Тема 1 дня: Квіти – посмішка природи. Інтегруються предмети:
Навчання грамоти:
Математика: Розрядні доданки. Многокутники.
Образотворче мистецтво: «Прикрашаємо торт» Аплікація за зразком.
Тема 2 дня: Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей.
Тема 3 дня: Подих весни.
Тема 4 дня: З тобою всюди, кожну мить говорить Батьківщина.
Тема 5 дня: Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.
Квіти – посмішка природи |
Інтегрований урок |
|
Желізко Руслана ЦезарівнаСлободороманівська гімназія Новоград – Волинського району |
Тема дня: Квіти – посмішка природи
Інтегруються предмети:
Навчання грамоти:
Математика: Розрядні доданки. Многокутники.
Образотворче мистецтво: «Прикрашаємо торт» Аплікація за зразком.
Мета:
Очікувані результати:
Учні вмітимуть:
Учні знатимуть::
Обладнання: фонограми музичних творів П.І.Чайковського, ромашка – фото, смайлик; футаж «Ромашки» - відео, аромаподушечки, аудіо запису казки, скринька,
буквені склади, сюжетні малюнки - про користь ромашки, набір геометричних фігур, набір цифр, гімнастика для очей – відео, запис звуків природи.
Хід занять протягом дня
1 заняття
І етап. Орієнтації та мотивації. (2 хв.)
Запорукою успіху є усмішка. Якщо посміхнутися перехожому - він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю - розійдуться хмари. Якщо посміхнутися Всесвіту - трапиться щось казкове. Давайте посміхнемося очима, губами, долонями, серцями. Тож передайте свою усмішку один одному по колу.
(учні беруться за руки і образно «передають» усмішку з долоньок у долоньки по колу під музику з балету І. П. Чайковський – Вальс квітів)
Адже усмішка:
ІІ етап. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
Ви прослухали музику П. Чайковського – Вальс квітів.
Отже, квіти - це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Квіти - це усмішка природи.
А знаєте ви, що квіти насправді чарівні. Вони розмовляють між собою, з пташками, з сонечком.
З такою квіточкою ми познайомимося на уроці, навчимося її описувати, прочитаємо казку, зробимо власними руками подарунок і помандруємо з нею в гості на день народження. Хто ж ця таємнича панянка?
ІІІ етап. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ
Наче сонце серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка
Що цю квітку звуть……(Ромашка)
(на дошці прикріпляємо малюнок ромашки)
ро ма ка шка ом ак
(учні складають усно речення та записують з коментуванням тільки одне - на вибір)
ля - ля - ля - радіє зелена земля
шка - шка - шка - бо виросла ромашка
ку- ку - ку - біля річки на лужку
ні – ні - ні - усміхнулася мені
ти – ти - ти - я не буду її рвати
ець - ець - ець - ось такий я молодець!
ПОРАДА як працювати над чистомовкою:
Під час читання учні стоять, а вчитель витирає половинки складів. Таким чином після 4-го прочитування учні знають напам’ять чистомовку.
ля - радіє зелена ..ля
шка - бо виросла …шка ти - я не буду її …ти ець - ось такий я …ець |
ля - радіє зе… ...ля
шка - бо ви.. …шка ти - я не буду її … ець - ось … я … |
ля - радіє …
шка - бо… ти - я не … ець - ось … |
2 раз 3 раз 4 раз
Потягнусь до сонечка, бо воно тепленьке.
Пригорнусь до матінки, бо вона рідненька.
Присяду до квіточки, бо вона красива.
Посміхнуся другові, будемо щасливі.
Ромашку дуже люблять у народі за поєднання простоти, невибагливості і загадкової краси.
Сьогодні ми дізнаємось, про що розповіла ромашка датському письменнику Гансу Крістіану Андерсену.
А) Слухання. (4хв.)
(учні слухають аудіо запис казки до моменту, як жайвір поцілував пташку. Вчитель прикріплює малюнки до казки, які слугуватимуть планом казки.)
|
|
|
Б) Перевірка сприймання (5 хв.)
Г) Гра «Передбачення».
2 заняття
Голубило - ласкало, пестило.
Непоказна - яка нічим не виділяється серед інших, не приваблива.
(учні знаходять пару і обирають ролі, читають за позначками підручника, обговорюють відповіді на запитання.)
Перевірка роботи – заслуховування декількох пар.
(учні стоячи подають сигнал руками )
Учні стають у коло. Під мелодію вони передають коробку по колу, в яку вкладено кілька менших. Коли музика зупиняється, учень дістає наступну коробку. В останній – сюрприз – завдання для роботи в групах.( Геометричне лото )
Учні об’єднуються в групи по 4, розкривають конверт із завданням.
|
|
|
|
|
Виконання завдання 124 на с. 129 підручника.
(учні в групах обговорюють)
Об’єднайтеся в нову групу (учні утворюють нову групу)
1) Розвиток мовлення. с.34, 2.
Діти, описуючи предмет, ви «малюєте» його словами. Чим мальовничіше написаний текст, тим легше уявити собі те, про що хочеш сказати.
Ознайомтеся зі словами із довідки. Їх слід використовувати, описуючи ромашку.
2) Колективна робота – відповіді на запитання
План
1. Де росте ромашка?
2. Яке стебло у квітки?
3. Які в ромашки листки?
4. Які в неї пелюстки?
5. Яка у квітки середина?
6. Як потрібно оберігати рослину?
Завдання. Створити рекламу квітці.
(Ромашка – чудова весняна квітка. Тоненьке стебельце тримає білу пахучу кіточку. Не знищуйте цю квітку! Нехай нею скористаються справжні майстри медицини та парфумерії)
Підійдіть до мого столу. Що за диво - подушечки у кошику. Понюхайте їх.
Це зробили ваші мами - аромаподушечки.
Аромаподушечки – наповнені ароматними травами . Їх кладуть біля подушки у ліжко дитини для повного і здорового її сну. Візьміть собі. Вони нам сьогодні допоможуть.
- Як ми їх використаємо?
Я пропоную покласти їх на голову під час письма – для гарної осанки.
1) Навчальне списування.
Диференціація: вчитель роздає завдання кожному учневі індивідуально. Текст можна скоротити, все залежить від рівня підготовки дитини
Ромашка росте у траві. У неї білі пелюстки, жовта середина.
Стебло у ромашки(яке?). Листки (які?). У неї (які?) пелюстки.
Ромашка росте у ... . Стебло ... . Листки … . У неї білі … , жовта … .
Перевірка.
Декілька учнів зачитують текст.
Висновок: Не можна знищувати рослину.
3 заняття
- Звідки йшла Оля?
- Який вигляд мала ромашка?
- Як дитина відреагувала, коли помітила квітку?
- Яке бажання виникнуло у Олі?
- Що помітила дівчинка на пелюстках ромашки?
- Чому не зірвала квітку Оля?
- Чи сподобалась вам дівчинка?
Учні стають в коло. Вчитель кожному на вушко прошепоче назву квітки (ромашка, волошка, дзвоники, мак). Вчитель (ведучий) називає ВОЛОШКА, учні вибігають всередину (ті хто волошки) – це букет із волошок і т.д. Якщо вигукне БУКЕТ – усі учні збігаються всередину, присідають та піднімають руки вгору.
Діти, ромашку в народі називали по-різному. Хочете дізнатися як?
Отже, виконуючи математичні завдання я вам буду відкривати по одній пелюсточки.
(на дошці пелюстки із завдання, на звороті – народні назви, так утворюється математична ромашка)
Народна назва: белюшка, невісточка, ворожка, рум’янок, ромен, земляне яблуко
Діти, візьміть кожен свою цифру(число) на парті (10, 7, 20, 4, 50…) Утворимо коло. По колу називаємо кожен своє число(цифру). Подумайте, а як вам можна об’єднатися групи? (десятки(круглі числа) та одиниці) Молодці. Тепер у нас два кола, в математиці – це розряди: розряд десятків та розряд одиниць.
Оберіть собі пару таким чином, щоб у вас був розряд десятки - одиниці. Молодці. Як ви думаєте, якщо я скажу СУМА- ваші числа збільшаться чи зменшаться? Накладіть цифру на нулик, яке число отримали? (50 + 5 = 55) То як утворилося ваше число?
(55= 50+5). Знайдіть нову пару. (учні тричі будуть змінювати пару)
(наприклад: 50, 51, 52, 50)
Запис у зошит – будь який стовпчик (на вибір учня)
Дітки, яка комашка нам допомагала робити зарядку для очей? (бджілка)
Висновок: природа не може існувати без зв'язків у ньому.
4 заняття
Як не дивно, але квіти люблять усі. Їх дарують (коли?) … . А ще краще, коли подарунок зроблений своїми руками .
Ось і Петрик щось малював, да так старався, що заплутався в своїх аркушах паперу. Хочете дізнатися що він малював? Допоможемо йому розв’язати задачі і він покаже свої малюнки? (на дошці закриті малюнки)
Порівняння задач.
- Що спільне в цих задачах? різне?
- Що знаходили в першій задачі? в другій?
Такі задачі, з однаковими числовими даними, але з різними запитаннями, називають взаємооберненими.
|
|
|
Вчитель загадує загадку і відкриває малюнки:
До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий? (Торт)
Ми також спробуємо «спекти» торт.
Учні утворюють коло, беручись за руки. Вибирають «начинку» - ведучого. Він стає в серединку і бере за руку будь яку дитину (коло розривається в цьому місці). Решта учнів продовжують триматися за руки. Ведучий в середині розпочинає «замішувати» тісто по спіралі, промовляючи слова:
Я печу, печу, печу
Тістечко смачненьке.
Потім всіх я пригощу -
Друзів та рідненьких. (сл.. Желізко Р.Ц.)
Практична робота виконується під запис звуків природи.
Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу.
ІV етап. РЕФЛЕКСІЙНО – ОЦІНЮЮЧИЙ (5 хв.)
Закінчується наш урок, мені б хотілось, щоб у нас в класі розквітла ще одна ромашка. Я попрошу вас намалювати ротик, який відповідає твоєму настрою після уроку.
(На парті в у кожного смайлик ромашки без серединки, учні олівчиком малюють «обличчя»)
Уявіть себе квіткою.
- Про що б мріяли?
Квіти йдуть з нами поряд усе життя: зустрічають нас у день народження, втішають у старості, радують на весіллі, приходять у пам’ятні дати. Квіти необхідні. Без їх краси біднішим стає життя.
Пам’ятаймо, що ми - невід’ємна частинка живої природи. То ж будемо берегти її, піклуватись про неї.
- Встаньте, будь ласка , ті, хто мені допомагав.
- Дякую вам за урок!
Використана література: