Під час проектної роботи учнів у викладачів виникають проблеми з можливістю адекватного та повного оцінення учнівської роботи. Учнівські проекти доцільно оцінювати комплексно.
Критерії оцінювання проектної діяльності учнів на уроках хімії.
За основні критерії оцінювання проектів вважаю потрібним взяти такі:
Під час ознайомленням з роботою вчитель звертає увагу на те, щоб перші п’ять пунктів обов’язково певною мірою просліджувались у поданій учнями роботі, лише після цього, учні можуть перейти до її захисту.
Всі ці пункти повинні мати у собі підпункти, які розширюють можливості адекватного та повного оцінення учнівської роботи. Учнівські проекти доцільно оцінювати комплексно.
Наприклад, загальна кількість балів за роботу - 100 балів , що відповідає 12 балам.
Шкала оцінювання:
Бали |
Оцінка |
81-100 |
12 |
71-80 |
11 |
61-70 |
10 |
51-60 |
9 |
41-50 |
8 |
31-40 |
7 |
25-30 |
6 |
21-26 |
5 |
16-20 |
4 |
11-15 |
3 |
2-10 |
2 |
Можливі критерії оцінювання у балах:
(0-20 балів)
Розробка змісту учнівського довгострокового проекту.
(7 клас)
Послідовність виконання проекту
|
Етапи роботи |
Зміст діяльності учнів |
Функції вчителя |
1
|
Визначення теми, мети й завдань проекту |
Обговорення назви проекту, пошук необхідної додаткової інформації, визначення мети і завдань. |
1. Заява задуму. 2.Допомога в постановці завдань. |
2
|
Планування
|
1. Вироблення плану дій: визначення джерел, способів збирання інформації, вибір методів аналізу, формування уявлень про бажані результати, ознайомлення з критеріями оцінювання. 2.Планування завдань: розподіл завдань між членами проекту. |
1. Висловлення припущень. 2. Висунення пропозицій, ідей. 3. Корекція плану та завдань
|
3
|
Дослідження
|
Збирання інформації, вирішення проміжних завдань, робота з літературою, спостереження, проведення експериментів. |
1. Спостереження за роботою. 2. Непряме керування |
4
|
Результати
|
Аналіз інформації. Формулювання висновків |
1. Корекція. 2.Спостереження за ходом роботи. |
5
|
Оформлення звіту. Підготовка до презентації. |
Узагальнення та класифікація. Виготовлення ілюстративного матеріалу. Підготовка презентаційних матеріалів. Складання сценарію презентації. |
1. Консультування. 2. Корекція. |
6
|
Захист
|
Показ результатів у формі усного звіту, звіту з демонстрацією матеріалів, письмового звіту тощо |
1. Сприйняття звіту. 2. Постановка доцільних запитань |
7
|
Оцінення проектної діяльності |
Колективне обговорення. Самооцінка результатів |
Оцінення проекту |
8 |
Корекція |
Корекція захисту |
Корекція роботи |
Схема розробки проекту.
Тема: Методи очищення води.
Мета і завдання проекту : Поглибити знання про воду як найпоширенішу речовину на Землі, систематизувати й узагальнити знання про речовини , поглибити їх за рахунок відомостей про властивості води . Виховувати бережливе ставлення та економне використання до питної води. Ознайомити із поняттям «забруднення» , розглянути основні антропогенні джерела забруднення водного середовища. Дослідити якість води . Ознайомити з методами очистки води. Розробити рекомендації щодо очищення питної води в домашніх умовах.
Зміст проекту.
Загальні відомості про воду
Властивості води
Значущість води
Поширеність у природі
Дослідження зразків
Класифікація
Питна вода
Вода
промислового користування
Природні водойми
Комплексні заходи попередження забруднення
Особистий
внесок
Висновки
Дистильована
вода
Якість води
Типи забруднень
Очищення води
Методи очищення
Фізичні способи Хімічні способи Фізико-хімічні способи
Відстоювання Нейтралізація Флорація
Кип’ятіння Процеси окиснення і відновлення Сорбція
Виморожування Екстракція
Фільтрування Йонний обмін
Дія ультрафіолетом Зворотній осмос
Експериментальні підтвердження
Нові розробки
Висновки