Розробка інтелектуальної математичної гри «Хто зверху?»

Про матеріал

Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

Народна мудрість.


Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - завдання кожного вчителя математики. Велика роль у підвищенні інтересу учнів до математики належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, математичним вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.

Я пропоную сценарій гри, аналогічної до телевізійної гри - шоу «Хто зверху?»

Інтелектуальна математична гра «Хто зверху?»

Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Пояснення: У грі беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п'ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п'яти учасників.

Перегляд файлу

 

Конкурс "лучшая Статья Для Новичков" - Страница 29 - Конкурсы сайта с призами - Форум по радиоэлектронике 

 

 

 

 

 

 

Розробка

інтелектуальної математичної гри 

«Хто зверху?»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Вчителя математики

                                           Проїжджанської ЗОШ І–ІІ ст..

                                           Протасової

                                         Олени Володимирівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народилися в інші часи.

           Народна мудрість.


Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - завдання кожного вчителя математики. Велика роль у підвищенні інтересу учнів до математики належить позакласним заходам: конкурсам, інтелектуальним іграм, математичним вікторинам. Кожне нове покоління учнів цікавиться іншими іграми, іншими конкурсами.

Я пропоную сценарій гри, аналогічної до телевізійної гри - шоу «Хто зверху?»

 Інтелектуальна математична гра  «Хто зверху?»

Мета: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди — хлопців та дівчат.

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти  учасників.

Хід гри

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній математичній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

 

Ведучий. І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )

Ведучий. Ми дуже раді, що у дівчат така сильна  команда, але й команда хлопців нічим не гірша.(представляє аналогічно  команду хлопців)

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги.  Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!

Суддя. Вітаю ведучих,  команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною  об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця.  На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять  конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять  балів, якщо  зможе розв’язати бонусне завдання.

Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть  можливість  подвоїти попередню кількість балів,  яка розділяється між учасниками-переможцями.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. Дівчата, але ж нуль  не подвоюється!

 У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд?

Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!

Ведучий.     Отже, перший конкурс, перший раунд.

Раунд  1

«Збери літери»

Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова». 

Необхідно за три хвилини зібрати найбільше слів, використовуючи літери слова тригонометрія.

Ведучий.     Час пішов

( три, гори, горе, гімн, метр, гном, ром,орт, трон, ринг, Троя, термін, мерія, яр, ріг, метро, гот, море, Мирон, мир, ретро, )

СУДДЯ.  Час вичерпано. Заслухаємо слова.

Бонусне запитання: 

Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят. Під   мішком сиділо по три мишки.  Cкільки було ніг у млині?

(дві, а решта лапи)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 2

«Вірю - не вірю».

Ведуча.     Другий конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі ми читатимемо  твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні. За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий.     Твердження для команди дівчат:

  1.    Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)
  2.    Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? 

   (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  1.    Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»? (ні)
  2.    Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі.   (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)
  3.    Чи вірите ви, що теорему Фалеса назвали «міст віслюка»?

   (Не вірю. Так називали теорему Піфагора. А учнів, які вчили її напам’ять

     без розуміння, називали «віслюками»)

  1.    Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)
  2.    Чи віриш ти, що Піфагор до своєї школи активно залучав жінок тому, що вважав, що вони більш здібні до математики, ніж чоловіки?    (Ні.) 
  3.      Чи віриш ти, що Франсуа Вієт розшифрував таємне листування 

іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так, і за це його мало не 

відправили на вогнище, бо вважали, що це він зумів тільки за допомогою

 сатани.)

Ведуча.  Твердження для команди хлопців:

  1. Чи вірите ви, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)
  2. Чи вірите ви, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)
  3. Чи вірите ви, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)
  4. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді? (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )
  5. Чи вірите ви, що Лев Толстой, автор роману «Війна і мир», був автором підручника з арифметики?   (Вірю. Він написав підручники для початкової школи. )
  6. Будь-який прямокутник має рівні діагоналі.  (Так)
  7. Найменше натуральне число нуль?  (Ні)
  8.  Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90.  (Так)

Бонусне запитання: 

Онукові 4 роки, а дідусеві 60 років. Через скільки років дідусь буде в 5 разів старшим за онука?   ( Через 10 років)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Я дізналася дуже багато цікавих фактів, і рада вашим успіхам.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 3

«Хто я?»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Хто я?».

Ведучий. Один із гравців команди отримає картинку, правда він її бачити не буде (бачитимуть зображення члени команди, воно буде спроектоване на екран позаду учасника ), на якій може бути предмет, або людина, які мають відношення до математики..

Завдання  учасника -  вгадати, що це за предмет чи персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні»

Ведуча. Почнемо з хлопців?

Ведучий. Чому б і ні? Кого з моїх «орлів» дівчата хочуть   бачити?

Ведуча викликає одного із учасників

               (Команда відгадує картинку із зображенням   транспортира).

Ведуча.  Кого з моїх красунь  ти вибираєш для участі в конкурсі?

Ведучий викликає одного із учасників

                                  (Команда відгадує картинку із зображенням  Піфагора)

Ведучий. Пані Справедливість, хто Вам у цьому конкурсі сподобався більше? Ну і скільки у нас балів?

Суддя.  Обидві команди просто супер, але пощастило в цьому конкурсі команді - ____.

Бонусне запитання:

Котра зараз година, якщо залишилося в 2 рази більше, ніж пройшло? ( 8 год.)

Раунд 4

«Бліц»

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Бліц». Ми будемо ставити запитання і за 2 хвилини  команда має дати якомога більше правильних відповідей. Відповідь має бути лаконічною «Чоловік» або «Жінка».

 Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.

  1. Хто вперше сказав, що планета Земля за формою куля? (чоловік, Піфагор)
  2. Секунди та хвилини придумав       (чоловік)
  3. Кому належать слова... у математиків існує своя мова - це формули.

                                                                                    (жінці С. Ковалевській)

  1. Вчений математик Феано (Теано), який жив у  6 ст. до нашої ери чоловік чи жінка    ( жінка)
  2. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати, в ре­зультаті чого втратив зір.       ( чоловік - Ейлер Л.)
  3. Найбільша сторона прямокутного трикутника?  (Жінка - гіпотенуза)
  4. Назва якої держави ховається в математичному виразі а³ ( а в третьому степені)?  (Жінка – Куба)
  5. Обманний фінансовий багатогранник – це …(Жінка – піраміда)
  6. Назвіть «геометричний» вид тополі.  ( чоловік – конус)
  7. Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця  (чоловік – промінь)
  8. Результат дії додавання   ( жінка - сума)
  9. Як називається сума одночленів?    ( чоловік – многочлен)

Ведучий. Дівчата, ви готові?

Ведуча. Завжди готові.

Ведучий. Час пішов.

  1. Кого у світі більше, чоловіків чи жінок? (чоловіків)
  2. Кому належать слова «Знання – сила»? (чоловіку, Ф. Бекон)
  3. Кому належать слова «Математики - свого роду французи: коли говориш з ними, вони перекладають твої слова на свою мову, і от зразу виходить щось зовсім інше»       ( чоловік - Й. Гете)
  4. Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики.     ( жінка - Ковалевська С.В.)
  5. Багатогранник з Єгипту – це …( жінка – піраміда)
  6. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? ( чоловік -кут)
  7. Що є  спільного у  словах,  рослинах  і рівняннях? (чоловік- корінь)
  8. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (чоловік- циліндр)
  9. Чотирикутник, в якого лише дві сторони паралельні (жінка–трапеція)
  10. Результат дії  множення  (чоловік-добуток)
  11. Відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника? (жінка - медіана)
  12. Графіком квадратичної функції є (жінка- парабола)

Ведучий.  Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим?

Бонусне запитання: Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 4 десятки? ( сімдесят десятків)

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 5

«Відгадай пісню»

Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»

Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.

Ведучий.   Ми це ще побачимо.

І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.

Ведуча. Підказка: в пісні йде мова про математику (числа, фігури, математичні терміни).

Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?

Ведуча. Звичайно.

( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)

Пісні для конкурсу: «Вчать у школі», «Два на два – чотири», або ж «Сонячне коло», «Два дубки»  чи інші.

Ведучий.  Пані Справедливість, Вам слово!

Бонусне запитання: Що спільного між теоремою і театром?

                                (Теорема  - від грецького: спостерігаю, розглядаю)

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру - показуха

Ведучий. Кожна команда одержить по 5 математичних термінів, які потрібно показати.

циліндр                                                              піраміда

трапеція                                                             ромб

вершина                                                             радіус

рівняння                                                            формула

бісектриса                                                          висота

 

Ведуча.  Пані Справедливість, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

 Їх рахунок подвоюється.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс "лучшая Статья Для Новичков" - Страница 29 - Конкурсы сайта с призами - Форум по радиоэлектронике 

 

 

 

Конкурсної математичної гри

«Хто зверху»

Мета проведення якої:

прищеплювати любов до математики,

виробляти  вміння використовувати здобуті 

теоретичні знання на практиці;

розвивати пізнавальні здібності учнів,

інтерес до математики як до науки,

творчу активність,

вміння швидко та раціонально приймати рішення,

логічно мислити, працювати в команді.

 

 

 

 

                                       Вчитель математики:

                                                Протасова О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
6142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку