Спартакіада з легкої атлетики Методична розробка уроку-змагання, 7-й клас

Про матеріал
У змаганнях беруть участь усі учні класу. Клас поділено на 3 коман¬ди, до складу яких входять хлопці та дівчата (3 дівчинки + 3 хлопці або 4 дівчинки + 4 хлопці залежно від кількості хлопців та дівчат у класі). Кожна команда обирає собі країну СНД, яку буде представ¬ляти. Готує прапор країни та емблеми. Учасники змагань повинні мати спортивну форму, відповідну до проведення змагань. Команда переможець визначається за найбільшою сумою балів, набраних за всіма видами спартакіади (розминка + результат з бігу на 30 м + естафети). У власній першості визначається переможець серед капітанів у підборі та виконанні вправ для розминки своєї ко¬манди. А також визначаються переможці в загонах на 30 м. За І, II, III місця команди нагороджуються грамотами. Капітан-переможець за проведення розминки нагороджується сувеніром, виготовленим руками учнів. Переможці з бігу на ЗО м нагороджу¬ються грамотою. Кожен учасник змагань отримує оцінку за результат з бігу на 30 м.
Перегляд файлу

 

Спартакіада

з легкої атлетики

Методична розробка

уроку-змагання, 7-й клас

Спартакиада первокурсников института физической культуры и здоровья им.  И.С. Ярыгина КГПУ им. В.П. Астафьева :: КГПУ им. В.П. Астафьева

Розробила вчитель фізичної культури

Молодіжненської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Цуркан Надія Петрівна

 

У змаганнях беруть участь усі учні класу. Клас поділено на 3 коман­ди, до складу яких входять хлопці та дівчата (3 дівчинки + 3 хлопці або 4 дівчинки + 4 хлопці залежно від кількості хлопців та дівчат у класі). Кожна команда обирає собі країну СНД, яку буде представ­ляти. Готує прапор країни та емблеми. Учасники змагань повинні мати спортивну форму, відповідну до проведення змагань. Команда переможець визначається за найбільшою сумою балів, набраних за всіма видами спартакіади (розминка + результат з бігу на 30 м + естафети). У власній першості визначається переможець серед капітанів у підборі та виконанні вправ для розминки своєї ко­манди. А також визначаються переможці в загонах на 30 м. За І, II, III місця команди нагороджуються грамотами. Капітан-переможець за проведення розминки нагороджується сувеніром, виготовленим руками учнів. Переможці з бігу на ЗО м нагороджу­ються грамотою. Кожен учасник змагань отримує оцінку за результат з бігу на 30 м.

Мета: оволодіти навичками техніки метання м'ячу, бігу на ко­роткі дистанції, навичками само­стійно займатися легкоатлетични­ми вправами; перевірити та оціни­ти стан фізичної підготовленості з бігу на 30 м та техніки метання м’яча; сприяти розвитку сприт­ності, швидкісно-силових якостей, швидкості реакції, вихованню сили волі, дисциплінованості, то­вариськості, самостійності.

Інвентар: м'ячі: тенісні, на­бивні, баскетбольні; малі обручи,

секундомір, маршрутні карти, протоколи змагань, підсумкові таблиці.

Форма уроку: урок-змагання.

Тип уроку: контрольний.

Місця проведення: спортивний майданчик.

 

Хід уроку

№ п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина (15 хв)

1

Шикування команд в одну шеренгу. Учитель вітає учасників спартакіади з відкриттям змагань, бажає спортивних успіхів і чесних перемог; нагадує правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики (дотримання дисципліни на уроці, обов'язкове виконання розминки, заборону без учителя виконувати складні елементи, відповідність спортивного одягу та взуття), а також про самострахування під час виконання вправ (якісну підготовку основних м'язово-зв'язкових груп, під час бігу звернути увагу на правильну постановку стопи). Учитель повідомляє завдання уроку, після чого дає команду: «Спартакіаду вважати відкритою!». Кожна команда робить самостійно розминку

5 хв

Клас розділений на 3—4 команди. Кожна команда складається з 6—8 учнів. Підготовлені наперед судді-інструкгори із учнів звільнених від занять (3—4 учні). Інформація відомостей про техніку безпеки і самостраховку проводитися у вигляді бесіди. Учитель і судді стежать за виконанням розминки команд і виставляють їм оцінки в картці

2

Повільний біг

300-

400 м

 

3

Загальнорозвивальні вправи

  1. В.п. — o.с., права рука вгорі.

На кожен рахунок зміна положення рук.

  1. В.п. — руки до плеч.

1—4 — кругові обертання вперед; 5—8 — назад.

8-10 вп. 10—12 разів

10—12 разів

Під керівництвом свого капітана.

 

Стежити за диханням, серцевим ритмом, постановкою стопи.

 

  1. В.п. — руки зігнути в ліктях, рухи руками як під час бігу.
  2. В.п. — руки на поясі, ноги на ширині плечей.

1— поворот тулуба вліво, руки в боки; 2 — в.п.; 3 — поворот вправо; 4 — в.п.

  1. В.п. — руки на поясі, ноги на ширині плечей. 1—4 — колові обертання тулуба вліво; 5—8 — колові обертання вправо.
  2. В.п. — ноги на ширині плечей, руки на поясі.

1 — зігнути праву, руки вперед; 2 — в.п.; 3 — зігнути ліву, руки вперед; 4 — в.п.

  1. В.п. — випад лівою ногою вперед, руки на поясі.

1—3 — пружинні похитування вперед; 4 — стрибком зміна положення ніг.

  1. В.п. — o.с., руки у бік.

1 — мах лівою ногою торкнутися правої руки; 2 — в.п.; 3 — мах правою ногою торкнутися лівої руки; 4 — в.п.1

12—14 разів

12—14 разів

12—14 разів

 

12—14 разів

 

 

12—16 разів

 

 

10—12 разів

Ноги стоять на місці.

Тулуб вперед не нахиляти.

 

Тулуб вперед не нахиляти, задня нога в коліні пряма.

 

 

Махи робити прямою ногою

4

Спеціальні бігові вправи:

  • біг з високим підняттям стегна;
  • біг із захльостуванням гомілки назад;
  • дрібочучий біг

10-15 м 10-15 м 10-15 м

Руки та ноги розслаблені

II. Основна частина (25 хв)

1

Змагання між командами з бігу на ЗО м

10 хв

На початку стартують дівчатка по 3 людини. Судді записують на фініші час. Хлопчики в цей час стрибають

2

Конкурс-змагання «Хто далі стрибне» (див. додаток 1)

10 хв

Звернути увагу на силу поштовху і роботу рук. Виконується вправа потоковим методом

3

Естафета «Швидкий спритний» (див. додаток 2)

7 хв

Звернути увагу на техніку бігу, виконання високого старту

4

Гра «Влучно в ціль» (див. додаток 3) •

8 хв

Руку у лікті сильно не згинати, не відводити лікоть убік Стежити за серцевим ритмом

III. Заключна частина (5 хв)

1

Команди шикуються в одну шеренгу для підбиття підсумків

1 хв

 

2

Учитель оголошує підсумки змагань. Відбувається нагородження команд грамотами за І, II, III місце. Оголошуються результати в особистій першості з бігу на 30 м. Виставляються оцінки. Оголошуються переможці серед дівчаток і хлопчиків на цій дистанції. Учитель звертає увагу на недоліки в організації проведення змагань, а також відзначає позитивні моменти. Виставляє оцінки за суддівство

Зхв

 

3

Домашнє завдання по підготовці до наступного орієнтовного комплексного тесту (стрибки у довжину 3 місця)

1 хв

Домашнє завдання дається диференційовано з урахуванням стану здоров'я та рівня фізичного розвитку

Література

1. Основи здоров'я і фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 1—11 класи. — К.: Перун, 2001.

2. Іванов В. Методичний підхід в органі­зації і підвищені ефективності уроків // Фізичне виховання в школі. — 2003. — № 3. — С. 18.

3. ШестероваЛ.Є. Шляхи вдосконален­ня змісту уроків фізичної культури // Тео­рія та методика фізичного виховання. — 2003. - № 2. - С. 18.

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку