з легкої атлетики
уроку-змагання, 7-й клас
Розробила вчитель фізичної культури
Молодіжненської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
Цуркан Надія Петрівна
У змаганнях беруть участь усі учні класу. Клас поділено на 3 команди, до складу яких входять хлопці та дівчата (3 дівчинки + 3 хлопці або 4 дівчинки + 4 хлопці залежно від кількості хлопців та дівчат у класі). Кожна команда обирає собі країну СНД, яку буде представляти. Готує прапор країни та емблеми. Учасники змагань повинні мати спортивну форму, відповідну до проведення змагань. Команда переможець визначається за найбільшою сумою балів, набраних за всіма видами спартакіади (розминка + результат з бігу на 30 м + естафети). У власній першості визначається переможець серед капітанів у підборі та виконанні вправ для розминки своєї команди. А також визначаються переможці в загонах на 30 м. За І, II, III місця команди нагороджуються грамотами. Капітан-переможець за проведення розминки нагороджується сувеніром, виготовленим руками учнів. Переможці з бігу на ЗО м нагороджуються грамотою. Кожен учасник змагань отримує оцінку за результат з бігу на 30 м.
Мета: оволодіти навичками техніки метання м'ячу, бігу на короткі дистанції, навичками самостійно займатися легкоатлетичними вправами; перевірити та оцінити стан фізичної підготовленості з бігу на 30 м та техніки метання м’яча; сприяти розвитку спритності, швидкісно-силових якостей, швидкості реакції, вихованню сили волі, дисциплінованості, товариськості, самостійності.
Інвентар: м'ячі: тенісні, набивні, баскетбольні; малі обручи,
секундомір, маршрутні карти, протоколи змагань, підсумкові таблиці.
Форма уроку: урок-змагання.
Тип уроку: контрольний.
Місця проведення: спортивний майданчик.
Хід уроку
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||
І. Підготовча частина (15 хв) |
|||||||
1 |
Шикування команд в одну шеренгу. Учитель вітає учасників спартакіади з відкриттям змагань, бажає спортивних успіхів і чесних перемог; нагадує правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики (дотримання дисципліни на уроці, обов'язкове виконання розминки, заборону без учителя виконувати складні елементи, відповідність спортивного одягу та взуття), а також про самострахування під час виконання вправ (якісну підготовку основних м'язово-зв'язкових груп, під час бігу звернути увагу на правильну постановку стопи). Учитель повідомляє завдання уроку, після чого дає команду: «Спартакіаду вважати відкритою!». Кожна команда робить самостійно розминку |
5 хв |
Клас розділений на 3—4 команди. Кожна команда складається з 6—8 учнів. Підготовлені наперед судді-інструкгори із учнів звільнених від занять (3—4 учні). Інформація відомостей про техніку безпеки і самостраховку проводитися у вигляді бесіди. Учитель і судді стежать за виконанням розминки команд і виставляють їм оцінки в картці |
||||
2 |
Повільний біг |
300- 400 м |
|
||||
3 |
Загальнорозвивальні вправи
На кожен рахунок зміна положення рук.
1—4 — кругові обертання вперед; 5—8 — назад. |
8-10 вп. 10—12 разів 10—12 разів |
Під керівництвом свого капітана.
Стежити за диханням, серцевим ритмом, постановкою стопи. |
||||
|
1— поворот тулуба вліво, руки в боки; 2 — в.п.; 3 — поворот вправо; 4 — в.п.
1 — зігнути праву, руки вперед; 2 — в.п.; 3 — зігнути ліву, руки вперед; 4 — в.п.
1—3 — пружинні похитування вперед; 4 — стрибком зміна положення ніг.
1 — мах лівою ногою торкнутися правої руки; 2 — в.п.; 3 — мах правою ногою торкнутися лівої руки; 4 — в.п.1 |
12—14 разів 12—14 разів 12—14 разів
12—14 разів
12—16 разів
10—12 разів |
Ноги стоять на місці. Тулуб вперед не нахиляти.
Тулуб вперед не нахиляти, задня нога в коліні пряма.
Махи робити прямою ногою |
||||
4 |
Спеціальні бігові вправи:
|
10-15 м 10-15 м 10-15 м |
Руки та ноги розслаблені |
||||
II. Основна частина (25 хв) |
|||||||
1 |
Змагання між командами з бігу на ЗО м |
10 хв |
На початку стартують дівчатка по 3 людини. Судді записують на фініші час. Хлопчики в цей час стрибають |
||||
2 |
Конкурс-змагання «Хто далі стрибне» (див. додаток 1) |
10 хв |
Звернути увагу на силу поштовху і роботу рук. Виконується вправа потоковим методом |
||||
3 |
Естафета «Швидкий спритний» (див. додаток 2) |
7 хв |
Звернути увагу на техніку бігу, виконання високого старту |
||||
4 |
Гра «Влучно в ціль» (див. додаток 3) • |
8 хв |
Руку у лікті сильно не згинати, не відводити лікоть убік Стежити за серцевим ритмом |
||||
III. Заключна частина (5 хв) |
|||||||
1 |
Команди шикуються в одну шеренгу для підбиття підсумків |
1 хв |
|
||||
2 |
Учитель оголошує підсумки змагань. Відбувається нагородження команд грамотами за І, II, III місце. Оголошуються результати в особистій першості з бігу на 30 м. Виставляються оцінки. Оголошуються переможці серед дівчаток і хлопчиків на цій дистанції. Учитель звертає увагу на недоліки в організації проведення змагань, а також відзначає позитивні моменти. Виставляє оцінки за суддівство |
Зхв |
|
||||
3 |
Домашнє завдання по підготовці до наступного орієнтовного комплексного тесту (стрибки у довжину 3 місця) |
1 хв |
Домашнє завдання дається диференційовано з урахуванням стану здоров'я та рівня фізичного розвитку |
||||
Література
1. Основи здоров'я і фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 1—11 класи. — К.: Перун, 2001.
2. Іванов В. Методичний підхід в організації і підвищені ефективності уроків // Фізичне виховання в школі. — 2003. — № 3. — С. 18.
3. ШестероваЛ.Є. Шляхи вдосконалення змісту уроків фізичної культури // Теорія та методика фізичного виховання. — 2003. - № 2. - С. 18.