Розробка інтегрованого уроку розвитку зв'язного мовлення "Написання листа".

Про матеріал
Інтегрований урок, який поєднує знання рідної мови та природничі знання. Це заняття дає можливість поглибити знання учнів про зразки ділового мовлення, навчити дітей писати листи, закріпити навички вживання звертань, збагачувати словниковий запас школярів. На конкретних текстах віршів і оповідань, вправ, цікавих завдань вчитель має можливість розвивати культуру усного і писемного мовлення, логічне і критичне мислення, виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

Тема. Написання листа.

Мета. Поглибити знання учнів про зразки ділового мовлення. Вчити дітей складати листи. Закріплювати навички вживання звертань, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати культуру усного і писемного мовлення, логічне і критичне мислення. Виховувати чуйність, естетичні смаки, любов до природи, бажання берегти її красу.

Обладнання: презентація, декоративна ялинка, новорічні прикраси, наочні посібники, картки, виставка «Наші проекти», тлумачний словник, підручник «Українська мова».

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

І. Організація класу

Щоб урок нам розпочати,

Треба разом промовляти:

Хлопці:

«Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту.

Зараз з силою зберуся,

Я нічого не боюся.»

Дівчатка:

«Впевнена, кмітлива я,

Хочу мати я знання.»

-  Першими сядуть дівчатка – наша краса, а потім  хлопчики – наша міць і сила.

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Діти, відгадайте загадки:

1. В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи.

На ногах вони одвік,

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто ж вони такі?... (Дерева.)

 

2. Влітку і взимку вбрання одне,

Та кличуть дітки завжди мене,

Щоб я на свято до них прийшла,

Подарунків багато їм принесла. (Ялинка.)

 

- Красуня-ялинка запрошує нас в подорож до зимового лісу.

Ми сьогодні будемо долати багато перешкод, виконувати цікаві завдання,

креативно мислити і творчо працювати.

- Девіз нашого уроку:

Дивитись і бачити,

Слухати і чути,

Спостерігати і відчувати,

Любити і берегти.

 

ІІІ. Вибір маршруту.

(На дошці  написані слова.)

Бір, гай, діброва, ялинник.

- Прочитайте пояснення цих слів у тлумачному словнику.

- То куди ж ми з вами будемо подорожувати?

(В ялинник.)

- За кожне правильно виконане завдання ми будемо вішати на ялинку новорічну іграшку. Чим більше виконаємо завдань, тим гарніша буде наша ялинонька в кінці уроку.

 

IV. Повторення вивченого на попередньому уроці природознавства.

- На уроці природознавства ми з вами вивчили тему «Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи».

- Давайте повторимо основні аспекти цієї теми.

1 учень

Ялина – тіньовитривала рослина. Вона росте на добре зволоженому й багатому на поживні речовини грунті. У ялиновому лісі під густими кронами ялин темно і сиро. Там не ростуть чагарники і дуже мало трав.

2 учень

Хвоїнки в ялин коротші, ніж у сосен. Вони розташовані по одній і густою спіраллю вкривають гілку. Живуть хвоїнки ялин 7-8 років. Ялина, як і сосна, рослина-довгожитель.

3 учень

Хвойні рослини мають велике значення в природі. Вони утворюють органічні речовини, засвоюють вуглекислий газ і виділяють кисень. Вони затримують танення снігу, що збагачує грунт вологою.

4 учень

Хвойними рослинами живляться тварини в лісі. Протягом майже всього року сосновою хвоєю живляться глухарі. Для оленів найкраща їжа взимку – молоді соснові пагони. Білки, бурундуки живляться насінням ялин і сосен.

 

 

5 учень

Сосни виділяють особливі речовини, які пригнічують розвиток хвороботвор-них мікробів. Тому соснові ліси вважають цілющими.

6 учень

Здавна відомо, що там, де вирубують ліси, міліють ріки, збіднюються грунти.

Цю місцевість покидають птахи і звірі. Поступово вона перетворюється на пустелю. Тому ліси треба охороняти.

 

V. Вікторина «Деревознай»

1. Якого кольору ялинка?

(Зеленого, блакитного.)

2. Скільки років живе це дерево?

(До 600 років.)

3. Якої висоти може сягати ялина?

(25-30 метрів.)

4. Чи швидко росте ялинка? На скільки сантиметрів на рік вона виростає?

(2 5 см на рік.)

5. Скільки ж років необхідно чекати, щоб маленька ялинка перетворилася на струнке дерево?

(25-30 років. Саме в цьому віці вона дає свої перші шишки.)

6. Як називається листя хвойних дерев?

( Хвоя, голки, хвоїнки.)

7. Чи обпадає хвоя?

(Так, поступово.)

8. Назвіть родичів ялини.

(Тис, кедр, сосна, туя, модрина, смерека, кипарис, ялівець.)

9. Коли люди ставляться до ялин і сосен особливо безжалісно і жорстоко?

( Перед Новим роком.)

10. Чим можна замінити новорічну ялинку?

(Штучною, декоративною ялинкою або букетом з гілок ялини.)

 

VI. Розповідь вчителя.

    Настала зима. Ось вже сніг хрустить під ногами. Наближення Нового року все відчутніше. А головне дерево свята, звичайно ж, ялинка, прикрашена іграшками, гірляндами, мішурою,  створює особливий святковий настрій.

Але щороку після новорічних свят ми спостерігаємо картину, як біля сміттєвих баків валяються ялинки, які нещодавно прикрашали будинки і радували дітей. Сумна картина. Чи не так?

    Традиція ставити живі ялинки у кожній хаті призводить до масової вирубки цих чудових дерев, які приносять велику користь не тільки людині, а й планеті в цілому. Лише одна ялинка очищає повітря, яким дихає людина цілий рік.

     Щоб не сталося екологічного лиха, щоб зберегти зелені насадження у святкові дні, ми повинні навчитися по-іншому прикрашати свої будинки. 

    Маючи свій будинок та двір, можна виростити свою власну ялину чи сосну і прикрашати її до свята.

    Останнім часом за кордоном з’явилася нова послуга – продаж ялинок в горщиках.

- А чи можуть діти допомогти лісовим красуням змінити ситуацію?

 

VI. Розповідь про навчальні проекти та природоохоронні акції.

    Кожного року діти України беруть участь у всеукраїнській акції «Новорічний букет замість ялинки», готують наукові проекти: «Подаруймо ялинці життя»,

«Ялинка без ялинки», «Збережи ялинку», виготовляють декоративні ялинки,

новорічні композиції.

    У 2 класі ми готували навчальний проект «Збережемо життя ялинці».

(Перегляд слайдів.)

- З чого можна виготовити штучну ялинку?

(Перегляд слайдів.)

- Як назвемо таку ялинку?

(«Цукерочка», «Вітамінка», «Шишечка», «Панночка»...)

 

VII. Робота над прислів’ями.

- Прочитайте і поясніть прислів’я.

Дерева – легені планети.

Зелене вбрання радує око.

До природи не неси шкоди.

Зламати дерево недовго, виростити – роки.

Той, хто посадив і виростив хоч одне дерево – не дарма прожив життя.

Багато лісу – не губи, мало лісу - бережи, нема лісу – посади.

 

VIII. Руханка «Прогулянка в ліс».

Ми у лісі йшли, йшли, горішка знайшли.

Потягнулись, зірвали, у кошик поклали

І дальше пішли.

Ми у лісі йшли, суничку знайшли.

Нагнулись, зірвали, у кошик поклали

І дальше пішли.

Ми у лісі йшли, йшли, квіточку знайшли.

Нагнулись зірвали, у кошик поклали

І дальше пішли.

Ми у лісі йшли, йшли, листочка знайшли.

Нагнулись, підняли, у кошик поклали

І дальше пішли.

Ми у лісі йшли, йшли, шишку знайшли,

Потягнулись, зірвали, у кошик поклали

І дальше пішли.

 

IX. Читання оповідання В.Сухомлинського «Як діти раділи, а ялинка плакала».

 1. Читання тексту підготовленим учнем. 

     Наближався Новий рік. Поїхали люди до лісу, зрубали струнку Ялинку.

Привезли її у велику світлу кімнату. Поставили посередині, прикрасили та цукерками прибрали.  Бігають діти навколо Ялинки, милуються, пісні співають. Радісно дітям. А Ялинці страшно й сумно. Бо немає ні лісу темного, ні зайчика сірого, ні неба синього, ні місяця ясного. Бо в ногах у неї не снігова ковдра, а папірці барвисті всякі.

    Заплакала з туги Ялинка, та ніхто не помітив гіркої сльози, що впала з гілки на підлогу. Одна тільки дівчинка синьоока помітила, зітхнула й тихо прошепотіла: «Ялинка плаче».

    Закінчилося Новорічне свято. Поїли діти цукерки, познімали прикраси. А Ялинку викинули на подвір’я... Біля неї стояла синьоока дівчинка.

2. Бесіда за змістом.

- Яке свято наближалося?

- Де взяли люди Ялинку?

- Де її поставили?

- Як прикрасили?

- Як святкували діти?

- А як почувалася Ялинка?

- Хто помітив сльози Ялинки?

- Чому біля Ялинки стояла синьоока дівчинка?

- Чому слово Ялинка у тексті надруковано з великої букви?

 

X. Опрацювання уривка з  твору «Ялинка» Г.К.Анднрсена.

1. Читання тексту учнем.

    Ялинка лежала в кутку подвір’я між бур’яном і кропивою. Зірка з золотого паперу ще висіла на її вершечку і сяяла на сонці. На дворі весело гралися ті самі діти, що танцювали навколо ялинки на святі й так раділи їй. Найменший побачив і зірвав золоту зірку.

- Подивіться, що залишилося на цій старій ялинці, - сказав він і наступив на її гілку так, що вона аж затріщала під його чобітками.

 

2. Роздуми над прочитаним.

- Що спільного у цих текстах?

- Що залишилося на ялинці?

- Хто побачив зірку?

- Що він з нею зробив?

- Чи цікавила малюка доля ялинки?

 

XI. Розповідь віршів.

Д. Павличко

У лісі яличку зрубали...

За нею заплакав дубок.

Не роси, а сльози упали

На чисту траву із гілок.

Гарячі, пожовклі від болю,

Стелились листки восени,

Ялички пеньок із любов’ю

Від снігу вкривали вони.

 

Зрубали

Зрубали. В дім внесли. Принарядили.

І веселились навкруги досвіту...

В ту ніч вона в своїм наряді дивнім

Здавалася найкращою у світі.

«Щаслива, - в лісі заздрили ялини,-

Як у раю, віднині буде жить».

Вони не знали, що вже третю днину

На смітнику їх подруга лежить.

 

- Що ви відчували, коли слухали ці рядки?

- Чи вдалося авторам передати всю трагічну долю хвойних рослин, які використовуються людьми для забави у декілька днів?

 

XII. Інсценізація вірша О. Олеся «Ялинка»

Раз я взувся в чобітки,

Одягнувся в кожушинку,

Сам запрігся в саночки

І поїхав по ялинку.

Ледве я зрубати встиг,

Ледве став ялинку брати,

А на мене зайчик плиг!

Став ялинку відбирати.

Я – сюди, а він – туди...

«Не віддам, - кричить, - нізащо!

Ти ялинку посади, а тоді рубай, ледащо!

Не пущу, і не проси!

І цяцьками можна гратись.

Порубаєте ліси –

Ніде буде і сховатись.

А у лісі скрізь вовки,

І ведмеді, і лисиці,

І ворони, і граки,

І розбійниці – синиці».

Страшно стало... «Ой, пусти!

Не держи мене за поли!

Бідний зайчику, прости, -

Я не буду більш ніколи!»

Низько, низько я зігнувсь,

І ще нижче скинув шапку...

Зайчик весело всміхнувсь

І подав сіреньку лапку.

 

XIII. Розповідь віршів дітьми.

Ялинка       Г. Демченко

Ой ялинко зелененька,

Ти була колись маленька,

А тепер ти ось яка:

І висока, і струнка.

Швидко ти набралась сили:

Сонце, дощ тебе ростили.

Сірий зайчик для забав

Під ялинкою стрибав.

Біля тебе ми, ялинко,

Заспіваєм пісню дзвінко.

Візьмем руки у бочок,

Затанцюєм гопачок.

 

Лісова ялинка          В.Паронова

В лісі випав білий сніг,

Наступає Новий Рік.

Стали думати звірята,

Як зустріть чудове свято.

- Ось ялинка зелененька,

Ні велика, ні маленька.

Ми прикрасимо її,

Заспіваємо пісні.

Білка принесла горішки,

Їжачок гриби та шишки,

Ведмежатко – пряники

Та смачні медяники.

Дятли, снігурі й синиці

Посідали на ялиці

І сказали: «Пишну хвою

Ми прикрасимо собою».

Дуже гарна і розкішна

У звірят ялинка вийшла.

 

Ялинка у дворі          Т.Коломієць

Посадили ми ялинку у дворі,

Підросла вона на радість дітворі,

Простягає нам засніжені гілки:

- Будем разом святкувати, малюки!

На самісінькій верхівці угорі

Причепили ми барвисті ліхтарі,

Запросили і звірят ми, і пташат:

А давайте-но ялинку прикрашать!

 

Поспішала до ялинки,

Стрекотала без зупинки

Всім сорока про своє:

- Сто прикрас у мене є!

 

Пристрибала до ялинки

Тиха білка-сіроспинка:

- Подивіться чи потрібні

Отакі горішки срібні?

 

Сів шишкарик на ялинку

На однісіньку хвилинку.

Почіпляв він на гілки

Позолочені шишки.

 

Скочив зайчик під ялинку,

Розшнуровує торбинку,

А в торбинці тій не пусто,

В ній цукерки і ... капуста.

 

Ну, а хто ж це під ялинку

Лісову приніс хатинку?

Лис приніс її сюди

І хвостом замів сліди...

 

Дід Мороз руками сплеснув:

- Диво з див!

Не стрічав я ще такого,

Де ходив!

 

XIV. Виконання творчих завдань.

- Пропоную вам перетворитися на кмітливих поетів і виконати ось ці завдання.

1. Добавлянки

Щоб ялинок не ... (рубати),

Треба штучні... (купувати).

Щоб радість людям... (дарувати),

Можна гілочку... (зірвати)

Та гарнесенько... (прибрати).

І тоді такі... (ялинки)

Будуть також... (веселинки).

 

2. Звернення ялинок

Ми   р*дість   в*м   дарує*о!

М*   ро*темо   д*я   втіхи.

Не   ру*айте,  н*   губ*ть

Н*шу   гір*у   долю,

Завжд*  сер*е  в  н*с  трем*ить

П*ред    Но*вим   ро*ом!

 

XV. Фізкультхвилинка

Виконання вправ під музику «Ялиночка».

 

XVI. Каліграфічна хвилинка

- Дерева шумлять: шу-шу-шу,

Букву зараз напишу.

Три стовпи – внизу межа –

От і вийшла буква... («Ша»).

- Яка буква дуже схожа до літери «Ша»?

- Які букви «заховалися» в ній?

- Перепишіть скоромовку:

Шишки на сосні,

Шашки на столі.

У Соні шашки,

А у Саші шишки.

- Прочитайте її швидко.

 

XVII. Запис речення під диктовку

На ялині ростуть шишки.

Шишки потрібні білкам, мишкам, шишкарям.

- Підкресліть підмет і присудок у першому реченні.

- В якому реченні є однорідні члени речення? Назвіть їх.

 

XVIII. Виконання вправи на картці

Бережи ялинку

    Лісова красуня росте довго. Шкода рубати ялинку тільки для новорічного свята.

    От і зроби сам новорічний букет. Це можуть бути гілки якогось дерева в поєднанні з ялинковими. Можна додати свічку, засушені квіти, пташине пір’я, новорічні прикраси.

     Приємно зробити новорічний букет власними руками!

 

Завдання:

1 варіант – виписати спонукальне речення.

2 варіант – виписати окличне  речення.

 

XIX. Виконання завдань птахів

1. Завдання синички

- Доберіть слова-родичі:

Ялина, ялинка, ялиночка, ялинонька, ялиновий, ялинкова...

- Як ми ще називаємо такі слова?

(Споріднені, спільнокореневі.)

2. Завдання горобця

- Порівняйте ялинку з їжачком, з травою.

Ялинка колюча, як їжак.  Ялинка зелена, як трава.

3. Завдання дятла

- Скажіть комплімент ялинці.

Пишна, пухнаста, запашна, густа, святкова...

 

XX. Завдання шишкаря

1. Консультант Довідкового бюро зачитує повідомлення.

    Шишкар – птах розміром з горобця. Самці і самки дуже відрізняються забарвленням. Дорослий самець майже повністю яскраво-червоний. З віком його забарвлення стає ще більш насиченим. Самка – сірувато-зелена, на спині помірна темна строкатість, поперек і надхвістя жовтувато-зелені.

    Шишкар має велику голову, чіпкі лапи, що дозволяють йому підвішуватися на шишках вниз головою. Хвіст довгий, глибоко вирізаний.

    Шишкаря легко впізнати за його дзьобом. Він хрестоподібний: верхня щелепа перехрещується з нижньою. Цікаво, що пташенята з’являються на світ з нормальним дзьобом, як у більшості птахів.

 

2. Лист від шишкаря       

Дорогі діти!

     Допоможіть, будь ласка, нам, шишкарям.

     Ми живемо у хвойному лісі. Харчуємося шишками ялин та сосен. Гнізда будуємо тоді, коли всюди ще лежить глибокий сніг і бувають люті морози. Вони розташовані на ялинових лапах, під прикриттям гілок, які захищають нас і наших малят від снігу і дощу. Наші пташенята вилуплюються взимку. Через 2 тижні вони покидають гнізда, але ми їх ще дуже довго підгодовуємо. У неврожайні роки нам доводиться кочувати з місця на місце у пошуках шишок. Багато наших малят гине.

      Скоро Новорічні свята. Багато ялин буде зрізано. Кілька днів вони будуть прикрашати людські оселі, а потім їх викинуть на смітник.

     - Дорогі діти, допоможіть нам зберегти в лісі ялинки та сосни. Подумайте, як це зробити.        

                                                                                     Сім’я шишкарів з ялинового лісу.

3. Бесіда:

- Чи зможемо ми допомогти шишкарям?

- Як це зробити?

 

XXI. Робота з підручником (с. 75)

1. Розгляд малюнків. Бесіда за ними.

- Що роблять хлопчики?

- Чи любите ви писати листи?

- Чи любите їх одержувати?

- Чи можна читати чужі листи?

1. Виконання вправи 172.

-  Відкрийте підручники на с. 75. Причитайте текст.

     Писати листи – це мистецтво спілкування. Листування виникло дуже давно. Листи писали на камені, дереві, пальмовому листі, папірусі, воскових дощечках.

 

XXII. Виконання завдань у «Зошиті з розвитку писемного мовлення».

- Які ж нині листи?

- Як їх писати?

- Дізнаємося про це, прочитавши текст у «Зошиті з розвитку писемного мовлення». (с. 15).

Написання листів має дуже давню історію. У наш час, коли є Інтернет, мобільний зв’язок, листи пишуть менше. Однак написаний власноруч лист до батьків, учителів, друзів, добрих знайомих – це вияв уваги й поваги до них. Лист – це «обличчя» адресанта – того, хто пише листа. Тому лист має бути написаний грамотно.

    За змістом листи бувають ділові, дружні, родинні та інші. Папір для листа треба брати чистий, рівненький. Якщо ви пишете листа близьким, рідним людям, то папір можна прикрасити власним малюнком.

    Лист має такі частини:

1. Вітання та звертання до адресата.

2. Основна частина листа.

3. Прикінцева частина листа.

5. Прощання та підпис адресанта.

    У звертанні засвідчуємо ставлення до людини (повагу, любов). Наприклад: високоповажна Олено Петрівно, дорога сестричко, дорогесенька бабусю, люба матусю, незабутній друже.

    У листі спочатку потрібно запитати про справи адресата – того , кому пишуть, поцікавитися його здоров’ям, працею, успіхами, а вже потім писати про себе з належною скромністю.

    Якщо ви затрималися з листом, то потрібно вибачитися, пояснити причину затримки відповіді. Не забувайте, слово, написане вами, має надзвичайну силу. Той, хто пише листа, називається адресант, той, кому пишуть, - адресат.

 

XXIII. Написання листа.

- Напишіть лист – відповідь шишкарю або лист до учнів іншої  школи з проханням приєднатися до акції «Збережемо ялинці життя».

- Як ви звернетеся до друзів? А до шишкаря?

- Про що хочете написати у своєму листі?

 

XXIV. Гра «Я – дерево».

- Коли я була маленька, і мені казали загадати бажання в новорічну ніч, я думала: «А про що мріє ялинка у лісі в новорічну ніч?» Тоді мені здавалося, що вона мріє стояти «красунею» в моїй кімнаті. Лише згодом я зрозуміла, якби ялинка могла мріяти, вона, напевне, мріяла б про те, щоб не бути зрубаною сокирою браконьєра напередодні Нового року.

- Уявіть себе  деревом. Розкажіть про свої мрії.

 

XXV. Складання сенкану.

Ялина.

Пишна, пухнаста.

Зеленіє, росте, приваблює.

Вона росте у лісі.

Дерево.

 

XXVI. Підсумок уроку.

- Ми повісили на нашу ялиночку останню іграшку.

- Чи гарна наша ялина?

У святковому класі

Стоїть, як картинка,

Весела, зелена

Красуня-ялинка.

- Що вам сьогодні на уроці сподобалося?

- Що дізналися нового?

- Які завдання були важкими? А цікавими?

- Чи справдилися ваші сподівання на урок?

- Пам’ятайте про те, що ялинка – дерево-їдальня, лікувальне дерево.

- Бережіть дерева.

 

Ми посадимо липи і клени –

 Буде все місто зелене.

Ми посадимо в парку тополі.

Хай вони зростають поволі.

Ми обсадимо школу бузками,

Прикрасимо клумбу квітками.

Хай ростуть дерева і квіти,

Хай будуть здоровими діти!

Дерева зростатимуть з нами,

Шелестітимуть тихо гілками

Хай шумить тополина й ялина,

Хай цвіте, розквіта Україна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Переваги штучних ялинок

 

1. Ялинка із штучних матеріалів – це прекрасна можливість заощадити. Ви платите лише один раз. А за живу ялинку треба платити щороку, причому з кожним роком ціна на ялинкових базарах зростає.

 

2. Якщо в сім’ї є маленькі дітки, то для них штучна ялинка набагато безпечніша. Нею неможливо вколотися.

 

3. Вам не доведеться тривалий час вичищати по всій квартирі обсипані голки.

 

4. Штучна ялинка – це ваш внесок у збереження навколишнього середовища, адже одна ялинка очищає повітря, яким дихає людина цілий рік.

 

 

 

 

Додаток  2

Як вибрати штучну ялинку

(Поради)

 

1. Потрібно ялинку добре струсити. Якщо посиплеться хвоя, то відразу відмовляйтеся від покупки.

 

2. Ретельно перевіряйте кінці дроту, з якого виготовлені гілки. Важливо, щоб вони не були гострими, інакше діти можуть випадково поранитися.

 

3. Перевіряйте ялинку на наявність неприємного запаху. Якщо ялинка має неприємний запах, то виготовили її з неякісного матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Листи учнів

 

Дорогі учні 3-А класу ЗОШ№3!

 

     Наближається свято – Новий рік. Подумайте, чи не шкода вам зрубаних ялинок. Вони будуть у ваших домівках кілька днів, а потім ви віднесете їх на смітник. Уявіть, скільки ялинок рубають в цілому світі за ці дні. Для природи – це величезні збитки. Ялинки потрібні нам не на свято, а завжди. Вони дають нам кисень, затримують вологу в грунті, а також є домівкою для птахів і тварин. Тому попросіть своїх батьків замість живої ялинки купити штучну.

Бережіть природу!

                                                                                                              Бучек Артем

 

 

 

Дорогі друзі!

 

     Наближаються новорічні свята. Усі ми мріємо про ялинку та подарунки під нею. Я хочу звернутися до вас та ваших батьків: не рубайте ялинок! Замість живої ялинки зробіть свою власну, своїми руками або посадіть біля дому молоденьке деревце і щороку прикрашайте його. Рубаючи ялинки, ми нищимо ліс, завдаємо шкоди його мешканцям, губимо природу. А без природи не буде життя!

                                                                                                            Іванов Іларіон

 

 

 

 

Дорогий шишкарику!

 

     Ми всім класом хочемо тобі допомогти. Ми будемо переконувати людей, щоб вони не рубали ялинок і не шкодили вашим гніздам. Учні нашого класу надрукували листівки із зверненням до людей. В них розповідається про те, що люди перед Новим роком нищать дуже багато ялинок. Вони приносять природі величезну шкоду! А ще ми виготовили власними руками декоративні ялинки, які прикрашають наш клас.

                                                                                                               Солтис Софія

 

 

 

Привіт, шишкарику!

 

      Пишуть тобі листа твої друзі – третьокласники школи №1. Ми дізналися про твою біду: у лісі не вистачить ялинок для твоєї родини, не буде чого їсти твоїм дітям.

      Дорогий шишкарику, не хвилюйся. Ми тобі допоможемо. Цього року не буде зрубано ні однієї ялинки. Ми попросимо, щоб усі люди купували тільки штучні ялини. Так ми збережемо не тільки ялинки, а й природу. Думаємо, що буди все гаразд.

                                                                                                               Братащук Ольга

 

 

 

 

Любий шишкарику!

 

     Ось і настала холодна зима. Тобі, мабуть, дуже холодно. В цю пору тобі треба годувати своїх пташенят і самку. Ми будемо просити людей, щоб вони не вирубували ліси. Україна – це наша рідна земля. Потрібно берегти рідний край і його природу. Біля школи ми посадили молоденьку ялинку. Будемо її прикрашати на свято. В лісі ялинок ми рубати не будемо. Хай вони ростуть і служать тобі домівкою.

                                                                                                       Продоус Ангеліна

 

 

 

 

Дорога родино шишкарів!

 

     Наша родина відгукнулася на твою просьбу про збереження лісів в Україні. Ми зробили перший важливий крок –  купили штучну ялинку. Тепер щороку у нас справжнє свято. Ялинка дуже гарна, вся у вогниках і прикрасах. Вона не зрубана у вашому лісі. Наша сім’я більше ніколи заради втіхи не буде шкодити природі. Як доказ моїм словам, висилаю вам наші родинні фото. Бажаю вам теж гарних свят у вашому великому і гарному лісі.

                                                                                                        Левшенюк Артем

     

 

docx
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку