Урок "Злочин і покарання"

Про матеріал
Урок практикум з елементами гри "Поле чудес" з предмета Правознавство. Тема уроку "Злочин і покарання"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок практикум

З елементами гри «Поле чудес»

 

по темі:

 

«Злочин і покарання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Повторювально-узагальнюючий урок по темі:

«Злочин і покарання»

     Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про предметі метод кримінального права та особливості кримінально-правових відносин, виховувати в учнів розуміння переваг правомірної поведінки з точки зору кримінального права.

     Тип уроку: урок практикум з елементами гри.

ХІД УРОКУ:

1. Урок розпочинаю грою «Поле чудес».

За бажаннями учнів формуються три трійки учасників. Учасник, який виграє супер гру отримує найвищий бал.

  • І-ша трійка отримує завдання: «назвати галузь права, яка регулює відносини, що виникають в процесі порушення,попереднього розслідування і судового розгляду кримінальної справи, а також винесення вироку та його оскарження.(відповідь: кримінально-процесуальне).
  • ІІ-га трійка учасників отримує питання: право, яке регулює відносини, що виникають в процесі реалізації кримінальних покарань (відповідь: виправно-трудове).
  • Ііі-тя трійка учасників отримує питання : право, що регулює суспільні відносини, що складаються у сфері виконавчо-розпорядчої діяльності (відповідь: адміністративне).
  • На супер гру виноситься питання: право, що визначає види суспільно небезпечних діянь та покарання, що застосовується до осіб, які їх скоїли (відповідь: кримінальне)

Викладач виставляє бали учасникам гри коментуючи їх. Оголошує тему та мету уроку, звертаючи увагу на те, що сьогодні ще раз більш конкретно зупинимося на питаннях кримінального права, які на даному етапі встановлення України мають важливу роль.

 

2. Пропоную учням методом гри «Хто поставить крапку» визначити межі дії Кримінального кодексу: -є основним кримінальним законом що діє в Україні дія його норм обмежується простором часом та колом осіб поширюється на всі злочини вчинені на території України на всіх осіб які вчинили злочин на території України громадянин України не може бути виданий іноземній державі.

 

3. Групу ділю на чотири варіанти. Кожний варіант повинен заповнити по одній колонці таблиці, схема якої намальована на дошці.

Класифікація злочинів.

За ступенем важкості

За складом

За формою вини

За обэктами

Невеликої важкості

Середньої важкості

Важкі злочини

Особливо важкі

З матеріальним складом

З формальним складом

Умисні (прямий та не прямий умисел)

Необережні (зл.недбалість та зл.самонадіяність)

Проти держави

Проти власності

Проти життя і здоров’я людини

Військові злочини іт.д.

 

4. Для закріплення матеріалу про умови зворотної дії кримінального закону в часі, і випадками, коли закон не має зворотної дії в часі пропоную учням кілька прикладів

  • У липні 2001 року громадянин М. скоїв наклеп на громадянина Г., а з вересня 2001 року у новому кримінальному кодексі такого злочину немає. Чи підлягає М.  кримінальний відповідальності і чому?
  • У червні 2001 року громадянин Б. скоїв адміністративний проступок, за що його притягнули до відповідальності в вересні 2001 року. З 01 вересня дії Б. кваліфікуються як злочин (за новим КК України). Який вид юридичної відповідальності нестиме громадянин Б. і чому?

 

5. Питання учням: які злочини можуть мати стадії вчинення: умисні чи необережні. Чому? Вислухавши їхні міркування проводжу гру «Поле чудес».

Зачитую дії, що їх вчиняє злочинець, а учні повинні назвати стадію вчинення злочину.

  • І-ше завдання: підшукування знарядь, усунення перешкод, влаштування засідки (готування);
  • ІІ-ге завдання: умисна дія, безпосередньо спрямована на вчинення злочину, однак винний не робить усе для того, що вважає необхідним для досягнення злочинного результату, він усвідомлює повноту вчинення дій і необхідність їх продовження (Незакінчений замах);
  • ІІІ-тє завдання: Умисне дія, безпосередньо спрямована на вчинення злочину; винний робить усе для того, що довести злочин до кінця, але злочин не було закінчено з причин, які залежали від його волі (Закінчений замах)
  • Супер гра: особою вчинено всі передбачені кримінальним законом  дії або наступили передбачені законом наслідки(закінчений злочин)

 

6. Тестове завдання для учнів по висвітленню питання: Види співучасників злочину.

Продовжіть речення:

Виконавець – це..(учні: особа, яка безпосередньо вчинила злочинне діяння)

Організатор – це..(учні: особа, яка організувала вчинення злочину або керувала ним)

Підмовник – це...(учні: особа, яка схилила виконавця до вчинення злочину)

Пособник – це…(учні: особа, яка сприяла вчиненню злочину порадами, вказівками)

 

7.  Для кращого засвоєння даного питання пропоную учням задачу.

Громадянин Т., знаючи, що на склад завезено багато листів шиферу умовив громадянина Д. вчинити крадіжку. Т. пообіцяв надати у розпорядження Д. вантажний автомобіль. Після цього Д. домовився з працівником охорони про те, що вони не перешкоджатимуть викраденню шиферу.

До якого виду співучасників можна віднести кожного з них?

 

8. Пропоную учням розв’язати задачу: Троє друзів 9-ти класників каталися в човні. Мишко, який не вмів добре плавати почав розкачувати човен. У воду впав Тарас і втонув, Ігор вмів плавати, але побоявся лізти в холодну воду і рятувати товариша. Як ви розцінюєте цей випадок, чи будуть Мишко та Ігор притягнені до кримінальної відповідальності? За що?

 

9. Розмістіть запропоновані слова у графах таблиці й дайте назви цим графам:

******

******

******

 

 

 

Слова:


  • Суспільна небезпека  
  • Арешт
  • Готування
  • Протиправність
  • Довічне позбавлення волі
  • Винність
  • Обмеження волі
  • Замах
  • Завершений злочин
  • Караність
  • Громадські роботи

 

 


 

 

10. Підведення підсумків уроку та оцінювання знань учнів.


 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку