Очікувані результати: розпізнає об’єкти довкілля за кольором, формою, рухом і т д. усвідомлює поняття «аналогія», аналізує та узагальнює предмети за спільними ознаками; добирає малюнки за певними аналогіями, пояснюючи свій вибір; створює власні малюнки до аналогій за кольором, за розміром, на дотик, за формою, за рухом, за співзвучністю, загальноприйняті; поповнює словниковий запас.
Урок 3. Аналогії навколо нас.
І. Організаційний момент
Повторення правил заняття.
Учням пропонується малюнок «правила заняття» учитель акцентує увагу на асоціативних образах, які нагадають зміст правила. Повторення правил заняття можливе по малюнку зошита самостійно та в парі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація знань
Надання необхідної інформації
Люди часто використовували аналогії у своєму житті. Дивлячись на птахів, створили літаки, які так само як птахи можуть літати. Спробуйте пізнати аналогії:
|
Павутинка павука – (тканина, риболовна сітка, в’язаний одяг, шапки, шарфи,і т.д.
|
Гнізда птахів – ( корзини, забори з тину, будинки тощо)
|
Кальмари, риби – підводні човни.
ІV. Усвідомлення
Робота в зошиті
До завдання 1.Узагальнюємо предмети:
До завдання2.Пропонуємо спочатку ознайомитись з образами, що в кругах, виділяючи спільні ознаки між предметами за стрілками. Знайомимо учнів з предметами по центру: річка, шпилька,дзиґа,снігуронька, пташка, ялинка, чашка, сирники, м’ясорубка, курча, жаба.
Пропонуються наступні приклади аналогій, як підказка. Аналогія за кольором: крокодил, фарба зелена, листок, кактус, жабка, ялинка, огірок.
Аналогія за формою: голка, спиця, гвіздок, їжак,шпилька, сирники, ялинка.
Аналогії загальноприйняті: Свято Нового року, Дід Мороз, Снігуронька, Сніговик, ялинка, олень, святкові напої.
Аналгія за рухом: велосипед, дзиґа, криниця, м’ясорубка, каруселі, вентилятор. Усі предмети мають рухові пристрої.
Є малюнки, які можна віднести до різних груп.
До завдання 3. Намалюй свої образи в таблиці та поясни свій малюнок. Важливо проговорити з дітьми можливі варіанти.
В таблиці можливі варіанти.
Лимон |
за кольором |
за формою |
загальноприйняті |
|
Сонце |
м’ячик |
чай |
Метелик |
за дотиком |
за формою |
за рухом |
|
пір’я |
квітка |
пташка |
Подушка |
на дотик |
за формою |
За співзвучністю |
|
пух |
мішок |
кружка |
V. Рефлексія
Як аналогії допомагають в житті людей?