ДНЗ «Чортківське ВПУ»
Засідання методичної комісії
Підготувала : Маркіна Ірина
2023 рік
Все нове – це добре забуте старе». Саме цей вислів спонукав мене до проведення цього заходу. Гортаючи сторінки своєї педагогічної скарбнички, я знайшла багато методичних заходів, які проводила з педагогами нашого училища. Так, ми зараз працюємо в умовах комп’ютеризації і не уявляємо сучасний урок чи захід без презентацій, відео тощо. Але в нашій країні настали важкі часи : пандемія, війна, блек-аут. Тож давайте спробуємо сьогодні попрацювати в цих умовах. Маю надію, що ви теж згадаєте щось корисне або взнаєте щось нове, що зможете використати у своїй педагогічній діяльності.
«Тільки той зможе стати справжнім учителем, хто ніколи не забуває, що він і сам був дитиною».«Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, запалююча вогник допитливості». В. А. Сухомлинський
Тому пропоную вам взяти участь у ПЕДАГОГІЧНОМУ КВЕСТІ.
Розбити всіх учасників на 4 групи (за кольором)
Ви спокійні, впевнені в собі і заслуговуєте на довіру людей. Подібно океану, ви здаєтеся сильними і надійними. Але в глибині душі трохи вразливі, схильні до хвилювань. Ви прагнете до гармонії і миру, а також піклуєтеся про людей і допомагаєте їм.
Ви сміливі, сильні, галасливі і повні енергії люди. Ви дуже завзяті й спонтанні, жадаєте робити те, що принесе дозу адреналіну. Легко захоплюєтеся, але залишаєтеся амбітними і здатні скласти серйозну конкуренцію своїм суперникам. Вам подобається бути в центрі уваги, і ви не втрачаєте шансу опинитися у вирі подій. Ви живете повним життям.
Ви практичні, послідовні і вірні власним переконанням. Ви ладите зі своїм внутрішнім світом, перебуваєте в балансі і стабільності. За своєю природою ви відчуваєте інших людей і знаєте, як привернути їхню увагу і заслужити повагу. Це вміння доповнено почуттям власної гідності, тому вас цінують і люблять дуже багато людей.
Ви дуже сердечні люди. М’які, добрі, чуттєві і теплі. Вам подобається піклуватися і виховувати, віддавати більше, ніж отримувати натомість. Ви романтичні, у вас є певні ідеалістичні стандарти. Ви милі і чарівні, знаєте, як допомогти і утішити того, кому це потрібно. Ви делікатні, іноді ставитеся до всього з дитячою наївністю. Втім, в очах оточуючих ця риса характеру виглядає дуже симпатичною і тільки додає вам балів.
І ЕТАП.
МЕТОДИКА
Метод «Незакінчене речення» з Особистісне зорієнтоване навчання
1.Особистісно зорієнтований підхід у навчанні ґрунтується на ….сприйнятті індивідуальності дитини як носія суб’єктивного досвіду. Учень має право на вибір навчальної діяльності в межах її завдань.
2.Учитель, ставлячись до учнів як для особистості, дає йому змогу…само розвиватися і само реалізовуватися, враховує його можливості, особливості, здібності.
3. Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде…жодних підстав сприймати себе як особистість.
4. Якщо учень не сприймає ваших дій або способів впливу щодо нього, то це означає лише одне : ці дії не відповідають його особистісним особливостям.
ІІ ЕТАП
РОЗМОВА
Витравіть помилки:
«Чи правильно ми говоримо»
«Як говорять наші учні»
ІІІ ЕТАП
ПСИХОЛОГІЯ
В роботі педагога деколи трапляються випадки , коли вони не знають, як правильно себе повести, що відповісти або зробити. Вам пропонується знайти правильне рішення у різних ситуаціях.
1.Під час пояснення нового матеріалу учень задає питання, яке ґрунтується на протилежному твердженні іншого викладача. Як поступити ?
А) поговорити з цим викладачем і виробити спільну тактику;
Б) не розгубитися і «гнути свою лінію» ;
В)різко зупинити учня, давши йому зрозуміти, що ви не надаєте значення його запитанню.
2.Один з учнів постійно демонструє свою ерудицію, деколи ставлячи вчителя у безвихідне становище. Як себе вести педагогу?
А)віджартовуватись у складних ситуаціях;
Б)поговорити з учнем віч-на-віч і добренько його налякати. Щоб знав своє місце;
В) взятися за самоосвіту – так ви швидко доженете ерудита і заткнете його за пасок.
3. В їдальні вчителька випадково почула , як учні обговорюють її колегу : «Вона така стара! Зовсім втратила розум ! часом на перерві засинає. Їй давно пора на пенсію!»
А) Голосно присоромити учнів;
Б) промовчати, адже це не про вас говорять;
В) повідомити про почуте вчительку ;
Г) спокійно перервати обговорення, а пізніше поговорити з учнями – вислухати їх і привести докази на користь вчительки ;
Д) повідомити про це директору – можливо вчителька дійсно не може продовжувати працювати.
4. В групі є дитина –«слабак», як його називають учні. Вони постійно знущаються над фізично та психологічно слабким хлопцем. Як вчителю допомогти такій дитині ?
А) його треба огороджувати від сильних та злих учнів,яким відповідно не давати спуску;
Б) допомогти в цьому може лише психолог професіонал;
В) запропонувати батькам перевести дитину у спецшколу;
Г) знайти хоча б один сильний бік дитини і саме на це звернути увагу оточуючих;
Д) пояснинти дітям що його - слабкого і безпомічного – треба теж любити і захищати.
ІV ЕТАП
|
|
|
|
ІСТОРІЯ педагогіки
На портреті зображений відомий педагог. Необхідно заповнити таблицю з даними про нього:
Ім’я |
Країна |
Назва книги |
Вислів |
Видатна подію |
Основний напрямок педагогічної діяльності |
Януш Корчак
|
Польща
|
«Як любити дитину», «Король Матіуш Перший»
|
Ви говорите : «Діти нас втомлюють». Ви маєте рацію. Ви пояснюєте : «Треба опускатися до їхніх понять». Опускатися. Нахилятися. Згинатися. Стискуватися. Помиляєтесь. Не від цього ви втомлюєтесь, а від того, що треба підніматися до їхніх почуттів, ставати навшпиньки, підтягуватись. |
В серпні 1942 року разом з іншими вихователями та 200 дітьми з Будинку Сиріт пішли на станцію, звідки їх у товарних вагонах відправили в Треблинку. Він відмовився від запропонованої в останню хвилину свободи і приняв з ними смерть в газовій камері.
|
Педагогічна діяльність заснована на формуванні в дитячому колективі та в окремих вихованців навиків самопізнання, самоконтролю, самоуправління. |
Ім’я |
Країна |
Назва книги |
Вислів |
Видатна подію |
Основний напрямок педагогічної діяльності |
Ян Амос Коменский |
Чехія
|
«Великая дидактика»
|
Немає нічого важчого, як перевиховати людину, погано виховану
|
Розробив класно-урочну систему навчання єдиної шкільної системи: материнська школа , школа рідного мови , латинська школа або гімназія.
|
Учитель повинен володіти педагогічною майстерністю і любити свою справу, пробуджувати самостійну думку учнів, готувати з них діяльних людей, які турбуються про всезагальне благо.
|
Ім’я |
Країна |
Назва книги |
Вислів |
Видатна подію |
Основний напрямок педагогічної діяльності |
Антон Макаренко
|
СРСР
|
«Педагогічна поема» |
Якщо мало здібностей, то вимагати відмінне навчання як марно, а й злочинно. Не можна силоміць змусити добре вчитися. Це може призвести до трагічних наслідків |
Створив новий виховний заклад - Комуну. Намагався підготувати поширення свого досвіду для інших виправних установ України, але його підходи надто розходились із практикою радянського життя. |
На основі звичаїв та прийомів народної педагогіки, а також глибокої віри в людину. розробив теорію створення та зміцнення виховного колективу,
|
Ім’я |
Країна |
Назва книги |
Вислів |
Видатна подію |
Основний напрямок педагогічної діяльності |
Василь Сухомлинський |
Україна |
«Серце віддаю дітям» |
Школа стає справжнім осередком культури лише тоді, коли в ній панують чотири культи: культ Батьківщини, культ людини, культ книги, культ рідного слова. |
Звичайну сільську школу перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості. |
Всебічний розвиток особистості можливий лише там, де два вихователя — школа й сім'я — діють одностайно, поділяють одні й ті ж переконання, виходячи з тих самих принципів. |
V ЕТАП
ПЕДАГОГІКА
Ділова гра «МІНІ ПЕДРАДА. Проблеми вирішуємо разом»
Кожній групі видається аркуш, в центрі якої написана ситуація. Учасники вибирають хмаринку з надписом своєї ролі (педагог, директор, батьки, психолог). Розглянути ситуацію кожному з своєї позиції та надати поради учневі, вчителю, батькам.
Ситуація 1. Дівчина, навчаючись в училищі , виявила артистичні данні . Через часті виступи та репетиції в неї знизились успіхи у навчанні. Та ще й у поведінці з’явилась зверхність до одногрупників та байдужість до навчання.
Ситуація 2. Хлопець розказує « Коли я навчався у школі мав високі досягнення у навчанні. Поступив на навчання до училища . Тут дуже багато предметів. Викладачі і вимоги в них різні. Я не встигаю все вивчити. Іноді не розумію , що пояснює викладач. До училища мені не хочеться йти».
Ситуація 3. Моя дочка навчається в училищі. Ми всією сім’єю не можемо відрегулювати наш життєвий режим. Донька не встигає все виконувати. Дуже втомлюється. Стала дратівливою. Завдання часом дуже великі , а ми дечого самі не знаємо і не можемо їй допомогти.
Ситуація 4. Молодий класний керівник скаржиться : «Мені складно налагодити стосунки з учнями групи. Вони практично не слухають мене. Постійно спілкуються лише з майстром. Він часто заходить до нас у кабінет під час мого уроку і вирішує різні організаційні питання. Що мені робити ?»
VІ ЕТАП
ВИХОВАННЯ
Крім проведення уроків педагогам часто приходиться готувати з учнями різноманітні виховні позаурочні заходи. І часто необхідно стати поетом. Складіть вірші за римами:
1. ………..учитель 3……………весна
…………любитель ……………..туман
…………..урок ……………..вона
……………шок ……………..обман
2…………..шпора 4. …………дзвінок
…………….море …………….урок
…………….сміється ……………книга
…………….ллється …………….крига
VІІ ЕТАП
МУЗА ПЕДАГОГІКИ
У древній філософії є 9 муз, покровительок різних галузей. Це – жіночі образи з різними атрибутами.
Тепсихора – муза танцю. Зображається з лірою у руках.
Талія – муза комедії. Дівчина в легкому одязі з комічною маскою у лівій руці та бубном у правій.
Мельпомена – муза трагедії. Жінка з повязкою на голові у вінку з виноградного листя з трагічною маскою в одній та мечем у другій руці.
І таке інше . Музи надихають, дають наснагу поетам та художникам, науковцям. А муза педагогіки ? Яка вона ? Які атрибути ви їй дасте ?
( З представлених малюнків обрати 5 речей для музи педагогіки і обґрунтувати іх призначення)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Противогаз – щоб витримати загазованість в кабінеті після перерви в хлопчачих групах.
Заспокійливе – може бути використане як для вчителя, так і для учнів , доведених ним до відчаю.
Мобільний телефон – забезпечує постійний зв’язок з учнями. які не з’явились на урок.
Темні окуляри – прилад нічного бачення. дозволить розгледіти знання учнів , які глибоко ховаються в його голові.
Каска – елегантне вбрання на голову філософськи нагадує про те. що може впасти на голову педагогу з вікон рідного училища.
8.ФІНІШ:
Ось і завершився наш педагогічний квест. Буду рада, якщо ви змогли взяти собі у педагогічну скарбничку щось корисне. Кожна праця повинна оцінюватись. Тому хочу вручити вам невеликі нагороди :
11.Для зняття стресів та релаксу після робочого дня дарую вам духмяний лікувальний чай.
А всіх інших пригощаю чарівними цукерками «Солодка мрія» - перш ніж їх з’їсти задумайте бажання і воно обов’язково збудеться !