Матеріал містить цікавий метеріал для ознайомлення учнів з свійськими тваринами. Можна використати віршовані загадки, кросворд, прислів"я, приказки, фразеологізми, ігри, відео з даної теми.
Клочко Раїса Василівна
вчитель початкових класів
Нехайківського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» імені двічі Героя Радянського Союзу І. Н.Степаненка Драбівської районної ради Черкаської області
Тема тижня – «Світ тварин».
Тема дня – «Свійські тварини».
Ключові компетентності
Очікувані результати
Початковій рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
Матеріал та обладнання: мультимедійний комплект,аудіозапис веселої музики, предметні малюнки із зображенням тварин; картки із цифрами, сюжетні малюнки до казки «Солом'яний бичок», наголовники «Свійські та дикі тварини», картки з графічним зображенням кролика; кольоровий папір, ножиці, кольорові та прості олівці, технологічна картка з виготовлення собачки у техніці оригамі.
Зміст занять протягом дня
ПЕРША ЧАСТИНА
Створення емоційного фону заняття. Ранкова зустріч (8-9 хв)
Грає музика. Вона повідомляє, що час ставати у коло.
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
Діти і вчитель встають у коло.
Я усіх дітей гукаю,
Та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати,
Заняття час вже починати.
1.Вітання у колі друзів
-Добрий день вам, діти!
- Добрий день.
- Добрий день вам, киці!
- Няв, няв, няв!
- Добрий день вам, мишки!
- Пі, пі, пі!
- Добрий день вам ….
(можна придумувати інші варіанти)
Вправа побажання
Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
Вправа "Добра тварина"
Вчитель тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»
Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівно б’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.п.
2.Обмін інформацією
- Коли ми переглянемо відео, то дізнаємося тему нашої зустрічі.
https://www.youtube.com/watch?v=SRHorutq-wg
- Які тварини живуть у тебе вдома?
- Як ти за ними доглядаєш?
– Чи можна домашнього улюбленця назвати другом?
Вправа «Крісло автора». «Мій домашній улюбленець»
Вчитель - Діти, вашим тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Однак багато тварин – безпритульні, вони голодні, не мають прихистку.
Перегляд ролика «Притулок для тварин»
https://www.youtube.com/watch?v=7kY_BIAFIGU
Обговорення
- Що вам сподобалося?Чому?
- Що не сподобалося? Чому?
3.Гра «Кошенятко»
Діти уявляють, що матуся принесла додому покинуте кошенятко, якому страшно, сумно та зовсім безрадісно. Кожна дитина по черзі перетворюється на кошенятко, решта гладить його й говорить добрі слова.
Вправа «Очікування»
-Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
- Яким на вашу думку воно має бути?
- Сподіваюсь, що заняття наше буде цікаве, творче і корисне для вас.
- Отже, яка зараз пора року? А скільки місяців має весна?
- Назвіть їх. Зараз який місяць, число?А який сьогодні день тижня?
- Давайте пригадаємо інші дні тижня. Скільки їх? Скільки днів ми працюємо?
- Відпочиваємо? Яка сьогодні погода?
- Ми вже з’ясували, що у кожного з вас є своя улюблена домашня тваринка.
ІІ. Оголошення теми і завдань заняття (1-2 хв)
Сьогодні ми з вами більше дізнаємося про домашніх тварин, як за ними доглядати, яку користь вони приносять. Як за поведінкою домашніх тварин люди передбачають погоду. Пригадаємо дитячі казки, пісеньки, вірші про наших улюбленців.
Емоційне налаштування та сприйняття теми.
https://www.youtube.com/watch?v=VMTbN8CXLTc
1.Відгадайте загадку, а відгадку попробуйте зобразити рухами, жестами.
З господарем він дружить,
І дім стереже.
Живе у дворі він
Добро стереже. (собака)
Ходить сторож по кімнаті,
У пухнастому халаті.
По всіх куточках зирка:
Чи немає мишки в нірках? (кіт)
Рогате диво на лужку
Траву пощипує м'яку.
А повертається з лужка
З відром смачного молока. ( корова)
Щипну травички, ковтну водички,
Тупну ріжками, буцну ріжками.
Дам молока. Хто я така. ( коза)
Хоча улітку тепло й сухо –
Вони одягнені в кожухи.
В степу пощипують травичку
І п'ють з калюж брудну водичку. ( вівці)
Не змій, а сичить,
Не човен, а плаває.
Кого побачить – кричить.
Ходить лівою, правою. (гусак)
Крила маю – не літаю.
Черв'яків щодня шукаю.
Уночі погано бачу,
А знесуся – кудкудачу. ( курка)
Набундючений, мов цар,
Задер голову до хмар.
На усіх кричить, гильгоче –
Налякати, мабуть хоче.
(індик)
2. Сприймання графічного образу слова. Списування з друкованого тексту.
-Розгляньте картки, що лежать у вас на партах. Чи є тут слова пов’язані з темою нашого уроку? Назвіть їх. Обведіть їх і спишіть усі обведені слова в зошит.
коза вітер півень небо
кіт око ліс кінь
нива корова хата гуска
порося сніг зима собака
|
Рано вранці в середу
Пригнав Прокіп череду.
А корови в череді
Рябі, чорні та руді.
Ти малий скажи малому, хай малий малому скаже,
Хай малий теля прив'яже.
Пов'язала кізка хустку і помчала у капусту.
А ми кізку упізнали і з капусти геть прогнали.
«Півнячий бій» -
діти діляться на пари і стають один від одного на відстані 3-5 кроків.
Пари зображують забіяк півнів: стрибаючи на одній нозі, вони намагаються штовхнути один одного плечем. Той, хто втратив рівновагу і встав на землю обома ногами, виходить з гри.
«Квочка і курчата»-роль квочки відводиться вчителю . Діти-курчатка. Вони розташовуються на одній стороні класу.. Перед ними знаходиться мотузка на висоті 40 см. По сигналу «Ціп, ціп, мої курчатка. Виходьте погуляти, пощипати травичку.
Діти пролізають під мотузку і рухаються по класу (п'ють водичку, клюють зернятка і т.д).
За сигналом вчителя «Кішка»- діти повертаються назад, пролізаючи під мотузкою..
ІІ. Аналітико-синтетичні вправи зі словами (5 хв)
1. Вставити назви тварин і у виділених клітинках дізнаєшся, яка пора року найтепліша. Яка з тварин не належить до домашніх. Чому?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
||
КАШКІ, РОКОВА, ВИСНЯ, ІНЬК, БОСАКА, ЗОКА, НАРБА, ЛЕТЯ, КРУКА, ДИКІН, ПЕНЬВІ, ЧИБОК, ЧАКУР.
Слова, як діти, люблять жартувати. З того виходить сміхота. Жарти жартами, але рано чи пізно слова мусять стати на свої місця. Надай цим віршованим рядкам належного вигляду.
Кішка вивела курчат,
Квочка миє кошенят.
Песик їсть пахуче сіно,
Коник гавка на людину.
По дорозі цап повзе,
Капустину жук гризе.
Доки я хвоста чесав,
То кіт вірша написав.
( вчитель пояснює значення фразеологізмів)
У свинячий голос
Колись давно свиней не тримали в сажах, а виганяли пасти, скажімо, як корів. Жадібні свині дуже часто додому поверталися вночі і подавали свинячий голос – рохкали, вищали.
У свинячий голос означає – дуже пізно.
Як з гуски вода
Гуска виходить з води сухою, бо в її пір'ї міститься жир, який пропускає воду. Ця властивість лягла в основу виразу «як з гуски вода»,що вживається, коли говорять про людей байдужих до справедливих зауважень.
До перших півнів
Довгі роки півень був нічним годинником. На Україні його так і називали «будима» бо він будив людей уранці.
Але є перші півні, другі й треті. Перші співають опівночі, другі – перез зорею, а треті – подають голос на світанку.
Півні якоюсь мірою схожі на астрономів, бо вони теж орієнтуються по зірках. Та коли зірок зовсім не видно, то, на відміну від астрономів, півні все одно співають.
Вираз «до перших півнів» означає до півночі 9(до 24.00)
Ледачому буть, то й кури загребуть – ледача людина нічого не досягне в житті.
Їла б кішка рибку, якби не треба було лапок замочити – про ліниву людину, про лінощі.
Кінь на чотирьох і то спотикається – кожна людина може помилятися.
Він боїться і на гуску цикнути – про боязливу людину.
Знає кішка чиє сало з'їла – про людину, яка відчуває і знає свою провину.
ДРУГА ЧАСТИНА
Розвиток уміння давати усну зв’язну відповідь на поставлене запитання, переказувати текст. (10-11 хв)
.Назвати дійових осіб казки.
- Кого Солом'яний бичок зустрів першого, другого, третього, четвертого?
- Що звірі принесли діду та бабі?
- Як могли б статися події, якби Солом'яний бичок не зустрів звірів у лісі?
- Чого вчить ця казка?
Формування математичних понять (9-10 хв)
Скласти картинку за порядком чисел від 1 до 10( картинка розрізана на смужки)
2.Віршовані задачі.
На траві навколо хати Метушились кошенята. Двоє білих, наче сніг, Троє чорних. Скільки всіх?
На 3 більше у кота. Це умова. А питання: Скільки мишок у кота?
Біла курочка Анфіса
В кошик - більш на 7 яєць. Скільки в кошику яєць?
Для свого котика Маркіза – фрикадельки варить Ліза.
8 буде на обід. Скільки для кота Маркіза фрикадельок варить Ліза.
Цап на прізвисько Мартин З'їв 12 капустин. А коза Маркіза Трохи менше – 8. Це задача, а не казка. Порахуйте їх, будь ласка.
Вчора кіт Васько хвалився:
Натерпівся мук! З'їв аж 9 штук! Потім трохи відпочив та іще 4 з'їв! Скільки вкинув у живіт Всіх котлет сердега-кіт?
Скласти зображення котів з набору фігур, щоб тулуб і голова були однакової форми і кольору.
Формування природничих понять (9-10 хв)
|
|
Робота в групах.
Завдання для першої групи.
З’єднайте назви свійських тварин і те, що від них отримує людина.
Корова яйця
Кури молоко, сир, масло
Вівці мед
Бджоли шерсть
Завдання для другої групи.
З’єднайте назву тварини і назву її житла.
Корова будка
Собака хлів
Кури стайня
Кролик курник
Кінь клітка
Гуси сидять, поховавши голови під крило – буде похолодання.
Якщо в морозяний день заспіває півень – потепліє.
Корови пожадливо їдять траву, коні фиркають і хропонуть – погода зіпсується.
Пес сідає на задні лапи й ніби повзе – на опади в будь-яку пору року.
Свиня рохкає. Хоч і сита – на мороз.
Кіт шкрябає підлогу – на вітер і завірюху, дере стіну – на негоду,
лежить черевцем догори – на відлигу.
Гімнастика для пальчиків (2-3 хв)
Відгадай хто це?
Хоч маленьке, а красиве,
Як біжить, то в'ється грива.
Копитцями туп-туп-туп.
По каменю цок-цок-цок.
Вчитель. Зобразимо лоша руками. Права долоня на ребрі від себе. Великий палець догори. Згори на неї накладається ліва долоня під кутом, створюючи пальцями гриву. Великий палець догори. Два великих пальці утворюють вушка.
Створення виробів у техніці оригамі (13-14 хв)
1Демонстрація готового виробу.
Вчитель демонструє учням паперову собачку, виготовлену в техніці оринамі.
1.Інструктаж щодо виконання роботи
2. Повторення правил безпечної роботи.
3. Практична робота. Виготовлення собачки в техніці оригамі за схемою.
4. Виставка робіт. Обмін враженнями.
5. Творча робота (представити свою собачку)
Розвиток зв’язного мовлення.
Учні одягають собачок на пальчики і по черзі від імені кожного розповідають про неї.
Підбиття підсумків (2-3 хв)
Робота в щоденнику вражень
Список джерел:
Бутрім В. Веселі задачі у віршах. 1-4 класи «Шкільний дім» К.:-111с
Українська мозаїка. Посібник-хрестоматія \упоряд. О.П. Долинна,О.В. Низковська, н.І. Вакуленко – К.: АВДІ, 2008, - 376с:
Сучасний урок в початковій школі. 33 уроки з використанням технологій критичного мислення \ упоряд Г.О Ярош, Н.М. Седова. - 4-є вид.-Х.:Вид. гр. «Основа» 2009. - 235 с.
Савченко О.Я. Барвистий клубочок: Дивись, міркуй, відповідай: навчання і розваги.- К.: Бліц, 11996.-112с.
Інтернет ресурс https://www.google.com.ua
Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи \ упоряд. О.В. Стребна, А.О. Соценко. Харків. Вид. гр. «Основа» 2012. – 26 с.
1