Розробка нетрадиційного засідання методичної комісії на тему "Професійна компетентність педагога"

Про матеріал
Не заперечним є твердження , що педагог повинен учитися впродовж всього життя. Специфіка освітянської роботи полягає у тому, що йому необхідно виходити до учнів із знаннями, думками і переконаннями , які відповідають потребам часу і суспільства. Розробка засідання методичної комісії на тему «Професійна компетентність педагога». проводиться у вигляді ділової гри «Педагогічний квест», метою якого є розвиток методичної компетентності педагогів. Під час проходження етапів квесту викладачі та майстри в/н мають можливість розв’язати завдання з педагогіки, методики, історії педагогіки тощо.
Перегляд файлу

 

ДНЗ «Чортківське ВПУ»

 

Засідання методичної комісії

 

                                                                                 Підготувала : Маркіна Ірина

 

2023 рік

 

 

 

 Все нове – це добре забуте старе». Саме цей вислів спонукав мене до проведення цього заходу. Гортаючи сторінки своєї педагогічної скарбнички, я знайшла багато методичних заходів, які проводила з педагогами нашого училища. Так, ми зараз працюємо в умовах комп’ютеризації і не уявляємо сучасний урок чи захід без презентацій, відео тощо.              Але  в нашій країні настали важкі часи : пандемія, війна, блек-аут. Тож давайте спробуємо сьогодні попрацювати в цих умовах. Маю надію, що ви теж згадаєте щось корисне або взнаєте щось нове, що зможете використати у своїй педагогічній діяльності.

«Тільки той зможе стати справжнім учителем, хто ніколи не забуває, що він і сам був дитиною».«Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, запалююча вогник  допитливості».                                                                                        В. А. Сухомлинський

 

Тому пропоную вам взяти участь у ПЕДАГОГІЧНОМУ КВЕСТІ.

 

Розбити всіх учасників на 4 групи (за кольором)

Синій

Ви спокійні, впевнені в собі і заслуговуєте на довіру людей. Подібно океану, ви здаєтеся сильними і надійними. Але в глибині душі трохи вразливі, схильні до хвилювань. Ви прагнете до гармонії і миру, а також піклуєтеся про людей і допомагаєте їм.

Червоний

Ви сміливі, сильні, галасливі і повні енергії люди. Ви дуже завзяті й спонтанні, жадаєте робити те, що принесе дозу адреналіну. Легко захоплюєтеся, але залишаєтеся амбітними і здатні скласти серйозну конкуренцію своїм суперникам. Вам подобається бути в центрі уваги, і ви не втрачаєте шансу опинитися у вирі подій. Ви живете повним життям.

Зелений

Ви практичні, послідовні і вірні власним переконанням. Ви ладите зі своїм внутрішнім світом, перебуваєте в балансі і стабільності. За своєю природою ви відчуваєте інших людей і знаєте, як привернути їхню увагу і заслужити повагу. Це вміння доповнено почуттям власної гідності, тому вас цінують і люблять дуже багато людей.

 

Рожевий

Ви дуже сердечні люди. М’які, добрі, чуттєві і теплі. Вам подобається піклуватися і виховувати, віддавати більше, ніж отримувати натомість. Ви романтичні, у вас є певні ідеалістичні стандарти. Ви милі і чарівні, знаєте, як допомогти і утішити того, кому це потрібно. Ви делікатні, іноді ставитеся до всього з дитячою наївністю. Втім, в очах оточуючих ця риса характеру виглядає дуже симпатичною і тільки додає вам балів.

 

І  ЕТАП.

 

МЕТОДИКА

 

 

 

Метод «Незакінчене речення» з Особистісне зорієнтоване навчання

1.Особистісно зорієнтований підхід у навчанні ґрунтується на ….сприйнятті індивідуальності дитини як носія суб’єктивного досвіду. Учень має право на вибір навчальної діяльності в межах її завдань.

2.Учитель, ставлячись до учнів як для особистості, дає йому змогу…само розвиватися і само реалізовуватися, враховує його можливості, особливості, здібності.

3.  Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде…жодних підстав сприймати себе як особистість.

4. Якщо учень не сприймає ваших дій або способів впливу щодо нього, то це означає лише одне : ці дії не відповідають його особистісним особливостям.

 

 

 

 

ІІ  ЕТАП

 

                

РОЗМОВА

 

Витравіть помилки:

 

«Чи правильно ми говоримо» 

  1. «Рахую, що розклад треба скласти по-другому» (Вважаю, що розклад необхідно скласти по-іншому).

 

  1. «На протязі тижня учні приймають участь у слідуючих міроприємствах» (Протягом тижня учні беруть участь в наступних заходах).

 

  1. «Автомобіль їде з швидкістю 60 кілометрів на годину» ( Автомобіль рухається з швидкістю 60 кілометрів за годину)

 

  1. «Давайте працювати, щоб визначити саму успішну групу по навчанню» ( Працюймо. щоб визначити найуспішнішу групу за результатами навчання).

 

 

 

 

«Як говорять наші учні»

 

  1. «Ну,ти , братан. В натурі таке вигнав. Капець! Я від тебе просто балдію ! (Ну, друже, ти дійсно так себе повів. Просто жах ! Я тобі дивуюсь ! )

 

  1. «Чувак, це все фігня! Хорош приколюватись ! Ти в цьому нічого не січеш !» (Друже, це все не вірно ! Досить вигадувати ! Ти в цьому нічого не розумієш!)

 

  1. «Бро, лови крутий лайфак ! Це – ізі! Шариш ?» ( Друже, ось тобі корисна порада! Це – легко ! Зрозумів ?)

 

  1. «Ти крезі ? Нафіга тролиш пацана?»    (Ти з глузду з’їхав ? Навіщо знущаєшся над хлопцем ?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ    ЕТАП

 

ПСИХОЛОГІЯ

 

 В роботі педагога деколи трапляються випадки , коли вони не знають, як правильно себе повести, що відповісти або зробити. Вам пропонується знайти правильне рішення у різних ситуаціях.

 

1.Під час пояснення нового матеріалу учень задає питання, яке ґрунтується на протилежному твердженні іншого викладача. Як поступити ?

 

А) поговорити з цим викладачем і виробити спільну тактику;

 

Б) не розгубитися і «гнути свою лінію» ;

 

В)різко зупинити учня, давши йому зрозуміти, що ви не надаєте значення його запитанню.

 

 

 

 

 

 

 

2.Один з учнів постійно демонструє свою ерудицію, деколи ставлячи вчителя у безвихідне становище. Як себе вести педагогу?

 

А)віджартовуватись у складних ситуаціях;

Б)поговорити з учнем віч-на-віч і добренько його налякати. Щоб знав своє місце;

В) взятися за самоосвіту – так ви швидко доженете ерудита і заткнете його за пасок.

 

 

3. В їдальні вчителька випадково почула , як учні обговорюють її колегу : «Вона така стара! Зовсім втратила розум ! часом на перерві засинає. Їй давно пора на пенсію!»

 

А) Голосно присоромити учнів;

Б) промовчати, адже це не про вас говорять;

В) повідомити  про почуте вчительку ;

Г) спокійно перервати обговорення, а пізніше поговорити з учнями – вислухати їх і привести докази на користь вчительки ;

Д) повідомити про це директору – можливо вчителька дійсно не може продовжувати працювати.

 

4. В групі є дитина –«слабак», як його називають учні. Вони постійно знущаються над фізично та психологічно слабким хлопцем. Як вчителю допомогти такій дитині ?

 

А) його треба огороджувати від сильних та злих учнів,яким відповідно не давати спуску;

Б) допомогти в цьому може лише психолог професіонал;

В) запропонувати батькам перевести дитину у спецшколу;

Г) знайти хоча б один сильний бік дитини і саме на це звернути увагу оточуючих;

Д) пояснинти дітям що його - слабкого і безпомічного – треба теж любити і захищати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV   ЕТАП

 

         

Начало формыКонец формы

ребуси

ребуси

ребуси

ребуси


ребуси 2  = Р

 

ІСТОРІЯ педагогіки

 

 

На портреті зображений відомий педагог. Необхідно заповнити таблицю з даними про нього:

 

   Janusz Korczak (cropped).jpg

Ім’я

Країна

Назва книги

Вислів

Видатна подію

Основний напрямок педагогічної діяльності

 

Януш Корчак 

 

 

Польща

 

«Як любити дитину»,

 «Король Матіуш Перший»

 

Ви говорите : «Діти нас втомлюють». Ви маєте рацію. Ви пояснюєте : «Треба опускатися до їхніх понять». Опускатися. Нахилятися. Згинатися. Стискуватися. Помиляєтесь. Не від цього ви втомлюєтесь, а від того, що треба підніматися до їхніх почуттів, ставати навшпиньки, підтягуватись.

В серпні 1942 року разом з іншими вихователями та 200 дітьми з Будинку Сиріт пішли  на станцію, звідки їх у товарних вагонах відправили в Треблинку. Він відмовився від запропонованої в останню хвилину свободи і  приняв з ними смерть в газовій камері.

 

 

Педагогічна діяльність  заснована на формуванні в дитячому колективі та в окремих вихованців навиків самопізнання, самоконтролю, самоуправління.

Johan amos comenius 1592-1671.jpg

Ім’я

Країна

Назва книги

Вислів

Видатна подію

Основний напрямок педагогічної діяльності

Ян Амос Коменский

Чехія

 

«Великая дидактика»

 

Немає нічого важчого, як перевиховати людину, погано виховану

 

Розробив  класно-урочну систему навчання єдиної шкільної системи: материнська школа , школа рідного мови , латинська школа або гімназія.

 

Учитель повинен володіти педагогічною майстерністю і любити свою справу, пробуджувати самостійну думку учнів, готувати з них діяльних людей, які турбуються про всезагальне благо.

 

 Makarenko.jpg

Ім’я

Країна

Назва книги

Вислів

Видатна подію

Основний напрямок педагогічної діяльності

Антон Макаренко

 

СРСР

 

«Педагогічна поема»

Якщо мало здібностей, то вимагати відмінне навчання як марно, а й злочинно. Не можна силоміць змусити добре вчитися. Це може призвести до трагічних наслідків

Створив новий виховний заклад - Комуну. Намагався підготувати поширення свого досвіду для інших виправних установ України, але його підходи надто розходились із практикою радянського життя.

На основі звичаїв та прийомів народної педагогіки, а також глибокої віри в людину. розробив теорію створення та зміцнення виховного колективу,

 

 

Сухомлинський В.jpg

Ім’я

Країна

Назва книги

Вислів

Видатна подію

Основний напрямок педагогічної діяльності

Василь Сухомлинський

Україна

«Серце віддаю дітям»

Школа стає справжнім осередком культури лише тоді,  коли в ній панують чотири культи: культ Батьківщини, культ людини, культ книги, культ рідного слова.

Звичайну сільську школу перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості.

Всебічний розвиток особистості можливий лише там, де два вихователя — школа й сім'я — діють одностайно, поділяють одні й ті ж переконання, виходячи з тих самих принципів.

 

V  ЕТАП

 

 

http://rebus1.com/ua/download/download.php?&skip=0&mode=1&slovo=%CF%C5%C4%C0%C3%CE%C3%B2%CA%C0

ПЕДАГОГІКА

 

 

Ділова гра «МІНІ ПЕДРАДА. Проблеми вирішуємо разом»

Кожній групі видається аркуш, в центрі якої написана ситуація.  Учасники вибирають хмаринку з надписом  своєї ролі  (педагог, директор, батьки,  психолог). Розглянути ситуацію кожному з своєї позиції та надати поради учневі, вчителю, батькам.

 

Ситуація 1. Дівчина, навчаючись в училищі , виявила артистичні данні . Через часті виступи та репетиції в неї знизились успіхи у навчанні. Та ще й у поведінці з’явилась зверхність до одногрупників та байдужість до навчання.

 

Ситуація 2. Хлопець розказує « Коли я  навчався у школі мав високі досягнення у навчанні. Поступив на навчання до училища . Тут дуже багато предметів. Викладачі  і вимоги в них різні. Я  не встигаю все вивчити. Іноді не розумію , що пояснює викладач. До училища мені не хочеться йти».

 

Ситуація 3. Моя дочка навчається в училищі. Ми всією сім’єю не можемо відрегулювати наш життєвий режим. Донька не встигає все виконувати. Дуже втомлюється. Стала дратівливою. Завдання часом дуже великі , а ми дечого самі не знаємо і не можемо їй допомогти.

 

Ситуація 4. Молодий класний керівник скаржиться : «Мені складно налагодити стосунки з учнями групи. Вони практично не слухають мене. Постійно спілкуються лише з майстром. Він часто заходить до нас у кабінет під час мого уроку і вирішує різні організаційні питання. Що мені робити ?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   ЕТАП

ВИХОВАННЯ

 

 

Крім проведення уроків педагогам часто приходиться готувати з учнями різноманітні виховні позаурочні заходи. І часто необхідно стати поетом. Складіть  вірші за римами:

1. ………..учитель         3……………весна

  …………любитель       ……………..туман

…………..урок                ……………..вона

……………шок               ……………..обман

 

2…………..шпора          4. …………дзвінок

…………….море            …………….урок

…………….сміється       ……………книга

…………….ллється         …………….крига

 

                                                           

                                                                   VІІ   ЕТАП

 

 

 

МУЗА ПЕДАГОГІКИ

 

У древній філософії є 9 муз, покровительок різних галузей. Це – жіночі образи з різними атрибутами.

Тепсихора – муза танцю. Зображається з лірою у руках.

Талія – муза комедії. Дівчина в легкому одязі з комічною маскою у лівій руці та бубном у правій.

Мельпомена – муза трагедії. Жінка з повязкою на голові у вінку з виноградного листя з трагічною маскою в одній та мечем у другій руці.

І таке інше . Музи надихають, дають наснагу поетам та художникам, науковцям. А муза педагогіки ? Яка вона ? Які атрибути ви їй дасте ?

( З представлених малюнків обрати 5 речей для музи педагогіки і обґрунтувати іх призначення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З чим не можна пити каву: не всі про це знають

gallery-image

 

 

                             gallery-image 

 

 

Противогаз – щоб витримати загазованість в кабінеті після перерви в хлопчачих групах.

Заспокійливе – може бути використане як для вчителя, так і для учнів , доведених ним до відчаю.

Мобільний телефон – забезпечує постійний зв’язок з учнями. які не з’явились на урок.

Темні окуляри – прилад нічного бачення. дозволить розгледіти знання учнів , які глибоко ховаються в його голові.

Каска – елегантне вбрання на голову філософськи нагадує про те. що може впасти на голову педагогу з вікон рідного училища.

 

8.ФІНІШ:

Ось і завершився наш педагогічний квест. Буду рада, якщо ви змогли взяти собі у педагогічну скарбничку щось корисне.  Кожна праця повинна оцінюватись. Тому хочу вручити вам невеликі нагороди :

 

  1. Напевно, як і у кожного з нас, у вас є потаємні бажання. Для запису цих бажань дарую вам блокнот.
  2. Історія виникнення закону Ньютона відома всім : йому на голову впало яблуко і він придумав закон всесвітнього тяжіння  .Дарую вам мандаринку, може і ви відкриєте новий фізичний закон.
  3. Дарую вам цей льодяник, щоб ви так і танули від них гарних вчинків і справ. як ця цукерка.
  4. Дарую вам цукерки «Візит». Це є свідченням того. що ми ще не раз завітаємо до вашого кабінету.
  5. Важко проводити заняття з математики без креслярських інструментів. Тому дарую вам лінійку, щоб ви не витрачали час на її пошук.
  6. Ви дуже зайнята людина : і чужих дітей, і своїх виховуєте. Дарую вам цю розмальовку. Якщо знайдете вільну хвилину. то можете її розмалювати .
  7. Дарую вам шоколад «Казковий», щоб ваше життя було , як у казці.
  8. А вам дарую печиво «Надія», щоб ваші надії та сподівання завжди здійснювались.
  9. Дарую вам скотч. Думаю , що ви знайдете йому застосування, але б я радила використати його для крикливих педагогів.
  10.              Дарую вам каву «Вчительський заряд»., щоб вам завжди було чим підзарядитись для плідної роботи. 

11.Для зняття стресів та релаксу після робочого дня дарую вам духмяний лікувальний  чай.

 

          А всіх інших пригощаю чарівними цукерками «Солодка мрія» - перш ніж їх з’їсти задумайте бажання і воно обов’язково збудеться !

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зінчук Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Маркина Ірина
Додано
13 березня 2023
Переглядів
475
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку