Розробка КВД «Готуємо корисні страви»

Про матеріал
Розробка КВД (Клуб вихідного дня) "Готуємо корисні страви" проводилася з метою ознайомити вихованців із видами молочних продуктів, технологією їх виготовлення; - розповісти про харчову цінність молока та молочних продуктів; - сприяти розвитку пізнавальної активності; - розвивати творчі здібності вихованців, вміння та навички самостійного пошуку інформації та роботи з додатковими джерелами; - розвивати вміння економно використовувати продукти; - викликати інтерес до кулінарного мистецтва; - виховувати в дітях уважність, охайність, працелюбність, бережливе ставлення до праці, взаємоповагу, підтримувати інтерес вихованців до процесу отримання знань.
Перегляд файлу

 

 

 

Розробка КВД

Школа юних господинь

«Готуємо корисні страви»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вихователь Назінкіна Л. І.

 

 

 

 

 

 

2018

 

Мета:

- ознайомити вихованців із видами молочних продуктів, технологією їх виготовлення;

- розповісти про харчову цінність молока та молочних продуктів;

- сприяти розвитку пізнавальної активності;

- розвивати творчі здібності вихованців, вміння та навички самостійного пошуку інформації та роботи з додатковими джерелами;

- розвивати вміння економно використовувати продукти;

- викликати інтерес до кулінарного мистецтва;

- виховувати в дітях уважність, охайність, працелюбність, бережливе ставлення до праці, взаємоповагу, підтримувати інтерес вихованців до процесу отримання знань.

Обладнання:

Мультимедійна установка, види молочних продуктів, коробка з окулярами, розмальовки, олівці, піраміда.

 

Хід  заходу

І. Організаційно-вступна частина.

 

ІІ. Психологічного налаштування.

Психологічна ігрова вправа  «Чарівні окуляри».

Вихователь показує дітям коробку й повідомляє:

– Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.

Вихователь одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх товаришів.

ІІІ. Основна частина

Робота з загадкою

Холодильник похвалився,

що на дім перетворився,

де смачна і свіжа проживає …      (їжа).

- Діти, навіщо людині їжа?

Вихователь вислуховує відповіді всіх діток.

- На це питання можна відповісти так: отримані організмом із їжі поживні речовини дають можливість рости, жити, гратися, навчатися і працювати. Але завжди слід пам’ятати, що їжу треба вибирати корисну для здоров’я. 

Перед вами розсипана піраміда, давайте її складемо.

 

 

1. Метод «Складання піраміди»

 

 

http://moziru.com/images/pyramid-clipart-layered-12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Відгадуючи  загадку, ви дізнаєтесь про який корисний продукт ми сьогодні поговоримо і навчимося готувати з нього корисні страви.

 

І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють,

Здоровенькими ростуть.             (Молоко)

 

- Сьогодні ми з вами поговоримо про унікальний продукт харчування – молоко. Його називають «еліксиром життя», тому що в молоці містяться всі харчові речовини, необхідні організму. Протягом багатьох тисячоліть його використовують з перших днів до глибокої старості. Молоко – перша їжа, яку отримує немовля. Без молока діти погано ростуть, часто хворіють і швидко втомлюються, особливо школярі. Це говорить про цінність цього продукту.

Також розглянемо, які можна приготувати українські традиційні страви з молока та молочних продуктів.

 

 

 

http://img.yakaboo.ua/media/catalog/product/1/_/1_2_181.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Насправді в молоці містяться всі необхідні людині речовини, а їх більше ста: вода, білки (казеїн), лактоза, мінеральні речовини (в тому числі й мікроелементи), гормони, вітаміни, ферменти, антитіла, причому в такому вигляді та співвідношенні, що легко й швидко засвоюються людським організмом. Деякі компоненти такі як лактоза, казеїн  більше не зустрічаються в інших продуктах харчування.

 А ви любите молоко?

Повідомлення вихованця 9 класу

-Людина для себе відкрила молоко приблизно 7 – 8 тисяч років тому. Про це свідчать розкопки археологів, перекази, легенди, міфи. Вивчаючи доісторичні поселення Трипілля, археологи знайшли дійники, відстійники для приготування сиру.  Тож можна судити, що на території України молоко відоме вже понад 5 тисячоліть.

 Традиційні українські страви з молока та молочних продуктів.

2. Презентація: «Традиційні українські страви з молока та молочних продуктів».

Слайд 4. Молочні страви в Україні споживали щодня, за винятком постів.

Слайд 5. Найпоширенішою стравою було свіже коров'яче молоко, кип'ячене або пряжене в печі. 

Слайд 6. На свіжому молоці варили каші, локшину, ним заправляли картоплю, полуднували.

Слайд 7. З пареного молока робили ряжанку.

 

 

Слайд 8. Та найчастіше споживали кисляк.

Слайд 9.  З нього відтоплювали сир, який споживали як окрему страву і використовували як начинку для вареників, пиріжків, налисників. Сироваткою з сиру заправляли борщі, з нею варили каші, на ній готували хліб, пироги, млинці, оладки тощо. З вершків, зібраних з молока чи кисляку, збивали масло у спеціальних маслобійках або у високих макітрах.

Слайд 10, 11. Сметану і масло використовували як забіл до борщу, каш, вареників, галушок.

Слайд 12. Менше вживали козяче молоко, яке майже повністю йшло в їжу без переробки.

Слайд 13.У районах розвинутого вівчарства (Карпати, Буковина, Середнє і Південне  Придніпров'я) виготовляли бринзу. Бринза була незамінним харчовим продуктом у дорозі, з нею споживали   мамалигу тощо.  Нині бринзу виготовляють здебільшого в гірських районах Карпат.

Офтальмологічна хвилинка

3. Мультфільм «Енциклопедія для дітей. Їжа»

Перегляд мультфільма «Енциклопедія для дітей. Їжа»

-Зараз ми поговоримо про види молочних продуктів.     

4. Презентація «Види молочних продуктів» і розповідь вихоанців.

 

Питне молоко.

Основна частина молока використовується безпосередньо для харчування населення. Воно попередньо проходить деяку обробку. Незбиране коров'яче молоко містить 3 – 4 % жиру. Випускається молоко з різним вмістом жиру: від 0,5 % до 6 %. Вміст білка в цілісному молоці становить 3 – 4 %. Молоко надходить у продаж в пастеризованому або стерилізованому вигляді. Пастеризоване молоко не потребує кип'ятіння перед вживанням і може зберігатися в холодильнику не більше 36 годин. Випускається також стерилізоване молоко. Це молоко тривалого зберігання, у якому повністю вбиті мікроорганізми. Для вживання в домашніх умовах краще використовувати пастеризоване молоко. 

 

Згущене молоко.

Цей продукт виробляють для тривалого зберігання молока. Випускається «згущене молоко» з цукром і без додавання цукру. Згущують молоко шляхом випарювання під вакуумом. Згущене молоко з цукром містить до 45 % цукру. Харчова цінність згущеного молока нижча, ніж натурального молока.

Кисломолочні продукти.

У нашій країні поширені кефір, йогурт, ряжанка, кисле молоко, сметана, сир, сирки. Багато народів готували свої національні кисломолочні продукти: росіяни – кисляк, варенець, сир і сметану; українці – ряжанку; грузини – мацоні; горяни – айран та йогурт; осетини – кефір; алтайці – курунгу; казахи, башкири, киргизи – кумис, що отримується з кобилячого молока, і шубат – з молока верблюдиць.

Кисломолочні продукти володіють всіма харчовими властивостями молока. Крім того, люди, які страждають непереносимістю молока внаслідок нестачі лактази, можуть вживати кефір, кисле молоко або йогурт, так як  в них молочного цукру менше.

Сир.Сир – це по суті концентрат казеїнових молочних білків і мінеральних солей, головним чином кальцію. В залежності від того, з якого молока його отримують, сир може бути жирним - 18%, напівжирним – 5 або 9% жиру і знежиреним – менше 1% жиру. За своїми властивостями і технології одержання сир займає проміжне положення між кисломолочними продуктами та сирами.

Вершки і вершкове масло.

На молочних заводах частину молока піддають сепарації, тобто поділу на частини – містить жир і не містить або без жиру. Та частина, в якій міститься багато жиру, називається  вершками. У вершках може бути від 10 до 30 % жиру і 2 – 3 % білка. З вершків виробляється вершкове масло. Тобто вершки механічно збивають в масло. Масло – це майже 100% жир. Тому на масло не поширюються рекомендації по споживанню  молочних продуктів. Його споживання слід обмежувати.

Сметана.

Це сквашені молочнокислими бактеріями вершки. Сметана виробляється з жирністю від 15 до 40%. Рекомендується вживати сметану з меншим відсотком жиру.

Сири.

У світі виробляють близько 800 різних видів сирів. Сири поділяють на тверді (типу голландського, російського, пошехонського) и ропні (типу сулугуні).

Отримують сир шляхом спеціального сквашування молока бактеріями.

Бринза.

Бринза - один з небагатьох низькожирових продуктів із сімейства сирів. Виробляють бринзу з овечого або коров'ячого молока так само, як і сири із застосуванням сичужного ферменту. Дозріває бринза 10-15 днів.

 

Морозиво.

Зміст основних харчових речовин в морозиві сильно вар'їрує: білків – 30-35%, жирів – 35 - 20%, вуглеводів – 14 - 17%. Морозиво містить всі компоненти молока, але в ньому значно більше цукру. Тому морозиво більш калорійне, ніж молоко. Цей молочний продукт може містити різні добавки – горіхи, фрукти, ароматичні речовини.

Страви з молока та молочних продуктів.

- Українську народну кухню не можна уявити без страв із молока і молочних продуктів. Із давніх-давен відоме прислів’я: «Корова у дворі – обід на столі». І справді, виключно з молочних продуктів можна приготувати чотири страви до обіду.

1. Закуски та холодні страви (ряжанка, мачанка, сиркова маса для бутербродів).

2. Перші страви (супи).

3. Другі страви: запіканки, вареники, сирники.

4. Солодкі страви, напої: кисіль, желе, коктейлі.

 

5. Вправа «Мікрофон»

- Чи любите ви молочні страви?

- Які молочні страви готують з молока?

- Назвіть молочні продукти, які люблять у вашій родині?

- Назвіть молочні страви, які вам готують шкільні кухарі?

- У результаті обговорення ви  переконалися, що без смачних і поживних молочних страв не можна обійтися у щоденному харчуванні і дітей, і дорослих. Їжа має забезпечувати організм усіма необхідними поживними речовинами: білками, жирами, вуглеводами, мінеральними солями. Використовуючи молоко і молочні продукти, можна приготувати безліч різноманітних страв. Страви з молочних продуктів у процесі приготування можна піддавати різного роду тепловій обробці: варінню – супи, каші, киселі; смаженню – сирники, млинчики; запіканню – запіканки, пудинги. Сьогодні ви більше дізнаєтесь про страви з молочних продуктів і навчитесь готувати деякі прості страви.

Фізкультхвилинка музична

6. Запам’ятовуємо правила.

-Посуд, в якому зберігають молоко і молочні продукти, повинний бути чистим.

-Руки людини, що готує молочні продукти і вживає їх в їжу, повинні бути добре вимиті.

-Молоко і молочні продукти необхідно зберігати на холоді і в закритому посуді, в темряві. При температурі +4...8°С молоко можна зберігати 20 годин.

-При вживанні молока і молочних продуктів перевіряти термін їх придатності.

-Не вживати в їжу сире молоко.

-Забороняється вживати сир з не пастеризованого молока в їжу без попередньої теплової обробки.

7. Віртуальна лабораторія.

7.1.  Відео «Готуємо сирники»

Повідомлення вихованця про історію сирників.

Сирник, це улюблений десерт в цілому світі. Цікаво, що сирнику вже більше ніж 4000 років, і коріння його сягають далеких часів стародавньої Греції. Перший                  у світі «сирник» був виготовлений на грецькому острові Самос. Існує запис,                      що сирник подавали на стіл атлетам під час Олімпійських ігор в 776 році до нашої ери. Коли римляни завоювали Грецію перепис рецепту сирника став одним                           із завоювань переможців. З розширенням Римської імперії відбулося розповсюдження сирника по території Європи. В Україні сирник теж займає                        не абияке місце на святковому столі. Особливо на Паску, адже в Великий Піст люди не їли ані молочних, ані м’ясних страв.

7.2. Відео  «Творожна запіканка »

7.3 Технологія приготування молочних супів і каш.

Окремо відварити у воді крупу, макаронні вироби або овочі до напівготовності.

Розвести сухе або згущене молоко.

Закип'ятити молоко, додати в крупу, макарони або овочі і посолити, варити до готовності.

Якщо використовувати незбиране (без додавання води) молоко, то в кипляче молоко додати сіль, цукор, покласти крупу, макарони або овочі і варити до готовності.

 

ІV. Підведення підсумків заняття.

1. Вибрати лише молочні продукти

Молоко

Цукерка

Кефір

Ряжанка

Ковбаса

Сметана

Хліб

Сир

Морозиво

Яблуко

 

2. Розгадування кросворда

1. Здогадайся, хто така білосніжна та густа, сливки збили зранку-рано, щоб була у нас (сметана)

2. Я в стаканчику-ріжку смачне і ніжне, зроблено на молоці, частіше білосніжне. В морозилках проживаю, а на сонці зразу таю.

3. Бутербродів без нього просто не буває, в каші різні його частіше добавляють, мажеться легко воно, і, нам ясно, ім’я є йому лише одне, і це  ім’я - масло.

4. Він рихлий, білосніжний, на смак буває ніжний, з ним роблять пиріг, і звуть його (творог)

5. Не надіємся на прививки, ми завжди їмо (сливки)

6. В смачному продукті є і молоко і фрукти, в ньому бувають потроху, хто ж він? Це  (йогурт)

7. Із нього так багато різних роблять харчів, і завжди з пеленок зразу їм годують немовлят, нам дає його корова і ти легко вгадаєш це слово – молоко.

3. Розмальовки для дітей молодшого віку.

http://vse-raskraski.ru/assets/images/resources/1234/raskraska-moloko6.jpghttps://ja-rastu.ru/uploads/posts/2012-03/1332241615_car19.gif

v. Рефлексія емоціонального стану

Діти отримують картки із зображенням «погоди нашого заходу» – «сонечко» – мені було цікаво, «сонечко та хмаринка» – інколи було не цікаво, «хмаринка» – було сумно.

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела

1. Психологічний супровід уроків "Я у світі" як важлива умова успішної соціальної взаємодії школярів  teacher.at.ua›Статті›psikhologichnij_suprovid…

2. http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-yizhu-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

3. Інформаційно-методичне видання «Здоров’я та фізична культура» №22 (262), листопад 2012

 

4.Мультфільм«Енциклопедія для дітей. Їжа» miytvideo.ru›video/Энциклопедия-для-детей.-Еда

 

5. Чим корисне молоко і кисло-молочні продукти. krasalife.ru›…chim…moloko-i-molochni-produkti.html

6. Рефлексія як складова сучасного уроку

urok-ua.com›refleksiya-yak-skladova-suchasnogo…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://ja-rastu.ru/uploads/posts/2012-03/1332241615_car19.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://vse-raskraski.ru/assets/images/resources/1234/raskraska-moloko6.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чемерейко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
1702
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку