Урок "Конституційні права, свободи та обов ‘язки людини і громадянина."

Про матеріал
Ознайомити учнів з основними правами і свободами людини та громадянина, розкрити юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, конституційні обов’язки громадян України; розвивати вміння коментувати окремі статті ІІ розділу Конституції України, пояснювати юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, описувати конституційні обов’язки громадян України, аналізувати правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина; сприяти усвідомленню уявлення про необхідність реалізації громадянином конституційних прав і свобод і ви конання обов’язків.
Перегляд файлу

Урок 13

Тема уроку: Конституційні права, свободи та обов язки людини і громадянина.

Мета уроку: ознайомити з основними правами і свободами людини та громадянина, розкрити юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, конституційні обов’язки громадян України; розвивати вміння коментувати окремі статті ІІ розділу Конституції України, пояснювати юридичний зміст окремих конституційних  прав  і  свобод  людини  і  громадянина,  описувати конституційні  обов’язки  громадян  України,  аналізувати  правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина; сприяти усвідомленню уявлення про необхідність  реалізації  громадянином  конституційних  прав  і  свобод і ви конання обов’язків.

Обладнання : підручник Ратушняк С.П. «Основи правознавства» (9 клас), презентація «Конституційні права, свободи та обов ‘язки людини і громадянина»,  мультимедійна дошка, Конституція України, картки з завданнями, картки з юридичними ситуаціями, таблиця «Механізм захисту прав і свобод людини», «Форми захисту прав людини», кросворд.

 


 

Етапи уроку

Діяльність учня

Діяльність учителя

Час

І. Підготовка до уроку

1.Перегляд презентації «Конституційні права і свободи людини»

http://svitppt.com.ua/pravoznavstvo/konstituciyni-prava-i-svobodi-lyudini.html

2.Перегляд Конституції України.

(Розділ II 
ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА)

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/254%d0%ba/96-%d0%b2%d1%80

3.Перегляд фільму « Європейський суд з прав людини»

https://www.youtube.com/watch?v=VHL_sgXVHiE
1.Доповніть речення

Конституція – це основний закон держави, що визначає …

2. Право – це …

3.Розділ II Конституції України називається…

4.Назвіть групи основних прав.

Які з них є найбільш важливими?

5.У випадку порушення своїх прав людина може звернутися …

Підготовка Конституції України, тесту.

Роздрукувати домашнє завдання.

18 хв

І. Організація класу

1.Створення позитивного емоційного настрою

(Слайд 2)

Організовує процес

1 хв

ІІ.Перевірка домашнього завдання.

Актуалізація опорних

знань.

Метод «Мікрофон»(Слайд 3,4,5)

Учні починають висловлювання

« Я знаю про походження прав людини…

«Я знаю, що поняття про права людини включає такі  аспекти …

«Я знаю, що право – це …

Супроводжує процес перевірки домашнього завдання

3 хв

ІІІ. Визначення теми

і завдань уроку учнями.

Відповідають на запитання вчителя. Визначають тему уроку. Роблять висновки.

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо розпочату вдома роботу.
  • Про що піде мова?
  • Для чого нам потрібно знати групи конституційних прав і свобод людини?

Фасилітує процес

2 хв

ІV. Робота над темою уроку.

1.Робота з підручником(пункт 1 параграф 12).

Які права людини закріплені у Конституції України.

Учні колективно опрацьовують і дають відповіді на запитання

- У який спосіб розкриваються основні принципи взаємовідносин держави і особи?

2.Який взаємозв ‘язок існує між правами і обов ‘язками?

3.Чи можуть існувати права без  обов ‘язків і  обов ‘язки без прав?

4.Якою є класифікація прав та обов ‘язків людини за змістом?

5.Які права можна віднести до основних та неосновних?

6.Які права можуть бути реалізовані індивідуально, а які – колективними діями осіб?

2. Робота з таблицею «Механізм захисту прав і свобод людини», «Форми захисту прав людини»

-Що таке механізм захисту прав і свобод людини і громадянина ?

-Що таке гарантії прав і свобод людини і громадянина ?

-Назвати способи замозахисту прав і свобод.

- Назвати механізми захисту прав і свобод.

-Якими є міжнародно – правові механізми захисту прав і свобод?

-За яких умов є можливим звернення до міжнародних судових установ чи до міжнародних організацій за захистом своїх прав свобод?

3.Робота з текстом Конституції України (Об -єднуються у  групи. Групи повинні віднайти в тексті Основного Закону гарантії прав і свобод людини і громадянина.)

4. Робота з підручником(пункт 3 параграф 12).

Учні колективно опрацьовують і записують у зошит конституційні обов ‘язки громадян України.

 

 

Фасилітує процес

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступає у ролі  ментора.

У разі необхідності допомагає групам.

10хв

V.Закріплення та усвідомлення вивченого матеріалу.

1.Самостійна робота. Робота з картками.

Учням необхідно встановити відповідність між запропонованими правами та їх видами відповідно до Конституції України.(Слайд 6 - взаємоперевірка)

 Фізкультхвилинка

2. Розв яжи кросворд(Слайд 7)

3. «Дай оцінку юридичним ситуаціям» (Кожному дається картка з певною ситуацією. Учні визначають, які права людини було порушено.)

Виступає у ролі коуча. Консультує щодо процесу роботи.

19 хв

VI. Підбиття підсумків.

Рефлексія.

1.Інтерактивна вправа «Незавершене речення»

- Я знаю…

- Я вмію…

- Мені сподобалося…

2.Самооцінювання.Мотивавція до наступного домашнього завдання.

Аналізує результати уроку.

 

 

 

Мотивує

4 хв

VII.Домашнє завдання.

1.Опрацювати матеріал параграфа 12 підручника, с.86 – 87 усно відповідати на запитання.

2.Розробіть додаткові обов язки , яких, на вашу думку , слід дотримуватися громадянам.

Консультує. Роздрукувати домашнє завдання. Роздати учням.

1 хв

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку