До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розробка позакласного заходу у формі квеста "Шлях додому" для учнів 5-6 класів

Про матеріал

Інтегрований позакласний захід для учнів 5-6 класів екологічної направленості

Перегляд файлу

ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ

ЗАВОДСЬКОГО РАЙОНУ

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33

 Запорізької міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

«Шлях додому»

Інтегрований позакласний захід

для учнів 5-6 класів у формі квеста

 

 

 

 

 

 

                                                                      Автор роботи: Мельник С.І.

                                                                      учитель української мови

                                                                      і літератури

                                                             вищої кваліфікаційної категорії

                                                                      Запорізької загальноосвітньої

                                                                       школи   I-III ступенів №33

                                                                       Запорізької міської ради

                                                                       Запорізької області

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2018

 

«Шлях додому»

Інтегрований позакласний захід для учнів 5-6 класів у формі квесту

Проблемна тема: «Що я знаю про папір? Як заощадити природні ресурси?»

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до природи; формувати ключові компетентності; сприяти становленню учнівського колективу через участь у спільній діяльності

Завдання: цікавимось, досліджуємо, відновлюємо, зберігаємо

Обладнання: частинки QR – коду ,чарівна скринька, відеоматеріал, картки, речовини для дослідів, зразки паперу, інструкція для виконання дослідів, йод, склянка з водою, олівці, свічка, схема «Ялинка» та зелений папір, картонний пакет з-під молока, доступ до Інтернету

Діти рухаються по класній кімнаті у напрямку годинникової стрілки, переходячи від столу до столу. Після виконання завдання, за кожну правильну відповід, отримують частину QRкоду.

Учні заходять до класної кімнати та знаходять записку.

 

 

 

 

 

 

Коментар педагога:  Якщо ви виконаєте всі завдання правильно, ви зможете зібрати ключ для порятунку.

1. «Загадка»

5 волів однією сохою орють:

Біле п_л_, чорне  н_с_нн_,

Хто його с_є, той  р_з_м_є.

Відповідь: папір, ручка та людина.

Діти отримують частинку QR - коду.

2. «Чарівна скринька»

А тепер навколо подивіться та до скриньки обличчям поверніться. Обережно відкривайте та нову загадку шукайте.

У скриньці лежить: гілочка кропиви, шматок деревини, ганчірка та кора дерева шовковиці (можливо замінити зображенням названих предметів).

 Що об’єднує ці об’єкти?

Якщо у дітей правильна  відповідь відсутня,  педагог пропонує  підказку – посилання на ресурс

https://www.youtube.com/watch?v=vvwQNylyKNM

Відповідь: це матеріал для виготовлення паперу.

Діти отримують частинку  QR - коду.

3. «Дослідник»

Без паперу сьогодні важко день уявити,

Та скільки ж можна про нього ще говорити.

Ви досліди проведіть та важливість його доведіть.

Діти проводять досліди за інструкцією та заповнюють таблицю.

 

Картон

Офсетний папір

Серветка

Газета

Будова

 

 

 

 

 

 

 

 

Властивості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контакт з водою

 

 

 

 

 

 

 

Контакт з барвником

 

 

 

 

 

 

 

 

Отримують частинку  QR - коду.

4. «Ялинка»

 

В руки аркуші  беріть на малюнок позирніть.

Фігурки дружно поскладайте та ліс зберігайте.

Діти виготовляють ялинки за схемою.

Всі отримують частинку  QR - коду.

5. «Корисна математика»

В Україні ліс – багатство;

Та дарма не витрачай.

Відповідь задачі разом пошукайте,

Пораду іншим скоріше давайте.

Відомо, що для виготовлення 1 т паперу необхідно спиляти 24 дерева. Переробка вторинної сировини (макулатури) дозволяє замінити 1 дерево використанням 80 кг макулатури. Скільки потрібно зібрати макулатури, щоб виготовити 2 т паперу та зберегти 48 дерев?

Розвязок

1)80*24=1920 (кг) – потрібно, щоб виготовити 1 т паперу

2)1920*2=3840 (кг) – потрібно, щоб виготовити 2 т паперу

Відповідь: 3840 кг.

Порада: збирайте макулатуру, щоб не знищувати ліси.

Отримують частинку QR коду.

6. «Друге життя речей»

Ось пакет з-під молока,

А може це і не пакет?

Запропонуйте інший спосіб використання паперового пакета.

(годівничка; коробочка для дрібничок; підставка для олівців)

Отримують частинку QR коду.

 

7. «Повідомлення для друга»

Код швиденько ви збирайте

Та шифровку відкривайте.

Якщо все ви прочитали, то другу повідомлення 2 способами передавайте (без використання паперу).

Варіанти: - сказати; - sms відправити.

Немає лісу — посадіть!

Мало лісу — бережіть!

Багато лісу — не губіть!

 

Описание: C:\Users\Админ\Desktop\код.png

SMS  приходить на телефон педагога, його зачитує вчитель.

Молодці, ви довгий шлях пройшли, і мене ви всі знайшли.

Я – папір - ваш вірний друг, помічник і трудівник.

Ви даремно мене не витрачайте і природу зберігайте!

Прийміть подарунок – мультфільм «Фіксики»

https://www.youtube.com/watch?v=xAv5v-XojFU

А кому цікаво раджу:  в Інтернеті пошукайте та вдома аркуш паперу самі виготовляйте.

Дякую за порятунок.  До зустрічі !

 

 

Використані ресурси

http://studcon.org/vyvchennya-vlastyvostey-paperu-doslidy-y-sposterezhennya?page=1

 https://shkolazhizni.ru/culture/articles/20038/

https://www.youtube.com/watch?v=YvBwWsyoVm8

https://www.youtube.com/watch?v=vvwQNylyKNM

https://www.youtube.com/watch?v=xAv5v-XojFU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДІВ

 

 

 

  •  Роздивіться папір на світло. Зверніть увагу на світлі ділянки й згущення.

  Це відбувається через нерівномірний розподіл волокон паперової маси.

         Зверніть увагу на механічні домішки. Який стан має кожен зразок?

    (щільний, цупкий, пористий, гладкий, блискучий, тьмяний, мякий

 тощо)

 

  • Розірвіть аркуш паперу, складений навпіл і пропрасований. Зверніть увагу, що папір легко рветься по пропрасованій лінії, тому що в цьому місці його міцність понизилася: волокна від прасування прогнулися й частково зламалися. Який папір легше рветься?

 

  •  Зігніть аркуш паперу в будь-якому напрямку. Зверніть увагу, що лінія згину буде нерівною, із заломами. Проведіть на такому ж аркуші паперу лінію по лінійці тупим кінцем ножиць, зігніть аркуш по наміченій лінії. Зверніть увагу, що папір легко й рівномірно згинається. Розріжте по лінії згину. Який папір легше різати?

 

  • Покладіть шматок паперу у склянку з водою. Що ви спостерігаєте?

 

  • Візьміть кольорові олівці та зафарбуйте овал на аркушах. А тепер капніть краплю йоду. Що сталося з папером? Про що це говорить?

 

 

  • Інструкція з ТБ.

Запаліть свічку. Спробуйте запалити край паперу від вогню. Загасіть у воді. Що відбувається?

 

Висновки занесіть у таблицю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Описание: C:\Users\Админ\Desktop\код.png

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
7 лютого
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку