22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Розробка квесту з правознавства

Про матеріал
Квест присвячений «Всеукраїнському тижню права». Метою правового квесту є отримання знань про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав; - розвивати навички роботи в групах, логічне мислення; - виховувати повагу до прав людини, співчуття до людей, чиї права порушуються, взаємоповагу, толерантність.
Перегляд файлу

Правовий квест «Феміда»

(9-11 класи)

Команди, що беруть участь у грі, стартують з одного пункту, де отримують завдання чи підказки про напрям свого руху. Отримуючи підказки, вони прямують до свого місця призначення, виконуючи завдання. Перемагає та команда, яка швидше і якісніше виконає свої завдання і прибуде на місце призначення.

Перелік пунктів квесту.

 

  1. Вестибюль школи(старт і фініш)
  2. Комп’ютерний клас.
  3. Бібліотека.
  4. Кабінет правознавства.
  5. Кабінет трудового навчання.
  6. Спортзал.
  7. Кабінет іноземної мови

 

Хід гри.

Для організації гри потрібно  7 осіб, які перебуватимуть у пунктах проведення квесту. З ними попередньо слід провести інструктаж. Ці особи відслідковують час та правильність виконання завдань, про що роблять відповідні записи у маршрутних листах команд. (додаток 1)

Команда складається із 5 учасників.

Після привітання організатор оголошує правила:

  • Кожна команда іде за своїм індивідуальним маршрутом та чітко виконує підказки;
  • Записи у маршрутні листи роблять лише вчителі які допомагають організатору, що перебувають у пунктах;
  • Пересуватися слід тихо і без галасу;
  • Команда покладається лише на власні сили, не користуючись чужими підказками;
  • За кожне пропущене завдання команді нараховується 10 штрафних хвилин;
  • Виграє команда, яка швидше за інші виконає усі завдання;
  • У разі порушення правил на будь-якій з точок до часу виконання завдання на цій точці додається 5 штрафних хвилин.

 

Старт

Усі команди стартують з вестибюля школи. Після ознайомлення з правилами гри капітани команд отримують маршрутні листи та аркуші, на яких у написаному визначенні правового терміну зашифровано назву першого пункту, куди слід іти команді. Команда має назвати термін, що відповідає визначенню. Перша буква у терміні відповідає першій букві назви пункту. Усі команди отримують різні перші пункти.

 

Визначення:

Основний закон держави;

Система загальнообов’язкових правил поведінки, що встановлює і охороняє держава;

Орган державної влади, що здійснює правосуддя.

(конституція – перша літера К, отже, пункт – комп’ютерний клас;

право – перша літера П, отже, пункт – кабінет правознавства;

суд – перша літера  С, отже, пункт – спортзал.)

 

Комп’ютерний клас.

Помічник організатора вручає учасникам ребус, який потрібно розгадати. Якщо ребус розгаданий то вчитель надає підказку.

Підказка: « Допомогу шукайте на першому поверсі біля «джерел знань».  (Ця підказка стосується бібліотеки). Вчитель вручає шифр книги. (додаток 2)

 

 

Бібліотека.

У цей пункт команда приходить із пункту «комп’ютерний клас». У них обов’язково повинна бути підказка у вигляді шифру книжки, який вони отримали.  Помічник організатора показує книжку і пропонує виконати завдання, щоб отримати номер сторінки. Суть  завдання –  правильно розв’язати правову задачу та отримати число, яке і буде номером сторінки. Відкривши книгу на заданій сторінці, команда отримує вказівку на наступний пункт. (додаток 3)

 

 

Кабінет правознавства

У цьому пункті завдання команд – розв’язати правову ситуацію.

Після того як команда дала правильну відповідь, їй вручається конверт з вказаним наступним пунктом. (додаток 4)

 

 

Кабінет трудового навчання

Завдання команди у цьому пункті – пройти  тестування і отримати наступну підказку. (додаток 5)

Спортзал

 

У спортзалі  учні команди,  повинні закинути у кошик м’яч, треба виконати 5 попадань кожному учню, кількість спроб необмежена, та отримати ключ від шкатулки, в якій лежить наступна підказка.

Кабінет іноземної мови.

 

Це останній пункт для кожної команди. Тут пропонується розгадати кросворд і у виділених клітинках прочитати слово. (додаток 6)

 

Після цього команди прямують у вестибюль, де їх чекає журі для підведення підсумків гри та оголошення результатів.

 

 

Маршрути:

  1. Вестибюль – комп’ютерний клас – бібліотека – кабінет правознавства – кабінет трудового навчання – спортзал – кабінет іноземної мови
  2. Вестибюль – кабінет правознавства – кабінет трудового навчання  – спортзал – комп’ютерний клас – бібліотека –кабінет іноземної мови.
  3. Вестибюль – спортзал – комп’ютерний клас – бібліотека – кабінет трудового навчання – кабінет правознавства – іноземної мови.

Додаток  1

 

Назва пункту

Час виконання

Підпис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 Ребус

ребуси

ребуси

 

ребуси


 

 

ребуси

ребусиребуси

ребуси

ребуси

 

ребуси


 

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси

Відповідь: Конституція

Додаток 3

А +Б+В+Г + Ґ+ Д+Е +Ж

 

А – вік, з якого настає право балотуватися на посаду Президента України;

Б – максимальний строк після офіційного оголошення результатів виборів, протягом якого Президент України складає присягу народу України;

В – кількість суддів Конституційного Суду України, що призначаються Президентом України;

Г – кількість підстав, за якими достроково припиняються повноваження Президента України;

Ґ – кількість областей України;

Д – строк, протягом якого Президент розглядає законопроект, підписаний Головою Верховної Ради;

Е – термін повноважень  Президента України;

Ж – кількість строків перебування на посаді Президента України.

Додаток 4

1.            Громадянин Д. дав у борг своєму товаришеві 9000 грн., які той по­обіцяв повернути через місяць. Проте у визначений час товариш не з'явився. Після нагадування про борг він повертати гроші відмовився. (Консультація для громадянина Д.: треба звернутися до суду. Проте, якщо не була оформлена відповідна розписка й немає свідків угоди, повернути борг майже неможливо.) 

2.            Покупець кілька днів тому придбав у магазині телевізор. Він вия­вився неякісним. (Консультація для покупця: звернутися до магази­ну, якщо є чек про придбання телевізора, і вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний. Уразі відмови магазину  звер­нутися до суду.)

3.            Після смерті громадянина В. у нього залишилося майно на 50 000 гри. Про своє бажання отримати це майно заявили 13-річна донька померлого, 82-річна мати та брат померлого (40 років). (Консультація для брата: він не отримає спадщину, оскільки є спадкоємці першої черги  неповнолітня донька та стара мати.)

 

 

Додаток 5

1. Основний документ громадянина (паспорт)

2.Звинувачувач у суді (прокурор)

3.Головний закон країни (Конституція)

4.Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами (партія)

5.Особи, які не досягли 18-літнього віку (неповнолітні)

6.Рішення суду (вирок)

7.Виборний законодавчий орган держави (парламент)

8.Захисник у суді (адвокат)

9.Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час у зовсім іншому місці (алібі)

10.Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним (кодекс)

11.Той, хто бачив злочин (свідок)

12.Грошове стягнення за рішенням суду (штраф)

14.Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я , права і свободи громадян (поліліція)

15.Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб (арешт)

 

 

 

Додаток 6

  1. Правила поведінки в суспільстві, які регулюють взаємини між людьми.
  2. Час  на відпочинок, що надається працівникові на встановлений законом строк.
  3. Навмисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виявляють неповагу до суспільства.
  4. Грошова одиниця України.
  5. Офіційний письмовий документ, який приймає держава, у якому містяться норми права, який є обов’язковим для всіх.
  6. Документ, прийнятий ООН для захисту прав дітей.
  7. Один з державних символів України.
  8. Глава держави.

Розв’язування кросворду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

в

 

 

 

і

        1.

д

 

 

4.

м

 

п

 

о

у

 

  3.

 

р

с

х

у

л

і

г

а

н

с

т

в

о

                                   5.

 

р

л

 

к

 

 

 

 

  6.

з

и

ь

а

 

 

 

 

а

в

 

 

к

о

н

в

е

н

ц

і

я

п

 

о

 

я

 

8.п

р

е

з

и

д

е

н

т

 

а

 

 

 

 

 

п

 

 

о

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  6.

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку