Розробка конспекту уроку української мови 2 клас

Про матеріал
Пропоную цікаву розробку уроку української мови про речення.Зміст уроку повністю відповідав вимогам навчальної програми та змісту поставлених завдань.
Перегляд файлу

 

Українська  мова 2 клас

Урок . Поняття про речення. Основні ознаки речення

Мета: активізувати знання дітей про речення; формувати усвідомлення речення як групи слів, що виражають закінчену думку; розвивати навички логічної побудови речень;  виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи.

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок, 

                Починаємо урок.

                Щоб урок пройшов немарно

                Треба сісти рівно й гарно

                Будем добре працювати,

                Щоб хороші результати мати.

 

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Тане снiг, течуть струмки,
Ожива травичка,
I до сонця гiлочки
Простяга вер…..чка.
I м'якенькi, як пушок,
Нiжнi, як шовковi,
Ясно дивляться з гiлок
Котики вер….вi.

Запишіть каліграфічно: В в ве  рб би чк вербичка

Підберіть спільнокореневі слова до слова вербичка ( Вербиченька – верба, вербна, вербувати, вербонька.)

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
  •  Діти, сьогодні до нас на урок завітала маленька дівчинка Весна і дуже просить нас пригадати, що ви вже знаєте про речення. Для цього вона нам пропонує погратися в гру « Настільне лото».

 

Хід гри

Вчитель на дошці прикріплює малюнок. На картках написані окремі слова.

Правила гри: Уважно розглянути картинки, розкласти їх на столі, скласти речення.

Матеріал: картинка, картки, магніти.

 

http://nosiki.ucoz.ru/_ld/10/s90254097.jpg

Кожній групі чи парі дітей роздаються картки, на яких написані окремі слова.

 

 

 

 

 

 

 

З набору слів діти мають вибрати ті слова, з яких можна утворити повне речення, що відповідає  змісту малюнка.

По – черзі учні зачитують складені речення, а вчитель прикріплює їх на дошці. Діти записують речення в зошит.

Отже, дітки,

  •                 З чого складається речення? (Зі слів)
  •                 Як пишуться слова в реченні? (Окремо)
  •                 З якої букви пишеться перше слово в реченні? (З великої)
  •                 То з чого складається наша мова? (З речень).
  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
  •  Весна запрошує завітати у королівство Речення і почати з нею вивчати нову тему « Речення».

Створення проблемної ситуації. ( Діти дивляться на дошку)

  •  Щоб двері королівства Речення відчинилися, прочитайте записи у кожному рядку і скажіть, що ви побачили : слова чи речення.
  • Ромашки
  • Білі ромашки на.
  • Зацвіли білі ромашки.
  • На полі зацвіли білі ромашки.
  •  Що записано в першому рядку? ( Слово)
  • Чи виражає воно закінчену думку? ( Так)
  • У другому? ( Словосполучення )
  • Чи виражають закінчену думку? (Ні)
  • У третьому? ( Речення)
  • Чи виражають закінчену думку? ( Так)
  • А в четвертому? ( Речення) Чому? Чому ви думаєте, що в третьому і четвертому рядках речення?
  •   Отже, що називається реченням? (група слів, що виражає закінчену думку, називається реченням.)
  •  Сьогодні на уроці ми будемо працювати над реченнями.
  1.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  • Діти, ми з вами знаходимося у королівстві « Речення». Сюди ж завітала Весна. А ще тут гостює один цікавий герой.
  1. Робота з підручником.

а) Вправа 1, с. 129

- Прочитайте текст.

- Подумайте, чи закінчував свою думку ведмедик.

Чому?

  • Доповніть слова Вінні-Пуха так, щоб утворилося речення. Запишіть.

Ех, навіщо я тільки ліз. Та я ж не хотів робити школи. Я ж тільки хотів меду. Звісно, краще було б не лізти.

                б) Вправа 2, с. 129

                 - Прочитайте вірш, завершіть речення словами з довідки.

                 - Спишіть.

                             Ми прийшли до річки,

                             вітер аж гуде.

                             В котиках вербичка,

                             крига ще іде.

             Довідка: річки, іде, вербичка.

  •  Поясніть значення підкресленого слова. ( Котики вербові - бруньки)
  • Складіть речення про вербові котики. ( Я подарував своїй мамі пухнасті вербові котики. На вербі з’явилися перші котики)
  • Яке ще значення може мати слово котики ? ( Котики – домашні улюбленці)
  • Складіть речення про котиків-тваринок. ( У мене є котик Пушок. Біля будинку сиділо і грілося на сонечку пухнасте кошеня.)

Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П'ять! Шість! Усі веселі.
Летимо на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
Дев'ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.

 

  1. Продовження роботи з підручником. ( Вправа 3, с. 129)
  • Тепер ми зустрінемо ще одну гостю королівства.
  • Прочитайте текст.
  • Установіть межі речень.
  • Спишіть, уставляючи пропущені букви та розділові знаки в кінці речень.

                    На горищі старого млина жила сова. Було в неї двоє маленьких совенят. Сова тішилася своєю малечею. Під крилами їх ховала. Дзьобиком пестила. Пісеньки співала. Які красиві совенята!

  1. Творча робота. Гра  «Знайди зайве речення»

Хід проведення

 Учням пропонується декілька речень. Речення надруковані на листках паперу. Одне з них не відповідає змісту інших. Учні, працюючи в парах, читають речення і шукають зайве. Також діти мають пояснити, чому вони вибрали саме це речення.

 1. Для птахів настали скрутні часи. 2. Учні повісили у шкільному саду годівниці. 3. Оленка і Тарасик катаються з гірки на санчатах. 4. Цього року зима видалася холодною і сніжною. 5. До годівничок злетілися горобці, синички, щиглики.

 Вчитель ставить перед учнями завдання:

- Знайдіть речення, яке на вашу думку, не відповідає змісту інших.

- Поясніть, чому ви вважаєте, що саме це речення є зайвим?

- Розмістіть речення в такому порядку, щоб утворився текст.

 Порядок розташування речень:

 Цього року зима видалася холодною і сніжною. Для птахів настали скрутні часи. Учні повісили у шкільному саду годівниці. До годівничок злетілися горобці, синички, щиглики.

 VІ. Узагальнення і систематизація знань.

  • Усі гості королівства Речення запрошують нас погратися.
  • Я  пропоную вам гру « Пірамідка».

Хід гри

Гра проводиться в парах. Учитель записує на дошці слово, потім учні по черзі мають додати своє слово таким чином, щоб поширити речення, не порушуючи його змісту.

Наприклад: слово сніг

Падає сніг.

Падає білий сніг.

З неба падає білий сніг.

З неба падає білий, пухнастий сніг.

Виграє та пара, яка утворила найдовше речення

  •                 Чим сподобалася вам гра?
  •                 Що нового дізналися після її проведення?
  •                 Який висновок можете зробити?

(Ми навчилися швидко підбирати слова, зв’язувати їх між собою за допомогою питань. Не порушувати зміст речення, а поширювати його. А ще нас зацікавило те, що з одного слова додавши до нього інші слова ми утворили велике речення).

 

  1. Підсумок уроку
  • Прийшла пора повертатися із королівства Речення. Але вартові випустять нас за умови, якщо ви дасте відповіді на запитання.

        Гра « Доповни речення»

Хід гри

Гра проводиться в групах. Кожна група отримує речення. Діти повинні доповнити їх словами. І за правильну відповідь діти отримують фішки.

Матеріал для гри.

Дітям пропонується речення в лівому стовпчику, а вони повинні доповнити словами з правого стовпчика.

Стоять тополі.                                              високі, при дорозі

Піднімається туман.                                    над річкою, ранковий

  • Що виражає речення?
  • З чого складається речення?
  • Як пишуться слова в реченні?
  • Як треба писати перше слово в реченні?
  • Отже, що таке речення?

 

VІІІ.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 3 ( 3) на с. 130

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку