1 клас - 30 тиждень- інтегровані уроки - Тема 2 дня: "Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей."

Про матеріал

Тема дня: Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей.

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти:

Читання - Звуки весни у творі. В. Чухліб «Джмелиний оркестр». Робота з дитячою книжкою Оксана Іваненко «Джмелик» (казка).

Письмо - Буквосполучення дж, звук [дж]. Звуко-буквений аналіз слів.

Природа: Екскурсія до водойми. Правила поведінки поблизу водойми.

Перегляд файлу

 

Похожее изображение

 

 

Желізко   Руслана    Цезарівна

Слободороманівська гімназія

Новоград – Волинського району

 

Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей.

Інтегрований урок 


Тема дня:  Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей.

 

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти: 

  • Читання - Звуки весни у творі. В. Чухліб  «Джмелиний оркестр». Робота з дитячою книжкою Оксана Іваненко «Джмелик» (казка).
  • Письмо  - Буквосполучення дж, звук [дж]. Звуко-буквений аналіз слів.

Природа:  Екскурсія до водойми. Правила поведінки поблизу водойми.

 

Мета:

  • Збагачувати уявлення про звукопис у тексті, розвивати вміння прислухатися до звучання слів, відтворення звуків природи. Формувати правильність читання (слова з дж), усвідомленість читання (вміння помічати слова, значення яких незрозуміле), виразність (розповідна інтонація) Розширювати словниковий запас дитини новими словами; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу.
  • Удосконалювати вміння учнів вимовляти звук [дж], навички каліграфічного письма, уміння виконувати звуко - буквений аналіз слів, розгадувати загадки; закріпити правопис словникових слів; формувати навички самоконтролю, вміння працювати у парах змінного складу; розвивати інте­лектуальні здібності, охайність під час виконання письмових завдань.
  • Продовжити ознайомлення дітей з природою рідного краю; закріпити на практиці знання про водойми та їх значення; дати уявлення про задоволення від спостереження за тваринним та рослинним світом.
  • Виховувати бажання пізнавати нове, бути спостережливим, бачити цікаві речі у природі, дбайливе ставлення до неї.

 

Очікувані результати:

  • Знає звукосполучення [дж], уміє позначати його буквою «дж», виконує  звуко - буквений аналіз слів;
  • виконує за завданням вчителя спеціальні вправи, метою яких є тренування мовленнєвого апарату;
  • усвідомлює елементарні жанрові особливості  казки: наявність у змісті вигадки, фантазії;
  • уміє знаходити в тексті відповіді на відтворення змісту прочитаного;
  • називає водойми рідного краю;
  • розпізнає об’єкти живої та неживої природи;
  • визначає, що дає природа людині;
  • дотримується правил поведінки поблизу водойм; дотримується інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні спостережень, екскурсій;
  • узагальнює результати спостережень у вигляді певного освітнього продукту;
  • висловлює оцінні судження про власну роботу та роботу, виконану однокласниками;
  • ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого стосовно теми дня.

 

Обладнання. Малюнки музичних інструментів, комах; аудіо записи звучання музичних інструментів, комах; м/ф «Політ джмеля» – відео; слухання М.Римський - Корсаков «Політ джмеля»; складові таблиці, тематичний словник школяра, загадки, предмети реклами ( мед, зубна паста, акварельні фарби, ліки)

Хід занять протягом дня

1 заняття

І етап.  Орієнтації та мотивації.

1. Організаційний момент.  (1хв.)

Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова - щоб слухати.

Вуха - щоб чути.

Очі - щоб усе бачити.

Руки - щоб їх піднімати.

Серце - щоб усе відчувати і сприймати.

 

2. Мотивація навчальної діяльності.     (2хв.)

(Лунає запис гудіння джмеля)

- Хто ж це так гуде?  (здогадки дітей)

- Сьогодні на уроці ми не тільки почуємо звуки природи, а й помилуємося нею, також познайомимось із цікавим життям дуже працьовитої комахи. Якої саме ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку. 

 

ІІ етап.  ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

  1. Повідомлення теми, мети завдань уроку. (2хв)                                      
  1. Відгадування загадки.

Волохате  брюшко – жовте в чорну смужку.

Гуде собі, літає, з квіток нектар збирає.

Волосинки розгортає, солоденького шукає?   (Джмелик)

 (якщо учням важко відгадати, пропоную роздивитися комах і знайти за описом джмелика: волохате, жовте в чорну смужку і звернути увагу на бджілку. Порівняти їх.)

http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%98%D0%9A.jpg

http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%9A%D0%9E%D0%9C%D0%90%D0%A0.jpg

http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%91%D0%94%D0%96%D0%9E%D0%9B%D0%90.jpg

http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%94%D0%96%D0%9C%D0%86%D0%9B%D0%AC.jpg

http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%9E%D0%A1%D0%90.jpg

http://giftedbaby.net/wp-content/uploads/2015/04/%D0%A1%D0%9E%D0%9D%D0%95%D0%A7%D0%9A%D0%9E.jpg

 

- Розгляньте на фото комах. Яких з них вам доводилось бачити?

- За якими ознаками ми розпізнаємо комах?

Цих комашок ми зустрінемо біля водойми, прочитаємо казку, створимо рекламу, дізнаємося хто з них приносить користь, а хто шкоду.

 

ІІІ етап. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

1. Артикуляційна хвилинка. (1 хв.)

  • Фонетична  зарядка. Удосконалення  вимови  [дж].

Комашки  пропонують  вам  трохи  погудіти.    (читають  складові таблиці )

  • Скоромовка.   (2 хв.)

( промовляючи скоромовку тричі, вчитель кожного разу прибирає по одному слову.  Наприкінці  учні промовляють скоромовку один одному  вже напам’ять.)

- Джміль  гуде і жук гуде,

  Хто кого перегуде?

 

2. Руханка  « Жуки – джмелі »        (2хв.)                                                                    

( одночасно це і руханка, і рольова  гра)       

Діти, зараз ми теж перетворимось з вами на комах. Дівчатка виконують  роль жуків, а хлопчики роль джмелів.

 - Ви - джмелі - дж - дж - дж,          (хлопчики гудуть)

   А  ви - жуки - ж – ж – ж.              (дівчатка)

   Ще  раз, як  джмелі?  Дж - дж - дж.

   А як жуки?  Ж – ж – ж.

  Зараз  буде  навпаки:

  Ви – джмелі  - дж – дж – дж,       (дівчатка)

  А  ви - жуки -  ж – ж – ж. (хлопчики)

  Як  джмелі?  Дж – дж – дж.

  А  як  жуки?  Ж – ж – ж.

  Ну а зараз  всі  разом      (виконується  руханка  під  музику «Звуки природи»)

  Політаємо як джмелі і походимо  як жуки.

  Ще  походимо  як жуки й політаємо як джмелі.

 

   3. Хвилинка  каліграфії.   (2хв.)                                                                                            

Дж  дж   бд  жмі  іль  ола

  • Записати склади
  • Утворити  і записати з них слова: джміль, бджола.

 

  4. Робота з підручником.  Українська мова.                                                                                             

  • С.36, №2 – Колективна робота .  (3 хв.)                                                                               

Повторити правило поділу на склади звука [дж].

Завдання:

Складіть слова й запишіть їх. Поділіть слова на склади для переносу.

Джерело, джерельна, джемпер, джмелик.

Дже-ре-ло, дже-рель-на, джем-пер, джме-лик.

  • С.36, №3 Робота з прислів’ям  - в парах КСН     (3 хв.)

У кожного учня картка з частинкою прислів’я. Учні шукають свою пару, так щоб утворилося прислів’я. Перевіряють за підручником. В парі записують його, пояснюють.

Завдання:

З'єднайте частини прислів'їв, запишіть кожен своє. Поясніть, як ви його розумієте.

              Зразок:

 

 

Бджола мала, а й та працює.  

Джмелі гудуть — тепло несуть.

З маленького джерела великі ріки бувають.

 

  • Вправа  «Передбачення».    (1 хв.)                                                                                       
  • Дощу  не  було  і  тому  джміль  із  бджілкою  полетіли  в  поле. Навіщо?

(збирати солодкий нектар з рослин)

  • Чи справдились ваші думки ми дізнаємось переглянувши мультик.
  • Встаньте будь ласка, перейдемо на килим, сядьте (ляжте) як вам зручно. Гарного перегляду

Картинки по запросу медунка

медунка

Картинки по запросу конюшина червонувата

конюшина

Похожее изображение

ромашка

Картинки по запросу маки на белом фоне

мак

Похожее изображение

бузок

5. Перегляд м/ф  «Політ джмеля» - відео   (3 хв.)                                                                          

 

 

 

 

  • Які квіти зустрів джміль? Пригадайте.
  • А хто скаже мені народні назви ромашки? (засвоєння знань з попереднього уроку)

 

6. Енциклопедична хвилинка.    (3 хв.)

  • Тільки джмелі можуть запилювати червону конюшину, багато лісових і лугових рослин, бо мають довгий хоботок. Якість їх меду не порівняти з бджолиним. Він рідкий.

Користь: запилюють червону конюшину та інші лугові рослини.

 

  • Бджола – медоносна комаха, що збирає квітковий нектар і переробляє його на мед. Щоб отримати 1 кілограм меду, бджолам необхідно облетіти близько 1 млн. квіток.

            Бджоли дуже працьовиті комахи, тому трудолюбиву людину порівнюють з бджолою.  Працює  як бджілка. Трудолюбива як бджола.

Користь:

  • запилюють рослини;
  • дають цінний продукт – мед;
  • віск, мед, квітковий пилок, прополіс використовують у медицині та парфумерії.
  • Тож яка головна роль комах?  (відповіді дітей)

Головна роль комах — це запилювання рослин. Саме завдяки комахам, які запилюють плодові дерева, кущі та інші рослини, із квіток виростають плоди з насінням.

 

7. Гра «Рекламні агенти».  (2 хв.)

Для того, щоб всі остаточно переконалися утому, що  мед — цілющий і смачний продукт, проведемо рекламну  паузу. 
(Реклама меду, зубної пасти, фарби, ліків. Підготовлені учні тримаючи в руках рекламують відповідний предмет).

Мед 
Хто мед вживає – 
той здоров’я гарне має. 

Зубна паста 
Здорові зуби, ясна, імунітет. 
Паста з прополісом — і весь секрет

Ліки 
Ліки з прополісом — це не секрет — 
Смакують усім, мов справжнісінький мед, 

Фарби для малювання 
Фарби медові для малюнків чудові

 

8. Робота з підручником Українська мова.  (4 хв.)                                                                                                                                                                   

  • С.36, №1 – усно.
  • «Знаю (+). Не знаю (-)» - читання з позначкою.

1. Читаючи, зробіть позначку «Знаю. Не знаю» (Цимбали, скрипки, тромбони – нові слова для сприймання)

2. Доповніть речення потрібними словами.

3. Назвіть букви в цих словах, вимовте звуки.

  • Медоносна комаха, що збирає квітковий нектар і переробляє його на мед, — бджола.
  • Цимбали, скрипки, тромбони — це музичні інструменти.
  • Дерев'яний будиночок для бджіл — це вулик.

Перевірка

 

2 заняття

9. Бесіда і практична діяльність з метою вивчення нового матеріалу.

  • Скарбничка слів та понять (Не знаю (-))  (3 хв.)

- Які незрозумілі слова зустрілися? (Цимбали, скрипки, тромбони )

  • Знайомство з музичними інструментами

- Скористаємося «Тематичним словником школяра» - розділ «Музичні інструменти»

  Цимбали – старовинний музичний інструмент у вигляді плоского дерев’яного корпусу з металевими струнами, по яких ударяють молоточками або паличками, видобуваючи звуки.

 Скрипка – смичковий чотирьохструнний музичний інструмент.

 Тромбон – духовий мідний музичний інструмент із різким звуком

  • Слухання звучання музичних інструментів. Демонстрація малюнків.  (2 хв.)

- Уявіть себе джмеликами і створіть джмелиний оркестр.

 (під час слухання учні рухаючись по класу  відтворюють рухи музичних інструментів)

- Який звук має скрипка? (Ніжний).

- А як звучать цимбали? На що це схоже? (Удари молоточком по струнах).

- Який звук має тромбон? (Різкий).

 

10. Робота за «Читанкою» (с. 40–41) 
1) Словникова робота.   (2 хв.)                                                                                                           

     Тлумачення слів.

  • Дрімота -  напівсонний стан, неміцний сон, початкова фаза засипання.
  • Підкріплюються медом – вживають мед, їдять його.
  • Оркестр – група музикантів, що спільно виконують музичний твір на різних інструментах.

2) Самостійне читання тексту учнями. -  Робота в парах.  (4 хв.)                                           

  • Чому це казка?
  • Чому має таку назву?
  • Як ви це розумієте?

Фізхвилинка (відтворюють рухи)  (2 хв.)

Наші джмелі й бджілки потомились

Почитали, натрудились.

Час настав їм відпочити,

На лужечок полетіти.

Мов веселі немовлята,

Почали вони кружляти.

Стали бджілки присідати –

У відерця мед збирати.

Потім знов бешкетували –

На квітках вони стрибали.

Дітки -  бджілки погуляли,

Знов за парти посідали.

 

3) Вибіркове читання за малюнками.    (4 хв.)                                                                              

Вчитель показує малюнок, учні відшуковують речення до малюнка і читають.

Похожее изображение1

Картинки по запросу джмелі їдять мед2

Картинки по запросу сопілка3

Картинки по запросу скрипка4

1. Яка пора року настала?

2. Чим підкріплюються джмелі?

3. Хто грав на сопілочці ?

4. Які музичні інструменти готують до гри джмелі?
- Розкажіть, що цікавого ви дізналися про джмелів.

 

Руханка  (2 хв.)

Діти стають в коло, вибирають джмелика. Водять хоровод . промовляючи слова:

Літає  джмелик рядами

Дружить хоче з нами.

Кого за руку візьме –

Хай той слово назве.

Зупиняються, кого джмелик вибрав, той називає слово з буквосполучення дж.

 

11. Робота з підручником  Українська мова   (7хв.)                                                                                                                                             

  • С.36, №4  - диференційовано: списують до появи звукового сигналу.

( тобто деякі учні не спишуть увесь текст – це для вчителя: перевірка швидкості письма учнів)                                                                                      

Мотивація: списуємо охайно, каліграфічно. Стараємося як бджілонька із джмеликом. Вони таємно дивляться за нами. Хто буде старанним, то комашки подарують щось приємне.

  • Прочитайте текст.
  • Спишіть речення, уставляючи слова з довідки.

На луг прийшла весна. Першими від зимової дрімоти прокидаються ... . Вони підкріплюються медом і вилітають надвір, сідають на дах хатинки з моху. Починають настроювати ... інструменти — цимбали, скрипки, тромбони. Малий ... дістає калинову сопілочку. Гарний буде ... орекстр.        (За Василем Чухлібом)

Довідка: джмелі, джмелині, джмелик, джмелиний.

  • Лунає музика (робота зупиняється)

Вчитель: дітки, підійміть кульки на підвіконні – це залишили наші комашки. Розгорніть їх. Який сюрприз подарували вам? (пряник - медяник). Подякуємо гарненько за сюрприз. (дітки дякують). Пряники візьмемо в їдальню до чаю. Згода? Бо комахи пропонують зіграти в гру «Словесні кульки».

 

12. Інтерактивна  вправа  « Словесні  кульки».   ( 4 хв.)                                                          

 ( Діти об’єднуються в 2 групи, обираючи  свою позицію.)

                  І                                                 ІІ

  КОРИСНІ комашки              ШКІДЛИВІ комашки

(Учасники  з кожної  групи  доводять  один  одному  правильність  свого  вибору , імітуючи політ кульок у протилежну  команду).

  • Яку користь і шкоду приносять комахи:
  • метелики - прикрашають природу;
  • джмелі та бджоли  - запилюють рослини;
  • мурахи - санітари лісів;
  • сонечко - знищують шкідників рослин;
  • мухи, жуки -  живлення для птахів;
  • кліщі та комарі - переносять небезпечні хвороби;
  • попелиця - знищує рослини.

Висновок:

Комахи приносять  людям користь і шкоду, але пам'ятай: знищуючи будь – кого у природі, можна порушити зв'язок цілого довкілля.

 

3 заняття

PS: бажано об’єднати урок природи з фізичним виховання (3 і 4 частини) – учні будуть спостерігати за довкіллям та проведуть рухливі ігри на свіжому повітрі.

 

13. Гра «Відгадай де я».

Дітки, нам прислали телеграму від джмеля. Давайте прочитаємо її.

Відгадайте загадку і скажіть, куди ми з бджілкою полетіли. Чекаємо на вас. До зустрічі!

Пушинкою буває,

Буває хмаркою вона,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть... (вода).

Отже, на нас чекає подорож  до водоймами  з непосидючими джмеликом та бджілкою.

 

14. Подорож  до водоймами. 

Пропоную вам ознайомитися з планом екскурсії.

  • План  уроку – екскурсії
  1. Відгадування учнями загадки з метою визначення об’єкта екскурсії.
  2. Створення груп для виконання завдань під час екскурсії.
  3. Постановка завдань для кожної групи.
  4. Проведення інструктажу з правил техніки безпеки при проведенні екскурсій.
  5. Проходження маршруту від школи до водойми.
  6. Інформація вчителя про водойму.
  7. Виконання учнями поставленого завдання.
  8. Розповідь про професію еколога.
  9. Гра «Так чи ні ?» (ігри)
  10. Узагальнення результатів спостережень у природі.

 

  • Правила поведінки під час екскурсії:

(малюнкові правила)

  1. бути уважним під час екскурсії, не відволікатися самому та не відволікати інших зайвими розмовами;
  2. виконувати правила дорожнього руху;
  3. не підходити близько до краю берега водойми;
  4. не можна забруднювати берег водойми;
  5. не кидати сміття у воду.

 

  • Вправа «Синоптики»

– Яка зараз пора року?

– Який місяць?

– Яке число?

– Тепло чи холодно?

– Який стан неба?

– Яка температура повітря?

– Чи були протягом дня опади?

 

  • Практична робота у групах - Гра «Дослідники»
  1. Створення груп (об’єднати діток за інтересами)
  2. Завдання для груп

І група     спостерігає за рослинним світом водойми та поблизу неї.

ІІ група    спостерігає за тваринним світом водойми.

Заповніть таблицю (завдання для 1 і 2 групи):

Що росте біля водойми

Хто живе у водоймі

 

 

 

ІІІ група  спостерігає за екологічним станом берега.

ІV група   вибирає з поданих символи «Що не можна робити біля водойми»

 

  • Презентація кожної групи
  • Інформація вчителя (розповідь - бесіда про водойму, рослинний та тваринний світ.)
  • Реклама професії

Еколог це спеціаліст, який вивчає стан води, землі і повітря. Дбає про охорону природи.

  • Гра « Так чи ні ?»

           (сигнал: згода - оплески; незгода - тупіт ніжок)

Водойма – це місце відпочинку людей.

У водойму можна кидати обгортки з цукерок.

Водойма – місце, де живуть рослини і тварини.

У водоймі  можна помити велосипед.

Люди використовують очищену воду для питва і приготування їжі.

Кульок із сміттям можна викинути в водойму.

З водойм беруть воду для господарських потреб.

Треба дбати про чистоту нашої річки.

Завдання:

Погуляйте у вихідні з батьками біля водойми.

Послухайте голоси птахів, комах.

Помилуйтеся квітами біля водойми, на полі, по дорозі якій ви шли.

Попросити дорослих зробити фото і принести нам до наступного уроку природознавства.

 

  • «Галерея вивченого»

Зразок висловлювань учнів:

«Під час спостереження за _______ я побачив ____ (звернув увагу на ____ )».

 

  • Підсумок екскурсії

Гра «Хвости»

Закінчити речення.

  • Своїм гостям у рідному краю я обов’язково покажу…

 

ІV етап.   РЕФЛЕКСІЙНО - ОЦІНЮЮЧИЙ

– Діти, чи сподобалась вам подорож ? Що найбільше запам’яталось?

Яка мрія є у вас?

Джмелик також подорожував довкіллям. Вивчав матінку природу. Давайте послухаємо казку.

  1. Робота з дитячою книжкою.

Читання казки вчителем О. Іваненко «Джмелик».

  1. Перевірка розуміння прочитаного.

Гра «Так чи ні?»

Маленький джмелик був волохатий та сумний. (-)
Учора цього джмелика ще й на світі не було. (+)
У джмелиному рою лежали іграшки. (-)
Лялечки були замотані у павутиння, немов у пелюшки. (+)
Маленький джмелик усіх побудив. (-)

Висновок:

Бджоли носять в соти мед, а ми у свої голівки – знання.

Отож, берімо приклад з комашок: якщо трудитись, то всі разом. Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей. Шануйте і бережіть Божу комаху, а з нею й нашу колиску – матінку природу!

  1. Рефлексія  

 Технологія «Незакінчених речень»

Я не вмів, а тепер навчився…

Я не знав, а тепер знаю…

Я хочу…

Найбільшим відкриттям для мене було…

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. Захарійчук М.Д. Українська мова: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Грамота,  2012. – 36- 37 с.
  2. Науменко О.В. Читанка. Післябукварна частина: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2012. – 40- 41с.
  3. Грущинська І.В. Природознавство: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Освіта,  2012. – 124 - 125 с.
  4. Збірка «Лісові казки» О.Іваненко. Казка «Джмелик»
  5. Гудіння джмеля  / [Електронний ресурс] – Режим доступу:

https://wav-library.net/sounds/insects/shmel_zvuk_mp3_skachat/136-1-0-5769 

  1. М/ф «Політ джмеля» – відео  / [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=lLWUJ5jwbhM
  2. М.Римський - Корсаков «Політ джмеля» / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://insongs.ru/mus/політ+джмеля
  3. «Вулик» - розвиваючий мультик-пісенька  / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://мультфільми.pp.ua/
  4. Цікаві факти про джмелів / Науковий хіт  / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://komahy.com/tsikavi-fakti-pro-dzhmeli-naukovij-hit/
  5.  Про все на світі. – К.: Махаон – Україна, 2007.
  6.  Таємниці живої природи. – М.: Росмен «Дитяча книга», 2002.
  7.  Прищепа К. Тематичний словник школяра / К. Прищепа, В. Лук’ненко. – К.: Гала, 1997.
  8.  Вірші Л. Вознюк.
  9.  Ілюстрації – ресурси Інтернету.

 

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
3071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку