18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Розробка підсумкового уроку з теми "Перетворення тригонометричних виразів"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку узагальнення знань з теми "Перетворення тригонометричних виразів" в курсі алгебри та початків аналізу 10 класу рівень стандарт
Перегляд файлу

 

Тема. Розв’язування вправ.

Мета:

освітня: узагальнити, систематизувати та поглибити знання, вміння перетворювати

                  тригонометричні ви­рази.

розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, порівнювати й узагальнювати

                навчальний матеріал; сприяти формуванню причинно-наслідкових

                зв’язків; розвивати навички самооцінки та самоконтролю.

виховна: виховувати колективізм, почуття відповідальності за доручену справу;

                створити ситуацію  успіху для кожного учня.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань,  умінь і навичок.

Форми роботи: колективна, групова, індивідуальна, парна.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.  (1 хв.)

    Добрий день, сьогодні на уроці присутні гості, будь-ласка, привітайте їх (учні  повертаються через ліве плече, вітаються, повертаються і сідають за  парти).

Сьогодні за адресою вул. Грицевця, буд. 30, у кабінеті 214  відкривається детективне агентство. 

  Агентству потрібні висококваліфіковані  детективи. Пригадайте, яких відомих  детективів ви знаєте? (Шерлок Холмс, Жиглов,   Шарапов, Коломбо). Напевно ви знаєте, що  детектив – це приватний сищик, спеціаліст  із розкриття злочинів. Риси характеру, які притаманні детективам це – кмітливість,  спостережливість, уважність, рішучість, логічність міркувань.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (5 хв.)

    Для того, щоб потрапити до детективного агентства потрібно перевірити в зошитах    домашнє завдання, тому поміняйтеся своїми зошитами з сусідом по годинниковій стрільці. У кожного  на столі лежать оціночні аркуші, в які ви будете виставляти бали за всі завдання,    виконані під час уроку. 

Отже, номер 1 (2 бали) , номер3 (1 бал)

Порахували набрані бали та записали їх до оціночного аркушу. Підніміть руки в кого 1бал,  ….  в кого 2бали, …. в кого 3. За результатами перевірки я роблю висновок, що  ви всі достойні стати співробітниками детективного агентства.

ІІІ. Формулювання завдань уроку. (1 хв.)

Під час роботи в детективному агентстві ви будете   розкривати різні справи за допомогою яких ми повторимо основні тригонометричні формули та  формули зведення, удосконалимо знання та навички    застосування формул  зведення тригонометричних функцій  довільного кута   до тригонометричних функцій  гострого кута.

     Сьогодні Вам надається змога продемонструвати свої детективні  здібності. Отже, кмітливість, спостережливість, уважність та рішучість вам стануть у пригоді. Девіз нашого детективного агентства:  « Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно і  швидко! »

 ««Знання лише тоді знання, коли воно отримане  зусиллям розуму, а не пам’яті»

Л.М.Толстой.

 

 

 

 

                                 

 

 

 

 

IV. Актуалізація опорних знань. (8 хв.)

    Повторимо формули попередніх уроків (кожному активному учню + 1 бал в оціночний арк.)

     Пропоную попрацювати усно (фронтальна робота)

     Повторимо співвідношення тригонометричних функцій

 

 

Продовжуємо працювати усно

Визначте знак тригонометричних функцій    

 

 

Наступне завдання: які властивості використовуються при обчисленні значення  тригонометричних функцій від’ємних кутів

 

 

 

Продовжуємо : повторимо основні тригонометричні формули

 

     

 Тригонометричні функції зв’язані між собою великою кількістю співвідношень. Але не  завжди їх треба зазубрювати, іноді достатньо володіти ланцюжком міркувань, тобто  певним алгоритмом, щоб спростити даний вираз.

 

V. Розв’язання типових завдань. (26 хв.)

Добре. Все повторили. Записуємо в зошитах дату відкриття детективного агентства,  далі класна робота і тема уроку: Розв’язування вправ. Щоб наше агентство мало можливість отримувати інформацію, потрібно повідомити клієнтам наш номер телефону. Номер телефону містить 6 цифр, які ви знайдете,    розв’язавши самостійно тестові завдання на 2 варіанти.

 Перше завдання – спростити вираз. Перший варіант синус кута 360° мінус альфа, другий  варіант тангенс кута три пі на два мінус альфа. 

Друге завдання – спростити наступний вираз. 

Перший варіант косинус кута пі на два плюс альфа  на два, другий варіант синус в квадраті кута 90° мінус альфа. Третє завдання – знайти значення виразу. Перший варіант синус 240°, другий варіант   косинус 225°.

          Поміняйтеся знову зошитами щоб перевірити тестові завдання. За правильно виконане завдання ставимо 1 бал. Запишіть отриману кількість балів до   оціночного аркушу.

Отже, наш номер 322 – 233.  Можемо дати оголошення в газеті.

 

 

 

    До праці! 

    Розглянемо 1 справу під назвою «Розшук» ( синус розшукує своїх  родичів)

1 учень виходить до дошки та коментує розв’язок.  До оціночного аркушу записуємо по 2 бали за правильне  завдання.

 

  Розглянемо 2 справу під назвою «Крадіжка» (вкрали значення виразів)

  1 учень виходить до дошки та коментує розв’язок.  До оціночного аркушу записуємо по 2 бали за правильне  завдання.

 

   Розглянемо 3 справу  під назвою «Оперативні справи» (спростити вираз)

  1 учень виходить до дошки та коментує розв’язок.  До оціночного аркушу записуємо по 2 бали за правильне  завдання.

    Розглянемо 4 справу  під назвою «Злочинний зв’язок» (Що зв’язує синус з  косинусом?)

  1 учень виходить до дошки та коментує розв’язок.  До оціночного аркушу записуємо по 2 бали за правильне  завдання.

 

VІ. Самостійна робота. (4 хв.)

  Кілька хвилин детективи можуть перепочити та приготувати для себе самостійно чай   та поміркувати над цікавою справою. 

Індивідуальна робота на 5 варіантів. (Роботи учнів збираються, оцінки будуть повідомлені на наступний урок.)

Підрахуйте будь ласка кількість балів на своїх оціночних аркушах.

VІІ. Домашнє завдання. (1 хв.)

Відкрили щоденник і записали домашнє завдання - § 19 ,п.19.3 № 1(3,4,7,8), № 3(4), для бажаючих   отримати оцінку високого рівня № 3(5), а керівники груп зберуть оціночні аркуші зі своїх підлеглих і віддадуть їх мені для   виставлення оцінок.

VІІІ. Рефлексія. (1 хв.)

  За 45 хв. детективи розкрили багато справ. Молодці! А далі я приготувала вам   посвідчення за наступними кваліфікаціями:

 «високий рівень» – детектив  «достатній рівень» – інспектор

  «середній рівень» – помічник детектива

ІХ. Підсумок уроку. (1 хв.)

    Ви стали справжніми детективами. Дякую всім за роботу. На сьогодні агентство свою роботу закінчило. 

 До нових зустрічей!

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку