Розробка квесту "Українська революція 1917-1921 років"

Про матеріал
Мета квесту - сформувати ретроспективне бачення долі української державності 1917-1921 рр., виявити зв’язок між причинами, сутністю та наслідками подій вивченого періоду; узагальнити та систематизувати знання з теми.
Перегляд файлу

Українська революція 1917-1921 років

 

       Мета: сформувати ретроспективне бачення долі української державності 1917-1921 рр., виявити зв’язок між причинами, сутністю та наслідками подій вивченого періоду;  узагальнити та систематизувати знання з теми.

Обладнання: конверти із завданнями для кожної команди.

Правила гри.  У квесті беруть участь 4 команди, кожна з яких сформована з 3 учнів 10-11 класу.

Гра починається  із представлення команд (учасники називають свою команду, демонструють емблему та промовляють речівку). Потім кожній з команд пропонується виконати 7 завдань, але команди повинні починати з різних завдань: перша – з 1, 2 – з 2, 3 – з 3, 4 – з 4. Переможе  та команда, яка найшвидше виконає всі завдання. 

1. «Історична розминка»

Дайте відповіді на питання

1 команда

1) Назвіть дату утворення Української Центральної Ради (4 березня 1917 р.).

2) Коли було проголошено 1 універсал? (10 червня 1917 р.)

3) Скільки універсалів прийняла УЦР? (4)

2 команда

  1.               Хто очолив Гетьманат? (П. Скоропадський)
  2.               Коли було підписано Берестейський мир? (9 лютого 1918 р.)
  3.               Хто очолив Українську Центральну Раду? (М. Грушевський)

3 команда

  1.               Хто очолив Директорію? (В. Винниченко)
  2.               Коли було проголошено 2 універсал?
  3.               Хто керував збройними силами Директорії? (С. Петлюра)

4 команда

  1.               Коли було проголошено 4 універсал? (11 січня 1918 р.)
  2.               Хто керував Центральною Радою до приїзду М. Грушевського в Київ? (В. Науменко)

3)  Хто керував Генеральним Секретаріатом? (В. Винниченко)

2. «Політичний портрет»

За описом відгадайте відому постать історії України

1 команда. Лідером українства він став ще задовго до 1917 р. Такі його особисті якості, як незламний характер, політична амбітність, залізна воля у досягненні мети, та незаперечний авторитет – все це працювали на його користь. Глибока і ґрунтовна обізнаність в історії держави, яку він згодом очолить,  розуміння  становища українського народу, його інтересів, невичерпна енергія та потенційні можливості явно вирізняли … серед, загалом, мало чисельної когорти українських політиків (М. Грушевський)

2 команда. Його називали «батьком». Боровся він з тими, хто становив найбільшу загрозу для селянства. (Н. Махно)

3 команда. Цей знаний діяч історії нашої держави прагнув зробити державний лад в Україні за зразком Української козацької держави – Гетьманщини. Він висунув претензії на необмежену владу керівника держави (П. Скоропадський)

4 команда. Людина вийняткової обдарованості. В'язень тюрем таких країн: Болгарія, Німеччина, Росія, Франція, Швейцарія (Х. Раковський)

3. «Історичне джерело»

Вкажіть, з якого документа взято уривок

1 команда

«Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на свої землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані вселюдним, рівним, прямим і тайним голосуванням Всенародні Українські Збори (Сойм). Всі закони, що повинні дати той лад тут у нас, на Вкраїні, мають право видавати тільки наші Українські Збори». (1 універсал)

2 команда

«На інших принципах, принципах федеративних повинна бути відновлена давня могутність і сила всеросійської держави. В цій федерації Україні належить зайняти одне з перших місць…» (Грамота гетьмана П. Скоропадського про федерацію України з Росією 4 листопада 1918 року)

3 команда

«Всі соціальні групи населення України поділились на два основні табори: табір, що стоїть на боці соціалістичної революції, і табір контрреволюційний, що стоїть проти неї» (Рішення 1 з’їзду КП (б)У)

4 команда

«Однині народ Український, визволений могучім поривом своїх власних сил, має змогу об’єднаними, дружними зусиллямивсих своїх синів будувати нероздільну, самостійну Державу Українську на благо і щастя всього її трудового люду…» (Звернення Директорії УНР від 22 січня 1919 р.)

4. «Хронологія подій»

Встановіть хронологічну послідовність подій

1 команда

Проголошення П. Скоропадського гетьманом України; проголошення 1 універсалу;  проголошення ЗУНР; вступ Директорії до Києва. (проголошення 1 універсалу - проголошення гетьманом П. Скоропадського – вступ Директорії до Києва - проголошення ЗУНР)

2 команда

Проголошення 2 універсалу;  1 Український військовий з’їзд; підписання Брест-Литовського мирного договору;  1 Всеукраїнський з’їзд рад (1 Український військовий з’їзд – проголошення 2 універсалу - 1 Всеукраїнський з’їзд рад - підписання Брест-Литовського мирного договору)

3 команда

Початок наступу радянських військ на Україну; оголошення Директорією війни РСФРР; проголошення 3 універсалу; захоплення Києва Денікінськими військами (Проголошення 3 універсалу - початок наступу радянських військ на Україну - оголошення Директорією війни РСФРР - захоплення Києва Денікінськими військами)

4 команда

Проголошення 4 універсалу; захоплення польськими військами Львова; 1 з’їзд КП(б)У;  утворення Народного Секретаріату (утворення Народного Секретаріату - проголошення 4 універсалу - 1 з'їзд КП(б)У - захоплення польськими військами Львова)

5.  «Картографічна зупинка»

Розглянувши карту, вкажіть, який період зображено

1 команда (додаток 1) (Контрнаступ Червоної Армії та розгром військ генерала П. Врангеля на Півдні України та в Криму в 1920 р.)

2 команда (додаток 2) (березень-листопад 1917 р.)

3 команда (додаток 3) (листопад 1917 р. – лютий 1918 р.)

4 команда (додаток 4) (лютий – травень 1918 р.)

6. «Фото-зупинка»

Розглянувши фото, відгадайте, яку подію зображено

1 команда (додаток 5)  (Проголошення 1 універсалу)

2 команда (додаток 6) (Проголошення 3 універсалу)

3 команда (додаток 7) (Маніфестація на Софіївській площі в Києві. 1 квітня 1917 р.)

 4 команда (додаток 8) (8 сесія Центральної Ради, грудень 1917 року)

7. Зупинка «3 явища»  (взято з Компаса с. 78-80)

Кожній команді, яка зайде в дану квест-кімнату, за обмежений час (1-2 хв.) пропонується назвати 3 найважливіші причини, які спровокували події 1917-1921 рр.

ОРІЄНТОВНІ ВІДПОВІДІ УЧНІВ:

  • погіршення добробуту населення як наслідок I Світової війни;
  • проблеми у вирішенні національного питання;
  • самодержавство як недемократична форма правління.

 

Додатки

Додаток 1

29_1.png


Додаток 2

бер-лист 1917 р.PNG

Додаток 3

111222.PNG


Додаток 4

333.PNG

Додаток 5

1 універсал.jpg


Додаток 6

dini stoyaty s. petlyura (1) i prof. m. grushevsykiy (2).jpg

Додаток 7

hist-163.png


Додаток 8

images.jpg

 

 

docx
Додано
7 червня 2020
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку