Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.
Народна мудрість.
Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - завдання кожного вчителя математики. Велика роль у підвищенні інтересу учнів до математики належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, математичним вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.
Я пропоную сценарій гри, аналогічної до телевізійної гри - шоу «Хто зверху?»
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п'ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п'яти учасників.
Розробка
інтелектуальної математичної гри
«Хто зверху?»
Вчителя математики
Проїжджанської ЗОШ І–ІІ ст..
Протасової
Олени Володимирівни
Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.
Народна мудрість.
Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - завдання кожного вчителя математики. Велика роль у підвищенні інтересу учнів до математики належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, математичним вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.
Я пропоную сценарій гри, аналогічної до телевізійної гри - шоу «Хто зверху?»
Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»
Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти учасників.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній математичній грі - конкурсі «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )
Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє аналогічно команду хлопців)
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!
Суддя. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата, але ж нуль не подвоюється!
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!
Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1
«Збери літери»
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова».
Необхідно за три хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери слова тригонометрія.
Ведучий. Час пішов
( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін, мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )
СУДДЯ. Час вичерпано. Заслухаємо слова.
Бонусне запитання:
Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під мішком сиділо по три мишки. Cкільки було ніг у млині?
(дві, а решта лапи)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2
«Вірю - не вірю».
Ведуча. Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.
Ведучий. Твердження для команди дівчат:
(так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)
(Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять
без розуміння, називали «віслюками»)
іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не
відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою
сатани.)
Ведуча. Твердження для команди хлопців:
Бонусне запитання:
Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука? ( Через 10 років)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3
«Хто я?»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Хто я?».
Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..
Завдання учасника - вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»
Ведуча. Почнемо з хлопців?
Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть бачити?
Ведуча викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням транспортира).
Ведуча. Кого з моїх красунь ти вибираєш для участі в конкурсі?
Ведучий викликає одного із учасників
(Команда відгадує картинку із зображенням Піфагора)
Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?
Суддя. Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.
Бонусне запитання:
Котра зараз година, якщо залишилося в 2 рази більше, ніж пройшло? ( 8 год.)
Раунд 4
«Бліц»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
(жінці С. Ковалевській)
Ведучий. Дівчата, ви готові?
Ведуча. Завжди готові.
Ведучий. Час пішов.
Ведучий. Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?
Бонусне запитання: Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки? ( сімдесят десятків)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)
Пісні для конкурсу: «Вчать у школі», «Два на два – чотири», або ж «Сонячне коло», «Два дубки» чи інші.
Ведучий. Пані Справедливість, Вам слово!
Бонусне запитання: Що спільного між теоремою і театром?
(Теорема - від грецького: спостерігаю, розглядаю)
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха
Ведучий. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які потрібно показати.
циліндр піраміда
трапеція ромб
вершина радіус
рівняння формула
бісектриса висота
Ведуча. Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.
Конкурсної математичної гри
«Хто зверху»
Мета проведення якої:
прищеплювати любов до математики,
виробляти вміння використовувати здобуті
теоретичні знання на практиці;
розвивати пізнавальні здібності учнів,
інтерес до математики як до науки,
творчу активність,
вміння швидко та раціонально приймати рішення,
логічно мислити, працювати в команді.
Вчитель математики:
Протасова О.В.