Майстер-клас
вчителя української мови та літератури, зарубіжної літератури
Приймак Юлії Павлівни
Тема: Сучасні форми візуалізації навчального матеріалу на уроках української мови та літератури.
Вступне слово: Доброго дня, шановні колеги та гості. Я, Приймак Юлія Павлівна, вчитель української мови та літератури, і зарубіжної літератури Корсунської гімназії. Моє життєве кредо : « Бути людиною у всьому і завжди», а педагогічне кредо: Довго сам учись, якщо хочеш навчити інших». Робота вчителя приносить мені надзвичайно велике щастя, адже найбільша насолода у житті – це спілкування з дітьми, а діти – наше майбутнє. Саме від нас, учителів, залежить яким воно буде, тому що наші уроки формують та розвивають у дитячій свідомості цінності гуманізму, вказують на життєві істини.
Сьогодні до вашої уваги пропоную майстер–клас на тему « Сучасні форми візуалізації навчального матеріалу на уроках української мови та літератури». ( Слайд 2)
І перш ніж розпочати роботу, я хотіла б трішечки дізнатися про вас чогось більшого. Тому пропоную вам вправу – знайомство « З яким літературним персонажем я себе асоціюю і чому?» ( Слайд 3)
( Учасники по черзі називають своє ім'я та асоціацію з літературним персонажем, пояснюють чому саме).
( Слайд 4) Як би не намагались вчителі бути серйозними під час уроків, але всі ( як діти, так і дорослі) люблять дотепний гумор. Погодьтесь, і вечорами не всі читають виключно «розумні» книги, а дійсно творчі вчителі черпають ідеї із найрізноманітніших джерел і впроваджують їх на уроках.
Сучасна школа ставить перед вчителями нову мету - зацікавити учнів за допомогою ефективних методів та форм роботи. Особливо сьогодні – у час стрімкого розвитку комп’ютерних технологій, технічних винаходів, коли « кліпове мислення» сучасного цифрового покоління орієнтоване на фрагментарне сприйняття саме візуальної інформації. ( Слайд 5)
Отже, до вашої уваги кілька прикладів сучасних форм візуалізації навчального матеріалу, які я використовую на уроках.
( Слайд 6) Інтелект карта, або карти мислення - це відображення на папері ефективного способу думати, запам'ятовувати, згадувати, вирішувати творчі завдання, а також можливість уявити та наочно висловити свої внутрішні процеси обробки інформації, вносити до них зміни, удосконалювати.
( Слайд 7) Більшість людей сприймають якнайкраще саме візуальну інформацію — вона швидше систематизується. Меми — сучасний тренд в освіті , то чому ж нам, вчителям, не зробити їх вдалим інструментом для побудови неординарного уроку.
( Слайд 8) Робота зі сторінками письменників або їхніх творів у соціальних мережах
Аби створити соціальну сторінку письменника, учням доведеться заглянути в біографію автора, пошукати його відомих сучасників-друзів, відрекомендувати твори. А отже, ефект запам’ятовування відомостей з біографії письменника буде високим. Це надзвичайно захопливий вид роботи, зрозумілої сучасним дітям.
( Слайд 9) На своїх уроках я також користуюсь скрайбінгом, який дозволяє утримати, зберегти в пам’яті й відтворити яскравий наочний образ через деякий час.
Скрайбінг не тільки допомагає людині легко запам’ятовувати тексти, правила, дати, номери, формули, а й взагалі полегшує засвоєння будь-якого матеріалу, підвищує успішність, скорочує час виконання завдань.
Таке навчання за допомогою скрайбінгу, на мою думку, викликає приємні емоції, учні легше сприймають новий матеріал.
( Слайд 10) Фонетичні шпаргалки — популярний та дуже ефективний метод вивчення правил та орфограм. Ці вирази допомагають швидше пригадувати правила української мови.
( Слайд 11) Ейдоконспект є одним із засобів візуалізації навчального матеріалу, що сприяє кращому засвоєнню вивченого. Поєднуючи в собі опорний конспект (теоретичні знання) та ілюстрації до твору, ейдоконспект задіює логічне й образне мислення.
( Слайд 12) Інтерактивний робочий аркуш - це веб-сторінка, на якій можна розмістити навчальний матеріал і різного типу завдання для учнів. Наприклад, це може бути відео, зображення, текст на основі яких учні відповідають на запитання і виконують завдання.
На цьому етапі хочу вам щиро подякувати за те, що завітали на мій майстер – клас та пропоную повернутися до наших смайликів.
Оберіть, будь ласка, смайлик, який буде відповідати вашому настрою після перегляду майстер – класу. На зворотній стороні напишіть – « Після майстер – класу».
Дякую за увагу!