16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Розробка екологічної національно-патріотичної гри «Люби і бережи свій рідний край»

Про матеріал
Розробка екологічної національно-патріотичної гри містить практичні завдання з орієнтування на місцевосці, віктирину, загадки про рідкісних тварин та рослин Чернігівщини, завдання про традиції, прикмети та символи України, завдання екологічного спрямування "Займи позицію" .Передбачається попередня підготовка учасників до гри: намалювати патріотичні малюнки та написати твір на тему:"Хто такі патріоти?"
Перегляд файлу

План-розробка гри

«Люби і бережи  свій рідний край.»

Мета:

  • Виховання громадянина патріота України, відповідального за свою Вітчизну та природу як національне багатство, основу життя на землі;
  • Формування розуміння гармонії людини з природою;
  • Розширення знань про природу свого краю;
  • Розвиток пізнавального інтересу та логічного мислення;
  • Спонукання до самоосвіти;
  • Виховання основ глобального екологічного мислення, екологічної культури;
  • Виховання бережливого і шанобливого ставлення до традицій українського народу та тривалих державницьких традицій України.

Форма проведення: розважально - пізнавальна національно-патріотична гра.

Обладнання: проектор, ноутбук, компаси, еколого-методичний посібник «Зелений пакет», роздатковий матеріал.

 

Хід проведення гри:

1 день ( 2 години )

 

Народе мій, пишаюся тобою:

Моя душа – частинка твого Я.

Є нація! Хай знають всі у світі:

 Ми є! Народ піднявся із колін!

 І переможно сонце правди світить,

 Співає гордо наш Державний Гімн.

Лідія Руденко

 

 

І. Організаційний момент.

Вітання команд , представлення журі, створення доброзичливого клімату, ознайомлення з планом проведення гри, жеребкування завдань практичного туру, надання матеріалів для підготовки до вікторини.

ІІ. Практичний тур.

Завдання 1. Орієнтування на місцевості за компасом.

Команда «Сокіл»:

  • Пройдіть 20м на Пн.
  • Підійдіть до найближчого дерева та візміть його частинку з собою( листок, гілка, плід, шишка,тощо). Далі рухайтесь на Сх 6м.
  • Позначте схематично пройдений маршрут.
  • Визначте азимут одинокого дерева,  що знаходиться біля дороги. Занотуйте.
  • Озирнітьсядовкола. Визначте з якої сторони росте мох на дереві тарухайтесь в тому напрямку 6м.
  • На клені знайдіть конверт із наступним завданням.

 

Команда « Орел »:

  • Пройдіть 22м на Зх.
  • Підійдіть до найближчого дерева та візміть його частинку з собою( листок, гілка, плід, шишка,тощо). Далі рухайтесь на Сх 8м.
  • Позначте схематично пройдений маршрут.
  • Визначте азимут найвищого дерева,  що знаходиться біля дороги. Занотуйте.
  • Озирніться довкола. Визначте з якої сторони росте мох на дереві тарухайтесь в протилежному напрямку 11м.
  • На ялинці знайдіть конверт із наступним завданням.

 

 

Завдання 2. Орієнтування на місцевості за деревами, рослинами та птахами.(однакове для обох команд)

Уявіть , що ви розвідники або снайпери. Для виконання завдання вам необхідно влаштувати засідку та вести спостереження за територією. Використовуючи особливості рельєфу, покажіть де та як ви влаштуєте засідку. Роздивіться довкола. Що в поведінці тварин та птахіввказує на присутність сторонніх?

Журі оцінює точність виконання завдань, заповнює конкурсну  таблицю.

2 день( 2 години )

ІІ. Теоретичний тур.

1.Екологічна розминка .

(команда, яка дала найбільшу кількість правильних відповідей отримує 1 бал)

  1. Назвіть основні деревні породи українських лісів.

          (дуб, граб, бук, ялина, сосна)

  1. Які дерева наших лісів називають патріархами?    (дуби)
  2. Які отруйні гриби трапляються у лісах нашої країни?    (мухомор, бліда поганка, несправжні опеньки)
  3. Які птахи сприяють природному лісорозведенню? 

          (сойки, дятли, шишкар, дрізд)

  1.  За якою назвою дерев названо місяці року?

          ( березень – береза, липень- липа)

  1. Яка болотна рослина може замінити вату на йод? ( мох сфагнум)
  2. Яка рослина розповсюдилась в Україні після нашестя татар? (аїр)
  3. Про що може розповісти пень? (за річними кільцями можна визначити вік дерева, сторони горизонту, зміни кліматичних умов за роками)
  4. Чому лісові гриби не виростають , коли їх висівають спорами на відстані від дерев? (порушується потрібна умова життя цих грибів ─ симбіоз з коренями певних видів дерев)
  5.         Які перетинчастокрилі захищають ліс від шкідників?

(руді мурахи)

  1.         Назвіть найстаріше дерево в місті Чернігів.(дуб)

 2.   Гра « Хто Я ?»

  1. Великий хижий птах, який зусрічається в лісах Чернігівщини. Будує гнізда на деревах, що стоять на краю лісу, неподалік від великого болота чи іншої водойми. Раціон цього птаха на 90% складається з риби. (скопа)
  2. На болотах Чернігівщини можна зустріти маленьку тендітну рослину з розеткою червонуватих листочків. Поверхня листочків вкрита волосинками , увінчаними прозорими кульками клейкої речовини, які нагадують крапельки роси. Сівши на такий листок, комаха вже не може вирватися і стає здобиччю маленької хижачки, яка поволі обкутує її своїми волосинками, підіймає вгору віночок листка і перетравлює. (росичка)
  3. Великий чорний птах, що мешкає на сирих ділянках старих лісів. Птах полохливий, тому будує гнізда далеко від людей. Живиться жабами, ящірками, дрібними гризунами, рибою та комахами. З вирію прилітає на початку квітня. Це родич великого білого птаха, що здавна селиться на дахах українців. ( лелека чорний)
  4. Цю овочеву рослину здавна вирощують українці. Плоди бувають різної форми : округлі, видовжені, грушоподібні та різнокольорові. Це символ відмови дівчини під час сватання.(гарбуз)
  5. Прадавні українці вважали цю комаху посланцем бога літнього сонця, літа і щастя. Це надзвичайно корисна комаха , бо нищить тлю ─ шкідника сільськогосподарських рослин. Її дуже люблять діти, а розчавити вважається великим гріхом. Цю комаху легко впізнати за яскравим забарвленням та чорними цятками.(сонечко)

 

3. Прикметі вір, але перевір.

Команди по черзі зачитують прикмети- прогнози. Переможе та команда, яка назве найбільше прикмет.

4. Символи України

Всім відомо: « Без верби і калини нема України». Які рослини та тварини представлені у народних піснях, обрядах, віршах як символи України?

5. Вправа « Займи позицію».

Ситуація 1. Спалювання.

Восени та навесні ви помітили, як сільськогосподарські працівники спалюють стерню біля лісу. Що ви зробите?

Ситуація 2. Лікарські трави.

Ви зустріли людину, яка збирає лікарські трави (наприклад звіробій, чиї стебла,  листя та квіти використовуються як ліки). Чоловік вириває рослини з коренем , аби зекономити час та сили .Що ви зробите?

 

6. Конкурс малюнків і творів: « Хто такі патріоти?»

 

ІІІ. Підведення підсумків.

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку