Інформаційна безпека
в Інтернеті
Загальноосвітня спеціалізована
школа № 27 місто Херсон
Вчитель біології та основи здоров’я
Вища категорія, старший вчитель
місто Херсон, 730039,
вул. 49 Гвардійської Дивізії, 4, корп. 1, кв. 46
Тема уроку: Інформаційна безпека в Інтернеті
Мета: Ознайомити з інформаційною безпекою в Інтернеті, навчитися виділяти переваги і недоліки комп’ютера, Розвивати навички ведення дискусії, виховувати бажання дотримуватися правил спілкування в Інтернеті.
Хід уроку:
І. Організаційний момент – 1-2 хв.
Побажання здоров’я
Життя нам-довгого
Здоров’я-доброго
Успіхів-безмежних
Знань - успішних
Гасло: Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося спочатку сам усміхнись життю. Дейл Карнегі.
Посмішка учню один одному.
ІІ. Мотивація і Актуалізація опорних знань
Чи дійсно існує інформаційна комп’ютерна небезпека?
1) Ситуаційна вправа «Сам вдома»» на домашній телефон пролунав дзвінок: «Вас турбують спеціалісти з комп’ютерної безпеки. Ваша інформаційна комп’ютерна система піддається ризику. Ми пропонуємо вам безкоштовну перевірку стану безпеки. Для цього вам зареєструватися на сайті для отримання постійної допомоги у питаннях вашої комп’ютерної безпеки.
Для цього вам треба зареєструватися на сайті для отримання постійної допомоги у питаннях вашої комп’ютерної безпеки.
- Чим може закінчитися ця ситуація після реєстрації господаря компа? (крадіжкою грошей, інформації)
- Як можна назвати так званих «спеціалістів комп’ютерної безпеки»? (комп’ютерні злочинці-шахраї)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя .
Що таке Інтернет? Інтернет, глобальна мережа, всесвітнє павутиння. Створений 1957 США при міністерстві оборони для зв’язку. Початок спілкування поклав 1972 році Вінтон Серф у першу чергу були охоплені університети а потім і весь світ для обліку інформації (великі виробництва, банківську справу, наукові дослідження, освіту, культуру, економіку, комітету. І надалі Інтернет послуги будуть зростати, але з ними будуть зростати і негативні наслідки на загальну і індивідуальну безпеку. І з метою запобігання небезпеки потрібна висока комп’ютерно-інформаційна грамотність і тому ми зараз виробимо правила щоб убезпечити себе від небезпеки, але першочергово проводимо дебати «за» і «проти» Інтернет.
Умови дебатів
1) Зайняти первинну позицію цієї проблеми
2) Захист цієї проблеми
3) Час виступу 1-2 хв.
4) Повага до опонента
Суддя дають підсумки виступів з обох сторін
на комп’ютер таблиця
ЗА |
ПРОТИ |
1. Матеріал під час підготовки до уроків |
Погіршення зору викривлення постави |
2. Складання музики, віршів |
Уникнення живого спілкування |
3. Пошта |
|
4. Бібліотека вдома |
Не має змоги працювати з справжніми літературними творами |
5. Медичне обстеження |
Шкідливе випромінювання |
6. Ігри |
Помилки інформації |
7. Покупки інформація з Інтернету |
Помилки з обчисленнях |
8. Ігри в шахи |
Ризики небезпеки |
9. Малювання |
|
Висновок: суддя Сучасне життя неможливе без комп’ютера. Треба дотримуватися певних правил користування ним з метою збереження здоров’я і інформаційної безпеки.
Презентація. Хто прагне проникнути до мого комп’ютера?
№ 1 Презентація (2 хв.)
Хакер – людина яка проникає до чужої комп’ютерної системи з наміром викрасти або зруйнувати дані шляхом перевантаження сайту , або мережі, підміна мережі, аналіз пакетів, підміна вед. сторінки «троянські коні»
№ 2
Спам – небажана електрона пошта (реклами, повідомлення, перевантаження мережних каналів, зайвих витрат дискового згода на участь у групі новин, заповнення онлайнових форм, участь у чаті, участь у цих діях стане надбанням спамерів.
№ 3
Хробаки і віруси
Це програми що мандрують в системі мережі і завдають шкоди
Віруси – це програми малі, розповсюджуються роблять копії із самих себе та не можуть існувати без носія.
Хробаки – програми, що розмножуються роблячи власні копії і не потребує, існує сам по собі передаються електронною поштою, перевантажують мережі, руйнують файли.
№ 4
Adware – програми, які виводять на екран рекламні стрічки, які сповільнюють роботу вашої системи і приводить до збою.
Захист від непроханих візитерів?
1. Брандмаузер
Придбання програмного антивірусного забезпечення .
запис на жорсткий диск .
2. Антивірусне
3. Антиспамове програмне забезпечення
4. Правила безпеки під час роботи в Інтернеті
- Не надавати незнайомим особам свої дані про інформацію про близьких та родичів електронною поштою, у чатах за допомогою систем миттєвого обліку повідомлення.
- не відправляти повідомлення непристойного змісту, що можуть образити інші людину
- Не відправляти фотокартки свої чи родичам незнайомих.
- не здійснювати фінансові операції через мережу Інтернету без нагляду дорослих
- не погоджуватися на зустріч з незнайомими людьми без присутності батьків.
6. Повідомити батьків у разі отримання інформації, що має характер залякування
Оздоровча вправа для очей
роблять двічі по 7-8 хв. після перегляду презентації
1. На рахунок 1-4 заплющити очі, не напружуючи очних м’язів, на рахунок 1-6 широко розплющили очі і додивилися удалечінь (4-5 р.)
2. Подивилися на кінчик носа на рахунок (1-4) перевили погляд на рахунок 1-6 р. (4-5 р.)
3. Колові руху очима вправо, вліво. Подивились у далечінь (1-6 р.)
4. не повертаючи голови закритими очима, подивилися вправо, вліво на рахунок 1-4 (3-4 р.)
5. Подивилися на вказівний палець відведений від очей на відстань 25-30 см. і на рахунок 1-4 наблизили до кінчика носа, а потім перевили погляд удалечінь на рахунок 1-6 (4-5 р.)
V. Узагальнення
1. Соцопитування
- Які небезпеки мали місце під час вашої роботи з комп’ютером? /назвати життєві ситуації
2. Аукціон знань /мозковий штурм вимоги
Записали ідеї (на аркуш паперу 1-3 хв. )
Оцінювання і обговорення ідеї
Зібрати 15-10 ідей
Опрацювати спільно, вибрати найкращі
Протокол веде і оцінює.
Завдання на екрані. Аукціон знань
Опрацювати матеріал в підручнику
Підготувати додатковий матеріал про «Інтернетманію»
Підсумок уроку: Гасло уроку: «Комп’ютер-мій друг, тому я буду дотримуватися правил користування ним».
Тема: Вплив засобів масової інформації на здоров’я
Мета: Вплив позитивною і негативних засобів масової інформації на здоров’я.
Вчити обирати до перегляду фільмів і телепередач, що пропагують цілісне ставлення до життя і здоров’я, розвивати спостережливість логічне мислення, виховувати прагнення уникати впливу ЗМІ на здоров’я.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Чому в Ірані вітаючись один з одним люди говорять: «Будь веселий»
А наші вітання «Будь здоровий»
Установіть логічний зв’язок між словами веселий – здоровий.
ІІ. Перевірка учнями домашнього завдання
Чи знаєш ти це?
1. Конвенція
2. Право людини
3. Обов’язки дитини
4. Соціальна безпека
Активізація вивченого матеріалу
Фронтальна бесіда
- Чому підлітки потрапляють у небезпечні соціальні ситуації?
- Чи є у вашому житті соціальні небезпеки?
- Чи вмієте ви протистояти соціальним небезпекам.
- Як саме протистояти соціальній небезпеці?
- Чи кожна людина стикається із соціальними небезпеками?
- Що розповідали вам ваші батьки про соціальні небезпеки?
Мотивація. Ми живимо в час злету ЗМІ
слухаємо радіо, дивимося телевізор, спілкуємося в Інтернеиті, читаємо літературу разом з інформацією яку ми отримуємо певні цінності і треба вміти їх оцінити яка інформація є пріоритетом, а яка не виливає на наше здоров’я.
Актуалізація чуттєвого досвіду учнів
- назвіть фільми які пропагують позитивні цінності (Вінні Пух, Шрек)
- Назвіть мультфільми які містять сцени насилля і показують наслідки (Ну постривай!)
Асоціативний кущ .
Як засоби МІ впливають на підлітка здоров’я
ЗМІ
формують свідомість погляди переконання розширення кругозору
Історична довідка про розвиток ЗМІ
Як в доісторичні часи розвивалися засоби МІ та хто їх був вісником (шамани, провісники, оракули)
Наскальний живопис, пергамент, глиняні дощечки
Коли виникли перші друковані газети
V ст. до н.е. за часи Юлія Цезаря
Щоденний бюлетень «Події для що ви знаєте про летюча листки» / 440 Гутенберг. За допомогою рухомих літер дав розвиток пресі і журналістики (пеляції, ревю, куранти)
Як форми мови реалізовувалися в літописах, хроніці в історіях (лист і послання, наказ, навчання, прокламації це є приклад журналістичних жанрів (хроніка, репортаж , що дало поштовх для створення друкарні, становлення газетно журнальної справи і стати основної демократії
- Чому преса набула функції четвертої влади (1945)
- Коли настала епоха електронних засобів комунікації (1955-1990 р.)
- Який вплив ЗМІ і сучасному світі (змінюють мислення людини, створення нового типу людини, політичний вплив на людину та її згуртовують
ЗМІ їх функція
ЗМІ – це соціальний інститут (преса, радіо, телебачення, інтернет, видав) що збирають обробляють та поширюють інформацію.
КЛАСИФІКАЦІЯ
традиційні нетрадиційні
радіо телеб. мереж. (*під контролем певних структур держав і недержавн.
друковані це пропаганда, розвивальні програми, просвітницькі)
Засоби МІ на Україні діють відповідно законодавству (про телекомунікацію, телебачення, рекламо мовлення, авторські і суміжні права).
Функції: 1) інформаційна (події у світі); 2) комунікативна інформація взаємодії між населенням – громадян.
3) виховна
4) соціальна адаптація (до змін умов життя)
5) емоційна – психологічна (зняття напруги, психіки)
6) рекреативна (відпочинок, розвиток)
Поясніть вираз П. Каміца (фізик радян)
Чому ЗМІ не менш небезпечні ніж засоби масового знищення
За схемою переваги і недоліки
Телебачення
Джерело інформації
Джерело випромінювання
Розваги
Преса
Радіо
Інтернет-мережі
Ст.94 негативний вплив
(комерційна реклама, пропаганда хибних цінностей, романтизація населення, чому дитячі мультфільми мають 25 епізодів населення за годину до закінчення школи ви бачите 8 тисяч убивств і 100 тисяч актів агресії
Наслідки (зміни у розвитку головного мозку, розвит зіру та пересування не розвивають любові частини головного мозку які відповідають за пам’ять, емоції і навчання.
Відставання в розвитку усіх систем організму
за рахунок малорухоме життя
Байдужість до людських страждань
Провокують відтворення ситуації яка є на картинці в реальному житті, руйнує н/м
Ризик |
висновок |
потрапляння у віртуальний світ Зменьшення соціаль контактів соціальна контрактів сухість очей розлад сну зникає апетит |
негатив впливу Протидія ЗМІ це навички критичного мислення, обирати перегляд фільмів і телепередач, які пропонують справи цінності |
Оздоровча вправа (швидше кліпання очима 2 хв.)
Узагальнення, складання конспекту у вигляді тез, таблиць, вплив ЗМІ на свідомість
формування особистості, орієнтація здоров’я
Практич робота, що означає позначка у нижньому куті телеекрана
зелене коло (без обмежень)
(жовтий три кут) перегляд неповнолітніх тільки з батьками
(червоний) тільки для дорослих
Гра: Ти мені – я тобі
Запитання до класу за опорним конспектом
Підсумок: які знання про ЗМІ не обхід в сучасному житті
Які висновки ви зробили для себе
Д/з пар. 13 (проект безпечні ЗМІ)