Розробка ігор на розвиток уважності і точності відповідно змісту тематичного тижня 1 клас

Про матеріал
Увага бере участь у будь-якій діяльності,характеризується такими властивостями, як стійкість, переключення, розподіл. Всі вони дуже необхідні у навчанні, тому так важливо своєчасно розвивати і тренувати увагу. Підготовлені ігри допоможуть вам розвинути у дітей увагу, кмітливість, точність, швидку реакцію на сигнал вчителя, орієнтування, самостійність, пам'ять, логічне мислення, спостережливість, вміння концентруватися.
Перегляд файлу

Розробка ігор на розвиток уважності і точності відповідно змісту тематичного тижня 1 клас

 

Тема тижня: «Наше довкілля»

Тема дня: «Із чого складається довкілля»

 

Дидактична гра  «Будь уважний»

Мета гри: розвивати увагу, кмітливість, точність.

Матеріали: кружечки червоного, зеленого, жовтого кольору.

Хід гри

Учитель роздає дітям по одному кружечку (зелений кружечок – позначає живу природу, жовтий - неживу, червоний – предмети, зроблені людьми). Учні діляться на три групи, ставлять стільці по колу (три кола): перше коло-з зеленими кружечками; друге коло - з жовтими, третє коло - з червоними ).Якщо вчитель називає слова живої природи - діти, у яких зелені кружечки піднімають зелений кружечок і тупотять правою ногою; якщо слова неживої природи - піднімають жовтий кружечок і тупотять лівою ногою; предмети, зроблений руками людини –піднімають червоний кружечок і тупотять двома ногами.

 

Дидактична гра «Зелений,  жовтий, червоний»  (I варіант)

Мета гри: розвивати увагу, швидку реакцію на сигнал вчителя.

Матеріали: по три кружечки червоного, зеленого і жовтого кольору кожному учневі.

Хід гри

Учитель роздає дітям по три кружечки, садить дітей за парти, пояснюючи , що зелений кружечок –позначає живу природу, жовтий - неживу, червоний – предмети, зроблені людьми. Учитель називає предмети живої природи, неживої природи, предмети, зроблені руками людини, а діти піднімають відповідний  кружечок.

 

Дидактична гра «Зелений, жовтий, червоний (II варіант)

Мета гри: розвивати увагу, швидку реакцію на сигнал вчителя, кмітливість.

Матеріали: кружечки червоного, зеленого і жовтого кольору.

 

Хід гри

Учитель садить дітей в коло і пояснює правила гри. Якщо вчитель показує зелений кружечок, діти називають предмети живої природи, жовтий-неживої, червоний- предмети, зроблені руками людини.

 

Дидактична гра «Знайди своє коло»

Мета гри: розвивати увагу, орієнтування, точність.

Матеріали: у кожного учня по одній предметній картинці.

Хід гри

Учитель ставить стільці в три кола. Перше коло –для дітей, у яких будуть картинки із зображенням предметів живої природи і ставить розпізнавальний знак –зелений кружечок.

Друге коло – для дітей, у яких будуть картинки із зображенням предметів неживої природи - розпізнавальний знак –жовтий кружечок.

Третє коло- для дітей, у яких будуть картинки із зображенням предметів, зроблених руками людини - розпізнавальний знак –червоний кружечок.

Учитель роздає дітям по одній картинці, кожна дитина повинна знайти своє коло.Потім вчитель збирає картинки і роздає нові картинки. Так гра повторюється кілька разів.

 

Гра –змагання «Телефон»

Мета гри: розвивати слухову увагу.

Хід гри

Діти сидять на стільцях у трьох колах.  Кожна група дітей вибирає собі ведучого. Перша група грає зі словами, що позначають – живу природу, друга – неживу, третя - зі словами, що позначають предмети, зроблені руками людини. Учитель на вухо говорить кожному ведучому відповідні слова. Ведучі передають наступній дитині і так по ланцюжку. Остання дитина вголос говорить передане йому слово. Вчитель перевіряє і оголошує переможця.

 

Дидактична гра « Об’єкти живої природи»

Мета гри: розвивати слухову увагу.

Хід гри

Учитель упереміж називає об'єкти живої природи і вироби: м'яч, собака, телевізор, ведмідь, трактор, хмара, ковзани, сніжинка, рак, лисиця,

річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, літак, тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують слова, які відносяться до живої природи.

 

Дидактична гра « Я тобі – ти мені»

Мета гри: розвивати увагу, точність.

Матеріали: у кожного учня сигнальні картки .

Хід гри

Вчитель:- Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним .

 

Дидактична гра «Три паровозика»

Мета гри: розвивати увагу, орієнтування, точність, самостійність.

Матеріали: предметні картинки.

Хід гри

Учитель роздає дітям різні картинки із зображенням предметів живої, неживої природи і предметів, зроблених руками людини.Картинок має бути різна кількість (живої природи -15, неживої природи -7, редметів, зроблених руками людини -10).Кожна дитина знаходить свою групу і за командою вчителя «Паровоз» діти стають в три паровозика. Потім рахують, скільки дітей в кожному паровозику, і порівнюють, де більше, менше і на скільки? Що потрібно зробити, щоб паровозики стали однакові?

 

Дидактична гра «Живе – неживе»

Мета: учити дітей розпізнавати, які предмети належать до живої природи, а які – до неживої; розвивати пам'ять, уважність, логічне мислення.

Матеріали: предметні картинки.

Хід гри

Учитель показує предметні картинки, діти називають, що на них зображено. Якщо цей предмет належить до живої природи, то діти стоять на місці, якщо до неживої природи – присідають.

 

Дидактична гра «Хто заблукав»

Мета гри: розвивати увагу, кмітливість.

Матеріали: по одній предметній картинці на групу

 

 

Хід гри

Учитель роздає дітям картинку, де зображені три будиночка.У першому будиночку зображені предмети живої природи і один предмет неживої природи. У другому будиночку предмети неживої природи і один предмет зроблений руками людини.У третьому будиночку - предмети, зроблені руками людини і один предмет з неживої природи. Діти повинні визначити, який предмет заблукав.

 

 

Дидактична гра «Де моє дерево»

Мета гри: розвивати увагу, спостережливість, кмітливість.

Матеріали: три великих дерева, із зображенням предметів живої і неживої природи, предметів, зроблених руками людини.

Хід гри

Учитель вивішує на дошці три дерева. На першому - предмети живої природи. На другому - предмети неживої природи. На третьому - предмети, зроблені руками людини. Окремо виставляються різні картинки. Учитель  пояснює, що ці предмети не можуть знайти  своє дерево, ми повинні їм допомогти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Домалюй»

Мета гри: розвивати увагу.

Матеріали: кожній дитині роздати  квадрат

Хід гри

Учитель роздає кожній дитині по одному квадрату і пояснює, що кожен квадрат розділений на 9 маленьких квадратів. У кожному маленькому квадраті намальовані картинки. Діти повинні уважно подивитися, що це за картинки і домалювати в порожніх клітинках відповідні картинки.

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Розсели в свій будиночок»

Мета гри: розвивати увагу, кмітливість.

Матеріали: великий плакат із зображенням трьох різних будиночків ( з зображенням предметів живої природи, предметів неживої природи, предметів, зроблені руками людини і безліч маленьких картинок на кожну групу).

Хід гри

Учитель пояснює, що у кожного на парті три  великих будиночка. Діти повинні подивитися уважно і подумати, що це за будиночки і хто в них буде жити. Кожну маленьку картинку необхідно помістити в певний будиночок.

Предмети: вовк, гуси, хмари, річка, олівець і т. д.

Завдання: порахувати скільки предметів на дереві, на сонці, в кошику. Де більше, менше? Скільки всього предметів?

https://cdn2.static1-sima-land.com/items/3361701/2/700-nw.jpg

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Зелений, жовтий, червоний трикутник»

Мета гри: розвивати увагу, точність.

Матеріали: у кожної дитини картка, де намальовано три предмета із зображенням живої природи, три предмета неживої природи, три предмета, зроблені руками людини.

Хід гри

Учитель роздає кожній дитині картку і пояснює, що на картках намальовані 3 предмета із зображенням живої природи, 3 предмета неживої природи, 3 предмета, зроблені руками людини.

Три предмета, які відносяться до живої природи з'єднати зеленим олівцем, три предмета, які належать до неживої природи з'єднати жовтим олівцем, три предмета, які зроблені руками людини - червоним олівцем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Знайди свою пару»

Мета гри: розвивати увагу, точність.

Матеріали:розрізані навпіл за віссю симетрії малюнки.

Хідгри
Діти отримують розрізані навпіл за віссю симетрії малюнки. Коли малюночок складається, його прикріплюють до дошки магнітом. Утворюється виставка «Наше довкілля»

 

 

сонечко

дерево

ромашка

метелик

яблучко

грибочок

зайченя

ялинка

тюльпан

хмаринка

сова

кошеня

сніжинка

черепаха

божа корівка

 

Дидактична гра «Цікавий клубочок»

Мета гри: розвивати увагу, точність, кмітливість.

Матеріали: шапочки із зображенням живої, неживої природи та предметів, зроблених руками людини: сонце, вода, повітря, земля, кущ, зайчик, пташка, парта,стіл  та ін.

Хід гри

Перший  учень бере клубок ниток і, залишивши кінець нитки у себе, клубок кидає іншому зі словами: 

- Я –зайчик. Мені потрібен кущ, щоб сховатися.

Наступний гравець, залишивши нитку у руці, кидає клубок іншому зі словами: 

- Я –кущ. Мені необхідна земля, щоб рости.

Й так далі. (В результаті всі частинки довкілля переплутані ниткою, як павутинням) 

 

Дидактична гра «Чудова мотузочка»

Мета гри: розвивати увагу, точність, кмітливість.

Матеріали: картка із зображенням різних предметів.

Хід гри

Учитель роздає дітям картки і пояснює, що в кожному стовпчику 3 картинки (слова) з предметами живої природи, неживої природи, предметами, зробленими руками людини. Слова, що позначають живу природу діти з'єднують зеленим олівцем. Слова, що позначають неживу природу діти з'єднують жовтим олівцем. Слова, що позначають предмети, зроблені руками людини - діти з'єднують червоним олівцем.

 

Дидактична гра «Повітряні кульки»

Мета гри: розвивати увагу, точність, кмітливість.

Матеріали: у кожної дитини картка з зображенням повітряних куль, на яких намальовані різні предмети.

Хід гри

Учитель роздає дітям картки із зображенням повітряних куль з різними предметами.Завдання: кульки на яких зображені предмети живої

 

природи розфарбувати в зелений колір, неживої- в жовтий колір, предмети, зроблені руками людини- в червоний.Порахувати скільки зелених кульок, скільки жовтих, червоних, скільки всього кульок?

 

 

 

Дидактична гра «Так та ні не говори»

Метагри: розвивати увагу.

Хід гри

Запропонувати дітям відповісти на запитання вчителя. Забороняється говорити «так» або «ні».


 1)  Сонце - це жива природа?

 2)  Кішка – це нежива природа?

 3)  Будинок – це предмет, зробленийруками людини?

 4)  Хмари – це нежива природа?

 5)  Дерево – це жива природа ?

 6)  Огірок – це нежива природа?

 7)  Олівець – це нежива природа?

 8)  Щоденник – це жива природа

 9)  Море – це предмет, зроблений

людиною?

10)  Гори – це жива природа?


 

 

Дидактична гра «Допоможи знайти друзів»

Мета гри: розвивати увагу, точність, кмітливість.

Матеріали: велика картка на кожного учня.

Хід гри

Учитель роздає картки і пояснює дітям, що вони повинні допомогти знайти друзів дівчинці, сонцю і будиночку  та  провести до них рівну доріжку.Дівчинка любить зелену доріжку, сонце - жовту, а будиночок – червону.Якщо діти не можуть відповісти, вчитель пояснює, що у дівчинки друзі предмети живої природи, сонця - неживої природи, у будиночка - предмети, зроблені руками людини.Учні повинні порахувати, скільки друзів у дівчинки, у сонця, у будиночка. У кого більше і на скільки.

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

Дидактична гра  «Червоний, жовтий, зелений - не говорити»

Мета гри: розвивати увагу.

Хід гри

Запропонувати дітям відповісти на запитання вчителя. Забороняється говорити слова «червоний, жовтий, зелений»

1) Якого кольору трава?(Трава такого кольору, як дошка в нашому класі)


2) Якого кольору огірок?

3) Якого кольору сонце?

4) Якого кольору помідор?

5) Якого кольору баклажан?

6) Якого кольору небо?

7) Якого кольору яблуко?

 8) Якого кольору мак?

 9) Якого кольору хмари?

10) Якого кольору зошит?


Завдання. Згадати і сказати, які з перелічених предметів відносяться до живої природи, неживої природи, предмети, зроблені людиною.

 

Дидактична гра «Будь уважним»

Мета гри: розвивати увагу, навчити точно і швидкореагувати  на звукові сигнали.

Хід гри

Учитель пояснює правила гри. Діти йдуть по колу коли вчитель називає слова, що позначають предмети живої природи діти стрибають, коли предмети неживої природи – діти – стоять на одній нозі , коли предмети, виготовлені людиною – треба присісти.

 

Дидактична гра «Дійди до будиночка і не помилися»

Мета гри:розвивати увагу, точність.

Хід гри

Учитель виставляє три будиночка . В одному будиночку живуть предмети живої природи, у другому – неживої природи, в третьому – предмети, зроблені людиною. Діти стоять на певній відстані від будиночків. Кожна дитина вибирає собі будиночок, куди вона хоче підійти. По  черзі діти повинні підійти до обраного будиночка . Але виконувати таке завдання.

Завдання. Стати на фінішну позначку і сказати :«Я йду в будиночок живої природи. Я хочу побачити там (робить крок і називає предмет) «лисицю», другий крок - вовка , третій крок - дерево, і т. д. Не можна два рази називати один й той самий предмет.

Аналогічно з другим і третім будиночками. Переможцем буде той, хто без помилок дійде до будиночків.

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Будь уважним»

Мета гри: розвивати увагу, навчити точно і швидко реагувати на сигнал.

Хід гри

Діти йдуть по колу. Вчитель пояснює правила гри:

Коли зроблю - один оплеск - назвати предмет живої природи, коли два оплески – неживої природи, три  – предмети, які зроблені руками людини.

 

Дидактична гра «Ланцюжок»

Мета гри: розвивати увагу, швидку реакцію на сигнал, кмітливість.

Хід гри

Діти стоять по колу. Учитель визначає першу ланку ланцюжка та останню.За сигналом вчителя діти називають слова:

Перший учень - предмет живої природи,

Другий учень - неживої природи,

Третій учень – предмет, зроблений руками людини.

Четвертий учень - предмет живої природи

П'ятий -предмет  неживої природи.

Шостий – предмет зроблений руками людини і т. д.

Якщо хтось помиляється, ланцюжок обривається, гра починається спочатку.

 

Дидактична гра «Подивися та й відгадай»

Мета гри: розвивати увагу, спостережливість.

Хід гри

Діти стають в коло і вибирають ведучого . У ведучого мішечок з маленькими іграшками . Діти підходять до ведучого і кожен бере з мішечка іграшку. Після цього діти ховають іграшки за спину. Ведучий підходить до дитини (по черзі) задає йому ряд питань та повинен вгадати , яка у дитини іграшка.

Питання

1) Цей предмет відноситься до живої або неживої природі?

2) Це тварина або птах?

3) Чим харчується?

4) Де живе ? і т. д.

Після цього зробити висновок: цей предмет належить до живої або неживої природи  або предмет, зроблений руками людини.

 

 

Дидактична гра «Трамвайчик»

Мета гри: вчити дітей перемикати увагу.

Хід гри

Діти зі стільчиків роблять трамвайчик і сідають. Вчитель всім роздає предметні картинки і пояснює правила гри: «У нас буде три зупинки».

«1 зупинка – Сонечко» - тут повинні вийти з трамвая діти,  у яких на картинці зображений предмет неживої природи.

«2 зупинка - Мураха» - тут повинні з трамвая діти,  у яких на картині зображений предмет живої природи.

«3 зупинка - Ляльковий театр» - тут повинні вийти з трамвая діти у яких на картинці зображені предмети, зроблені руками людини.

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Потанцюємо»

Мета гри: розвивати увагу, гумор, внутрішню розкріпаченість.

Хід гри

Діти стоять вільно вчитель роздає предметні картинки і пояснює хід гри: «Буде звучати музика. У кого картинки із зображенням предмета живої природи танцює танець «Зайчик» (рухи зайчика), у кого картинки із зображенням неживої природи – танець «Сонечко» - кружляють , у кого картинка з зображенням предметів зроблених людиною імітують гру на «Піаніно».


 

docx
Додано
20 жовтня 2019
Переглядів
1748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку