Інтелектуальна математична гра для учнів 5-7 класів (До дня числа π). Мета: розширити кругозір учнів; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати математичну культуру, наполегливість, цікавість до предмета.
У матеріалах: розробка, презентація та додатки
Таблиця результатів гри
Розумники і розумниці
РОЗУМНИКИ |
РОЗУМНИЦІ |
І раунд. Калейдоскоп питань (по 1 балу) |
|
|
|
ІІ раунд. Встановити відповідність (1 пара – 1 бал) |
|
|
|
ІІІ раунд. Поспішай повільно |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV раунд. Питання на засипку (кожна задача - 1 бал) |
|
1) 2) 3) 4) 5) 6) |
1) 2) 3) 4) 5) 6)
|
V раунд. Практика (по 1 балу) |
|
|
|
VІ раунд. Домашнє завдання |
|
Ти – мені, я – тобі (кожна підготовлена або розгадана – 1 бал) |
|
Підготували
Відгадали |
Підготували
Відгадали |
Цей день в історії (3-5 балів) |
|
|
|
Всього |
|
|
|
Поставте у відповідність (сполучіть стрілочками)
ФІГУРА |
ПРОМІНЬ |
ЛІНІЯ |
НАВКОЛО МІРЯЮ |
МАСШТАБ |
ОБРАЗ, ВИД |
РАДІУС |
ШИШКА |
ПЕРИМЕТР |
БУБОН |
КОНУС |
ВИМІРЮВАЛЬНА ПАЛИЦЯ |
ТРАПЕЦІЯ |
ЛЛЯНА НИТКА |
РОМБ |
СТОЛИК |
Поставте у відповідність (сполучіть стрілочками)
ФІГУРА |
ПРОМІНЬ |
ЛІНІЯ |
НАВКОЛО МІРЯЮ |
МАСШТАБ |
ОБРАЗ, ВИД |
РАДІУС |
ШИШКА |
ПЕРИМЕТР |
БУБОН |
КОНУС |
ВИМІРЮВАЛЬНА ПАЛИЦЯ |
ТРАПЕЦІЯ |
ЛЛЯНА НИТКА |
РОМБ |
СТОЛИК |
Добровеличківська спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Кіровоградської обласної ради
РОЗУМНИКИ І РОЗУМНИЦІ
Інтелектуальна математична гра для учнів 5-7 класів (До дня числа π)
Мета: розширити кругозір учнів; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати математичну культуру, наполегливість, цікавість до предмета.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, роздатковий матеріал, бланки відповідей.
Вступне слово вчителя. Вітаємо вас на турнірі «Розумники і розумниці», де змагатимуться учні 5-7 класів.
Стародавній філософ Пліній говорив: «Загублений той час, який ти не використав на навчання». Сьогодні ви маєте чудову нагоду проявити свої здібності, розум та знання. Тож будьте уважні і кмітливі.
Привітайте дружніми оплесками команди «Розумниці» та «Розумники». Оцінюватиме відповіді гравців поважне журі.
______________________________________________________________
Усі запитання зачитуватиме ведучий. Крім того, вони будуть спроектовані на екран. Тож будьте уважні. Починаємо гру!
Жеребкування: хто більше назбирає математичних слів, що починаються на букву К (коло, куля, конус, кут, куб, квадрат, координата, клітинка, круг, коефіцієнт…)
І раунд. Калейдоскоп питань (презентація).
Команди по черзі обирають розділ та номер питання. На обговорення – до 20 секунд. Правильна відповідь – 1 бал.
ІІ раунд. Поставте у відповідність (презентація).
Команди отримують завдання. Стрілочками з’єднують математичні слова з їх прообразами. На виконання – 2 хвилини. Одне правильне з’єднання – 1 бал.
ІІІ раунд. Поспішай повільно.
Обом командам пропонують однакові завдання.
л |
і |
н |
і |
я |
|
т |
е |
к |
с |
т |
|
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
5 |
2 |
7 |
2 |
9 |
|
3 |
6 |
4 |
8 |
3 |
|
2 |
7 |
3 |
6 |
5 |
6 |
4 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
н |
т |
е |
л |
е |
к |
т |
ІV раунд. Питання на засипку (презентація)
Командам даються запитання, на які члени команд після обговорення дають відповіді. На обговорення відведено 1 хв. Відповідає гравець, якого призначить капітан команди.
Відповідь. 60 грн.
Відповідь. Щоб не змогли пронести вкрадене.
V раунд. Практика (презентація)
1.
VІ раунд. Домашнє завдання
Заключне слово вчителя. Турнір майже закінчено. Команди з честю впоралися з усіма завданнями. Залишилось найголовніше — підвести підсумки. Поки журі підраховує бали, перевіримо кросворди, що пропонувалися нашим глядачам, і які могли принести додаткові бали командам від їх вболівальників. (Кросворд взятий з журналу «Математика в школах України». № 31 (403) листопад 2013 р.)
Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців
Додаток 1
В |
|
арифметиці |
|
ставити |
|
питання |
|
важливіше |
|
за |
|
вміння |
|
їх |
|
розв’язувати. |
|
Хто |
|
говорить, |
|
той |
|
сіє. |
|
Хто |
|
слухає, |
|
той |
|
збирає |
|
врожай. |
|
Калашник Олена Анатоліївна
л |
і |
н |
і |
я |
|
т |
е |
к |
с |
т |
5 |
2 |
7 |
2 |
9 |
|
3 |
6 |
4 |
8 |
3 |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
2 |
7 |
3 |
6 |
5 |
6 |
4 |
3 |
л |
і |
н |
і |
я |
|
т |
е |
к |
с |
т |
5 |
2 |
7 |
2 |
9 |
|
3 |
6 |
4 |
8 |
3 |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
2 |
7 |
3 |
6 |
5 |
6 |
4 |
3 |