Урок « Я досліджую світ» (за програмою Савченко О.Я.) проведено у 1-А класі
Учитель Карпук Н.М.
Тема: «Тварини»
Очікувані результати: знатимуть
-визначення дикі та свійські тварини
-де живуть дикі і свійські тварини
-заходи щодо захисту тварин
-правила безпечної поведінки у природі
та вмітимуть:
-розпізнавати диких та свійських тварин
-описувати зовнішній вигляд тварин
-знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в живій природі
-створювати проект
-дотримуватися безпечних прийомів праці
-дотримуватися праил безпечної поведінки в природі
-співпрацювати в групах
-уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування
Обладнання: паперові годинники для формування груп, матеріал для створення проекту, мед, роздатковий матеріал, клей, ножиці.
План
Зміст етапу уроку |
Дії вчителя |
Дії учнів |
І. Ранкова зустріч «Подарунки живої природи» |
Що помітили вранці, кого зустріли? Які прикмети про тварин згадаете? Щоб стало тепліше, потріть долоньки, візьміться за руки та передайте тепло сердець своїм однокласникам.Ми подорожуємо в часі, тому повернемося в літо і пофантазуємо. Уявіть себе частинкою живої природи – рослиною і зробіть свій подарунок. Щоб урок пройшов цікаво Всі беремося до справи. |
Привітання у ранковому колі. Обмін інформацією. -Я-калина, дарую свої соковиті ягоди. - Я – дуб, дарую свої жолуді диким кабанам. -Я-горішок, мною буде ласувати білочка. |
ІІ. Формування груп |
Об’єднайтеся в групи за такою ознакою: у кого годинник показує 6 год – група «Допитливі», 7 год – «Дружні», у «Бережливих» годинник показує 8 год. У «Кмітливих» - 9 год , для «Креативних» - 10 год, а для «Веселих» - 11 год. |
Об’єднуються в групи за годинниками: 1-ша група – 6 год, 2-га – 7 год, 3-тя – 8 год, 4-та – 9 год, 5-та – 10 год, 6-та – 11 год |
ІІІ.Підведення дітей до формулювання проблеми сьогоднішнього уроку |
Ви гарно фантазували. А чи вмієте відгадувати загадки? Рудохвоста, невеличка В лісі бігає _____________ В хаті я мишей ганяю. Вуса ще з дитинства маю. Лапкою миюся щодня Я пухнасте __________ Господарям допомога. Маю вим’я і два рога. Цілий день траву жую, Молоко смачне даю. Гнеться від горішків гілка Їх дістане спритна _______ (на дошці відкриваю картинки звірів) А як можна назвати їх одним словом? |
Відгадування загадок. …лисичка
…кошеня
…корова
…білка
…тварини |
ІV.Оголошення завдання на урок |
Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати тварин: де вони живуть, хто їх доглядає, яку користь приносять людям і чи потребують нашого захисту. ( на дошці відкриваю ключові питанні на картках) |
|
V. Пошук відповіді на питання «Які тварини дикі, а які свійські» З використанням матеріалу підручника |
Пропоную відкрити підручник на ст..64-65. Розглянемо ст..64. Назвіть відомих вам тварин. Зачитати, яких тварин називають дикими (ст..64) Відкриваю картку «Дікі тварини» на дошці Розглянемо ст..65. Яких тварин ви впізнали? Де вони живуть? Зачитати, яких тварин називаємо свійськими (ст. 65) Відкриваю картку «Свійські тварини» на дошці. -Яих тварин називаємо дикими, свійськими?
|
Робота з підручником. Називають тварин.
Робота над новими словами. (Стіна слів) Корова – корівник, хлів Кінь – конюшня, стайня, стійло Свиня – свинарник Вівця – кошара Кури - курник Теля, лоша, порося, ягня. Бджола – вулик, пасіка, рій |
VI.Фізкультхвилинка |
|
Показуємо рухи різних тварин |
VII. Робота в групах. Створення проекту «Дикі та свійські тварини» |
Пропоную вам попрацювати в групах. Час обмежено. Уважно послухайте завдання. Групи «Допитливі», «Дружні» та «Бережливі» досліджують, які тварини на картках є дикі і як називають їх дитинчат. Групи «Кмітливі», «Креативні» та «Веселі» доведут нам, які тварини на картках є свійські і де вони живуть. А чи помітили ви, що у підручнику, де ми працювали, була якась схованка. Там я заховала спогади про своє дитинство. Кого ви там побачили? Коли я була дитиною, такою, як ви зараз, у нас вдома була велика пасіка. Опікувався нею мій тато, доглядав за бджілками, утеплював їх на зиму. А вони віддячували за це смачним корисним медом. На згадку про це я хочу пригостити вас цим солодким дарунком з мого дитинства. |
Створення проекту. На дошці великий аркуш. На верхній половині наклеюють диких тварин, на нижній – свійських.
Розповідають про бджілок, де вони живуть, яку користь приносять.(стіна слів – нові слова) |
VIII. Релаксація. |
Музична пауза з бджілками |
Куштують мед |
ІХ. Обговорення, яку користь приносять свійські тварини. |
У далеку давнину усі тварини були дикими. Людина приручила тварин заради того, щоб вони приносили користь. Яку користь приносять свійські тварини? ( На екрані телевізора презентація: Корова –молоко, кури – яйця, вівці – вовна, бджоли – мед) |
Відповідають на питання, що є у презентації. |
Х. Розповідь про домашніх улюбленців.
|
Є тварини, що приносять людям задоволення – це наші домашні улюбленці. ( перегляд відео) |
Розповіді про своїх домашніх улюбленців. |
ХІ. Охорона тварин. |
Якими б сильними, спритними не були тварини, вони потребують нашої допомоги. Є тварини, які взагалі можуть зникнути, якщо їх не захистити. Вони занесені до Червоної книги. Для цього створюють заповідники, заказники. В Херсонській області теж є заповідник Асканія Нова. Наших домашніх улюбленців теж треба захищати. Не можна їх, беззахисних, викидати на вулицю, коли вони вам набридли або стали старими. Ми відповідаємо за тих, кого приручили. |
|
ХІІ. Підведення підсумків уроку |
Чи сподобався вам урок Що нового дізналися Що було найцікавіше Оціни свою роботу (на екрані слайд:зелений- було легко, жовтий – не все вдалося, червоний – було важко) |
Будують із LEGO діаграму. |