Урок Аналогії навколо нас"

Про матеріал
Урок направлений на уміння аналізувати та узагальнювати предмети за спільними ознаками. Діти добирають малюнки за певними аналогіями, пояснюючи свій вибір та створюєють власні малюнки до аналогій за кольором, за розміром, на дотик, за формою, за рухом, за співзвучністю, загальноприйняті.
Перегляд файлу

Очікувані результати: розпізнає об’єкти довкілля за кольором, формою, рухом і т д. усвідомлює  поняття «аналогія», аналізує та узагальнює предмети за спільними ознаками; добирає малюнки за певними аналогіями, пояснюючи свій вибір; створює власні малюнки до  аналогій за кольором, за розміром, на дотик, за формою, за рухом, за співзвучністю, загальноприйняті; поповнює  словниковий запас.

Урок 3. Аналогії  навколо нас.

І. Організаційний момент

 Повторення правил заняття.

Учням пропонується малюнок «правила заняття»  учитель акцентує увагу на асоціативних образах, які нагадають зміст правила. Повторення правил заняття можливе по малюнку зошита самостійно та в парі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 

C:\Documents and Settings\tetianka\Мои документы\Downloads\Word Art.png

ІІІ. Актуалізація знань

Надання необхідної інформації

Люди часто використовували аналогії у своєму житті. Дивлячись на птахів, створили літаки, які так само як птахи можуть літати. Спробуйте пізнати аналогії:

D:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\HTB1TZBJbsTxK1Rjy0Fgq6yovpXaW.jpg_220x220.jpgD:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\unnamed (1).jpgD:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\46b.jpg

 

Павутинка павука – (тканина, риболовна сітка, в’язаний одяг, шапки, шарфи,і т.д.

 

D:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\unnamed (2).jpg

D:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\gnezdo-s-jaicami-8sm-300x300.jpg

 

 

D:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\image.png

Гнізда птахів – ( корзини, забори з тину, будинки тощо)

 

D:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\unnamed.png D:\мнемотехника\мнемотехніка продукт\Космина Н.М.ЗОШИТ_2 (21)\метод реком\detskie-raskraski-podvodnaya-lodka17.jpg

 

Кальмари, риби – підводні човни.

G:\аналоня основ.jpgІV. Усвідомлення

Робота в зошиті

До завдання 1.Узагальнюємо предмети:

  1. Іграшки
  2. Круглі предмети
  3. Літаючі предмети

До завдання2.Пропонуємо спочатку ознайомитись з образами, що в кругах, виділяючи спільні ознаки між предметами за стрілками. Знайомимо учнів з предметами по центру: річка, шпилька,дзиґа,снігуронька, пташка, ялинка, чашка, сирники, м’ясорубка, курча, жаба.

Пропонуються наступні приклади аналогій, як підказка. Аналогія за кольором: крокодил, фарба зелена, листок, кактус, жабка, ялинка, огірок.

Аналогія за формою: голка, спиця, гвіздок, їжак,шпилька, сирники, ялинка.

Аналогії  загальноприйняті: Свято Нового року, Дід Мороз, Снігуронька, Сніговик, ялинка, олень, святкові напої.

Аналгія за рухом: велосипед, дзиґа, криниця, м’ясорубка, каруселі, вентилятор. Усі предмети мають рухові пристрої.

Є малюнки, які можна віднести до різних груп.

До завдання 3.  Намалюй свої образи в таблиці  та поясни свій малюнок. Важливо проговорити з дітьми можливі варіанти.

В таблиці можливі варіанти.

Лимон

за кольором

за формою

загальноприйняті

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Downloads\step-e2df5b25c8ed03f9ce032e067f8e81f7.jpg 

 

 

Сонце

 

м’ячик

 

чай

Метелик

за дотиком

за формою

за рухом

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\p8k4k6t95p1zo12.jpg 

 

 

пір’я

 

квітка

 

пташка

Подушка

на дотик

за формою

За співзвучністю

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\risunok-cheloveka-padayuschego-na-bolshuyu-podushku-0003773197-preview.jpg 

 

пух

 

мішок

 

кружка

 

V. Рефлексія

Як аналогії допомагають в житті людей?

docx
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку