1 клас - 30 тиждень- інтегровані уроки - Тема 3 дня: "Подих весни"

Про матеріал

Тема дня: Подих весни

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти:

читання - Як треба читати. Л. Вороніна «Бурулька» (казка).

письмо - Буквосполучення дз, звук [дз]. Правила телефонного спілкування.

Математика: Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток.

Приклади виду 34 + 52.

Перегляд файлу

Картинки по запросу бурулька

 

 

Подих  весни

Інтегрований урок

Желізко   Руслана    Цезарівна

Слободороманівська гімназія

Новоград – Волинського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема дня:  Подих  весни

 

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти: 

  • читання  - Як треба читати. Л. Вороніна «Бурулька» (казка).
  • письмо -   Буквосполучення дз, звук [дз]. Правила телефонного спілкування.

Математика:  Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток.

                            Приклади виду 34 + 52.

 

Мета:

  • Ознайомити учнів із загальним випадком додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд; формувати вміння застосовувати цей прийом для розв’язування задач; розвивати математичне мовлення і мислення; активізувати пам'ять; виховувати наполегливість, працьовитість.
  • Розширити уявлення дітей про казки; формувати правильність, усвідомленість, виразність читання; навчати читати уважно, помічати в тексті орієнтири – слова, які підказують, що переживає герой, як він промовляє слова; розвивати фантазію, вміння домислювати розгортання подій, складати і розігрувати діалоги.
  • Формувати уміння списувати із друкованого тексту; повторити вивчену орфограму - буквосполучення дз; розвивати вміння переносити слова з рядка на рядок; закріплювати артикуляцію звука [дз]; закріплювати правила телефонного спілкування; розвинути комунікативні навички;
  • розвивати вміння зосереджуватися, збиратися з думками, не панікувати; виховувати пильність, обережність, розсудливість в будь-якій ситуації.

 

 Очікувані результати:

 Учні зможуть:

  • додавати двозначні числа без переходу через десяток;
  • складати аналогічні приклади і їх розв’язувати;
  • впевненіше розв’язувати задачі, використовуючи прийом порозрядного обчислення;
  • пояснити особливості правил телефонного спілкування;
  •  вести діалог, увічливо спілкуватися з однолітками та дорослими;
  • моделювати та розв’язувати ситуації;
  • переносити слова з рядка на рядок;
  • знати природні явища, називати причину виникнення тих, що супроводжуються коливанням температури, розрізняти природні явища за порами року;
  • висловлювати оцінні судження щодо власної роботи на уроці.

 

Обладнання: комп’ютер; картки з номерами 101,102,103,104; малюнки автомобілів (швидка допомога, поліція, пожежна служба, газова служба); звуки сирен екстрених служб; картки КСН; звукові фішки; малюнки бурульок для вимірювання довжини; мелодія «Звуки Весни»; мультфільм «Смішарики».

Хід занять протягом дня

1 заняття

 

І етап. Орієнтації та мотивації.  (3 хв.)

     1.  Створення сприятливої атмосфери

Зробимо глибокий вдих носом і вдихнемо в себе радість, доброту і красу цього дня.

А видихнемо через рот усі образи і прикрощі (вдих - видих три рази)

     2. Мотивація

 Подих весни. Який він? Що відчуваєте? (відповіді дітей)

У мене в скриньці причаїлась дивна істота. Відгадайте про кого я веду розмову:

«Я заморожена, я заворожена, я зачарована. І, напевне, я б повисіла б  на даху до кінця весни, поки припекло б сонечко, і я б розтанула. Адже я не з солодкого цукру. Я – проста весела краплинка води». Хто я? (бурулька) 

   3. Проблемна ситуація.

- Діти, а як бурулька пов’язана з цими звуками? (звуки сирен екстрених служб)

 

ІІ етап. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ     (1 хв.)                                                                                        

Отже, ви стаєте дорослішими, більш самостійними. І досить часто батьки залишають вас удома, на вулиці самих. Бувають випадки, коли можна ненароком завдати шкоди собі чи іншим людям.

Щоб цього не трапилося, сьогодні на уроці ми ознайомимося з правилами безпечної поведінки, а допоможе нам в цьому казка Л. Вороніної «Бурулька» і ваш досвід; навчимося знаходити вихід із небезпечної ситуації, складаючи і розігруючи  діалоги; навчимося  правил телефонного спілкування.

 

ІІІ етап. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

  1. Робота за «Читанкою». Опрацювання казки Л. Вороніної «Бурулька».
  1. Читання тексту вчителем з використанням аплікаційно - крейдового малюнка           (3хв.)

(під час читання вчитель вивішує малюнки: будинок з бурульками, дівчинку, бурульку, сніг… - так утвориться казка на дошці)

Роздивіться утворений малюнок на дошці.

  • Про кого йде мова?
  • Як звали дівчинку?
  • З ким вона вела розмову?
  • Чому це казка?
  1. Словникова робота.   (2 хв.)                                                                                                            
    - Дітки, спробуйте за допомогою малюнків, а вам на поміч прийшли наші друзі з попередніх уроків,  пояснити слово - ЗАШАРІЛАСЯ

Зашарілася – …(почервоніти, вкритися рум'янцем)

Похожее изображениеКартинки по запросу сором бджілкаКартинки по запросу сором дитина

- А з вами, коли так було, що ви зашарілися?

 

  • Енергізатор «Ромашки – бджілки - мед».   (2 хв.)

Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають бджілками. Один заходить всередину – ромашка. Під музичний супровід бджілки літають навколо своєї ромашки, а ромашка гойдається на місці. За командою «ромашка» ромашки знаходять собі інших бджілок, а за командою «бджілки» бджілки летять до іншої ромашки.

 

  1. Робота в парах.    (5 хв.)                                                                                                               
    Завдання:
  • Знайдіть собі пару.
  • Домовтеся як ви будете читати казку (по реченню, абзацами тощо)
  • Виконайте завдання в парі – картка, познач правильну відповідь.

• Як звали дівчинку?

 

1) Оленка                           2)  Олянка

 

• Що пробувала на смак дівчинка?

 

1) Бурульку                       2) Сніг

 

• Де висіла бурулька?

 

1) На даху                          2) На металевій трубі

 

• Як названо бурульку у творі?

 

1) Довгаста крижинка      2) Довгаста бурулька

 

• Як заспокоював дівчинку пан Бурулька?

 

1) Не бери до рота бурульку.

2) Ваші батьки, і навіть бабуся та дідусь,  колись таке робили.                      

  • Перевірка: відповіді відкриваються на дошці.

 

  • Вправи для зору (1 хв.)                                                                                                           
    Картинки по запросу вправи для зору 

 

  4) Гра «Додай словечко» - вибіркове читання.    (3 хв.)                                                              
Минулої неділі ви відірвали мене від...
Олянка зашарілася, бо...
Але довгаста крижинка...
Майже всі діти...

  5) Робота в парах - читання в особах.       (5 хв.)

- Знайдіть нову пару.

- Прочитайте розмову пана Бурульки з Оляною за особами.

Зверніть увагу на підкреслені слова — вони допоможуть вам зрозуміти почуття героїв.

- Складіть і розіграйте діалог між ними.

- Як можна продовжити розмову Олянки з паном Бурулькою?

- Перевірка кількох пар.

 

  1. Інтерактивна  вправа   « Словесні  бурульки».  ( 4хв.)

 ( Діти об’єднуються в 2 групи, обираючи  свою позицію)

Діти, в сонячний день, коли пригріває сонечко, з дахів починає капати вода, але до вечора сонечко гріє менше, і ці крапельки замерзають, так виходять бурульки. Бурулька – загострена донизу льодинка, що утворилася під час стікання води. Давайте спробуємо стати на мить «бурульками» і подумати: коли ми приносимо користь, а коли шкоду. (відповіді дітей)

«Корисні бурульки»                                                «Шкідливі бурульки»

Напуваємо землю, рослин, окраса дахів,                          Травми, ангіна, небезпека

наповнюємо водою струмочки тощо

 

Про користь та шкоду бурульок написали вірші поети.

ДВІ БУРУЛЬКИ

Дві бурульки, дві сестрички
Учепилися за дах.
Довгоносі льодянички
Весну стрінули в сльозах.
Сонце лагідне, гаряче
Їх цілує у носи,
А вони ще гірше плачуть,
Від пекучої краси.
Сонце шепче: «Не чіпляйтесь
За старий іржавий дах!
Із водою розливайтесь
Та співайте у струмках».       В. Паронова

Дуже погана звичка у Юльки

Любить смоктати крижані бурульки...

Дурна Юлька ковтає і рада

Ніби з'їла сто грам шоколаду.

Якось вона захворіла ангіною,

І більше жодного разу бурульку не їла.

 

 

От зараз ми перевіримо ваші відповіді. Пропоную вашій увазі мультфільм.

 

  1. Перегляд  мультфільму Смішарики «Небезпечні бурульки».   (3хв.)                       

http://dnz279.klasna.com/uploads/editor/4260/378125/sitepage_192/images/56251faf6d61adc897c061a3c30ab153_l_1_.jpgВисновок:

Не забуваймо, що бурульки несуть в собі користь і небезпеку. Милуючись ними, треба стояти подалі від дахів будинків і бути обережними.

 

  1. заняття

4. Практична діяльність з метою вивчення нового.    (6 хв.)                                                      

1) Усний рахунок

Похожее изображениеА) Крижані бурульки     Б) Виміряйте найдовшу і найкоротшу
   Плакали від страху:              бурульку:  см = дм і см
   їхні дві подружки                 (у кожної пари на парті лежать
   Вниз упали з даху!                 бурульки)
   На даху спочатку
   їх висіло 22.

    Скільки залишилось?
     Хто нам відповість?    (22 – 2 = 20)

  В) КСН – робота в парі  (навчання в русі)

У кожного учня карка з завданням. Учні працюють в парі –  (розрядні доданки - повторення). Рухаються навколо парт, переходячи до того моменту, доки не прийдуть на своє місце.

(методика О. Г. Ривіна і  В.К.Дьяченко - робота учнів у парах змінного складу)

45=        +

45 = 40 + 5

45= 5 + 40

Зразок картки:

Верхня частина – опитування, а нижня частина – перевірка.  

Г) Робота з підручником математики.

       с130. № 129 – усно

 

5. Вивчення нового.  Додавання виду 34+52.

    Мотивація навчальної діяльності.

- Чи зустрічаються в житті людини такі способи додавання: 34+52?

- Наведіть приклади.

- Отже, є необхідність навчитись обчислювати аналогічні приклади?

 

  1. Каліграфічна хвилинка     (3 хв.)
  • Утворити та записати двоцифрові числа з цифр: 3, 4, 5

(34, 35, 45, 43, 53, 54, 33, 44, 55)

  • Аналіз виконаної роботи:

Знайди красу у роботі сусіда.

(учні обмінюються зошитами і малюють сонечко над каліграфічно написаним числом)

  • Розкладіть на розрядні доданки будь яке число. Презентуй роботу .

 

  • Фізхвилинка   (музичний супровід)   (2 хв.)                                                                          

Якщо хочеш бути здоровим – роби так   (руки вгору).

Якщо хочеш бути здоровим – роби так   (руки вниз).

Якщо хочеш бути здоровим – посміхнись і будь бадьорим.

Якщо хочеш бути здоровим – роби так  (повороти вліво - вправо).

Якщо хочеш бути здоровим – дихай так  (вдих через ніс, видих - рот).

Якщо хочеш бути здоровим – роби так   (кроки на місці).

 

  1. Робота в парах   (2 хв.)                                                                                                                
  1. с.130, № 130   - усно

(пропоную учням розглянути та обґрунтувати розв’язання завдання)

Представлення результатів в загальному колі:

надаю змогу бажаючому учню пояснити перший крок.

  • Яку властивість додавання використали?
  • В чому полягає ця властивість?
  • Чому зручно таким способом складати числа?
  • Чи є інші версії?

Якщо решта учнів так само думають, тоді інша пара розглядає порядок порозрядного способу додавання. Даю змогу висловитися іншим парам, а тоді звертаюсь до класу «З чиєю відповіддю ви погоджуєтесь?»

    б) с.130, № 131 – усно - Закріплюють учні знову в парах.  (2 хв.)

Презентація результатів у загальному колі.

 

    3) Робота в зошиті.

  • с.130, № 132 -  колективне виконання    (1 хв.)                                                                      

із записом на дошці і в зошитах з повним усним поясненням  25 + 71

  • с.130, № 133.136 – самостійне виконання    (5хв.)

(диференційоване: усі приклади; по 2 з кожного номеру; з допомогою вчителя)                                                                              

При виконанні обчислень учні опираються на правила:

  • при додаванні двоцифрових чисел десятки додають до десятків, одиниці – до одиниць;
  • при відніманні двоцифрових чисел десятки віднімають від десятків, одиниці – від одиниць.

 

   6. Розвиток і закріплення математичних знань.

  1. Гра «Склади пазли» - робота в групах    (3 хв.)                                                                    

Об’єднайтеся в групи за номером вашої картки (101; 102;  103; 104). Утворилося 4 групи.

  • Як ви думаєте, що означають ваші числа? (відповіді дітей)

Ви дізнаєтесь відповідь «склавши математичні пазли» - коли роботу закінчить група, подайте мені звуковий сигнал. Який? Подумайте у групах. Бажаю успіхів.

Кожна група отримує картку з прикладами і набір карток розрізаного малюнка – результати обчислень. Розв’язуючи приклади на великій картці вони накривають його відповіддю малої картки. Після виконання всіх завдань учні перевертають всі маленькі картки і утворюється малюнок.

Зразок :  1 група

 

43 + 25

52+34

32+21

64+22

24+34

65+33

12+81

55+33

71+13

Картинки по запросу пожежна машина

 

 

 

 

Картинки по запросу пожежна машина1 група

Картинки по запросу поліцейская машина малюнок2 група

Похожее изображение

3 група

Похожее изображение4 група

 

 

- Для чого вам потрібно знати ці номери?

 

  • Віршована фізхвилинка   (2 хв.)

Учні стають «Автомобілями» (стають один за одним, тримаються за талію першого - групи по 4 учня) і рухаються по класу. Почувши свій номер вони подають звуковий сигнал.

Віршоване повторення номерів рятувальних служб.

Запах газу

 йде з квартири

Треба номер …..           104!

 

А прийшла пожежа вмить

Не ховайтесь, а дзвоніть!

Кожна  донечка і син

Знайде номер ….101

А поліція….            102!

Всяке у житті бува.

Лиха стережіться, діти,

Та при цьому не губіться!

Ще якась біда  біжить -

На «швидку» скоріш  дзвоніть!

Швидко номер набирайте. Це ….103

 Запам’ятайте!

 

  1. Робота в групах над задачами ( види транспорту)  (4хв.)                                                          
  • С.130, №134 (за схематичним малюнком)- усно
  • С.130, №135- усно – умову; з коментуванням у зошит письмово - розв’язок.

 

  1. Гра «Кодування» - в парі   (3хв.)                                                                                                                                                                                          

  (Необхідно з’єднати телефонні номери з відповідними автомобілями)

 

Похожее изображение

Картинки по запросу пожежна машина

Картинки по запросу поліцейская машина малюнок

Похожее изображение

 

image101    102    103    104

    - Яку рятувальну  службу потрібно викликати? Чому?

 

 

3 заняття

7.  Повторення та закріплення матеріалу.

Изменение размера Реэкспонирование img134Изменение размера Реэкспонирование img135http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%91%D0%94%D0%96%D0%9E%D0%9B%D0%90.jpg1) «Симфонія весни» - артикуляційна зарядка.    (2 хв.)                                                                                    

 - як дзижчить бджілка: Дж-ж-ж-ж-ж,                                      

-  як дзвенить великий комар: дз-з-з-з-з…

А зараз уявіть маленького комарика. Він буде дзвеніти м'яко: зь-зь-зь-зь-зь.

Уявіть себе комашкою і політаємо по класі, співаючи їх голосом.

 

  2) Каліграфічна хвилинка        (2 хв.)                               

  Дз  дзь  дзьо  дзв  дзи

  • Запишіть склади.
  • Складіть слова із складів – усно (дзвін, ґедзь, дзьоб, дзвоник, дзиґа)

 

3) Робота з підручником. Українська мова.

  • С.38, №1 – усно.    (2хв.)                                                                                                        

Вимовте звук, який позначають виділені букви. Скільки в слові звуків, букв?

  • Дзвенить [–  – •'| – •=]      [дзвенит']  пригадують правило  про звук ДЗ
  • Дзвін – учні викладають фішками на парті звукову модель
  • С.38, №2 – усно, коментоване письмо:  (3хв)                    

Дзвін,  дзень , дзвінок,  дзвінкий.

 

  • «Звуки весни » - релаксація    (2 хв.)

-  Дзвенить дзвін… щось це може бути  навесні?

Знайдіть затишне місце в класі. Слухаючи  мелодію «Звуки весни» спробуєте дати відповідь на питання.

Що почули: спів птахів, як співав струмок, дзвін комах тощо.

 

  • С.38, № 3.  – усно, письмово – колективна робота   (3 хв.)
  • Прочитайте текст. Виділені слова поділіть на склади для переносу.                                   

Похожее изображениеВесна... Дзюрчать струмочки, 

І птах вітає птаха...

Мала дзвінка бурулька 

Додолу впала з даху.

Дзюр-чать, дзвін-ка.

- Який малюнок відповідає віршику?  

- Зачитайте рядки з вірша.

 

  • Фізхвилинка  (2 хв.)                                                                                                                          

Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй, золоте!»         (піднімають руки)

Я всміхаюсь квіточці ‒ хай вона росте!                               (присідають)

Я всміхаюсь дощику: «Лийся, мов з відра!»       (легенько масажують спину сусіда)

Друзям посміхаюсь я, зичу всім добра!                               (підбігають і обіймають когось)

 

  1.  Робота в групах.   (6хв.)                                                                                                              
  • С.39, № 4

Набілізапашнідзвіночкисіввеликийджміль.   УДаринкиємаленькедзеркальце. Задзвенівмобільнийтелефон.

 

  1. Складання  речень за змістом малюнків.    (2 хв.)                                                                  
  • С.39, № 5 – в парах

При пожежі треба дзвонити 101.

При аварії дзвоніть 102.

Для виклику лікаря треба дзвонити 103. 

 

  8. Практична робота.  (4 хв.)

1) Рольова гра - «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104»   

У нашому житті бувають різноманітні незвичайні ситуації, неприємні і навіть страшні. Не треба боятися, розгублюватися, не слід панікувати.

- До кого треба звергатися? (До батьків, сусідів і рятівників.)

- Які рятівні служби є в нашому місті?

- Чи можна набирати ці номери без потреби? Чому?

 

2) Робота у групах.

Кожна група отримує малюнки із зображенням різних надзвичайних ситуацій: пожежа, затоплення, витік газу, поранення, дзвінок у двері незнайомої людини тощо.

Складіть і розіграйте сюжет, героями якого є «потерпілий» та «оператор». Говорити потрібно чітко, коротко, ясно, без зайвих розповідей.

- Давайте складемо план повідомлення телефоном:

● Набери номер.

● Повідом причину дзвінка.

● Чітко назви адресу (вулицю, дім, квартиру, під'їзд, поверх).

● Чітко повідом своє прізвище та ім'я.

● Повідом, хто є в приміщенні.

- Для чого вам це потрібно знати і вміти?

ІV етап. РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮЮЧИЙ    (5 хв.)                                                                 

  1. Підведення підсумків

- Що важливого ви зрозуміли на уроці?

- Які основні правила безпечної поведінки ви запам'ятали?

- Кому ви про них розкажете?

    2.   Власне рефлексія

  • Вправа «Термометр»

Дітям дається завдання знайти в уроці:

  • 3 речі, які були для них новими;
  • 2 речі, які їм сподобались;
  • 1 річ, яку вони використають в житті (на практиці).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

 

  1. Захарійчук М.Д. Українська мова: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Грамота,  2012. – с.38 - 39
  2. Науменко О.В. Читанка. Післябукварна частина: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2012. –с. 41 - 42
  3. Богданович М.В. Математика: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Ґенеза,  2012. – с.129- 130
  4. Дьяченко, В.К. Організаційна структура навчального процесу та її розвиток / В.К. Дьяченко.- М .: Просвещение, 1989.
  5. Дьяченко, В.К. Колективна і групова форми організації навчання в школі /     В.К. Дьяченко//Початкова школа. - 1998. - №1.
  6. Бурулька  / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://ukr-mova.in.ua/library/antusurzhuk/burulka , https://ukr-mova.in.ua
  7. Звуки сирен екстрених служб / [Електронний ресурс] – Режим доступу:   http://noisefx.ru/zvuki-politsejskoj-skoroj-pozharnoj-siren.html  -
  8. Звуки природи – весна / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://poiskm.net/show/звуки-природи-весна
  9. Мультфільм Смішарики «Небезпечні бурульки».
  10. Ілюстрації – ресурси Інтернету.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2449
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку