1 клас - 30 тиждень- інтегровані уроки Тема 1 дня: "Квіти – посмішка природи"

Про матеріал

Тема 1 дня: Квіти – посмішка природи. Інтегруються предмети:

Навчання грамоти:

  • ü читання - Г. К. Андерсен «Ромашка» (казка).
  • ü розвиток мовлення - «Опис ромашки». Списування і складання речень.

Математика: Розрядні доданки. Многокутники.

Образотворче мистецтво: «Прикрашаємо торт» Аплікація за зразком.


Тема 2 дня: Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей.

Тема 3 дня: Подих весни.

Тема 4 дня: З тобою всюди, кожну мить говорить Батьківщина.

Тема 5 дня: Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.


Перегляд файлу

 

 Квіти – посмішка природи

Інтегрований  урок

 

Картинки по запросу ромашка рисунок

 

 

Желізко   Руслана    Цезарівна

Слободороманівська гімназія

Новоград – Волинського району


Тема дня:  Квіти – посмішка природи

 

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти: 

  • читання  - Г. К. Андерсен «Ромашка» (казка).
  • розвиток мовлення -  «Опис ромашки». Списування і складання речень.

Математика:  Розрядні доданки. Многокутники.

Образотворче мистецтво:  «Прикрашаємо торт» Аплікація за зразком.

 

Мета:

  • вдосконалювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізувати вчинки дійових осіб, робити самостійні висновки; виховувати любов до природи, милосердя;
  • навчати учнів описувати  предмет за малюнком  і  планом; формувати  вміння давати відповіді на запитання; виховувати естетичні почуття; домагатися, аби часточка добра, тепла і ніжності залишалася у серцях дітей назавжди;
  • формувати навички розкладання двоцифрових чисел на розрядні доданки; вправляти у складанні й розв’язуванні задач, у визначенні кількості сторін, кутів і вершин многокутників; розвивати просторову уяву;
  • закріплювати навички роботи в техніці аплікації; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів спостережливість.

 

Очікувані результати:

Учні вмітимуть:

  • розкладати числа на розрядні доданки, застосовувати прийоми обчислення в межах 100 на основі нумерації чисел; розпізнавати у предметах навколишнього світу відомі геометричні фігури і працювати з геометричним матеріалом ;
  • об’єктивно оцінювати вчинки героїв, їх поведінку; голосом та інтонацією передавати настрій персонажів;
  • складати опис рослини за власним спостереженням у  художньому стилі;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування; взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;
  • застосовувати набутті знання в життєвих ситуаціях;

Учні знатимуть:: 

  • принцип додавання і віднімання двоцифрових чисел, пов’язаних з нумерацією;
  • розумітимуть мудрість авторської казки;
  • послідовність технологічних операцій (робота з папером).

 

Обладнання: фонограми музичних творів П.І.Чайковського, ромашка – фото, смайлик; футаж «Ромашки» - відео, аромаподушечки,  аудіо запису казки, скринька,

буквені склади, сюжетні малюнки - про користь ромашки, набір геометричних фігур, набір цифр, гімнастика для очей – відео, запис звуків природи.                                                        

 

 

 

 

Хід занять протягом дня

1 заняття

І етап. Орієнтації та мотивації. (2 хв.)

  1. Психологічне настроювання.  
  •  Ранкова зустріч  «Передай усмішку»

Запорукою успіху є усмішка. Якщо посміхнутися перехожому - він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю - розійдуться хмари. Якщо посміхнутися Всесвіту - трапиться щось казкове. Давайте посміхнемося очима, губами, долонями, серцями. Тож передайте свою усмішку один одному по колу.

(учні беруться за руки і образно «передають» усмішку з долоньок у долоньки по колу під  музику  з  балету І. П. Чайковський – Вальс квітів)

  1. Мотивація.

Адже усмішка:

  • підвищує настрій;
  • прикрашає обличчя;
  • сприяє добрим стосункам з оточуючими;
  • допомагає знайти нових друзів;
  • і навіть деколи, допомагає здійснювати бажання.

ІІ етап.  ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

  1. Повідомлення теми, мети завдань уроку.  (3хв.)

Ви прослухали музику П. Чайковського Вальс квітів.

  • Який настрій викликає ця музика? (відповіді дітей)
  • «Асоціація»
  • Продовжить думку:   Квіти для мене…(відповіді дітей)

Отже, квіти - це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Квіти - це усмішка природи.

А знаєте ви, що квіти насправді чарівні. Вони розмовляють між собою, з пташками, з сонечком.

З такою квіточкою ми познайомимося на уроці, навчимося її описувати, прочитаємо казку, зробимо власними руками подарунок і помандруємо з нею в гості на день народження. Хто ж ця таємнича панянка?

ІІІ етап. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ   

  1. Відгадай загадку .

Наче сонце серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка

Що цю квітку звуть……(Ромашка)           

(на дошці прикріпляємо малюнок ромашки)

  1. Вправа для розвитку дихання  (3хв.)
  • Понюхай квіточку.
  • «Блискавка» складів:

ро    ма    ка   шка  ом  ак

  • Прочитайте склади . Утвори слово.
  1. Каліграфічне письмо у зошиті.  (5хв.)
  • Запис складів та слова ромашка, поділ на склади.
  • Складання та запис  речення (з 3 - 4слів) про цю квітку.

(учні складають усно речення та записують з коментуванням тільки одне - на вибір)

  1. Чистомовка    (3хв)

 ля - ля - ля                - радіє зелена земля

 шка - шка  - шка      - бо виросла ромашка
ку-  ку - ку                - біля річки на лужку
ні – ні - ні                  - усміхнулася мені

ти – ти - ти                 -  я не буду її рвати

ець -  ець - ець           - ось такий я молодець!

ПОРАДА як працювати над чистомовкою:

Під час читання учні стоять, а вчитель витирає половинки складів. Таким чином після 4-го прочитування учні знають напам’ять чистомовку.

ля -       радіє зелена   ..ля

шка - бо виросла …шка
ку-   біля річки на ..ку
ні -       усміхнулася …ні

ти -      я не буду її …ти

ець -    ось такий я …ець

ля -      радіє    зе…     ...ля

шка -   бо     ви..      …шка
ку -     біля   річ…  на   ..ку
ні -     усміх…      …ні

ти -     я не буду її    

ець -    ось      я     

ля -      радіє …

шка -    бо…
ку-     біля …    
ні -     усміх…     

ти -      я не …

ець -      ось …

2 раз 3 раз                               4 раз

  • Чого навчає чистомовка?

 

  1. Руханка.    (2 хв.)

Потягнусь до сонечка, бо воно  тепленьке.

Пригорнусь до матінки, бо вона рідненька.

Присяду до квіточки, бо вона красива.

Посміхнуся другові, будемо щасливі.

 

  1. Бесіда про ромашку.  (3 хв.)

  Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливості і загадкової краси.

  • Що  вам  відомо  про  ромашку?  (Ромашка  лікує  людей  від  багатьох хвороб, годує солодким нектаром комах.)
  • Де її використовують? (за допомогою малюнків доповнюємо відповіді дітей)

Как нарисовать ромашку, шаг 5Картинки по запросу ромашка купанняКартинки по запросу ромашковий чай

 

Картинки по запросу віночок з ромашок

 

Похожее изображениеПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ми дізнаємось, про що  розповіла ромашка датському  письменнику Гансу Крістіану Андерсену.

  1. Слухання й обговорення за малюнками аудіо запису казки Г. X. Андерсена «Ромашка»

 А) Слухання.   (4хв.)                                                                                                                             

(учні слухають аудіо запис казки до моменту, як жайвір поцілував пташку. Вчитель прикріплює малюнки до казки, які слугуватимуть планом казки.)

 

http://festival.1september.ru/articles/532762/img1.jpg

http://festival.1september.ru/articles/532762/img2.jpg

http://festival.1september.ru/articles/532762/img4.jpg

 

Б) Перевірка сприймання   (5 хв.)                                                                                                    

  • Кого автор обрав головними героями свого твору?
  • Де виросла ромашка?
  • З ким вона подружилася?
  • Кому вона заздрила?
  • Чому вона була щаслива?

Г) Гра «Передбачення».

  • Як, на вашу думку, будуть розвиватися далі події в казці?
  • Чи продовжиться дружба ромашки із жайворонком?

 

2 заняття

 

  1. Опрацювання казки Г. Х. Андерсена «Ромашка»  (7 хв.)
  1. Словникова робота.  

Голубило - ласкало, пестило.

Непоказна  - яка  нічим не виділяється серед інших, не приваблива.

  1. Читання в парах «вчитель - учень»

(учні знаходять пару і обирають ролі, читають за позначками підручника, обговорюють відповіді на запитання.)

Перевірка роботи – заслуховування декількох пар.

  • Що відчували, коли читали казку?
  1. thumbs-up-thumbs-down-iconsГра  «Згода чи незгода?»

(учні стоячи подають сигнал  руками )

  • У розкішній клумбі виросла ромашка? (Ні)
  • Сонечко голубило її тепло й ніжно? (Так)
  • Квітка думала про те, що жодна людина не побачить її тут, у траві? (Ні)
  • Чи була задоволена вона? (Так)
  • Її серединка блискотіла, як срібло? (Ні)

 

  1. Енергізатор . «Скринька з сюрпризом» (2 хв.)

Учні стають у коло. Під мелодію вони передають коробку по колу, в яку вкладено кілька менших. Коли музика зупиняється, учень дістає наступну коробку. В останній – сюрприз – завдання для роботи в групах.( Геометричне лото )

  1. Геометричне лото.     
  1. Робота в групах .   (2 хв.)          

 Учні об’єднуються в групи по 4, розкривають конверт із завданням.

  • Який сюрприз із скриньки отримали? (у конвертах набір геометричних фігур)
  • Назвіть ці геометричні фігури?

 

 

 

 

 

 

 

  • Що зайве? Чому?
  • Як назвати одним словом? (многокутники, без овалу)
  1. Робота з підручником математики .   (2 хв.)

Виконання завдання 124 на с. 129 підручника.

  • Скільки сторін, кутів, і вершин у кожному многокутнику

(учні в групах обговорюють)

 

  1.  Геометрична квітка.    (3 хв.)

Об’єднайтеся в нову групу  (учні утворюють нову групу)

  • Викладіть з геометричних фігур свою квіточку
  • Картинки по запросу квіти з геометричних фігур Чи сподобалась вона вам? Чим?

 

 

  • Чи  помічали в побуті такі квіти?  (вишиванки, серветки, рушники…)

             Похожее изображение        Картинки по запросу квіти на рушниках

 

  1.  Робота за підручником. Українська мова.  (7хв.)                                                                                                                                                                                    

1) Розвиток мовлення. с.34, 2.

  • Футаж. «Ромашки» - Розгляд ромашки наживо. (відео - 12 сек.)
  • Складання опису за планом. (усно)

  Діти, описуючи предмет, ви «малюєте» його словами. Чим мальовничіше написаний текст, тим легше уявити собі те, про що хочеш сказати.

  Ознайомтеся зі словами із довідки. Їх слід використовувати, описуючи ромашку.

2) Колективна робота – відповіді на запитання

                             План

         1. Де росте ромашка?

         2. Яке стебло у квітки?

         3. Які в ромашки листки?

         4. Які в неї пелюстки?

         5. Яка у квітки середина?

         6. Як потрібно оберігати рослину?

  1. «Реклама» - робота в парі.

Завдання. Створити рекламу квітці.

(Ромашка – чудова весняна квітка. Тоненьке стебельце тримає білу пахучу кіточку. Не знищуйте цю квітку! Нехай нею скористаються справжні майстри медицини та парфумерії)

 

  1. Ароматерапія.   (2 хв.)

Підійдіть до мого столу. Що за диво -  подушечки у кошику. Понюхайте їх.

  • Що відчуваєте?

Це зробили ваші мами - аромаподушечки.

Аромаподушечки –  наповнені ароматними травами . Їх кладуть біля подушки у ліжко дитини для повного і здорового її сну. Візьміть собі. Вони нам сьогодні допоможуть.

- Як ми їх використаємо?

Я пропоную покласти їх на голову під час письма – для гарної осанки.

 

  1.  Робота в зошитах.  (7 хв.)                                                                             

1) Навчальне списування.

Диференціація:  вчитель роздає завдання кожному учневі індивідуально. Текст можна скоротити, все залежить від рівня підготовки дитини

  1. Списують текст.  (10 слів)

Ромашка росте  у траві. У неї білі пелюстки, жовта середина.

  1. Доповнюють текст за запитаннями. (10 слів)

 Стебло у ромашки(яке?). Листки (які?). У неї (які?) пелюстки.

  1. Доповнюють самостійно. (14 слів)

Ромашка росте у ... . Стебло  ... . Листки  … . У неї білі … , жовта     … .

Перевірка.

Декілька учнів зачитують текст.

Висновок: Не можна знищувати рослину.

 

3 заняття

  1. Читання оповідання В.Сухомлинського «Чому Оля не зірвала ромашку?» (6 хв.)                                                                                                                                                                                                                                                          
  1. Читання «Джміль гуде» - самостійне, напівголосне.
  2. Обговорення почутого.

- Звідки йшла Оля?

- Який вигляд мала  ромашка?

- Як дитина відреагувала, коли помітила квітку?

- Яке бажання виникнуло у Олі?

- Що помітила дівчинка на пелюстках ромашки?

 - Чому не зірвала квітку Оля?

- Чи сподобалась вам дівчинка?

 

  1.  Енергізатор  «Збери букет».  (2 хв.)

Учні стають в коло. Вчитель кожному на вушко прошепоче назву квітки (ромашка, волошка, дзвоники, мак). Вчитель (ведучий) називає ВОЛОШКА, учні вибігають всередину (ті хто волошки) – це букет із волошок і т.д. Якщо вигукне БУКЕТ – усі учні збігаються всередину, присідають та піднімають руки вгору.

 

  1. Математична ромашка . (усний рахунок)   (4хв.)

  Діти, ромашку в народі називали по-різному. Хочете дізнатися як?

Отже, виконуючи  математичні завдання  я вам буду відкривати по одній пелюсточки.

(на дошці пелюстки із завдання, на звороті – народні назви, так утворюється математична ромашка)

 

 

 

 

 

  1. Енциклопедична хвилинка.        (2 хв.)

Народна назва: белюшка,  невісточка, ворожка,  рум’янок,  ромен,  земляне яблуко

  • Здогадайтеся, чому такі дивні назви?

 

  1. Опрацювання нового матеріалу.
  1.  Розрядні доданки.
  • «Навчання у русі».       (4 хв)

 Діти, візьміть кожен свою цифру(число) на парті (10, 7, 20, 4, 50…) Утворимо коло. По колу називаємо кожен своє число(цифру). Подумайте, а як вам можна об’єднатися групи? (десятки(круглі числа) та одиниці) Молодці. Тепер у нас два кола, в математиці – це розряди: розряд десятків та розряд одиниць.

Оберіть собі пару таким чином, щоб у вас був розряд  десятки - одиниці. Молодці. Як ви думаєте, якщо я скажу СУМА- ваші числа збільшаться чи зменшаться? Накладіть цифру на нулик, яке число отримали? (50 + 5 = 55) То як утворилося ваше число?

(55= 50+5). Знайдіть нову пару. (учні тричі будуть змінювати пару)

  • Подякуйте один одному за роботу.
  • Обійміть кого бажаєте.
  • Сідаймо.
  1. Робота з підручником та зошитом.
  • Каліграфічна хвилинка .  (2 хв.)
  • Запишіть число яке лежить у вас на парті.
  • Збільшить його на 1, утворене число – збільшить на 1, утворене число – зменшить на 2

(наприклад: 50, 51, 52, 50)

  • С.128, № 122 – усно, а далі самостійно у зошит. (45= 40 +    )   ( 3 хв.)

 

  • Гімнастика для очей   (бджілка і ромашка )   - відео (2 хв.)

 

  • С.129, № 123 – усно,застосовуючи переставний закон додавання.    (3 хв.) 

Запис у зошит – будь який стовпчик (на вибір учня)

  1.  Встановлення   взаємозв’язків.    (4 хв.)

Дітки, яка комашка нам допомагала робити зарядку для очей? (бджілка)

  • Пояснити зв'язок:   бджілка – ромашка;
  • Пояснити зв'язок:   людина – бджілка.
  • Пояснити зв'язок:   ромашка - людина .
  • Пояснити зв'язок:   людина → квіти → бджілка → мед

Висновок: природа  не може існувати без зв'язків у ньому.

 

4 заняття

  Як не дивно, але квіти люблять усі. Їх дарують (коли?) … . А ще краще, коли подарунок зроблений своїми руками .

 Ось і Петрик щось малював, да так старався, що заплутався в своїх аркушах паперу. Хочете дізнатися що він малював? Допоможемо йому розв’язати задачі і він покаже свої малюнки?    (на дошці закриті малюнки)

 

  1.  Робота над задачами .   (6 хв.)
  1. Виконання завдань за варіантами
  • 1 варіант - № 125
  • 2 варіант  - № 126     на с. 129 підручника.

Порівняння задач.
- Що спільне в цих задачах?  різне?
- Що знаходили в першій задачі?  в другій?
Такі задачі, з однаковими числовими даними, але з різними запитаннями, називають взаємооберненими.

  1. Загадка.   (2хв.)                                                                                                                                      

Торт  из цветной бумаги

Картинки по запросу аплікація квіти

Картинки по запросу аплікація торт

Вчитель загадує загадку і відкриває малюнки:

До дітей на кожне свято

Просять в гості завітати,

Бо солодкий і смачний.

Здогадались, хто такий?  (Торт)

  • Як ви думаєте куди збирається наш Петрик?

Ми також спробуємо «спекти» торт.

 

  1.  Енергізатор  «Тістечко»        (2хв.)

Картинки по запросу спіраль  равликУчні утворюють коло, беручись за руки. Вибирають «начинку» - ведучого. Він стає в серединку і бере за руку будь яку дитину (коло  розривається в цьому місці). Решта учнів продовжують триматися за руки. Ведучий в середині розпочинає «замішувати» тісто по спіралі, промовляючи слова:

Я печу, печу, печу

Тістечко смачненьке.

Потім всіх я пригощу -

Друзів та рідненьких.    (сл.. Желізко Р.Ц.)

 

  1. Створення  аплікації. (15хв.)
    1. Пояснення до творчого завдання.
  • Розкажіть за малюнками послідовність роботи.
  • Створіть візерунок для торта.
  • Ми можемо прикрасити як бічні його поверхні, так і верхній шар.
    1. Правила роботи та інструктаж з техніки безпеки.
  • Кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці.
  • Відстань між елементами має бути однаковою.
  • Під час роботи не розмахуємо ножицями.
  • Робоче місце тримаємо в чистоті.
    1. Практична робота

Практична робота виконується під запис звуків природи.

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу.

  1. Аналіз власних виробів
  • Кому подаруєте роботу?

 

 ІV етап.  РЕФЛЕКСІЙНО – ОЦІНЮЮЧИЙ   (5 хв.)                                                                                

  • Що ви дізнались про ромашку?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Що було особливо цікавим?
  • Наскільки це може бути корисно в житті?
  • Вдома батькам я розкажу…

    http://mosgift.narod.ru/Izdeliya/Podsoln.jpgЗакінчується наш урок, мені б  хотілось, щоб  у нас в класі  розквітла  ще одна  ромашка. Я попрошу вас намалювати ротик, який відповідає твоєму настрою після уроку.

(На парті в у кожного смайлик ромашки без серединки, учні олівчиком малюють «обличчя»)

  • Рефлексія

 Уявіть себе квіткою.                                                               

- Про що б мріяли?

Квіти йдуть з нами поряд усе життя: зустрічають нас у день народження, втішають у старості, радують на весіллі, приходять у пам’ятні дати. Квіти необхідні. Без їх краси біднішим стає життя.

Пам’ятаймо, що ми - невід’ємна частинка живої природи. То ж будемо берегти її, піклуватись про неї.

  • Самооцінка

- Встаньте, будь ласка , ті, хто мені допомагав.

- Дякую  вам за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. Захарійчук М.Д. Українська мова: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Грамота,  2012. – с. 34 - 35
  2. Науменко О.В. Читанка. Післябукварна частина: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2012. –с. 39 - 40
  3. Трач С.К. Образотворче мистецтво: альбом - посібник для 1 класу  - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – урок № 30
  4. Богданович М.В. Математика: : підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Генеза,  2012. – с.128 - 129
  5. Казка «Ромашка » / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=IOvqpCXcutM  - аудіо  Читає: Світлана Дмитренко
  6. П. Чайковський – Вальс квітів / [Електронний ресурс] – Режим доступу:    http://vmuzice.com/mp3
  7. Футаж. Ромашки  / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=mX5kQyVZvKw 
  8. Гімнастика для очей / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=iXK1ltGfooE
  9. Загадки / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-yizhu-na-ukrayinskiy-movi/
  10.  Смайлики  / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://pictures11.ru/smajlik-romashka.html
  11. «Цікаве про корисне» навчальний посібник Проекту ХОУП для вчителя. – Київ. 2006.
  12.  Пометун О.І.Енциклопедія інтерактивного навчання / О.І.Пометун. - К., 2007. - 144 с.
  13. Ілюстрації – ресурси Інтернету.

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
4642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку