Розробка гурткового заняття №7 "Навчалочка"

Про матеріал
Проводимо цікаві досліди, вивчаємо властивості води та її важливе значення для нашої планети.
Перегляд файлу

Заняття 7

Тема. Лабораторія Фіксиків. Вода.

Мета. Створити умови для експериментування. Вчити самостійно досліджувати об’єкт,  змінюючи   умови та використовуючи дійсні засоби дослідження. Формувати у дітей уявлення про воду і її характерні особливості. Розвивати уміння аналізувати, систематизувати, розуміти причино – наслідкові зв’язки. Закріпити вміння діяти за заданим алгоритмом, дотримуючись правил. Викликати бажання дітей досліджувати, пізнавати нове, незвичайне з оточуючого світу, саме властивості води. Виховувати дбайливе ставлення до води.

Хід заняття

І . Ранкова зустріч.

«Комплімент» - діти стають у коло і дарують компліменти один одному.

  • Ви любите отримувати компліменти? А робити компліменти іншим? Це приємно? Компліменти покращують настрій?

«Долонька успіху» - покажіть свою праву долоньку. Давайте пригадаємо, як називаються наші пальчики – помічники. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама (тато, бабуся…). Стисніть безіменний пальчик ті, хто сьогодні зранку вмився і почистив зубки. Стисніть середній пальчик ті, у кого сьогодні гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто сьогодні побачив своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло. (лайк)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Діти вам подобається дивитися мультфільми ? Я пропоную вам подивитися уривок з відомого вам мультфільму. (Мультфільм «Фіксики»).

– Ви здогадалися що це за мультфільм? (Відповіді дітей)

- А хто ж такі фіксики? (Це герої які  вивчають оточуючий світ)

- Так це невеличкі мультяшні помічники людини. Вони допомагають ремонтувати зіпсовані предмети. Вам вже відомо, що у фіксиків є своя школа в якій знаходиться лабораторія « Професора Чудакова».

- А хочете ми теж перетворимо наш кабінет в лабораторію? Я буду «Дідусом» а ви «Фіксіками» (наголовники з іменами фіксиків) Давайте запишемо імена фіксиків, які нам дісталися і закодуємо їх.

- Діти, що ж відбувається в лабораторії ? (Відповіді дітей)

- Так в лабораторії проводять різні досліди, щось вивчають пізнають нове, незвичайне. Ось і ми в нашій лабораторії будемо проводити досліди. Але перед тим послухайте одну історію.

ІІІ. Створення проблемної ситуації.

 

- В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи  перестали співати. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  • Що знайшли люди?  Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими.  ( виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

(Аудиозапис, журчання води)

- Відгадайте що це за звук ?(звук води)

Загадка

Я і хмара і туман,

І струмок і океан,

І літаю і біжу,

І скляною бути можу   (вода)

- Давайте запишемо слово «вода», прочитаємо його, порахуємо скільки букв у слові «вода», закодуємо « - О – О» та складемо речення.

(Дітям пропонується перегляд відео – презентаціі «Вода»).

- А для чого потрібна вода ? (Відповіді дітей)

- А де можна зустріти воду ? (Відповіді дітей)

- Нас чекають важливі досліди, тому до нас прилетіла Хмаринка, щоб допомогти нам налаштуватися.

Психогімнастика «Хмаринка»

ІV. Досліди з водою.

- Зараз ми з вами будемо досліджувати воду .

Дослід 1. Вода – рідина

Матеріал: 2 стаканчика один пустий, один з водою.

Хід досліду: продемонструвати властивості води, переливається вода з стакану в стакан в різних напрямках.

Висновок: вода рідина? ллється.

Дослід 2. Чи має вода форму.

Матеріал: чашка, чайник, пробірка чи колба.

Хід досліду: переливання води в різні посудини.

Висновок: вода не має форми.

Під час виконання дослідів Дідус повідомляє: в лабораторії повинно бути чисто, працювати треба охайно.

Дослід 3. Чи має вода запах і смак ?

Матеріал: стаканчики з соком і водою, трубочки.

Хід досліду: діти нюхають та пробують воду на смак.

Висновок: вода не має смаку і запаху

(Перед дослідом Дідух повідомляє про те, що не всі предмети можна нюхати, бо можна отруїтися парами)

Дослід 4. Чи вода прозора?

Матеріал: стакан з водою та стакан з молоком, ложечки.

Хід досліду: в стакан з водою та в стакан з молоком ставимо ложечки.

Висновок: вода прозора в ній видно ложечку, а в молоці ні.

Діти, Дім-Дімич нам передав подарунки, як ви гадаєте, що це ?

(до лабораторії заносять піднос із льодовими фігурками).

- А як ви гадаєте лід це вода чи ні ? (відповіді дітей)

- А в природі де ми можемо зустріти лід ? (відповіді дітей)

- А ми поспостерігаємо чи перетвориться лід у воду.

 (Піднос з льодом відставляється на спіл для спостереження під час заняття )

Дослід 5.  Вода – розчинник.

Матеріал: стаканчики з водою, сіль, цукор, олія, пісок, рідке мило.

Хід досліду: діти по черзі розчиняють: цукор, сіль, пісок, олію, мило.

Висновок: вода розчиняє, але не всі речовини

- Доречі, а деж це Дім-дімич ? Здається він в школі. А давайте, ми з вами подивимось чим він там займається ?

Фізкультхвилинка

Дослід-гра 6. Мешканці водоймищ.

Фіксики, Дім-Дімичу задали домашнє завдання про морських мешканців, а він не знає як його робити. Допоможемо?

Діти роздивляються шаблони мешканців водоймищ.

Хото ж це такі ? (відповіді дітей)

 

Дослід 7 Лід.

Матеріал: фігурки з льоду

Хід досліду: діти спостерігають за талим льодом

Подивимось, що ж сталося з нашими льодяними фігурками?

Поки ми малювали наш лід почав танути.

Висновок: маленьки фігурки з льоду розтанули  швидше чим великі.

Дослідники, ми з вами розглянули стан води, як рідина, як тверде тіло-лід. А що буде, якщо воду нагріти до стану кипіння ?

 

Дослід 8.  Вода-пар.

Матеріал: вода, електро – чайник, люстерко.

Хід досліду: вімкнути електрочайник довести до кипіння підставити люстерко до носика чайника.

Висновок: коли вода закіпа  вона перетворюється в пар.

(Дідус поясняє про безпеку яку несе гаряча вода)

Ну що ж мої любі дослідники, наші дослідження добігають кінця. Та на нас чекають ще цікаві завдання.

Ось ми бачимо водойму, але щось з нею не так. Нам треба поселити сюди морських мешканців.

          

V. Мнемотехніка. Розвиток пам’яті.

  • Скоро настане осінь. У вигляді чого ми бачимо воду восени найбільше?
  • Давайте вивчимо вірш про воду в цьому стані.

 

VІ. Підсумок заняття.

Без води не може пташка

Навіть будь-яка комашка,

І дерева хочуть пити,

І барвисті квіточки,

Без води не звариш їжу,

Без води не вмиєш личко,

І купатись добре в річці

У яскравий літній день,

Без води нема життя

То ж давайте берегти

Цей природний скарб життя.

Воду потрібно берегти, не забруднювати, економно використовувати. А ви малята, як будете поводитися з водою?

Лабораторія фіксіків закривається.

Ми з вами дуже добре попрацювали.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ожеван Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 травня 2019
Переглядів
678
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку