Розробка інтегрованого уроку з математики та ЯДС для учнів 1 класу

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з математики та ЯДС для учнів 1 класу. Розробка містять цікавий інформаційно-пізнавальний матеріал, який вчитель може використати під час підготовки до тематичного дня.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  математики та ЯДС в 1 класі

Тема. Закріплення знань про нумерацію чисел, їх склад. Складання прикладів на додавання за малюнками.

Мета:

-         Закріплювати знання учнів про нумерацію чисел, їх склад;

-         вдосконалювати вміння лічити предмети, розвивати вміння вживати порядкові числівники; розвивати мовленнєві навички та мислення, уважність, спостережливість, пам ‘ять;

-         виховувати любов і бережне ставлення до при­роди, тварин, птахів рідного краю.

Обладнання: Малюнки із зображенням зимуючих птахів, тварин, таблиці для усної лічби, предметні малюнки поїзда, сигнальні картки етапів уроку.

Зміст уроку

І. Організаційний момент

– Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість, сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з вами привітаємо гостей.

Всі: Ми вам раді, добрі люди,

І вітаємо щиро вас,

Та запрошуємо ласкаво

На урок у 1 клас!

-         Зафіксуйте свою готовність до уроку за допомогою значків ( на полях зошита)

     ☺ Я зацікавлений уроком;

     ☺ Я байдужий до уроку;

     ☺ Я не бажаю працювати.

ІІ. Оголошення теми уроку , мотивація навчальної діяльності.

Вступна бесіда вчителя за запитаннями.

         Діти, яка зараз пора року?

         Якій останній місяць осені?

         Яка пора року настане після осені?

         Назвіть перший місяць зими.

         За якими ознаками впізнаємо зиму?

-         Сьогодні на уроці ми вирушаємо у казкову подорож - у лісове королівство математики на веселому поїзді. А поїдемо ми на ньому для того, щоб повторити та закріпити наші знання про нуме­рацію чисел, склад чисел, заодно,  щоб допомогти казковим мешканцям лісу.

-         Ми з вами побуваємо на зупинках –

     (каліграфії), 

     (усного рахунку),

     (розвитку уваги),

     (допомоги), †

     (відпочинку), 

     (естафети),

     (роботи з підручником), ´ 

     (таємниці)

III. Повторення вивченого

1.Каліграфічна хвилинка

 -    Яке сьогодні число? (25)

 -  Ми ще не вивчали двоцифрові числа, то скажіть, скільки буде, якщо скласти ці числа (7).

 -  Ця цифра і буде нашою каліграфічною хвилинкою.

 - З яких елементів складається число 7?

(Сім складається із хвилястої горизонтальної лінії, довгої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії).

 - Розкажіть все про це число.

 (Число 7 стоїть після числа 6 і перед числом 8, сусіди числа 7 – 6 і 8, воно більше 6 на 1 і менше 8 на 1, у тижні 7 днів , і веселці 7 кольорів та ін….).

 - Пишемо у повітрі, потім 1 рядок у зошиті.

2. Усний рахунок

 - Але наш поїзд ще не готовий, щоб поїхати. Нам потрібно правильно назвати номери вагонів, які будуть їхати. Я називаю приклад, а ви піднімаєте номер картки (або карток) з правильною відповіддю.

 - 6 додати 2;

 - який вагон передує вагону 2?;

 - сусіди вагона 5;

 - 9 додати 1;

 - який вагон йде за вагоном 2?;

 - знайдіть суму чисел 3 і 2;

 - яке число знаходиться між числами 6 і 8?;

 - наступне число числу 8?; 1 додати 1?

8        1 4 6 10 3 5 7 9 2

-         І вийшов у нас склад поїздів не простий, а цифровий. Але поїзд не може вирушити, треба всі вагони розставити у порядку зростання чисел.

(Всі учні записують у зошиті, один учень працює біля дошки).

-         Яке найменше число в натуральному ряді?, а яке наступне? Як одержати наступне число?, попереднє?, назвіть всі числа від 9 до 5; від 2 до7.

-         Молодці, гарно впорались.

Всі: Чух-чух-чух .  Потяг їде-ух-ух. Степами, горами, поліськими лісами…

 - Приїхали. Наступна зупинка ” Розвиток уваги”

3. Математичний диктант

  • Запишіть число 9,
  • запишіть сусідів числа 6,
  • попереднє число числу 10,
  • число,що стоїть між числами 4 і 6,
  • число, що передує числу 4,
  • запишіть всі числа, які менші від 5, починаючи з найменшого.

(Перевірка, 1 учень читає відповіді.)

4. Повторення складу чисел

 - Ось ми приїхали на наступну зупинку у лісову школу, де займаються птахи.

 - Які вам знайомі? ( розгляд малюнків). Які з них залишаються у нас зимувати, а які відлітають у теплі краї? А, можливо, це ті пташки, яким ми нещодавно допомогли у нашій акції «Допомога птахам»,  де ви разом з батьками зробили годівнички і розвісили їх біля своїх будинків.

 - Одна з цих пташок пропонує вам про себе загадку:

«Жовті груди маю і за день стільки з’їдаю, скільки сама важу.» (Синичка).

Ось, що вона про себе розповідає:

-         У мене жовта сорочка, чорна краватка, зеленувата спинка. Я дуже рухлива. Гострим дзьобиком я дістаю з тріщин на деревах комах, їх личинки. Взимку я полюбляю насіння проса, вівса, крихітки хліба, шматочки сала. Отже, чим ми можемо допомогти взимку пташкам?

(Відповіді дітей)

-         Синичка числа тут лишила і прочитати їх просила,

Та щоб їй допомогти, треба склад числа знайти.

-         В зошитах самостійно напишіть склад числа 5.(Взаємоперевірка)

-         Вирушаємо далі у подорож і наступна зупинка „Відпочинок”.

Фізкультхвилинка (з виконанням вправ під музику ).

5. Станція “Естафета”

-         Ой! А це хто тут плаче? Ага, так це ж Котик, бо миші поїли його аркуші з прикладами . Треба їх відновити.

( Естафета по рядах, кругові приклади). Перевірка. (Останній учень прибігає до дошки і вибирає картку з відповіддю свого прикладу, на зворотній стороні написані правильні відповіді).

IV. Робота з підручником.

-         Наша подорож триває. Далі з нашими казковими тваринами і птахами зупиняємось на станції „Підручник”.

-         Скласти за малюнками 3 приклади і записати їх. (Один учень біля дошки).

-         Порівняння чисел.

-         Але хто це тут стукає? Хто сперечається? Так це білочки ділять горішки. Треба їм допомогти.

  1.         6   10   8   7    7    5   3

( з коментуванням)

 - Допоможіть їм правильно поділити горішки. У якому випадку білочки будуть задоволені?

V. Хвилинка цікавого.

 - Ось ми і підійшли до зупинки „Таємниця”.

Читання розповіді В.Приходька „Живі ліхтарики”.

      Якось засидівся я з вудочкою допізна. Але що це? З темряви переді мною світилося двоє очей! Підійшов я ближче й мало не розреготався. Виявилося, що в траві засвітили свої ліхтарики жучки-світлячки.

     Через тиждень прийшов я знову до озера на ночівлю. Жучки-світлячки горіли вже не так яскраво, як минулого разу.

      Вранці пішов затяжний дощ і зіпсував мені всю риболовлю. Не зрозумів я тоді, що жучки попереджали мене про негоду. Адже перед сонячною дниною жучки-ліхтарики світять яскравіше, а перед негодою тьмяніють.

Бесіда за змістом.

  • Про яку таємницю ви дізналися з оповідання?
  • Хто такі „Живі ліхтарики?”

VI. Підсумок уроку.

Ось ми і приїхали на зупинку „Підсумок”

     Зафіксуйте свій настрій, адже ми прощаємось з казковим лісом, з веселим поїздом, із королівством математики.

     Чи на всіх зупинках ми встигли побувати?

     Що з уроку візьмемо на майбутнє?

-         Любі діти, гості шановні,

Побажати вам щиро хочу,

Любі гості, шановні діти,

Щастя і здоров’я!

Хай ваша доля квітне,

Як в українському віночку квіти.

 

 

 

docx
Додано
22 грудня 2023
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку