|
Українська мова 2 клас Урок . Поняття про речення. Основні ознаки речення Мета: активізувати знання дітей про речення; формувати усвідомлення речення як групи слів, що виражають закінчену думку; розвивати навички логічної побудови речень; виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок. Щоб урок пройшов немарно Треба сісти рівно й гарно Будем добре працювати, Щоб хороші результати мати.
Тане снiг, течуть струмки, Запишіть каліграфічно: В в ве рб би чк вербичка Підберіть спільнокореневі слова до слова вербичка ( Вербиченька – верба, вербна, вербувати, вербонька.)
Хід гри Вчитель на дошці прикріплює малюнок. На картках написані окремі слова. Правила гри: Уважно розглянути картинки, розкласти їх на столі, скласти речення. Матеріал: картинка, картки, магніти.
Кожній групі чи парі дітей роздаються картки, на яких написані окремі слова.
З набору слів діти мають вибрати ті слова, з яких можна утворити повне речення, що відповідає змісту малюнка. По – черзі учні зачитують складені речення, а вчитель прикріплює їх на дошці. Діти записують речення в зошит. Отже, дітки,
Створення проблемної ситуації. ( Діти дивляться на дошку)
а) Вправа 1, с. 129 - Прочитайте текст. - Подумайте, чи закінчував свою думку ведмедик. Чому?
Ех, навіщо я тільки ліз. Та я ж не хотів робити школи. Я ж тільки хотів меду. Звісно, краще було б не лізти. б) Вправа 2, с. 129 - Прочитайте вірш, завершіть речення словами з довідки. - Спишіть. Ми прийшли до річки, вітер аж гуде. В котиках вербичка, крига ще іде. Довідка: річки, іде, вербичка.
Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Всі присіли.
На горищі старого млина жила сова. Було в неї двоє маленьких совенят. Сова тішилася своєю малечею. Під крилами їх ховала. Дзьобиком пестила. Пісеньки співала. Які красиві совенята!
Хід проведення Учням пропонується декілька речень. Речення надруковані на листках паперу. Одне з них не відповідає змісту інших. Учні, працюючи в парах, читають речення і шукають зайве. Також діти мають пояснити, чому вони вибрали саме це речення. 1. Для птахів настали скрутні часи. 2. Учні повісили у шкільному саду годівниці. 3. Оленка і Тарасик катаються з гірки на санчатах. 4. Цього року зима видалася холодною і сніжною. 5. До годівничок злетілися горобці, синички, щиглики. Вчитель ставить перед учнями завдання: - Знайдіть речення, яке на вашу думку, не відповідає змісту інших. - Поясніть, чому ви вважаєте, що саме це речення є зайвим? - Розмістіть речення в такому порядку, щоб утворився текст. Порядок розташування речень: Цього року зима видалася холодною і сніжною. Для птахів настали скрутні часи. Учні повісили у шкільному саду годівниці. До годівничок злетілися горобці, синички, щиглики. VІ. Узагальнення і систематизація знань.
Хід гри Гра проводиться в парах. Учитель записує на дошці слово, потім учні по черзі мають додати своє слово таким чином, щоб поширити речення, не порушуючи його змісту. Наприклад: слово сніг Падає сніг. Падає білий сніг. З неба падає білий сніг. З неба падає білий, пухнастий сніг. Виграє та пара, яка утворила найдовше речення
(Ми навчилися швидко підбирати слова, зв’язувати їх між собою за допомогою питань. Не порушувати зміст речення, а поширювати його. А ще нас зацікавило те, що з одного слова додавши до нього інші слова ми утворили велике речення).
Гра « Доповни речення» Хід гри Гра проводиться в групах. Кожна група отримує речення. Діти повинні доповнити їх словами. І за правильну відповідь діти отримують фішки. Матеріал для гри. Дітям пропонується речення в лівому стовпчику, а вони повинні доповнити словами з правого стовпчика. Стоять тополі. високі, при дорозі Піднімається туман. над річкою, ранковий
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вправа 3 ( 3) на с. 130
|