розробка олімпійського уроку "Спорт - це модно"

Про матеріал
Мета: поширювати ідеї олімпізму; популяризувати олімпійський рух; формувати інтерес учнів до занять фі¬зичними вправами та стійкий інтерес до олімпійського спорту — провідника миру, духовності, єдності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

ЛІДЕР: Всеукраїнський Олімпійський урок - 2015 

 

 

 

 

 

Розробила вчитель фізичної культури

Молодіжненської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Цуркан Надія Петрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: поширювати ідеї олімпізму; популяризувати олімпійський рух; формувати інтерес учнів до занять фі­зичними вправами та стійкий інтерес до олімпійського спорту — провідника миру, духовності, єдності.

Хід уроку

І. Теоретична частина уроку

1) Розповідь учителя з елементами бесіди

1. Започаткування Олімпійських ігор; програма Олімпійських ігор у Стародавній Греції; перші Олімпійсь­кі ігри (на честь якого бога їх прово­дили, як часто відбувалися Олімпійсь­кі ігри у Стародавній Греції, хто брав участь в них, коли припинилося про­ведення Олімпійських ігор і т.д.).

— Як називали переможців Олім­пійських ігор?

  • Чим нагороджували чемпіонів Олімпійських ігор?
  • Яку назву мав священний мир, що встановлювався під час Олімпій­ських ігор?
  • Чим можна пояснити успіх ста­родавніх ігор?
  • З яких видів спорту змагалися спортсмени?

(Тим учням, які дали найвичерпнішу і найточнішу відповідь, учитель ста­вить оцінку (оцінки виставляються тільки позитивні).

2. Відродження сучасних Олімпій­ських ігор.

(Коли і де відбулися перші ігри су­часності, як відбувається естафета олім­пійського вогню, хто має право нести смолоскип з олімпійським вогнем, що є метою олімпійського руху, яка органі­

зація керує олімпійським рухом, основ­ні напрями роботи цієї організації).

  • Хто був засновником сучасних Олімпійських ігор? Що ви про нього знаєте?
  • Як часто проводять Олімпійські ігри?
  • Що ви знаєте про Олімпійську символіку? (Олімпійські кільця, олім­пійський прапор, олімпійський вогонь та олімпійський смолоскип, олім­пійський гімн.)

(За найкращі відповіді виставляються оцінки.)

3. Проблеми олімпійського спорту в сучасному світі.

(Вживання допінгу, суддівство, без­пека, збереження здоров'я, охорона довкілля).

Застосування допінгу шкодить здоров'ю спортсменів і може навіть загрожувати їхньому життю. Травми під час тренування і змагань ламають кар'єру багатьох видатних спортсме­нів, нерідко знецінюючи їх самовіддану працю. Через необ'єктивне суддівство у різних видах спорту нехтується один із найважливіших принципів олімпізму — справедливість та рівність мож­ливостей для всіх учасників.

Перед організаторами Олімпійсь­ких ігор постали серйозні екологічні проблеми — як при будівництві спор­тивних споруд, так і після завершення змагань, коли на стадіонах та прилеглих до них місцях залишається безліч сміття, Харчових відходів, порожніх пляшок, що створює загрозу довкіллю.

Окрім того з'явилася потреба дбати про безпеку учасників, гостей та гля­дачів, стати на заваді потенційним терористичним загрозам.

4. Олімпійські чемпіони України: Зінаїда Турчина, Володимир Голубни- чий, Борис Шахлін, Ольга Бризгіна, Лариса Латиніна, Леонід Жаботинсь- кий, Поліна Астахова, Юрій Сєдих, Віктор Чукарін, Валерій Борзов і т.д.

Учитель пропонує учням доповни­ти цей список олімпійськими чемпіо­нами незалежної України: Оксана Баюл, Володимир Кличко, Юрій Нікітін, Лілія Подкопаєва, Рустам Шаріпов, Яна Клочкова, Юрій Білоног, Катерина Серебрянська, Ельбрус Тедеєв і т.д.

  1.      Інтелектуальна гра
  • Доповніть речення:
  •   Види спорту, змагання з яких проводять на льоду...
  •   Види спорту, змагання з яких проводять на снігових схилах...
  • Ігрові види спорту з м'ячем...
  • Три види спорту на човнах...
  • Біг, стрибки і метання — це зма­гання з...
  • Вид спорту, де атлети виконують вправи на кільцях та брусах...

Підбиваються підсумки теоретич­ної частини уроку.

  1. Рухливі ігри в класі

Хто швидший?

Клас ділиться на три команди (три ряди парт в класі). За сигналом учителя з правого або лівого боку парти (яку на­зиває учитель) з кожного ряду вибігає учень і малює на дошці олімпійський вогонь у смолоскипі. Перемагає команда, яка швидше і краще впоралась із завдан­ням. Потім учитель називає інший номер парти у ряду і гра продовжується і т.д. Перемагають учні того ряду, які за час гри набрали більше балів.

Спробуй, намалюй!

Завдання: із зв'язаними очима за 1 хв крейдою намалювати на дошці олімпійський прапор.

Перемагає той учень, який найкра­ще впорався із завданням. Він прино­сить команді свого ряду 1 бал. Пере­можницею вважається команда того ряду, яка набрала найбільше балів.

  1. Конкурсу на найкращі малюнки і загадки

Учні заздалегідь готують малюнки і загадки на спортивну тематику. З найкращих малюнків у гімназії орга­нізовується виставка на тему. «Спорт — посол миру».

Загадки

Кинеш у річку — не тоне,

Б'єш об стінку — не стогне,

Будеш кидати об землю,

Стане вгору підлітать. (М'яч.) * * *

 

Б'ють мене старі й малі

У повітрі й на землі,

Та від цього не вмираю,

Тільки весело стрибаю. (М'яч.) * * *

 

Ясним ранком край дороги

На траві блищить роса.

По дорозі їдуть ноги та біжать два колеса.

У загадки є секрет, Що це — мій... (велосипед). * * *

 

У нього два колеса,

І сідло на рамі,

Дві педалі знизу є

Крутять їх ногами. (Велосипед.) * * *

 

Бігли пси через ліси,

Позадирали носи. (Лижі.) * * *

Ніг від радощів не чую,

З гірки сніжної лечу я,

Став для мене спорт ріднішим,

В цьому допомогли... (лижі). * * *

 

Ллється річка — ми лежим,

Лід на річці — ми біжим. (Ковзани.) * * *

 

До мене діти збираються,

З мене гра починається,

Відгадайте, хто я? (Кегля.)

 

Наприкінці теоретичної частини учитель або один із учнів зачитує твір П'єра де Кубертена «Ода спорту», який увібрав у себе гуманістичні ідеали олімпізму.

II. Практична частина уроку

Під час перерви діти організовано під керівництвом учителя виходять на спортивний майданчик (у спортивні костюми учні переодяглися ще до початку олімпійського уроку). На стадіоні проводиться мала шкільна олімпіада «Буду олімпійцем!».

Олімпіада складається з таких видів змагань:

  1. Біг на 30 м з низького старту (с);
  2. Стрибки у довжину з місця (см, дві спроби);

3. Метання малого м'яча на даль­ність з розбігу (м, одна спроба).

Виконання двох спроб у стрибках та однієї спроби у метанні м'яча обмежують часом дитячої олімпіади. В забігах на 30 м одночасно беруть участь 3—4 учні класу. Стрибки виконуються по двох розмітках. У метанні беруть участь двоє учнів одночасно (якщо м'яч вилетівза сектор або учень заступив за лінію старту — спроба повторюється). Результати за­носять до протоколу змагань (табл. 1) олімпійського уроку.

Інформацію до бланків, протоколів заносять учні, за станом здоров'я звільнені від занять фізкультурою. Вони також допомагають учителю в суддівстві змагань і заповнюють протоколи (працюють стартерами та секретарями, помічниками в секторі для метання).

Окремо серед хлопців і дівчат визначаються переможці з бігу, стрибків, метання малого м'яча. Переможці отримують солодкі призи та оцінку 12 балів у класний журнал.

Після проведення змагань клас шикується в одну шеренгу на бігових доріжках.

Підбиваються загальні підсумки уроку (2—3 хв). Учитель відзначає учнів, які виявили ерудицію та показали гарні спортивні результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Антонець Н. В. Олімпійська зірка Черкащини. — Черкаси: Відлуння Плюс, 2006.
  2. АнтонецьН. В. Перший олімпійський чемпіон Черкащини. — Черкаси: Відлуння Плюс, 2005.
  3. Булатова М. М. Твій перший олім­пійський путівник. — К.: Олімпійська література, 2006.
  4. Дмитрук В. Г. Спорт і мир. — К.: Політична література України, 1980.
  5. Єрмолова В. М. Олімпійська освіта в загальноосвітніх навчальних закладах України // Здоров'я та фізична культура. — 2007. - № 27. - С. 1-4.
  6. Золоті сторінки олімпійського спорту України. — К.: Олімпійська література. НУФВСУ, 2000.
  7. Олимпийская прикидка. — М.: Молодая гвардія, 1980.
  8. Сорока М. М. З Олімпії до Афін — через Україну. — К.: Київська правпа, 2005.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 1

Протокол

змагань «Будь олімпійцем!» до олімпійського уроку

«Спорт — посол миру»

 

№ п/п

Прізвище, ім'я

Види

Біг 30 м

Стрибки з місця

Метання м'яча

Результат

Місце

1 спроба

2 спроба

Місце

1 спроба

2 спроба

Місце

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку