Розробка квест-гри "Українське козацтво"

Про матеріал

виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції;

поглибити знання про історичну і культурну спадщину України; формувати повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; формувати почуття патріотизму в шкільному середовищі, в умовах навчального закладу підростаючого покоління.
Перегляд файлу

Волноваська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Волноваської РДА

 

 

 

 

 

Розробка позакласного заходу

(квест-гра)

до «Дня українського козацтва» та Дня захисника України

«Козацький Рід ще не перевівся»

 

 

 

 

 

 

 

Розробили:

Калініченко П.О.

Васечко С.А.

Вчителі історії

Волноваської ЗОШ №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018рік

СЦЕНАРІЙ ГРИ-КВЕСТУ

«Козацький Рід ще не перевівся»

 

    Мета:виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах  національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції;

поглибити знання про історичну і культурну спадщину України; формувати повагу до традицій і звичаїв українського народу; виховувати почуття патріотизму; формувати почуття патріотизму в шкільному середовищі, в умовах навчального закладу підростаючого покоління.


Завдання квесту:

  Розширення уявлень школярів про українське козацтво та подвиги сучасних захисників України;

  проведення квесту таким чином, щоб учні відчули важливість пам'яті цих подій.

 Методи і критерії:

 Інтерактивне навчання - навчання, занурення в спілкування, побудоване на взаємодію всіх учнів між собою, включаючи педагога.

 Гра - це форма діяльності в умовних ситуаціях, спрямована на відтворення і засвоєння суспільного досвіду.

 Квест - пригодницька гра, яка передбачає індивідуальну та групову діяльність учнів.

 

 При розробці сценарію інтерактивної квест-гри враховувалися наступні критерії:

  квест-гра повинна включати в себе максимальну варіативність форм і засобів

навчання і виховання, гра повинна сприяти розвитку між предметних умінь і навичок;

  вікова категорія 7-8-ті класи (12-14 років);

  мінімізації надання інформації за допомогою монологу.

 Місце проведення:

Волноваська ЗОШ№1

 Учасники:

Учні 7-8-х класів.

 Очікувані результати:

  здатність вирішувати творчі та проблемні завдання, використовуючи контекстні знання і евристичні прийоми;

  особистісні: досвід емоційно-ціннісного і творчого ставлення до фактів минулого та історичних джерел;

  предметні: удосконалення навичок встановлювати зв'язок між подіями, придбання навичок комунікативної діяльності вгрупі.

ПІДГОТОВКА ДО КВЕСТУ: розробити завдання; дібрати реквізити; облаштувати навчальні кабінети, у яких проводитиметься кожен з етапів квесту; роз’яснити учням правила квесту.

ОБЛАДНАННЯ:маршрутні картки; завдання в конвертах; костюми ведучих;  ілюстративний матеріал презентація (репродукції картин Ю.Шлюбера «Запоріжці в засаді»,А.Герасимова «Штурм турецького флоту козацькими чайками»,М.Івасюка «В’їзд Б.Хмельницького до Киева»;стікери;пазли з зображенням гетьманів;картки з видатними гетьманами(Богдан Хмельницький,Павло Полуботок,Іван Сірко,Петро Калнишевський,Іван Сулима.),кросворд.

ТРИВАЛІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ — 45 хвилин

 

Пропонуємо організувати проходження квесту в п’ять  етапів:

  • І етап —  організаційний

 команди збираються в одному приміщенні, пояснивши правила квесту.

ІІ, ІІІ етапи —  на станціях команди отримують основні завдання. Розв’язавши їх, вони здобувають підказку, як дістатися до наступної станції;

  • ІV етап — команди збираються в спортивному залі та розв’язуютьзавданя разом;
  • V етап — конкурс капітанів, конкурс вболівальників.Підбиття підсумків.

 

ХІД КВЕСТУ

І етап – організаційний. Слайд 1.

Команди  зустрічаються  у  визначеному  місці  (наприклад, у  кабінеті  інформатики).  На інтерактивній дошці розміщено ілюстрації, (репродукції картин Ю.Шлюбера«Запорожці в засаді»,А.Герасимова«Штурм турецького флоту козацькими чайками»,М.Івасюка «В’їздБ.Хмельницького до Киева») ,(використовуємо метод фишбоун).На дошці висить плакат з малюнком скелета риби,дітидивлячись на репродукції картин повинні написатиголовні якості українських козаків.

Ведучий 1:

Як відомо людина нерозривно пов’язана з минулим свого народу, його історією і сьогодні ми перегорнемо одну сторінку нашого славного минулого. Ми відправляємось до Запорізької Січі. Козацтво в Україні було одним з яскравих періодів історії нашого народу! А чи знаєте ви хто такі козаки? (Діти висловлюють свої думки.)

Ведучий 2 (читає вірш):

 

Єднаймося ж, браття, у дружну родину,

Щоб разом розправитиВольницікрила,

Щоб в злагодіжити і батьку, і сину,

Піднявши до Світла і щастявітрила!

Козаки – це богатирі, сильні, спритні, непереможні, тож ми

переконаємося, яка команда є спритнішою.

            Ведучий1 :

Звертаючись до команд починає гру:

Оголошує назви  команд  та  їх  капітанів.  Він пояснює  правила  квесту:  на  кожному  етапі  змагання  команда  отримує  завдання,  після виконання  якого  ведучий  має  зробити  в  картці  капітана  команди про  це  відмітку,  вказавши  кількість  набраних  балів,  відтак  спрямувати  команду  далі  (підказати  номер станції — навчального кабінету, у який мають прийти гравці команд).

Команди  мають  право  на  додаткові  підказки  від  ведучих,  якщо  їм  складно розв’язати  завдання.  Однак  за  це  на них  накладають  «штраф» —  затримання  на  станції протягом трьох хвилин або зменшення кількості отриманих балів на один бал. Перемагає  команда, яка досягла фінішу першою і отримала найбільше балів.

Учитель роздає конверти із завданнями для кожної команди. Відповідь на завдання вкаже шлях до першої станції: у кожному завданні зашифроване прізвище видатного гетьмана, або козацького атрибуту,назва Січі,якщо, наприклад, відповідь на завдання —  Вишнивецький,  то наступна станція буде під назвою «Вишнивецький».

ЗАВДАННЯ1(Слайд 1):

      У конвертах містяться пазли ,які потрібно зібрати і впізнати гетьмана,який на них зображений(у нашому випадку це  Іван Богун-1 команда,Иван Виговський -2 команда).

      Отож впізнавши діяча команда прямує до станції І.Богуна та І.Виговського,де і отримує наступне завдання.

Ведучий 1 

Смерті у вічі дивилися.
Козаки сміливими вже родилися.
Навчились зброю тримати,
І гайда Україну захищати.

 

Перший  ведучий  робить  у маршрутному листі  команд  відмітки  про  розв’язання  завдань.  Кожна  з  команд  іде  до  своєї  станції,  тобто  того  навчального  кабінету під назвою  діяча,ім’я якого було зібрано у пазлах.

ІІ етап. «Знавці України»(Слайд6)

 

У навчальних кабінетах під відповідними назвами гравців команд чекають ведучі.

 

Станція Іван Богун-1 команда:

Потрібно дати правильну відповідь на поставлені питання: (Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів? (Козаки)

 2. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

 3. Як називався начальник козацького війська? (Гетьман)

4. Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків? (Під проводом Богдана Хмельницького)

 5. Хто є батьком української історії? (М.Грушевський)

 6. Який гетьман зрадив російського царя Петра І, перейшовши на бік шведів? (Іван Мазепа)

7. Які умови треба було виконати, щоб стати козаком? (Бути вільним, православним, знати українську мову, не мати дружини, пройти випробування)

 8. За чиїм наказом була зруйнована Січ? (За наказом Катерини ІІ)

9. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

(за кожну вірну відповідь команді видається одна буква з назви наступної  станції) команда повинна зібрати  назву :Хортицька Січ(отже це ,наступна назва станції)

Станція  Іван Виговський-2 команда:

 1. Як  називається  ознака влади козацьких  отаманів? (Бунчук)

2.   Яку назву має музичний інструмент, ударами в який збирали козаків на раду? (Литаври)

3.  Як називається  безпалубний плоскодонний човен запорізьких козаків XVI—XVII ст.? (Чайка)

4.  Як називалася виборна службова особа, що відала всією канцелярією Запорізької Січі? (Писар)

5.    Як називаються прапори, які були в козачих  військах?(Корогви)

6.   Як називається старовинна чоловіча зачіска у вигляді довгого пасма волосся на  голеній голові? (Оселедець)

  7. Автор слів гімну України? (Павло Чубинський)

 8. Як називається основний закон України? (Конституція)

 9. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном, на  музику? (Михайло Вербицький)

Назва наступної станції Чортомлицька Січ

 

Ведучий 1:

1.Знаю те, що славна Січ 
Ворогам ішла навстріч, 
Рідну землю захищала 
І народ наш прославляла. 

Ведучий 2:

2. За Дніпровськими порогами 
За південними дорогами 
За степами за широкими 
Наші прадіди жили. 
Мали січ козацьку сильну 
Цінували волю вільну 
Україну свою рідну 
Як зіницю берегли.

 

ІІІ Етап «Знавці кросвордів»(Слайд 7)

        Наступним завданням для команд буде розгадування кросвордів.

Ведучі на обох  станціях роздають командам кросворд з запитаннями,та команда ,що швидше впорається рушить на завершальну станцію першою,а та команда ,що впорається пізніше,отримує штраф – затримку на станції 3 хвилини.

        Отже та команда,яка виконала кросворд першою отримує останню підказку (станція Козацька) і прямує до  спортивного залу де і отримує нове завдання.

 

ІVетап «Знавці мови»(Слайд 8)

       (Командам роздаються аркуші з надрукованими словами російською, які потрібно перекласти на українську, і українськими словами, які, відповідно, слід перекласти на українську)

Ведучий 1

Сьогодні козак -  не той, хто одягнений у вишиванку й  шаровари. Козак - це передовсім воїн за духом, і воюватиме він тільки за честь і свободу. ШЛЯХЕТНІСТЬ, МУДРІСТЬ, ВІДВАГА – три основні прикмети козака: шляхетного не підкупиш, мудрого не обдуриш, мужнього не залякаєш!

Vетап «Конкурс отаманів»(Слайд 9)

Ведучий 2

     Запрошуємо на сцену отаманів, кожен з них може узяти з собою одного помічника.

     Перед ввами – столи з предметами та ілюстраціями. Ваше завдання –показати правильну ілюстрацію – відповід, або продемонструвати, як певну дію, яку виконували козаки. Роздивіться все уважно… Готові? ПОЧИНАЄМО!

  1.Як козаки голосували? /підкинути шапку/

  2.Як козаки ховалися у плавнях від ворога? /під водою дихали через очеретинку/

        3. Яку зброю козаки вважали чесною, справедливою? /шабля/

4.Цей предмет називали «душею козака», а ще – «носогрійкою». Для кожного запорожця це був своєрідний талісман, з яким не розлучалися за жодних умов! /люлька/

5.Ця річ була така ж важлива і цінна для козака, як і шабля – носили її у спеціальному чохлі на поясі, або ж … за халявою чобота /ложка/.

6.Без цієї речі уявити козака неможливо. Синього чи зеленого кольору у будні, червоного чи малинового – на свята. А на виготовлення цієї речі йшло не менше 10 метрів матеріалу! /шаровари/

Конкурс вболівальників (слайд 10)

Ведучий обирає серед вболівальників обох команд по одному учню, пропонує їм продовжити прислів’я.Бали даються  команді, учень якої дав найбільше правильних відповідей.

Багато снігу —…(багато хлібу)

Без труда…(нема плода)

Більше діла,…(менше слів)

Гарна птиця пером, а…(чоловік розумом)

Дім без книги — день…(без сонця)

Що посієш, те… (пожнеш)

Життя прожити — не… (поле перейти)

З книгою жити — з… (добром дружити)

Книга — твій друг, без неї… (як без рук)

Маленька праця краща за… (велике безділля)

 

 

Підбиття підсумків

За результатами всіх завдань обирається команда – переможець та отримує свою нагороду.

Ведуча 1:

Нехай вже давно минули дні Запорізької Січі, але козацтво існує, як живиться в кожній людині прагнення до вільного та незалежного життя.

Ведучий 2:

У глибині душі кожного українця живе козак: воїн, який нічого не боїться і за рідну землю без роздумів віддасть  своє життя. Отже всіхще раз вітаюзі святом, і бажаю міцного козацького здоров'я, незламної волі до перемоги та патріотичного духу, який допоможе долати будь-які перешкоди!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток2

Російською

Українською

Російською

Українською

Бутылка

 

 

Ґанок

Пушка

 

 

Рушниця

Усы

 

 

Сорочка

Оружие

 

 

Деруни

Ладонь

 

 

Льох

Рюмка

 

 

Панночка

Трубка

 

 

Осавул

Гвоздь

 

 

Борошно

Топор

 

 

Чоботи

Ужин

 

 

Бійка

Парус

 

 

Ганьба

Кукушка

 

 

Чуб

Табак

 

 

Олія

Галстук

 

 

Пацюк

Форточка

 

 

Кухоль

Колодец

 

 

Крамниця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

КРОСВОРД

 

По горизонтали
4. Землi в нижнiйтечiїДнiпра на пiвденьвiдДнiпровськихпорогiв
9. Заплава Днiпра, що простягаласяз обох його бокiввiд острова Хортиця приблизно на 100 метрiв й завширщкивiд 3 до 25 км
12. Друкований вiдбиток на паперi з малюнка, вирiзьбленого на дошцi
15. Протестантський напрямок, прихильники якого визнавали лише Бога Отца
18. Органiзацiя українського козацтва, яка виникла й розвинулася за днiпровськими порогами в першiй половини 16 ст
20. Як називаються статтiпiдписанiмiж гетьманом Лiвобережної України ДемяномМногогрiшним i московським урядом, де встановлювався реєстр козакiв 30 тис
25. назва iсторичногоперiоду 1648–1657 рокiв та повстання пiд проводом Богдана Хмельницького

По вертикали
1. виборна службова особа, яка займала одну з найвищих державних i вiйськових посад у Гетьманщинi в 17—18 iттях. Подiлялися на генеральних i полкових. 
2. Релiгiйне та культурно-просвiтницьке товариство 
3. Пiльга, право, надане володарем окремим особам, групам людей, станам 
5. битва мiжвiйськамиРечi Посполитої з одного боку i українськими козацько-селянськими вiйськами Богдана Хмельницького та його татарськими союзниками з другого 
6. Спецiальнiвiйськовi знаки, регалiї та атрибути 
7. Козацькi клейноди, вiдзнака писаря 
8. Козацькi клейноди 
10. Iз 15-16 ст. збiрна назва козакiв в Українi i порубiжних державах 
11. Вишивка речей шовковими, укритими тонким шаром або срiбла нитками 
13. Козацький музичний iнструмент 
14. Iз 15-16 ст. збiрна назва козакiв в Українi i порубiжних державах 
16. Один з найбiльшихнапрямкiв у Християнствi, який виник у перiодРеформацiї в 16 ст 
17. Засiбиндивiдуального захисту козакiввiдобстрiлупiд час бою 
19. Керував побутом, господарським i вiйськовим життям у куренях 
21. Як називають ще Дорошенка 
22. Хутiр, маєток, велике шляхетське господарство, орiєнтоване на ринок 
23. Ватаги, що створювалися мiщанами, боярами й селяна ми на промисли до Дикого поля 
24. Нащадок великого литовського князя Ольгерда, один з перших вiдомихватажкiв українського козацтва 

C:\Users\User\Desktop\cross_empty.png

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Одуд Ігор
    Питання "Який гетьман зрадив російського царя Петра І, перейшовши на бік шведів?" є некоректним. "Який гетьман вирішив скористатись Північною війною, що б визволити свій народ з московського ярма?" - як варіант
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Москаленко Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Приймак Олена Миколаївна
    Дуже добре продумані завдання по станціях. Взагалі було цікаво читати розробку. Уявляю, як цю гру провести. Переконана, що учням теж буде цікаво, все відбудиться на одному подиху.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
3033
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку