Розробка інтегрованого заходу "Акторська майстерність"

Про матеріал

У розробці наведені раціональні методи та прийоми проведення окремих елементів заняття з акторської майстерності. Метою заходу є удосконалення сценічного руху, розвиток загальної уваги, уяви, пам'яті, творчого мислення та пластики тіла; сприяння вихованню естетичного смаку, шанобливого ставлення один до одного.

Перегляд файлу

Інтегрований захід «Акторська майстерність»

 

Мета:

- за допомогою вправ з уявними предметами удосконалювати сценічний рух,     акторську майстерність;

- розвивати  загальну увагу, уяву, пам'ять,  творче мислення та пластику тіла;

- сприяти вихованню естетичного смаку, шанобливого ставлення один до одного.

- Формувати ключові компетентності:

       1. Спілкування державною мовою: володіти всіма вилами мовленнєвої     діяльності.

       2. Інформаційну: застосовувати інформаційно-комунікаційні технології,     алгоритмічне мислення.

       3. Комунікаційну: формувати мовленнєву компетентність особистості, вміти    доводити власну позицію.

       4. Уміння навчатися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння    нових знань, набуття нових умінь і навичок.

       5.Соціальну і громадянську: уміння працювати з іншими на результат.

       6. Загальнокультурну грамотність: глибоке розуміння власної ідентичності.

Обладнання: картки для розвитку уваги, сценарій вистави, засоби ІКТ.

Види діяльності: теоретично – практична.

Тип заняття: комбінований.

Перебіг заходу

І. Етап орієнтації (організаційний)

    Вправа «Привітання »

Доброго дня, юні актори. Як ваш настрій? Привітаймося сценічно, потиснемо один одному руки й передамо словесне побажання сусіду за партою. А всім побажаємо продуктивної співпраці на нашому творчому завданні.

Дякую вам за вашу щирість.

А для того, щоб під час заняття панував позитивний настрій давайте по черзі скажемо один одному такі слова:  « Привіт. Я радію нашій зустрічі», наприкінці повторити це вітання разом, супроводжуючи жестами, рухами.

ІІ. Актуалізація опорних знань

-         Тема нашого заходу «Акторська майстерність». Отож сьогодні ми попрацюємо над створенням сценічного образу.

Театральний словничок.  Гра «Поясни»

Поясніть значення термінів, пов’язаних із вивченням курсу «Драматургія і театр»

-         Театр – це місце, де відбувається вистава.

-         Актор – людина, яка виконує ролі.

-         Гример – людина, яка накладає грим.

-         Костюмер – людина яка, модулює та шиє костюми в театрі.

-         Сценарист – людина, яка пише сценарії  до вистав.

-         Режисер – це організатор вистави.

-         Художник – оформлювач (декоратор) -  розмальовує декорації, пишеафішу.

-         Декорації  - оформлення художником сцени і спектаклю як місця дії.

-         Звукорежисер  -  проводять музичне оформлення вистави.

-         Хореограф -  готує танці до вистави.

-         Антракт – перерва між діями у виставі.

-         Аншлаг – спеціальне оголошення біля театральної каси про те, що всі квитки на спектакль продані.

-         Рампа – це межа між сценою і глядацькою залою. на ній розташовано освітлювальні прилади.

-         Репетиція – Діти, без чого не відбудеться вистава? Ну звичайно без репетиції. Слово репетиція означає повторення. Спочатку актори  підбирають  виставу, розмірковують як краще її зробити, а потім її репетирують, а на передодні прем’єри роблять генеральну репетицію.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

-         Що ж означає бути справжнім актором? У чому полягає акторська майстерність?

 

  1. В актора повинна бути чітка зрозуміла мова, ще кажуть чітка, зрозуміла дикція. Для того, щоб дикція була чіткою, треба виконувати підготовчі вправи.

 

-         Вправа «Свічка». Уявіть собі, що у руках ви тримаєте свічку вам потрібно вдихнути повітря та видихнути його  так, щоб  не погасити полум’я свічки);

-         Вправа «Квітка». Уявіть собі, що ви йдете по лузі, кругом вас ростуть гарні квіти. Ви зірвали одну, хочете відчути її, вдихнули глибоко її аромат, видихнули (кілька разів повторити).

 

Артикуляційний тренінг

 1. - Уявіть собі, що ви на природі. Ось із дупла  вилетіли бджоли, та не одна, а цілий рій, наберемо в легені повітря і повільно будемо його видихати, при цьому, вимовляючи звук з-з-з-з-з, а тепер летять джмелі, набираємо повітря і видихаємо його, вимовляючи звук ж-ж-ж-ж-ж, тут ми подивилися на землю і побачили змію, набираємо повітря і видихаємо, вимовляючи звук ш-ш-ш-ш-ш. Там десь далеко реве вовчисько, набираємо повітря, видихаємо його, вимовляючи звук у-у-у-у-у.

2.Вивчення скоромовки, повторення її  спочатку у повільному, а потім у швидкому темпі, з різними інтонаціями:

-         весело

-         сумно

-         сміючись

-         плачучи

-         боязко

-         запитуючи

-         здивовано

-         окликаючи

-         лінькувато

 

    1.Черепаха чаплю вечором
       Пригощала чаєм з печивом.

 

  1. Всім подобається  це куце цуценя.
  2. Бурі бобри брід перебрели,

    Забули бобри забрати торби.

 

  1. Ходить квочка коло кілочка,
    Водить діточок коло квіток.
  2. Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
  3. Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

 

Пропонуємо покращити свою вимову та підняти бойовий дух з сучасними версіями відомих скоромовок.

-         Дзижчала верещала бджола у кожусі на вухо мусі. Кликала лелеку дзвонити у дзвони, з хати до хати, з порога до порога, що прийшла перемога.

ІV. Застосування здобутих знань і навичок

Наступна частина нашого заняття - акторська майстерність.

-         Що таке акторська майстерність? Сюди входять два компоненти майстерності актора: міміка і пантоміма.

Міміка – рухи м’язів обличчя, що виражають почуття людини.

Пантоміма  - вид сценічного мистецтва, у якому художній образ створюється за допомогою міміки, жестів, пластики тіла тощо.

 

Робота в групах

Використовуючи засоби акторської майстерності, а також дотримуючись правил виразного читання, інсценізувати гуморески.

НАЙВИЩА НАГОРОДА
В школі хлопчик ясноокий
Ручку підійма:
— Чом в Шевченка
у Тараса
Орденів нема?
Вчитель мовив:
— Як поета
Полюбив народ,
То йому уже не треба
Інших нагород.

Куди поспішати

  Швидше збирайся, а то запізнишся в школу,- каже мама синові.
  Нічого, школа відчинена цілий день.

Пантоміму  ще називають етюдом без слів.

-         Що таке етюд?

А зараз увага…

Етюд без слів «Дощ іде»

-         Що намагалися показати в даному етюді?

-         Які емоції  відтворено? ( Сум, радість, щастя).

Етюд «Сказати без слів»

Засобами пантоміми виразити:

     гаряче,

     холодно,

     боляче,

     страшно.

Слово етюд – багатозначне.

      Хореографічний етюд «Іграшки»

      Театральний етюд (інсценізація «Історія однієї лави»).

V. Рефлексія

     Гра «Дерево підсумків».

-         На ватмані намальоване дерево. біля нього лежать папірці рожевого  і синього кольорів. На аркушах рожевого кольору пишемо свої позитивні враження від заняття. А на аркушах синього кольору негативні: те, що вам не сподобалося. підійдіть і приклейте трикутники до дерева. І ми одразу побачимо як пройшло наше заняття, що вийшло добре, а над чим слід ще попрацювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Черепаха чаплю вечором

Пригощала чаєм з печивом.

 

  1. Всім подобається  це куце цуценя.

 

3. Бурі бобри брід перебрели,

    Забули бобри забрати торби.

 

4. Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіток.

 

5. Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

 

6. Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

 

 

1.Черепаха чаплю вечором
Пригощала чаєм з печивом.

 

  1. Всім подобається  це куце цуценя.

 

  1. Бурі бобри брід перебрели,

    Забули бобри забрати торби.

 

  1. Ходить квочка коло кілочка,
    Водить діточок коло квіток.

 

  1. Бобер на березі з бобренятами бублики пік.

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

Етюд «Сказати без слів»

Засобами пантоміми виразити:

   гаряче,

   холодно,

   боляче,

   страшно.

Слово етюд – багатозначне.

 

НАЙВИЩА НАГОРОДА
В школі хлопчик ясноокий
Ручку підійма:
— Чом в Шевченка
у Тараса
Орденів нема?
Вчитель мовив:
— Як поета
Полюбив народ,
То йому уже не треба
Інших нагород.

 

Куди поспішати

  Швидше збирайся, а то запізнишся в школу,- каже мама синові.
  Нічого, школа відчинена цілий день.

 

  1. На уроці вчителька каже учневі:
    —    Слухай мене уважно! Я дам одне яблуко Вовчику й попрошу розділити його між чотирма товаришами. Яка частина яблука дістанеться кожному?
    —    Ніякої!
    —    Сідай, «двійка». Ти зовсім не знаєш арифметики.
    —    Може. Зате ви не знаєте Вовчика.

 

 

 

  1.  

Кажуть, що у вас у школі встановили сучасне обладнання.

- Так, тільки є одна проблема...

- Яка?

- Дуже незручно стирати крейду з плазмових моніторів. :)))

 

3.- Миколко, що ти робитимеш, якщо на тебе нападуть хулігани?
- А я їх не боюся! Я знаю дзюдо, карате, айкідо й інші слова!

 

4.— Бабусю, почитай мені газету, — просить онук.
— Як же я тобі, рідненький читатиму, коли я вже літер не бачу?
— То давай я на літери буду дивитись, а ти читай.

5.Батько сину:
— Двійку виправив?
— Виправив!
— Ану покажи!
— От!
— Ну хто так виправляє?! Дай сюди!

6. "Спортсмен"

На уроці фізкультури вчителька запитала учня:

— Який вид спорту тобі найбільше подобається?

— Купання, — відповів учень.

7.

— Ти був сьогодні в зубного лікаря?

— Був.

— Ну й що? Зуб більше не болить?

— Не знаю. Лікар залишив його в себе.

8.Пряма мова

— Що таке пряма мова? — запитує вчителька Василька.

— Ну, це коли людина про щось говорить відверто!

— Наприклад?

— Я не вивчив уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку