Інтегрований позакласний захід для учнів 5-6 класів екологічної направленості
ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ
ЗАВОДСЬКОГО РАЙОНУ
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33
Запорізької міської ради Запорізької області
«Шлях додому»
Інтегрований позакласний захід
для учнів 5-6 класів у формі квеста
Автор роботи: Мельник С.І.
учитель української мови
і літератури
вищої кваліфікаційної категорії
Запорізької загальноосвітньої
школи I-III ступенів №33
Запорізької міської ради
Запорізької області
Запоріжжя
2018
«Шлях додому»
Інтегрований позакласний захід для учнів 5-6 класів у формі квесту
Проблемна тема: «Що я знаю про папір? Як заощадити природні ресурси?»
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до природи; формувати ключові компетентності; сприяти становленню учнівського колективу через участь у спільній діяльності
Завдання: цікавимось, досліджуємо, відновлюємо, зберігаємо
Обладнання: частинки QR – коду ,чарівна скринька, відеоматеріал, картки, речовини для дослідів, зразки паперу, інструкція для виконання дослідів, йод, склянка з водою, олівці, свічка, схема «Ялинка» та зелений папір, картонний пакет з-під молока, доступ до Інтернету
Діти рухаються по класній кімнаті у напрямку годинникової стрілки, переходячи від столу до столу. Після виконання завдання, за кожну правильну відповід, отримують частину QR – коду.
Учні заходять до класної кімнати та знаходять записку.
Коментар педагога: Якщо ви виконаєте всі завдання правильно, ви зможете зібрати ключ для порятунку.
1. «Загадка»
5 волів однією сохою орють:
Біле п_л_, чорне н_с_нн_,
Хто його с_є, той р_з_м_є.
Відповідь: папір, ручка та людина.
Діти отримують частинку QR - коду.
2. «Чарівна скринька»
А тепер навколо подивіться та до скриньки обличчям поверніться. Обережно відкривайте та нову загадку шукайте.
У скриньці лежить: гілочка кропиви, шматок деревини, ганчірка та кора дерева шовковиці (можливо замінити зображенням названих предметів).
Що об’єднує ці об’єкти?
Якщо у дітей правильна відповідь відсутня, педагог пропонує підказку – посилання на ресурс
https://www.youtube.com/watch?v=vvwQNylyKNM
Відповідь: це матеріал для виготовлення паперу.
Діти отримують частинку QR - коду.
3. «Дослідник»
Без паперу сьогодні важко день уявити,
Та скільки ж можна про нього ще говорити.
Ви досліди проведіть та важливість його доведіть.
Діти проводять досліди за інструкцією та заповнюють таблицю.
|
Картон |
Офсетний папір |
Серветка |
Газета |
Будова
|
|
|
|
|
Властивості
|
|
|
|
|
Контакт з водою
|
|
|
|
|
Контакт з барвником
|
|
|
|
|
Отримують частинку QR - коду.
4. «Ялинка»
В руки аркуші беріть на малюнок позирніть.
Фігурки дружно поскладайте та ліс зберігайте.
Діти виготовляють ялинки за схемою.
Всі отримують частинку QR - коду.
5. «Корисна математика»
В Україні ліс – багатство;
Та дарма не витрачай.
Відповідь задачі разом пошукайте,
Пораду іншим скоріше давайте.
Відомо, що для виготовлення 1 т паперу необхідно спиляти 24 дерева. Переробка вторинної сировини (макулатури) дозволяє замінити 1 дерево використанням 80 кг макулатури. Скільки потрібно зібрати макулатури, щоб виготовити 2 т паперу та зберегти 48 дерев?
Розв’язок
1)80*24=1920 (кг) – потрібно, щоб виготовити 1 т паперу
2)1920*2=3840 (кг) – потрібно, щоб виготовити 2 т паперу
Відповідь: 3840 кг.
Порада: збирайте макулатуру, щоб не знищувати ліси.
Отримують частинку QR – коду.
6. «Друге життя речей»
Ось пакет з-під молока,
А може це і не пакет?
Запропонуйте інший спосіб використання паперового пакета.
(годівничка; коробочка для дрібничок; підставка для олівців)
Отримують частинку QR – коду.
7. «Повідомлення для друга»
Код швиденько ви збирайте
Та шифровку відкривайте.
Якщо все ви прочитали, то другу повідомлення 2 способами передавайте (без використання паперу).
Варіанти: - сказати; - sms відправити.
Немає лісу — посадіть!
Мало лісу — бережіть!
Багато лісу — не губіть!
SMS приходить на телефон педагога, його зачитує вчитель.
Молодці, ви довгий шлях пройшли, і мене ви всі знайшли.
Я – папір - ваш вірний друг, помічник і трудівник.
Ви даремно мене не витрачайте і природу зберігайте!
Прийміть подарунок – мультфільм «Фіксики»
https://www.youtube.com/watch?v=xAv5v-XojFU
А кому цікаво раджу: в Інтернеті пошукайте та вдома аркуш паперу самі виготовляйте.
Дякую за порятунок. До зустрічі !
Використані ресурси
http://studcon.org/vyvchennya-vlastyvostey-paperu-doslidy-y-sposterezhennya?page=1
https://shkolazhizni.ru/culture/articles/20038/
https://www.youtube.com/watch?v=YvBwWsyoVm8
https://www.youtube.com/watch?v=vvwQNylyKNM
https://www.youtube.com/watch?v=xAv5v-XojFU
Додаток
ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДІВ
Це відбувається через нерівномірний розподіл волокон паперової маси.
Зверніть увагу на механічні домішки. Який стан має кожен зразок?
(щільний, цупкий, пористий, гладкий, блискучий, тьмяний, м’який
тощо)
Запаліть свічку. Спробуйте запалити край паперу від вогню. Загасіть у воді. Що відбувається?
Висновки занесіть у таблицю.
Додаток