23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

"Спілкування і здоров'я.Засоби комунікації" Відкритий урок-семінар

Про матеріал
"Спілкування і здоров'я.Засоби комунікації"-це тема уроку який я проводила в 6 класі.Це був урок-семінар. На цьому уроці я хотіла досягти серця дітей стосовно того,що живе спілкування приносить справжню радість.Задопомогою наочних прикладів було показано,що новинки техніки дуже нас розділяють.На уроці було показано декілька відео і обговорення їх.
Перегляд файлу

Урок 17 , 6 клас

 

Тема уроку:Спілкування і здоров'я . Засоби комунікації

  

Мета: сформувати  знання  про  спілкування  як  необхідну  складову  фізичного та  психічного  здоров'я  людини,  розглянути  види  спілкування,  сучасні засоби  комунікації,  розвивати  навички  ефективного  спілкування  з  дорослими  та  однолітками,  виховувати  в  учнів  культуру  спілкування, взаємоповагу та розуміння. :

 

  Матеріали  та  обладнання: фотографії  або  ілюстрації,  на  яких  продемонстровано  різні види спілкування,колесо емоцій, призинтація на тему: «Спілкування і здоров’я. Засоби і навички комунікації », два фрукти(1.свіжий і з2. дефектами),відеоролики, апельсин –« Подаруй добре слово!»

 

  Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                                                    Хід уроку

  І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  Привітання

                                                                     Слайд № 1

  Учням  пропонується  оцінити  свій  настрій  на  початку уроку за допомогою «колеса емоцій» . Це  допоможе  оцінити  настрій  класу,  підготовленість  до уроку , до гарної співпраці. Вчитель пропонує учням оцінити настрій вчителя і наголосити щоб зберегти цей настрій , учням слід теж постаратися.

  II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Фронтальна бесіда
  • Чи може людина прожити без спілкування з іншими людьми?
  • Чи можна навчитись ефективно спілкуватись?

 

  ПІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Слово вчителя

У школі, на вулиці…ми спілкуємось з різними людьми. Коли вітаємось ,розмовляємо по телефону, відправляємо СМС , спілкуємось по Інтернету – здійснюємо комунікації.

Чи здогадались ви яка тема нашого уроку сьогодні?

    

    Слайд № 2

 Записуємо число і тему уроку. Вчитель знайомить учнів з метою уроку.

 

                                                                       Слайд № З

 IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

До уваги учнів пропонується переглянути фотоілюстрації різних видів спілкування(по телефону,між собою , по Інтернету…).

  • Чи можете ви за виразом обличчя визначити, які емоції охопили людину?
  • Чи важливо контролювати свій настрій та емоції при спілкуванні з друзями, батьками, учителями?
  • Яких переваг надає знання та дотримання правил спілкування?

Розповідь учителя

 

Слайд № 4

 

Спілкування  є  невід’ємною  частиною  нашого  життя.  Із перших  днів  життя  маленька  дитина  прислуховується  до  голосу  матері,  намагається  роздивитися  предмети  навколо  себе. І  коли  малюк  уперше  посміхається    це  вже  початок  спілкування  зі  своїми  близькими.  Ви  дорослішаєте,  починаєте  ходити  до  школи,  у  вас  з’являються  нові  друзі  та  знайомі,  ви пізнаєте світ навколо себе.

 

 

Слайд № 5

 Людина яка доброзичливо спілкується , з якою інші спілкуються із задоволенням називають – комунікабельною.(запишемо в зошит цей термін)

Комунікація відбувається тільки тоді , коли одна сторона пропонує інформацію ,а друга її приймає.

Розглянемо схему «Ефективна комунікація» . Слайд № 6

 

Для спілкування  на відстані люди використовують телефон ,Інтернет,пошту. Ви зі мною точно погодитесь що в сучасному світі ,ми просто не можемо уявити свого життя без телефону чи Інтернету. І це так , але варто розглянути іншу сторону цього. Надмірне захоплення віртуальним спілкуванням  перешкоджає набуттю навичок ефективного спілкування наживо ,втрачається навичка виявлення емоцій, виникає комп’ютерна залежність.

 

                      Слайд №7

Учні самостійно за допомогою схеми визначають чи вони залежні від компютера. Учні роблять самоперевірку і працюють над цією проблемою.

А тепер вчитель пропонує переглянути короткометражне відео «Спілкування» (учитель пропонує оцінити себе збоку) ,а після цьго звертає увагу на інше музичне відео «Озернись!», під час перегляду учитель наголошує звернути увагу ,яке спілкування приносить більше радості по Інтернету чи наживо?

Вчитель

Трохи пізніше ми повернемось до цієї теми, а тепер розглянемо які є засоби комунікації.

 

           Слайд №8

  1. Вербальні засоби комунікації (усно ,письмово)

Слайд №9

  1. Невербальні засоби комунікації(жести ,міміка,пантоміміка,тембр,сила голосу,інтонація)

А як ви думаєте ,яким способом комунікації я послуговуюсь тепер?(вербальним чи невербальним?) А який засіб комунікації важливіший?

Розгорніть свої підручники на сторінці 83 і хтось прочитає перший абзац. А ще прочитаємо другий абзац і побачимо яка є небезпека. Тому щоб навчитись добре спілкуватись розглянемо правила ефективного спілкування за допомогою схеми - «Правила ефективного спілкування»

           Слайд №10

 

 

  • *Не вживати поганих слів (Вчитель показує 2 фрукти один свіжий ,а інший трохи з гнилизною,і показує на прикладі гнилого фрукта ,як виглядають збоку погані слова)
  • **Відео як двоє учнів спілкуються (правильно і не правильно)

 

Вчитель

Памятаєте ,я говорила що ми повернемось до теми « Спілкування по Інтернету»? Може ви подумаєте що немає нічого складного в тому щоб спілкуватись через Соцмережі чи СМС ,що там вчитись ,можна писати що завгодно ,але насправді це теж спілкування і якщо не знати основних правил ,то можна когось образити і нашкодити собі. Ці правила схожі до тих які ми розглядали вже:

  • Не писати нічого що ти не сказав би вживу.
  • перед тим як відправити повідомлення,перевір його чи не має помилок а ще зміст написаного,чи не призведе це повідомлення до поганих наслідків.
  • Не пересилай неправдивої інформації і т.д.

 

Вчитель

Ми сьогодні багато чого розглянули про те, як ефективно спілкуватись . Тепер від вас залежить чи будете ви ,застосовувати ці поради. Я впевнена що вони допоможуть вам у житті.

            Слайд №11

V.  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Вправа  «Подаруй добре слово!»

А тепер я дуже хочу щоб ми сказали добре слово один одному.(Передаємо частинку сонця один одному і кажемо добре слово). Вчитель першим передає апельсин з добрим словом.

                                                         Слайд №12

VI.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати розповідь на тему : «Як  за­хистити  себе  в  Інтернеті?»

Параграф підручника 16

 

VII.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Хочу запитати вас який тепер у вас настрій  наприкінці уроку? Покажіть невербальним способом,за допомогою міміки. Якщо  кількість  «смайликів»,  що  посміхаються,  стала більшою    це  означає,  що  урок  пройшов  цікаво  і  для  вчителя, і для учнів.

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку