Розробка інтегрованого уроку з математики та курсу "Я досліджую світ" на тему "Письмова нумерація шестицифрових чисел. Мільйон. Планети Сонячної системи..

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з математики та курсу "Я досліджую світ" на тему "Письмова нумерація шестицифрових чисел. Мільйон. Планети Сонячної системи." за підручником Математика 4 клас Наталя Будна, Марко Беденко.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий інтегрований урок

у 4 – Б класі з математики

та курсу “Я досліджую світ”

на тему: “Письмова нумерація шестицифрових чисел. Мільйон.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Провела: вчитель початкових класів

                                                                                 Кравчук Світлана Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики та курсу “Я досліджую світ” на тему:

“Письмова нумерація шестицифрових чисел. Мільйон.”

 

Мета: ознайомити учнів з новою лічильною одиницею – мільйоном; вдосконалювати вміння читати і записувати шестицифрові числа; актуалізувати вміння читати багатоцифрові числа, визначати розрядний склад числа; актуалізувати знання про розряди, що належать до кожного класу; вміння розкрити сутність позиційного принципу запису числа; формувати вміння лічити в межах мільйона за аналогією з лічбою чисел у межах мільйона за аналогією з лічбою чисел у межах 1000; визначати попереднє і наступне число до даного; перенести спосіб утворення наступного і попереднього числа на числа в межах мільйона; формувати вміння утворювати багатоцифрові числа з наступного й попереднього числа; вдосконалювати уміння перетворювати математичні вирази, обчислювальні навички.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, нумераційна таблиця, роздатковий матеріал, 6 цеглинок Lego.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

До гостей наших повернулися

І всі разом привіталися

А тепер усі сідаємо

Й до роботи поспішаємо.

 

Бо попереду нас чекає дуже велика Космічна подорож.

 

У подорожі, будь уважним,

Добре думай, не спіши.

Знай, що вчитись завжди важко,

Легше буде у житті.

 

А вирушаючи подорож давайте кожен з вас дасть собі таку настанову:

Я буду: Слайд 2

У – уважним

Р – розумним

О – організованим

К кмітливим

 

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

Отож всі сідаємо зручненько. Слайд 3

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Почнемо космос ми вивчать.

В небі сонце і планети,

Ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо –

Дружно в космос летимо.

Ой, я бачу якусь планету. Що це за планета? Та це ж Меркурій. Слайд 4

Тут так дуже жарко, давайте з вами швиденько пограємо в гру “Вірю – не вірю”.

 

  1. Гра “Вірю – не вірю”. Слайд 5
  • Квадрат – це чотирикутник, у якого всі сторони рівні.
  • Щоб знайти половину, треба помножити на 2.
  • Клас одиниць містить: одиниці, десятки, сотні.
  • Числа при діленні називаються: ділене, дільник, частка.
  • Найбільше п’ятицифрове число 10 000.
  • Доба має 23 години.
  • 5 помножити на 10 дорівнює 50.
  • Попереднє до числа 10 000 – 9 999.
  • В 1 км – 100 м.
  • Щоб збільшити число у 3 рази потрібно додати 3.

 

 

  1. Завдання для опитування. Кубик Блума.

Летимо дальше. А це, що за планета перед нами? Так це ж Венера! Слайд 6

  • А хто це нас зустрічає на цій планеті? Так, дітки, це Кубик. Слайд 7

Як він тут опинився? Це напевно тому, що він почув про нашу подорож і підготував для нас якісь завдання.

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний,

Він доріжку прокладає –

Знання ваші перевіряє.

(На гранях кубика написані математичні вирази, які діти обчислюють.)

 

900 : 2         80 : 40          300 ∙ 3          155 : 5           804 : 4            110 ∙ 3

 

12 ∙ 3           150 ∙ 3           180 ∙ 2          990 : 9           420 : 4            810 : 2

15 ∙ 6        205 ∙ 3             108 ∙ 5           930 : 3            550 : 10         410 : 2  

 

Вирушаємо дальше.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Робота в зошиті. Хвилинка каліграфії.

Перед нами планета Марс. Слайд 8

Щоб цифри правильно писати

На цій планеті треба

Хвилинку каліграфії почати. Слайд 9

У багатьох галузях нашого життя чіткий і розбірливий почерк просто необхідний і математика не є виключенням, адже це ж точна наука. А тому треба, щоб під час письма:

  •        Руки лежали на парті;
  •        Ступні стояли на підлозі;
  •        Голова трималася прямо;
  •        Спина спиралася на спинку крісла.

Відкриваємо свої зошити, записуємо сьогоднішню дату: 26 жовтня.

 

  1. Ознайомлення з новою лічильною одиницею – мільйоном.

Продовження каліграфічної хвилинки.

З нового рядочка записуємо 9 – 1 раз;

Яке число отримаємо якщо її записати 2 рази? 3 рази? 4 рази? 5 раз? 6 раз? Що можете сказати про це число? (Це найбільше шестицифрове число)

А якщо до цього числа додати 1, яке число отримаємо? (Мільйон).

Так, діти, це мільйон. Він записується так: 1000 000.

 

ІV. Фізкультхвилинка.

       Летимо дальше. Прилетіли на планету Юпітер. Слайд 10

       Жителі цієї планети кажуть, що ми вже втомилися і хочуть, щоб ми відпочили, а тому підготували нам фізкультхвилинку. Слайд 11

Отож подякуємо жителям за гарну фізкультхвилинку і летимо дальше.

 

V. Робота з підручником.

    Перед нами планета Сатурн. Слайд 12

 

1. Робота з нумераційною таблицею. Підручник с. 69 Слайд 13-14

 

C:\Users\Userr\Desktop\планети сонячної системи\Screenshot6w947.png
 

2. Робота над задачею 385 с.68.

Перед нами планета Уран.  Слайд 15

Давайте на планеті Уран розв’яжемо задачу 385 на с. 68. Слайд 16

 

 - Скільки кг печива привезли в магазин? (18 • 4 = 72 кг)

 - Скільки кг цукерок привезли в магазин? (156 – 72 = 84 кг)

 - скільки ящиків цукерок привезли в магазин? ( 84 : 6 = 14 ящ)

 

VІ. Розвиток математичних знань. Робота в групах. 6 цеглинок Lego. Слайд 17

А планета Нептун дуже цікава і на ній ми попрацюємо в групах з цеглинками Lego.

Слайд 18 – 24

C:\Users\Userr\Desktop\планети сонячної системи\02004q7b-07d3-0x0.jpg

Завдання для І групи

Обчислити письмово:

3645 + 1724                 353 ∙ 4

4785 + 6976                 345 ∙ 3

7130 – 3498                 984 : 3

 

Завдання для ІІ групи

12983 + 41345             678 ∙ 2

34854 + 12349             168 ∙ 7

82616 – 32564             860 : 4

 

Завдання для ІІІ групи

39910 + 26652             474 ∙ 3

15645 + 24730             432 ∙ 8

77861 – 46903             748 : 4

 

VІІ. Підсумок уроку “Незакінчене речення”.

Ну і нарешті ми повертаємося додому на планету Земля. Слайд 25

Давайте згадаємо, що нам найбільше запам’яталося в цій подорожі і пограємо в гру “ Незакінчене речення ” Слайд 26

Сьогодні на уроці я навчилася (навчився)…

Найцікавішим було …

Найкраще мені вдавалося…

Мені було складно, коли…

Отже, зібратися разом – це початок,

          Триматися разом – це прогрес,

          Працювати разом – це успіх.

Я вважаю, що ми всі добре працювали, виконали всі завдання уроку і досягли успіху. Ви були дуже старанні і за вашу працю я хочу вам подякувати. Поаплодуємо самі собі.

 

VІІІ. Домашнє завдання. Слайд 27

Підручник с. 69, приклади 388, задача 389.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
2 листопада 2022
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку