Розробка майстер- класу «Я знаю, як це робити. Я навчу вас»
Тема.«Ігрові прийоми при вивченні таблиці множення на уроках математики в початковій школі »
Мета проведення: ознайомити з власним педагогічним досвідом застосування ігрових прийоміву процесі вивчення таблиці множення в початковій школі.
Завдання майстер-класу:
Обладнання: роздатковий матеріал, завдання для проведення практичної частини, комп’ютер.
Хід майстер-класу
І. Вступна частина
Учитель:Шановні колеги! Сучасна освіта орієнтується на особистість, на розвиток кожної дитини, залежно від її розумових здібностей і фізичного стану.
І перед нами постає питання: як зробити урок не тільки продуктивним і результативним, а й цікавим. Таким, що запалить іскорку допитливості в очах дитини, збереже стійку увагу протягом усього уроку, зародить бажання і навіть жалобу вчитись. Відповідь на це запитання – гра. Збуджена під час гри думка підводить учня до самостійних пошуків, висновків і узагальнень, які у свою чергу, зміцнюють знання і перетворюють їх у переконання.
Пропоную нестандартні види перевірки таблиці множення. Такі вправи розвивають спостережливість, увагу, активізують мислення, розширюють їхній кругозір, сприяють розвитку пізнавальних інтересів, формують навички самоконтролю. Учень має можливість самостійно переконатися в тому, наскільки міцно він засвоїв таблицю множення.
ІІ. Основна частина
Учитель. Сьогодні ми здійснимо подорож по Україні. А на чому будемо подорожувати, ви дізнаєтесь коли виконаєте завдання.
Вправа «Порахуй та намалюй» (додаток1)
Учитель диктує приклади, діти у картках визначають відповіді і з’єднують точки, утворюють малюнок пароплава.
Учитель. Наша подорож буде на пароплаві. Квитком для потрапляння на пароплав буде наступне завдання.
Вправа «Заповни таблицю».(додаток2)
Діти в таблиці заповнюють третій рядок.
Учитель. Настав час подорожі. Щоб дізнатися по якій річці ми подорожуватиме, виконайте завдання.
Вправа «Відгадай слово» (додаток3)
Діти розв’язують приклади, відповіді записують на картку буквами. Розташовують відповіді у порядку збільшення та читають назву річки.(Дніпро)
Учитель.Ми продовжуємо подорож по славному Славутичу(так річку називали в народі). Діти, праворуч розташоване місто. Щоб узнати його назву, треба виконати наступне завдання.
Вправа «Розшифруй »(додаток4)
Діти обчислюють вирази та читають назву міста,в якому ми зробимо зупинку.
Учитель.Так, ми на березі міста Канів. А чому саме ми зупинилися в цьому місті? Виконайте наступне завдання.
Вправа «Прочитай слово» (додаток5)
Учитель. Розв’яжи ланцюжки. Розташуй відповіді у порядку зменшення, ти прочитаєш прізвище видатного поета, пам’ятник якому стоїть в цьому місті.
Учитель. Яке прізвище утворилось? Так, Шевченко - видатний поет, художник.
Його тіло поховано в місті Канів на Чернечій горі. Так заповідав великий поет. Подорож продовжуємо. Зараз ми попрацюємо в парах. Проведемо змагання. Яка пара швидше розгадає слова. І серед цих слів знайде те, яким ми можемо назвати Шевченка.
Вправа «Відгадай ребуси»(додаток6)
Учитель. Так, Шевченко – патріот, який все своє життя присвятив любові до рідного краю. Подорожуючи по Дніпру, можна багато узнати нового і цікавого,але наша подорож сьогодні завершилась.
ІІІ. Рефлексія
Учитель: Ви багато працювали на уроці
Вправа «Мікрофон» Що нового узнав(ла) на уроці?
ІV. Підсумки майстер-класу
Учитель:
Сьогоднішня наша з вами робота надала нам змогу: краще засвоїти таблицю множення; перетворювати інформацію у схематичний малюнок, таблицю, обирати послідовність дій для розв’язання проблемної ситуації, перевіряти правильність результату арифметичної дії, виявляти та виправляти помилки, розвивати увагу критичне мислення виховувати в учнів любов та повагу до Батьківщини.
ДОДАТКИ
Додаток 1.
Вправа «Порахуй та намалюй»
Мета:перетворити інформацію у схематичний рисунок, створити психологічний настрій для подальшої роботи учасників майстер-класу, з'ясувати на якому транспорті будемо подорожувати.
Технологія проведення
1.Учитель диктує приклади.
2.Діти послідовно з’єднують точки біля яких числа збігаються з відповідями.
3.Самоперевірка (утворився пароплав).
Математичний диктант
Відповідь: 42, 54, 8, 7, 5, 6, 42, 5.
Перевірка: З'єднай послідовно точки, біля яких числа збігаються з відповідями.
.4 .6 .9
.18 . 48 .36 . 60
. 7 . 5 . 42
.12 . 8 .54 . 24
Додаток 2
Вправа «Заповни таблицю»
Мета: перевірити знання таблиці множення.
Дітям видається таблиця з числами. Треба швидко записати відповіді таблиці множення в третьому рядочку.
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
6 |
7 |
8 |
9 |
7 |
8 |
9 |
8 |
9 |
9 |
5 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2 |
3 |
4 |
2 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3
Вправа «Відгадай слово»
Мета:сприймати і перетворювати інформацію у таблицю,обирати числові дані,необхідні для відповіді на конкретне запитання.
Математичний диктант
1. 7 помножити на 7.
2. 7 збільшити в 4 рази.
3. Знайти частку числа 42 і 7.
4. Знайти добуток 7 і 9.
5. 45 зменшити в 7 разів.
6. На яке число треба поділити 35, щоб отримати 7?
Відповіді диктанту діти записують на картку буквами:
Р – , П - , Н - , О - , І - , Д - .
Розмісти відповіді у порядку збільшення і ти прочитаєш назву річки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді: 49 - Р, 28 - П, 6 - Н, 63 - О, 8 - І, 5 – Д. (Дніпро)
Додаток 4
Вправа «Розшифруй»
Мета. перевірити правильність результату арифметичної дії, зіставляти одержаний результат з прогнозованим.
Обчисли вирази та прочитай слово.
К 8 * 4 – 13 А (11- 5) * 4 В 4*7*0
Н 4 * (17 - 9) І 12: 4 + 23
19 |
24 |
32 |
26 |
0 |
|
|
|
|
|
Додаток 5
Вправа «Прочитай слово»
Мета: розвивати обчислювальні навички.
Розмісти відповіді у порядку зменшення і ти прочитаєш назву видатної людини України.
81 |
: 9 |
|
* |
8 |
= |
|
Ш |
18 |
: 3 |
|
* |
4 |
= |
|
О |
56 |
: 8 |
|
* |
9 |
= |
|
Е |
63 |
: 9 |
|
* |
4 |
= |
|
К |
49 |
: 7 |
|
* |
8 |
= |
|
В |
30 |
: 5 |
|
* |
6 |
= |
|
Н |
32 |
: 4 |
|
* |
6 |
= |
|
Е |
72 |
: 8 |
|
* |
6 |
= |
|
Ч |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: 72,63,56,54,48,36,28,24 (Шевченко)
Додаток 6
Вправа «Відгадай ребуси»
Мета. Розвивати мислення учнів,обчислювальні навички
28 : 4 + ' + Я =(СІМ'Я)
ПА + 9 : 3 - И + І ОТ = (ПАТРІОТ)
Р + 5 : 5 + А = (РОДИНА)
27 : 9 + КУТНИК =(ТРИКУТНИК)
Г + 2 : 2 + А = (ГОДИНА)
ВІ + 14 : 2 = (ВІСІМ)
45 : 9 – Ь + НИЦЯ = (П'ЯТНИЦЯ)
15 : 5 + ЗУБ =(ТРИЗУБ)