17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Розробка нетрадиційного уроку "Бутербродна вечірка"

Про матеріал

Тема: Sandwich Party

Мета: удосконалювати вміння аудіювання, читання, усного мовлення; перевірити рівень умінь застосовувати вивчене у знайомих і змінених ситуаціях; розвивати в учнів вміння логічно, послідовно будувати висловлювання (складання інструкцій); вчити учнів виконувати завдання, працюючи в групі; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Перегляд файлу

Тема: Sandwich Party

Мета: удосконалювати вміння аудіювання, читання, усного мовлення; перевірити рівень умінь застосовувати вивчене у знайомих і змінених ситуаціях; розвивати в учнів вміння логічно, послідовно будувати висловлювання (складання інструкцій); вчити учнів виконувати завдання, працюючи в групі; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Обладнання: роздавальний матеріал, ілюстрації, презентація Microsoft PowerPoint, текст для читання, відеоролик.

 

Хід уроку:

  1. Привітання.

 

  1. Мовленнєва зарядка.

Do you like to cook?

 If you don’t have any time to cook what would you prepare?

In general you cook fast food.

 

  1. Введення в іншомовну атмосферу.

Let’s play a game “Fast Food Wheel”

So, today we’ll speak about sandwiches.

Teacher: November, 3 is Sandwich Day and sandwiches are very useful when you have guests and no time for cooking. So, today we have the Sandwich party. The slogan of our party is:

 “Sandwiches taste better when someone makes them for you!”

 

So, you are welcome to the sandwich party. Let’s start our party.

  Учні об’єднуються у групи і отримують назви. Потім учні виконують завдання

Teacher: We have two teams Red apples and Yellow apples

  1. Активізація ЛО.

Teacher: To speak about sandwiches we’d better remember some useful words.

  1. Count the words connected with “Meals”

(Вчитель зачитує всі слова серед яких є слова на тему «Їжа». Учасникам потрібно порахувати їх кількість)

Milk, apple, home, friend, school, soup, spaghetti,  potato, por­ridge, bell, bread, cheese, fish, brother, Africa,  par­ents,  meat, sev­en, teacher - (10)

 

  1. In each list of words find the general word and the odd one.
  • Orange, apple, lemon, peach, pudding, apricot, fruit, plum.
  • Mutton, pork, cheese, beef, meat, veal, bacon, chicken.
  • Beans, beet, carrot, cucumber, vegetables, tangerine, onion, garlic.
  • Coffee, milk, cocoa, tea, oil, drink, wine, juice.
  • Biscuit, bun, roll, bread, cake, sour-cream, pancakes, pastry.

 

  1. Jumbled sentences.

Unscramble the sentences

  1. People, live, cannot, food, without.
  2. Animals, live, fish, birds, and, cannot, without, food.
  3. Bread, sugar, cheese, energy, and, you, give.
  4. Meat, help, and, fish, milk, you to grow.
  5. Vegetables, eggs, and, your, bones, strong, make, teeth.
  6. And, fruit, a lot of, have, vegetables, vitamins.
  7. Vitamins, important, are, for, body, our.

 

  1. Читання.

Учням читають текст. Далі виконують завдання доповнити речення без опори на текст.

The First Sandwich

John Montague ['mɔntəgjuː], Earl of Sandwich, was an English nobleman. He lived in the 18th century. He loved playing cards for money. A game of cards sometimes lasted for hours and hours and Montague didn’t like stopping for lunch or dinner.

One day he had an idea. He asked his servant to prepare a piece of meat between two slices of bread – now he could eat while playing cards. Others began to order "the same as Sandwich!" The original sandwich was, in fact, a piece of salt beef between two slices of toasted bread.

Complete the sentences:

  1. John Montague was …..
  2. He enjoyed …..
  3. His card games sometimes lasted ……
  4. One day he asked his servant to …….
  5. It’s believed that John Montague invented …..

 

  1. Аудіювання.

Учні переглядають відеозапис із інструкцією приготування бутербродів і потім вирішують чи відповідають речення змісту інструкції чи ні.

https://www.youtube.com/watch?v=BrN1wvgPch8

Watch the video, listen to the instruction and then decide if the sentences are true or false.

True or false?

  1. Sue Walker tells about making a chicken and tomato sandwich.
  2. There is some honey among the ingredients of the sandwich.
  3. Sue takes 2 tbspoons of mayo to make this sandwich.
  4. You don’t need any cabbage to make the sandwich.
  5. The first step is to spread mayonnaise and mustard mixture on bread.
  6. The cook spreads mayo and mustard mixture only on one slice of bread.
  7. Sue places cheese on bread and tops it with chicken.
  8. She chops tomatoes for her sandwich.
  9. Sue cuts the sandwich diagonally.
  10. Sue doesn’t decorate her sandwich.

 

  1. Усне мовлення (Творче завдання «Мастер шеф»)

Кожна група учнів отримує завдання придумати рецепт бутерброда. Потім після підготовки один учень від групи представляє бутерброд.

Imagine you’re the participants of the Master-chef culinary show. We have two teams. You have to choose a leader. You task is to prepare your own recipe of sandwich and to present it.

 

  1. Підсумок.
  2.  Домашнє завдання.

Написати рецепт улюбленого бутерброда, оформити як сторінку з куховарської книги

 

 

 

 

 

 

Додаток

  1. In each list of words find the general word and the odd one.
  • Orange, apple, lemon, peach, pudding, apricot, fruit.
  • Pork, cheese, beef, meat, bacon, onion.
  • Coffee, milk, cocoa, tea, oil, drink, juice.

 

  1. Jumbled sentences.

Unscramble the sentences

  1. People cannot  live without food .
  2. Animals, fish and  birds cannot live without food.
  3. Bread, sugar and  cheese give you energy.
  4. Meat, fish and milk help you to grow.
  5. Vegetables and  eggs make  your bones and teeth strong.
  6. Fruit and  vegetables have  a lot of vitamins.
  7. Vitamins are  important for our body.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку