Урок 13
Тема уроку: Конституційні права, свободи та обов ‘язки людини і громадянина.
Мета уроку: ознайомити з основними правами і свободами людини та громадянина, розкрити юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, конституційні обов’язки громадян України; розвивати вміння коментувати окремі статті ІІ розділу Конституції України, пояснювати юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, описувати конституційні обов’язки громадян України, аналізувати правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина; сприяти усвідомленню уявлення про необхідність реалізації громадянином конституційних прав і свобод і ви конання обов’язків.
Обладнання : підручник Ратушняк С.П. «Основи правознавства» (9 клас), презентація «Конституційні права, свободи та обов ‘язки людини і громадянина», мультимедійна дошка, Конституція України, картки з завданнями, картки з юридичними ситуаціями, таблиця «Механізм захисту прав і свобод людини», «Форми захисту прав людини», кросворд.
Етапи уроку |
Діяльність учня |
Діяльність учителя |
Час |
І. Підготовка до уроку |
1.Перегляд презентації «Конституційні права і свободи людини» http://svitppt.com.ua/pravoznavstvo/konstituciyni-prava-i-svobodi-lyudini.html 2.Перегляд Конституції України.
(Розділ II http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/254%d0%ba/96-%d0%b2%d1%80 3.Перегляд фільму « Європейський суд з прав людини»
https://www.youtube.com/watch?v=VHL_sgXVHiE Конституція – це основний закон держави, що визначає … 2. Право – це … 3.Розділ II Конституції України називається… 4.Назвіть групи основних прав. Які з них є найбільш важливими? 5.У випадку порушення своїх прав людина може звернутися … |
Підготовка Конституції України, тесту. Роздрукувати домашнє завдання. |
18 хв |
І. Організація класу |
1.Створення позитивного емоційного настрою (Слайд 2) |
Організовує процес |
1 хв |
ІІ.Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань. |
Метод «Мікрофон»(Слайд 3,4,5) Учні починають висловлювання « Я знаю про походження прав людини… «Я знаю, що поняття про права людини включає такі аспекти … «Я знаю, що право – це … |
Супроводжує процес перевірки домашнього завдання |
3 хв |
ІІІ. Визначення теми і завдань уроку учнями. |
Відповідають на запитання вчителя. Визначають тему уроку. Роблять висновки.
|
Фасилітує процес |
2 хв |
ІV. Робота над темою уроку. |
1.Робота з підручником(пункт 1 параграф 12). Які права людини закріплені у Конституції України. Учні колективно опрацьовують і дають відповіді на запитання - У який спосіб розкриваються основні принципи взаємовідносин держави і особи? 2.Який взаємозв ‘язок існує між правами і обов ‘язками? 3.Чи можуть існувати права без обов ‘язків і обов ‘язки без прав? 4.Якою є класифікація прав та обов ‘язків людини за змістом? 5.Які права можна віднести до основних та неосновних? 6.Які права можуть бути реалізовані індивідуально, а які – колективними діями осіб? 2. Робота з таблицею «Механізм захисту прав і свобод людини», «Форми захисту прав людини» -Що таке механізм захисту прав і свобод людини і громадянина ? -Що таке гарантії прав і свобод людини і громадянина ? -Назвати способи замозахисту прав і свобод. - Назвати механізми захисту прав і свобод. -Якими є міжнародно – правові механізми захисту прав і свобод? -За яких умов є можливим звернення до міжнародних судових установ чи до міжнародних організацій за захистом своїх прав свобод? 3.Робота з текстом Конституції України (Об’ -єднуються у групи. Групи повинні віднайти в тексті Основного Закону гарантії прав і свобод людини і громадянина.) 4. Робота з підручником(пункт 3 параграф 12). Учні колективно опрацьовують і записують у зошит конституційні обов ‘язки громадян України.
|
Фасилітує процес
Виступає у ролі ментора. У разі необхідності допомагає групам. |
10хв |
V.Закріплення та усвідомлення вивченого матеріалу. |
1.Самостійна робота. Робота з картками. Учням необхідно встановити відповідність між запропонованими правами та їх видами відповідно до Конституції України.(Слайд 6 - взаємоперевірка) Фізкультхвилинка 2. Розв ‘яжи кросворд(Слайд 7) 3. «Дай оцінку юридичним ситуаціям» (Кожному дається картка з певною ситуацією. Учні визначають, які права людини було порушено.) |
Виступає у ролі коуча. Консультує щодо процесу роботи. |
19 хв |
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія. |
1.Інтерактивна вправа «Незавершене речення» - Я знаю… - Я вмію… - Мені сподобалося… 2.Самооцінювання.Мотивавція до наступного домашнього завдання. |
Аналізує результати уроку.
Мотивує |
4 хв |
VII.Домашнє завдання. |
1.Опрацювати матеріал параграфа 12 підручника, с.86 – 87 усно відповідати на запитання. 2.Розробіть додаткові обов ‘язки , яких, на вашу думку , слід дотримуватися громадянам. |
Консультує. Роздрукувати домашнє завдання. Роздати учням. |
1 хв |