Розробка позакласного заходу "Розумники та розумниці"

Про матеріал

Інтелектуальна математична гра для учнів 5-7 класів (До дня числа π). Мета: розширити кругозір учнів; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати математичну культуру, наполегливість, цікавість до предмета.

У матеріалах: розробка, презентація та додатки

Перегляд файлу

Таблиця результатів гри

Розумники і розумниці

РОЗУМНИКИ

РОЗУМНИЦІ

І раунд. Калейдоскоп питань (по 1 балу)

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ раунд. Встановити відповідність (1 пара – 1 бал)

 

 

 

ІІІ раунд. Поспішай повільно

  1. Збери слово (хто швидше – 1 бал)

 

 

 

  1. Вислів (0-2 бали)

 

 

 

  1. Число П (кожна правильна цифра в дробовій частині – 1 бал)

 

 

 

ІV раунд. Питання на засипку (кожна задача - 1 бал)

1)       2)       3)      4)      5)      6)

1)       2)       3)      4)      5)      6)

 

 

V раунд. Практика (по 1 балу)

  1. __________  2) ____________

 

  1. __________  2) _____________

VІ раунд.  Домашнє завдання

Ти – мені, я – тобі (кожна підготовлена або розгадана – 1 бал)

Підготували

 

Відгадали

Підготували

 

Відгадали

Цей день в історії (3-5 балів)

 

 

Всього

 

 

 

 

Перегляд файлу

Поставте у відповідність  (сполучіть стрілочками)

 

ФІГУРА

ПРОМІНЬ

ЛІНІЯ

НАВКОЛО МІРЯЮ

МАСШТАБ

ОБРАЗ, ВИД

РАДІУС

ШИШКА

ПЕРИМЕТР

БУБОН

КОНУС

ВИМІРЮВАЛЬНА ПАЛИЦЯ

ТРАПЕЦІЯ

ЛЛЯНА НИТКА

РОМБ

СТОЛИК

 

 

Поставте у відповідність  (сполучіть стрілочками)

 

ФІГУРА

ПРОМІНЬ

ЛІНІЯ

НАВКОЛО МІРЯЮ

МАСШТАБ

ОБРАЗ, ВИД

РАДІУС

ШИШКА

ПЕРИМЕТР

БУБОН

КОНУС

ВИМІРЮВАЛЬНА ПАЛИЦЯ

ТРАПЕЦІЯ

ЛЛЯНА НИТКА

РОМБ

СТОЛИК

 

Перегляд файлу

Добровеличківська спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Кіровоградської обласної ради

РОЗУМНИКИ І РОЗУМНИЦІ

Інтелектуальна математична гра для учнів 5-7 класів  (До дня числа π)

Мета: розширити кругозір учнів; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність; виховувати математичну культуру, наполегливість, цікавість до предмета.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, роздатковий матеріал, бланки відповідей.

 

Вступне слово вчителя. Вітаємо вас на турнірі «Розумники і розумниці», де змагатимуться учні 5-7 класів.

 Стародавній філософ Пліній говорив: «Загублений той час, який ти не використав на навчання». Сьогодні ви маєте чудову нагоду проявити свої здібності, розум та знання. Тож будьте уважні і кмітливі.

Привітайте дружніми оплесками команди «Розумниці» та «Розумники».    Оцінюватиме відповіді гравців поважне журі.

______________________________________________________________

 

Усі запитання зачитуватиме ведучий. Крім того, вони будуть спроектовані на екран. Тож будьте уважні. Починаємо гру!

 

Жеребкування: хто більше назбирає математичних слів, що починаються на букву К (коло, куля, конус, кут, куб, квадрат, координата, клітинка, круг, коефіцієнт…)

 

І раунд. Калейдоскоп питань (презентація).

Команди по черзі обирають розділ  та номер питання. На обговорення – до 20 секунд. Правильна відповідь – 1 бал.

 

ІІ раунд. Поставте у відповідність (презентація).

Команди отримують завдання. Стрілочками з’єднують математичні слова з їх прообразами. На виконання – 2 хвилини. Одне правильне з’єднання – 1 бал.

 

ІІІ раунд.  Поспішай повільно.

Обом командам пропонують однакові завдання.

  1. Зібрати слово. 1 бал отримує команда, яка швидше виконає завдання.

л

і

н

і

я

 

т

е

к

с

т

 

*

*

*

*

*

*

*

*

5

2

7

2

9

 

3

6

4

8

3

 

2

7

3

6

5

6

4

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

н

т

е

л

е

к

т

 

  1. Розставити дроби у порядку зростання та прочитати вислів (додаток 1). Час для виконання – 2 хвилини. В залежності від рівня виконання можна отримати 0-2 бали.
  2. Число П. Хто більше за 1 хв отримає цифр у дробовій частині при діленні 22/7. Кожна цифра після 14 – 1 бал.

 

ІV раунд. Питання на засипку (презентація)

Командам даються  запитання, на які члени команд після обговорення дають відповіді. На обговорення відведено 1 хв. Відповідає гравець, якого призначить капітан команди.

  1.                   Книжка коштує 30 грн і ще півціни. Скільки коштує книжка?

Відповідь. 60 грн.

  1.                   Один комерсант поставив біля входу у свій магазин терези, на яких кожен, хто входив та виходив, повинен був зважуватися. Для чого?

Відповідь. Щоб не змогли пронести вкрадене.

  1.                   Велосипедист за 15 хв проїхав 5,5 км. Яку відстань він проїде за 1,5 год? Відповідь. 33 км.
  2.                   Маса груші втричі більша, ніж маса сливи. Що важче: 15 слив чи 6 груш?  Відповідь. 6 груш
  3. У корзинці 5 яблук. П’ятьом дівчатам треба дати по одному яблуку, але щоб одне яблуко залишилося у корзині. Як це зробити? Відповідь. Одна дівчина повинна взяти яблуко з корзиною.
  4. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на два десятки? Відповідь. 60 десятків

 

V раунд. Практика (презентація)

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Як з 13 цілих сірників, кожний з яких має довжину 4 см, скласти МЕТР?


VІ раунд. Домашнє завдання

  1. Ти – мені, я – тобі. Команди по черзі задають підготовлені завчасно загадки з числами або про числа. Кожна підготовлена або розгадана загадка – 1 бал.
  2. Цей день в історії. Представники команд представляють матеріали про цей день в історії (команда «Розумниці» - про число π, команда «Розумники» - про Альберта Ейнштейна. Гра проводилася 14 березня 2014 року)

Заключне слово вчителя. Турнір майже закінчено. Команди з честю впоралися з усіма завданнями. Залишилось найголовніше — підвести підсумки. Поки журі підраховує бали, перевіримо кросворди, що пропонувалися нашим гляда­чам, і які могли принести додаткові бали командам від їх вболівальників. (Кросворд взятий з журналу «Математика в школах України». № 31 (403) листопад 2013 р.)

 

Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців


 Додаток 1

В

арифметиці

ставити

питання

важливіше

за

вміння

їх

розв’язувати.

Хто

говорить,

той

сіє.

Хто

слухає,

той

збирає

врожай.

 

 

Калашник Олена Анатоліївна

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розумники і розумниці Початок гри

Номер слайду 2

Прислів’я 1 2 3 4 5 6 Задачі-жарти 1 2 3 4 5 6 Одиниці вимірювання 1 2 3 4 5 6 І раунд. Калейдоскоп питань ІІ раунд. 1 питання – 20 с

Номер слайду 3

Один за всіх, …. Відповідь

Номер слайду 4

Один за всіх, усі за одного.

Номер слайду 5

Відповідь

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Відповідь

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Відповідь Старий друг ….

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Відповідь

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Відповідь

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Відповідь

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Відповідь

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Відповідь

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Відповідь

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Півень стоячи на одній нозі важить 4 кг. Скільки він важить на двох ногах? Відповідь

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Відповідь

Номер слайду 26

Три

Номер слайду 27

Відповідь

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Скільки сантиметрів міститься у трьох п’ятих метра? Відповідь

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Відповідь

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Відповідь

Номер слайду 34

Номер слайду 35

18 911 м = ? км Відповідь

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Відповідь

Номер слайду 38

10 мм 10 мм

Номер слайду 39

Поставте у відповідність (2 хв.)

Номер слайду 40

1. Збери слово (хто швидше за 1 хв) 2. Розставити дроби у порядку зростання та прочитати вислів (2 хв)

Номер слайду 41

3,1415926535897932384626433832795…

Номер слайду 42

1. Книжка коштує 30 грн і ще півціни. Скільки коштує книжка? Відповідь. 60 грн. 2. Один комерсант поставив біля входу у свій магазин терези, на яких кожен, хто входив та виходив, повинен був зважуватися. Для чого? Відповідь. Щоб не змогли пронести вкрадене 1 хв

Номер слайду 43

3. Велосипедист за 15 хв проїхав 5,5 км. Яку відстань він проїде за 1,5 год? Відповідь. 33 км 4. Маса груші втричі більша, ніж маса сливи. Що важче: 15 слив чи 6 груш? Відповідь. 6 груш

Номер слайду 44

5. У корзинці 5 яблук. П’ятьом дівчатам треба дати по одному яблуку, але щоб одне яблуко залишилося у корзині. Як це зробити? Відповідь. Одна дівчина повинна взяти яблуко з корзиною 6. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на два десятки? Відповідь. 60 десятків

Номер слайду 45

1

Номер слайду 46

2 Як з 13 цілих сірників, кожний з яких має довжину 4 см, скласти МЕТР?

Номер слайду 47

1. Ти – мені, я – тобі. 2. Цей день в історії

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Перегляд файлу

л

і

н

і

я

 

т

е

к

с

т

5

2

7

2

9

 

3

6

4

8

3

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

2

7

3

6

5

6

4

3

 

 

 

 

 

 

 

л

і

н

і

я

 

т

е

к

с

т

5

2

7

2

9

 

3

6

4

8

3

 

 

 

 

*

*

*

*

*

*

*

*

2

7

3

6

5

6

4

3

 

Перегляд файлу

zip
Додано
28 липня 2018
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку