Урок практикум
З елементами гри «Поле чудес»
по темі:
«Злочин і покарання»
Повторювально-узагальнюючий урок по темі:
«Злочин і покарання»
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про предметі метод кримінального права та особливості кримінально-правових відносин, виховувати в учнів розуміння переваг правомірної поведінки з точки зору кримінального права.
Тип уроку: урок практикум з елементами гри.
ХІД УРОКУ:
1. Урок розпочинаю грою «Поле чудес».
За бажаннями учнів формуються три трійки учасників. Учасник, який виграє супер гру отримує найвищий бал.
Викладач виставляє бали учасникам гри коментуючи їх. Оголошує тему та мету уроку, звертаючи увагу на те, що сьогодні ще раз більш конкретно зупинимося на питаннях кримінального права, які на даному етапі встановлення України мають важливу роль.
2. Пропоную учням методом гри «Хто поставить крапку» визначити межі дії Кримінального кодексу: -є основним кримінальним законом що діє в Україні дія його норм обмежується простором часом та колом осіб поширюється на всі злочини вчинені на території України на всіх осіб які вчинили злочин на території України громадянин України не може бути виданий іноземній державі.
3. Групу ділю на чотири варіанти. Кожний варіант повинен заповнити по одній колонці таблиці, схема якої намальована на дошці.
Класифікація злочинів.
За ступенем важкості |
За складом |
За формою вини |
За обэктами |
Невеликої важкості Середньої важкості Важкі злочини Особливо важкі |
З матеріальним складом З формальним складом |
Умисні (прямий та не прямий умисел) Необережні (зл.недбалість та зл.самонадіяність) |
Проти держави Проти власності Проти життя і здоров’я людини Військові злочини іт.д. |
4. Для закріплення матеріалу про умови зворотної дії кримінального закону в часі, і випадками, коли закон не має зворотної дії в часі пропоную учням кілька прикладів
5. Питання учням: які злочини можуть мати стадії вчинення: умисні чи необережні. Чому? Вислухавши їхні міркування проводжу гру «Поле чудес».
Зачитую дії, що їх вчиняє злочинець, а учні повинні назвати стадію вчинення злочину.
6. Тестове завдання для учнів по висвітленню питання: Види співучасників злочину.
Продовжіть речення:
Виконавець – це..(учні: особа, яка безпосередньо вчинила злочинне діяння)
Організатор – це..(учні: особа, яка організувала вчинення злочину або керувала ним)
Підмовник – це...(учні: особа, яка схилила виконавця до вчинення злочину)
Пособник – це…(учні: особа, яка сприяла вчиненню злочину порадами, вказівками)
7. Для кращого засвоєння даного питання пропоную учням задачу.
Громадянин Т., знаючи, що на склад завезено багато листів шиферу умовив громадянина Д. вчинити крадіжку. Т. пообіцяв надати у розпорядження Д. вантажний автомобіль. Після цього Д. домовився з працівником охорони про те, що вони не перешкоджатимуть викраденню шиферу.
До якого виду співучасників можна віднести кожного з них?
8. Пропоную учням розв’язати задачу: Троє друзів 9-ти класників каталися в човні. Мишко, який не вмів добре плавати почав розкачувати човен. У воду впав Тарас і втонув, Ігор вмів плавати, але побоявся лізти в холодну воду і рятувати товариша. Як ви розцінюєте цей випадок, чи будуть Мишко та Ігор притягнені до кримінальної відповідальності? За що?
9. Розмістіть запропоновані слова у графах таблиці й дайте назви цим графам:
****** |
****** |
****** |
|
|
|
Слова:
10. Підведення підсумків уроку та оцінювання знань учнів.