Розробила вчитель фізичної культури
Молодіжненської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
Цуркан Надія Петрівна
Мета: поширювати ідеї олімпізму; популяризувати олімпійський рух; формувати інтерес учнів до занять фізичними вправами та стійкий інтерес до олімпійського спорту — провідника миру, духовності, єдності.
1) Розповідь учителя з елементами бесіди
1. Започаткування Олімпійських ігор; програма Олімпійських ігор у Стародавній Греції; перші Олімпійські ігри (на честь якого бога їх проводили, як часто відбувалися Олімпійські ігри у Стародавній Греції, хто брав участь в них, коли припинилося проведення Олімпійських ігор і т.д.).
— Як називали переможців Олімпійських ігор?
(Тим учням, які дали найвичерпнішу і найточнішу відповідь, учитель ставить оцінку (оцінки виставляються тільки позитивні).
2. Відродження сучасних Олімпійських ігор.
(Коли і де відбулися перші ігри сучасності, як відбувається естафета олімпійського вогню, хто має право нести смолоскип з олімпійським вогнем, що є метою олімпійського руху, яка органі
зація керує олімпійським рухом, основні напрями роботи цієї організації).
(За найкращі відповіді виставляються оцінки.)
3. Проблеми олімпійського спорту в сучасному світі.
(Вживання допінгу, суддівство, безпека, збереження здоров'я, охорона довкілля).
Застосування допінгу шкодить здоров'ю спортсменів і може навіть загрожувати їхньому життю. Травми під час тренування і змагань ламають кар'єру багатьох видатних спортсменів, нерідко знецінюючи їх самовіддану працю. Через необ'єктивне суддівство у різних видах спорту нехтується один із найважливіших принципів олімпізму — справедливість та рівність можливостей для всіх учасників.
Перед організаторами Олімпійських ігор постали серйозні екологічні проблеми — як при будівництві спортивних споруд, так і після завершення змагань, коли на стадіонах та прилеглих до них місцях залишається безліч сміття, Харчових відходів, порожніх пляшок, що створює загрозу довкіллю.
Окрім того з'явилася потреба дбати про безпеку учасників, гостей та глядачів, стати на заваді потенційним терористичним загрозам.
4. Олімпійські чемпіони України: Зінаїда Турчина, Володимир Голубни- чий, Борис Шахлін, Ольга Бризгіна, Лариса Латиніна, Леонід Жаботинсь- кий, Поліна Астахова, Юрій Сєдих, Віктор Чукарін, Валерій Борзов і т.д.
Учитель пропонує учням доповнити цей список олімпійськими чемпіонами незалежної України: Оксана Баюл, Володимир Кличко, Юрій Нікітін, Лілія Подкопаєва, Рустам Шаріпов, Яна Клочкова, Юрій Білоног, Катерина Серебрянська, Ельбрус Тедеєв і т.д.
Підбиваються підсумки теоретичної частини уроку.
Хто швидший?
Клас ділиться на три команди (три ряди парт в класі). За сигналом учителя з правого або лівого боку парти (яку називає учитель) з кожного ряду вибігає учень і малює на дошці олімпійський вогонь у смолоскипі. Перемагає команда, яка швидше і краще впоралась із завданням. Потім учитель називає інший номер парти у ряду і гра продовжується і т.д. Перемагають учні того ряду, які за час гри набрали більше балів.
Спробуй, намалюй!
Завдання: із зв'язаними очима за 1 хв крейдою намалювати на дошці олімпійський прапор.
Перемагає той учень, який найкраще впорався із завданням. Він приносить команді свого ряду 1 бал. Переможницею вважається команда того ряду, яка набрала найбільше балів.
Учні заздалегідь готують малюнки і загадки на спортивну тематику. З найкращих малюнків у гімназії організовується виставка на тему. «Спорт — посол миру».
Загадки
Кинеш у річку — не тоне,
Б'єш об стінку — не стогне,
Будеш кидати об землю,
Стане вгору підлітать. (М'яч.) * * *
Б'ють мене старі й малі
У повітрі й на землі,
Та від цього не вмираю,
Тільки весело стрибаю. (М'яч.) * * *
Ясним ранком край дороги
На траві блищить роса.
По дорозі їдуть ноги та біжать два колеса.
У загадки є секрет, Що це — мій... (велосипед). * * *
У нього два колеса,
І сідло на рамі,
Дві педалі знизу є
Крутять їх ногами. (Велосипед.) * * *
Бігли пси через ліси,
Позадирали носи. (Лижі.) * * *
Ніг від радощів не чую,
З гірки сніжної лечу я,
Став для мене спорт ріднішим,
В цьому допомогли... (лижі). * * *
Ллється річка — ми лежим,
Лід на річці — ми біжим. (Ковзани.) * * *
До мене діти збираються,
З мене гра починається,
Відгадайте, хто я? (Кегля.)
Наприкінці теоретичної частини учитель або один із учнів зачитує твір П'єра де Кубертена «Ода спорту», який увібрав у себе гуманістичні ідеали олімпізму.
II. Практична частина уроку
Під час перерви діти організовано під керівництвом учителя виходять на спортивний майданчик (у спортивні костюми учні переодяглися ще до початку олімпійського уроку). На стадіоні проводиться мала шкільна олімпіада «Буду олімпійцем!».
Олімпіада складається з таких видів змагань:
3. Метання малого м'яча на дальність з розбігу (м, одна спроба).
Виконання двох спроб у стрибках та однієї спроби у метанні м'яча обмежують часом дитячої олімпіади. В забігах на 30 м одночасно беруть участь 3—4 учні класу. Стрибки виконуються по двох розмітках. У метанні беруть участь двоє учнів одночасно (якщо м'яч вилетівза сектор або учень заступив за лінію старту — спроба повторюється). Результати заносять до протоколу змагань (табл. 1) олімпійського уроку.
Інформацію до бланків, протоколів заносять учні, за станом здоров'я звільнені від занять фізкультурою. Вони також допомагають учителю в суддівстві змагань і заповнюють протоколи (працюють стартерами та секретарями, помічниками в секторі для метання).
Окремо серед хлопців і дівчат визначаються переможці з бігу, стрибків, метання малого м'яча. Переможці отримують солодкі призи та оцінку 12 балів у класний журнал.
Після проведення змагань клас шикується в одну шеренгу на бігових доріжках.
Підбиваються загальні підсумки уроку (2—3 хв). Учитель відзначає учнів, які виявили ерудицію та показали гарні спортивні результати.
Література
Таблиця 1
Протокол
змагань «Будь олімпійцем!» до олімпійського уроку
«Спорт — посол миру»
№ п/п |
Прізвище, ім'я |
Види |
|||||||
Біг 30 м |
Стрибки з місця |
Метання м'яча |
|||||||
Результат |
Місце |
1 спроба |
2 спроба |
Місце |
1 спроба |
2 спроба |
Місце |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|