е. архонт Драконт установив найсуворіші закони.
  3. Архонт Солон заборонив боргове рабство.
  4. Усе вільне населення Солон поділив за майновою ознакою на 4 групи.
  5. Фети під час війни служили у кінноті.
  6. У народних зборах брали участь усе жіноче населення Аттики.
  7. Новим державним органом, запровадженим Солоном, стала рада суддів.
  8. Пісістрат встановив в Афінах тиранію.
  9. Стратеги – це воєначальники в грецьких полісах.
  10. Остракізм – це голосування на народних зборах камінцями.

VІ. Підведення підсумку уроку.

Продовжіть речення:

«Сьогодні я дізнався (дізналася)…

 навчився (навчилася)…

я думаю, що...».

Чи справдилися ваші очікувані результати?

   VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §30 (п. 1-3) підручника

Скласти сенкан (Соломон, Пісістрат, Клісфен)

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
4120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку