Новорічний калейдоскоп.
Звучить новорічна мелодія
Учень(учениця). Добрий вечір! Вітаємо всіх, хто зібрався в цьому залі.
Учень(учениця). Незабаром Новий рік
Переступить наш поріг.
Хай до вас він завітає
З тим, що серце забажає.
Учень(учениця). Хай лунають жарти всюди.
Тут зібрались веселі люди.
Танці, вірші, пісні, сміх
Прозвучать отут для всіх.
Учень(учениця). Новий рік ступає на поріг.
Чарівні свята усі стрічають.
Чудеса в цей час завжди бувають.
Всі бажання щирі загадають ,
Бо збувається усе під Новий рік!
Учень(учениця). Хай ялинка вся засяє,
Вас привітно зустрічає,
Можна вже тепер сказати:
Здрастуй, новорічне свято!
А чи знаєте ви, як зустрічають Новий рік у різних країнах світу?
Музична пауза
Учень(учениця)В Італії є дивний звичай: у новорічну ніч викидати на вулицю з вікон різний старий непотріб: посуд, поламані двері, речі.
Учень(учениця)У Фінляндії дівчата в новорічну ніч кидають через плече черевик. Якщо він упаде носком до дверей — бути весіллю.
Учень(учениця)У Японії до новорічного столу господині готують рисове печиво — символ достатку сім'ї, відварюють макарони — символ довголіття, готують горохові страви — символ здоров'я, а з рибних страв готують коропа — символ сили.
Учень(учениця). А діти у новорічну ніч ховають під подушку малюнок із зображенням корабля з вітрилами, на якому пливе семеро казкових чарівників — сім покровителів щастя.
Учень(учениця).У Румунії новорічні свята проходять із піснями, танцями, колядками. Виконується ритуальний танець кози.
Музична пауза
Номер. Сценка «Лист Дідові Морозу»
Дочка: «Мамо, купи мені, будь ласка, зошит на 96 аркушів!»
Мама (здивовано): «А навіщо тобі такий товстий?»
Дочка: «Буду лист Діду Морозу писати, які я подарунки хочу! Щоб точно все вмістилося! »
Мама: «Тільки не забудь обов'язково написати дідусеві, як ти себе вела в цьому році!»
Дочка: «Ну, якщо написати, що добре - це буде брехнею. А якщо написати, що погано - подарунків мені тоді не бачити, як своїх вух. »Напишу так:
« Дорогий Дідусю Морозе! За цей рік я зробила багато досить оригінальних вчинків! ... »
Музична пауза
Учень(учениця). Наша подорож країнами світу продовжується .
Учень(учениця).У давнину в Австрії та Німеччині, коли на вулиці з'являвся сажотрус, люди намагалися доторкнутися до нього і вимазатися сажею, це вважалося запорукою щастя.
Учень(учениця).Монетний двір у Відні впродовж багатьох десятиріч до святкування Нового року карбує спеціальну монету-сувенір. На ній зображено дитинку верхи на свині.
Учень(учениця).У народів Угорщини на новорічному столі немає жодної страви із птиці, щоб щастя не вилетіло з дому.
Учень(учениця).Звичай дарувати новорічні подарунки прийшов до нас зі Стародавнього Риму. Першими подарунками були гілочки лавра, які символізували щастя й удачу в наступному році. Римляни на новорічних подарунках писали побажання та жартівливі вірші.
Учень(учениця).У різних країнах господар новорічного свята має різні ймення. В Англії — Санта Клаус. Цей дідусь теж, як і наш, із довгою білою бородою. На ньому червоний жупан, червоні штани, у руках він тримає мішок із подарунками.
Учень(учениця).На голові у нього — червоний ковпак із дзвоником.
У Німеччині Санта Клаус з'являється на віслюку. Перед сном діти ставлять на стіл тарілку для подарунків, які їм приносить Санта, а в черевик кладуть сіно — гостинець для віслюка.
Музична пауза
Номер. 1.Замовлення Дідові Морозу
Син: «Тату, я тільки що Дідові Морозу лист відправив!»
Тато: «І що ж ти йому замовив, цікаво?»
Син: «Ой, зовсім трошки ... Лише конструктор, шаблю й ноутбук!»
Тато: «Це все чудові речі, звичайно! Але, можливо, не варто ноутбук просити? А то задовгий список виходить ... »
Син: «Ой, та що ти так переймаєшся? Чи не ти ж подарунки купувати будеш, а Дід Мороз! »
2.«Як отримати подарунок?»
Донька: «Мамо, ти рада, що скоро Новий рік?»
Мама: «Ну, звичайно ж, рада!»
Донька: «А ти отримаєш новорічний подарунок від Діда Мороза?»
Мама : «Дід Мороз приходить тільки до дітей! А мені, напевно, подарунок купить тато ».
Донька: «А що б ти хотіла від нього отримати?»
Мама : «Якщо чесно, норкову шубу! Але я не впевнена, що він мені її подарує ... »
Донька: «А ти спробуй впасти на підлогу, кричати і ногами бити! У мене це завжди спрацьовує! »
Музична пауза
Учень(учениця) А як святкують Новий рік в Італії, Франції, Болгарії, Швеції та Японії?
Учень(учениця).В Італії старенька чарівниця Бефані пробирається в дім на мітлі через камін і кладе дітям подарунки у черевики.
Учень(учениця) У Франції Діда Мороза звати Пер Ноель. Це високий дідусь із білою бородою в хутряній шапці, червоному плащі, оздобленому білим заячим хутром.
Учень(учениця) У Болгарії Дід Мороз одягнений у вивернуту баранячу шкіру, оздоблену стручками чорного перцю. У руках він тримає годинник, що сповіщає про прихід Нового року. Його звати Мікулаш.
Учень(учениця)У Швеції перед Новим роком діти вибирають королеву Світла Лючію. Її одягають у білу сукню, на голові у неї корона із запаленими свічками. Лючія так само приносить подарунки дітям і свійським тваринам: киці — вершки; собаці — цукрову кістку; віслюку — солодку морквину.
Учень(учениця)Японського Діда Мороза звати Сеґацу-сан — господар Нового року. Колумбійського — Папа Паскуале, а італійського — Баббо Натале.
Музична пауза. Музичний номер
Учень(учениця) А який же український новорічний звичай?
Учень(учениця) А в Україні дітей частує подарунками Святий Миколай. Хто ж він такий? День Святого Миколая, який святкують 19 грудня,- одне з головних зимових свят, коли діти згадують усі свої добрі та погані вчинки, одержують солодощі та замовляють подарунки під ялинку.
Учень(учениця) Чому важливе це свято? Образ Святого Миколая – втілення людяності, доброти та високих моральних цінностей. День взаємодопомоги та турботи, коли варто допомагати знедоленим, бідним та хворим.
Учень(учениця) Звісно, все це гарні та улюблені з дитинства легенди. Дід Мороз, Санта Клаус, Святий Миколай… Але ці образи об’єднує одне - віра в чудо та бажання це чудо створити.
Учень(учениця) Зима, новорічні та різдвяні свята - це магічний період, коли навіть дорослим варто пустити в своє життя трішки казкового дива.
Музична пауза. Музичний номер(фортепіано)
Учень(учениця)Чи приходить Новий рік,
Як не випадає сніг?
Адже дід Мороз не в змозі
По асфальтовій дорозі
На санчатах приїздити –
Сумувати будуть діти!
Учень(учениця)Тож, як сніг не випадає,
І ялинка не засяє?
Подарунків теж не буде?
Новий рік повинен всюди
І до всіх завжди встигати –
На погоду не звертати!
Учень(учениця)Не хвилюйтесь! Що нам сніг!
Вчасно прийде Новий рік!
Дід Мороз сучасний нині –
Він приїде на машині!
Музична пауза. Номер.Сценка
Король, королева, принцеса. Вони сваряться між собою.
Король. Ви тільки гляньте, що творить ваша дочка!
Королева. Я думала вона і ваша також... Чого ви дивуєтеся? Дівчинка просто нудиться...
Король. Нудиться!!! В інших королів діти як діти, а наша... Принцесо, несіть свій табель!
Принцеса (подає табель). Ось він.
Король Кулінарне мистецтво — 2, прання білизни — 1, прасування — 2, вишивання — 3, шиття — 2, правила поведінки — 1.
(При назві кожної оцінки королева падає, втрачаючи свідомість.)
Принцеса Але ж це не профілюючі предмети!
Король. А які тоді ж профілюючі? І які в тебе оцінки з цих предметів?
Принцеса. Робота з віялом — 12, техніка повітряного поцілунку — 12, танці до упаду — 12.
Королева. Ох, ця вже сучасна освіта...
Король. Принцесо, вас мало спалити на вогнищі! Не рюмсати! Я придумав... Я буду вас сварити, сварити, сварити... Ні, я найму вам гувернантку, злу, як собака! Ні, я завтра ж віддам вас до звичайної харківської школи!
Принцеса . До якої?
Король До…!
Принцеса . І чому я там навчусь?
Королева. Схаменись, королю? Хіба там навчаються принцеси?
Принцеса . Не піду!
Король. Підеш! Он у 5-В аж 16 принцес!
Принцеса. І що вони вміють?
Король. Як що? Ми ось у них і запитаємо?
Королева. На уроці англійської та німецької чого навчились?
Принцеса1. Наприклад, як вітатися і прощатися! Hello та Goodbye, Hallo та Auf Wiedersehen
Принцеса . А української та російської?
Принцеса2. Правильно наголошувати і вживати слова! ЖалюзІ, каталОг,фОльга! Не торты, а тОрты! Не ложить , а класть!
Король. А математики?
Принцеса3. Знати таблицю ступенів чисел!
Королева. А трудового навчання?
Принцеса4.Як приготувати гарячі бутерброди та правильно заварити чай!
Принцеса. Я буду все це робити? Я — принцеса! Мені дозволено не робити нічого!
Всі дівчата. Як?
Принцеса5. Сучасні принцеси вміють…
Принцеса6. Працювати за комп’ютером!
Принцеса7 Декламувати вірші!
Принцеса5.. Знати математичні формули!
Принцеса6. Грамотно писати!
Принцеса7. Готувати смачні страви!
Принцеса5. Робити зачіски!
Принцеса2. Танцювати, співати і веселитися!
Принцеса. Веселитися?!!!О! Тоді я згодна! Мерщій до 143!
Музичний номер. Пісня
Музична пауза
Учень(учениця).Дорога біла стелиться,
І краю їй нема.
Сніжок мете. Метелиця.
Прийшла до нас зима.
Льодком тоненьким скована,
Спинилася ріка.
Повита тихим сном вона,
Весняних днів чека.
І ліс дріма. Безлистною
Верхівкою поник.
Над ним пісні висвистує
Лиш вітер-сніговик.
Учень(учениця).. Сипле, сипле, сипле сніг.
Мов метелики сріблисті,
Сніжинки біленькі, чисті
Тихо стеляться до ніг.
Сипле, сипле, сипле сніг.
Сипле, сипле, сипле сніг.
Тихо, легко і спроквола
Покриває все довкола,
Ні стежок, ані доріг...
Сипле, сипле, сипле сніг.
Сипле, сипле, сипле сніг.
Все присипав – доли, гори,
Вже ввесь світ – мов біле море,
Біле море без доріг.
Сипле, сипле, сипле сніг.
Музична пауза
Номер. Танець
Учень(учениця).Пролітають біленькі сніжинки
І сріблясто на сонці блищать.
Мамо, мамо, чому я сніжинки
Не умію ніяк упіймать?
Вже здається, що ніби й спіймаю,
А відкрию долоню: нема!
Лиш водичка з долоні стікає.
Лиш водичка в долоні сама.
Каже мама здивовано доні:
- А чи знаєш, чому це так є?
Бо у тебе тепленька долоня,
А сніжок від тепла розтає.
І помислила доня хвилинку,
Рукавичку наділа свою.
- Мамо, - каже, - тепер я сніжинку
Вже напевно, напевно, зловлю!
Музична пауза
Номер. Танець
Учень(учениця).. За вікном зима - час найкоротших днів і найдовших ночей. Але ми любимо цю пору року. Адже саме взимку до нас приходить Новий рік і разом з ним радісний настрій щастя, змін, надій, який несе з собою це всіма улюблене свято.
Учень(учениця).. Падав сніг,
Падав сніг –
Для усіх, усіх, усіх,
І дорослих і малих,
І веселих і сумних.
Всім, хто гордо носа ніс,
Він тихцем сідав на ніс.
Учень(учениця)..А роззяві, як на сміх,
Залетів до рота сніг.
Вереді за комір вліз
І довів його до сліз.
А веселі грали в сніжки –
Сніг сідав їм на усмішки
І сміявся з усіма:
- Ой, зима, зима, зима!
Музична пауза
Номер. Сценка "Правильна відповідь" (за І. Бутманом)
Дійові особи: вчитель і учень
Учитель: Георгію, скільки буде: чотири розділити на два?
Учень: А що ділити, Олено Олександрівно?
Учитель: Ну, припустимо, чотири яблука.
Учень: А між ким?
Учитель: Ну, нехай, між тобою і Попенком.
Учень: Тоді три мені і одне Матвію.
Учитель: Чому це?
Учень: Тому, що Попенко одне яблуко мені винен.
Учитель: А сливу він тобі не винен?
Учень: Ні, сливу не винен.
Учитель: Ну ось, скільки буде, якщо чотири сливи розділити на два?
Учень: Чотири. І все Матвію.
Учитель: Чому чотири?
Учень: Тому що я сливи не люблю.
Учитель: Знову неправильно.
Учень: А скільки правильно?
Учитель: А ось я зараз тобі правильну відповідь у щоденник поставлю!
Музична пауза
Сценка "На уроках української мови"
Дійові особи: вчитель і учні класу
Учитель: Послухаємо, як ви вивчили домашнє завдання. Хто піде відповідати першим, той отримає на бал вище.
Учень 1 (тягне руку і кричить): Тетяно Михайлівно, я буду першим, ставте мені відразу три!
Учитель: Твій твір про собаку, Георгію, слово в слово схожий на твір Діани!
Учень 2: Тетяно Михайлівно, так ми ж з Діаною живемо в одному дворі, а там у нас один собака на всіх!
Учитель: У тебе, Єгоре, чудовий твір, але чому він не закінчений?
Учень 3: А тому що тата терміново викликали на роботу!
Учитель: Василю, признайся, хто тобі написав твір?
Учень 4: Не знаю. Я рано ліг спати.
Учитель: А що стосується тебе, Вікторіє, то нехай завтра до мене зайде твій дідусь!
Учениця: Дідусь? Може , тато?
Учитель: Ні, дідусь. Я хочу показати йому, які грубі помилки допускає його син, коли пише за тебе твір.
Учитель: Якого роду слово «яйце», Матвію?
Учень 5: Ніякого.
Учитель: Чому ж?
Учень 5: Тому що невідомо, хто з нього вилупиться: півень чи курка.
Учитель: Вікторіє, визнач рід слів: «стілець», «стіл», «ботинок», «панчохи».
Учениця : «Стіл», «стілець» і «ботинок» - чоловічого роду, а «панчохи» - жіночого.
Учитель: Чому?
Учениця: Тому що панчохи носять тільки жінки!
Учитель: Єгоре, придумай речення з числівником «три».
Учень 6: Моя мама працює на трикотажній фабриці.
Учитель: Матвію, чому ти їси яблука на уроці?
Учень 5 : Шкода витрачати час на перерві!
Учитель: Припини зараз же! До речі, чому тебе вчора не було в школі?
Учень 5: Мій старший брат захворів.
Учитель: А ти при чому?
Учень 5: А я катався на його велосипеді!
Учитель: Матвію! Моє терпіння луснуло! Завтра без батька в школу не приходь!
Учень 5: А післязавтра?
Учитель: Віко, придумай речення зі звертанням.
Учениця : Тетяно Михайлівно, дзвоник!
Лунає дзвоник!
Учень(учениця).Ось і скінчилось наше свято,
Нам розставатись час.
Хай Новий рік багатий
І щасливий іде до вас.
Учень(учениця).З новим роком, друзі милі!
Щастя вам! Тепла в оселі!
Хай не штормлять життєві хвилі,
Щоб були завжди веселі!
Учень(учениця). Добрих справ вам, добрих друзів
І оцінок якнайкращих.
Будьте ви здоров'ям дужі,
Сильні, мужні, роботящі!
Учень(учениця).Хай любов вам серце гріє,
Все життя, і скрізь, і всюди!
Хай не згасне в вас надія,
Поважають завжди люди!
Учень(учениця). Учителям своїм бажаєм,
Щоб було порозуміння,
Щоб високим урожаєм
Проросло наук насіння!
Учень(учениця)..Хай життя в країні стане
І стабільним, і заможним,
Щоб життя, нам Богом дане,
Міг прожить достойно кожний!
Разом: З Новим роком!
ФІНАЛЬНА ПІСНЯ.
1