КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ ОДЯГУ
ЦИКЛОВА МІЖПРЕДМЕТНА КОМІСІЯ ВИКЛАДАЧІВ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ПРЕДМЕТІВ
Розробка моделі коктельної сукні
в програмі 3-D графіки
Marvelous Designer
Майстер-клас
Київ - 2017
І.П.Дяченко. Розробка моделі коктельної сукні в програмі 3 – D графіки Marvelous Designer.
Майстер- клас.// Навчальний посібник для учнів.// Київ. 2017
Українською мовою
Розглянуто і схвалено
На засіданні циклової комісії
Протокол № __від «___» ________20__р.
Пропонована розробка майстер-класу знайомить із прийомами роботи в програмі 3 – D графіки Marvelous Designer.
Посібник містить детальну технологічну карту розробки моделі жіночої сукні та рекомендації для якісного виконання роботи.
Ознайомившись з теоретичними аспектами та технологічною картою ви зможете легко застосувати це - практично виконавши на комп′ютері за допомогою програми 3 – D графіки Marvelous Designer.
Праця викладача –це щоденна
творчість і мистецтво
В.О.Сухомлинський
Мета та мотивація за темою
Мета: популяризувати графічну програму 3 – D графіки Marvelous Designer;
ознайомити з методами і засобами програми для реалізації творчого задуму та відпрацювати практичні прийоми роботи по створенню моделі.
Мотивація:
Сучасний дизайнер не тільки повинен бути знайомий з основами, а досконало володіти прийомами роботи в програмі, вміло використовувати іструменти для створення та та посадки моделі на фігурі.
Сьогодні ми переконаємось, що програма 3 – D графіки Marvelous Designer легко допомагає створювати деталі, з’єднувати їх між собою та фіксувати виріб на фігурі так, як має великий арсенал інструментів для роботи.
Матеріально-технічне забезпечення
Устаткування: системний блок, монітор, клавіатура, мишка.
Програмне забезпечення: ОС Windows , програма 3 – D графіки Marvelous Designer.
Комп’ютерні мережі: Internet, локальна мережа.
Структура майстер-класу
І Безпека життєдіяльності.
Перед початком роботи акцентуємо увагу на правила охорони праці, пожежної безпеки під час проведення занять у комп’ютерному кабінеті.
ІІ Теоретична частина
(презентація на тему: «Розробка моделі коктельної сукні в програмі 3 – D графіки Marvelous Designer. »)
ІІ Практична частина
Призначення програми
Marvelous Designer призначена для створення моделей одягу та роботою з деталями даної моделі в режимі 2D і демонстрації її в 3D.
Marvelous Designer підтримує форми і лінії, малювання вільних кривих, швів. Будь-які зміни модифікації негайно відображаються на 3D моделі одягу в режимі реального часу.
Основні функціональні можливості
Швидке і точне драпірування:
• Багаторівнева модуляція дозволяє швидко створювати високоякісні тканинні драпіровки. Завдяки алгоритмам розпаралелювання програма досягає найвищої швидкості роботи на багатоядерних процесорах. Викрійки можна приміряти для тривимірного манекена.
Імпорт та експорт:
• Marvelous Designer може імпортувати будь-які файли Collada і OBJ з більшості інструментів тривимірного моделювання, таких як DS Max, Maya, SoftImage, LightWave, Poser, Daz Studio, Vue і Modo. Підтримується експорт файлів манекенів і одягу в форматі OBJ.
Розробка викрійки і пошиття:
• Створення базової викрійки (полігони, прямокутники, коло, виточка).
• Редагування базової викрійки.
• Професійне креслення кривих.
• Скріплення сегментів і вільне зшивання.
• Згинання.
• Вставка еластичної тасьми
• Синхронізація викрійки і тривимірної моделі одягу.
3D одягу Вікно
3D одягу Вікно являє собою 3D-область, де можна моделювати одяг і переміщати аватари для створення анімації.
іконка
!'' 3D одягу Вікно "можна показати або приховати, натиснувши на Головне меню → Дисплей → Вікна → 3D Window одягу.
Шаблон вікна 2D
Шаблон Вікно 2D являє собою 2D область, де можна розробити шаблони, встановити лінії швів, а також редагувати тканини текстур.
іконка
! '2D шаблон Вікно "можна показати або приховати, натиснувши на Головне меню → Дисплей → Pattern Window Вікна → 2D.
Технологічна карта
Розробка моделі коктельної сукні в програмі 3 – D графіки Marvelous Designer.
№п/п |
Зображення (назва роботи) |
Послідовність виконання |
1 |
Відкриття програми
|
|
2 |
Створення нового файлу
|
|
3
|
Завантаження вибраної моделі (аватар)
|
-монголоїдний чи європоїдний тип жінки, чоловіка чи дитини; -тип зачіски; -взуття
|
4 |
|
1)Вибирають інструмент “Полігон” (багатокутник);
|
5 |
Початок побудови деталей моделі
|
У Шаблоні вікна 2D; Будують конструкцію, враховуючи припуски на шви Побудова закінчена при замиканні контуру
|
6 |
Розмноження деталей
|
Дії:
|
7 |
Зшивання деталей
|
1)Вибирають інструмент
2) Проводять по лінії шва і переносять на таку ж лінію другої деталі Увага! лінії не повинні перехрещуватись
|
8 |
Переміщення виробу на манекен
|
Коли всі лінії швів виконано деталі стають активними. Натискають на кнопку (вказано стрілочкою) для завантаження на манекен
|
9 |
3D Вікно одягу
|
Для повороту аватара використовують ПКМ, а для зменшення чи збільшення - коліщатко миші.
|
10 |
3D Вікно одягу
|
Виріб потрібно “одягнути ” на манекен: повертаючи манекен, слідкувати за тим, щоб лінії ниток не пересікали “тіло ” манекена, чітко були на певній відстані і всі видимі.
|
11
|
3D Вікно одягу
|
Якщо “одягнути” аватара не вдалося і виріб впав існують інструменти, які фіксують деталі, але потрібно перевірити побудову деталей і можливо перемістити точки конструкції за допомогою інструменту - фіксує деталі перед манекеном - фіксує деталі навколо манекену
|
12 |
Вигляд спереду з на півповоротом
|
При вірному розрахунку отримуємо відмінний результат – правильна посадка виробу на фігурі
|
13 |
Вигляд ззаду з на півповоротом
|
Для збереження даної моделі рекомендовано виконати такі дії:
Ці дії повторюють для інших ракурсів |
Оціни свою роботу на уроці, виставивши бали за кожним з критеріїв.
Тип завдання |
Загальний бал |
Бал учня |
І. Знання правил з охорони праці, пожежної безпеки під час проведення занять у комп’ютерному кабінеті. |
4 |
|
ІІ. Участь у спілкуванні під час обговорення завдання майстер-класу. |
1 |
|
ІІІ. Виконання побудови в 2-D |
3 |
|
ІV. Робота з моделлю 3-D |
4 |
|
Загальна кількість |
12 |
|
Прізвище, ім’я ___________________________________
№ компютера ___________________________
Аналіз проведення майстер- класу
Дата: ______________ Група ___________ Керівник майстер-класу: ______________________________ Тема: Мета:
Підпис відвідувача__________________ Ознайомлений______________________
|