Гра - квест передбачає всебічне знання біології. Гра використовує також екологічні завдання, направлені на формування екологічної культури учнів. У грі використані елементи пошуку. Показаний зв‘язок біології з іншими предметами.
Квест
з біології
«У пошуках скарбів»
(у рамках тижня біології)
Підготувала
вчитель біології
Бутівської ЗОШ і – ІІІ ст.
Кузнєцова Т.В.
Мета:
формувати навчально-пізнавальну, інформаційну , соціальну , здоров‘язберігаючу компетенції, формувати творчий потенціал учнів, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях,спілкуватися з учасниками квесту,працювати в команді ,підвищувати мотивацію до вивчення біології, реалізувати міжпредметні зв‘язки.
Обладнання:
10.Чорні скриньки – 5 шт.
11.Секундоміри чи пісочні годинники
12. завдання для кожної станції
13.Букви Н,А,Ш,С,К,А,Р,Б
14. Вказівки експертам на станціях
15.Листи для знаходження скарбів
У грі беруть участь учні 5-8 класів( по 4 учня з кожного класу), експерти на станціях – учні 10 – 11 класів
Учитель: Шановні дослідники! Ви вже неодноразово брали участь у різних пошукових іграх. Сьогодні ви пошукаєте біологічні скарби.
Кожна команда за жеребкуванням обере свою назву і свій маршрутний лист. Я нагадую, що за правилами гри на кожній станції відведено свій час перебування (він вказаний у маршрутному листку), кожній команді додається 5 балів за швидкість виконання всього маршруту та по 1 балу за швидкість виконання завдання на кожній станції, також віднімається 5 балів за шум, порушення дисципліни та правил гри.
Проводиться жеребкування
О, вельмишановні та най мудріші юні біологи!
Дуже давно в нашій школі заховано скарб. Цей скарб буде Ваш, але Ви його повинні знайти!
Нехай допоможуть вам ваші знання, Ваша ерудиція та кмітливість!
І станція «Шифрувальник» - 10 балів. Час виконання – 5 хв.
Учні отримують аркуш з висловом, текст яких зашифрований. Вислів зображений у вигляді набору цифр, кожна з яких означає літеру, яка знаходиться в українському алфавіті під даною цифрою.
Вислів: 29 грудня відзначається Міжнародний день збереження видової різноманітності
(Команди отримують букву «Б»)
ІІ станція «Чорна скринька» - 5 балів. Час виконання – 1хв.
За описом учні повинні назвати предмети, що лежать у чорних скриньках.
(Команди отримують букву «А»)
ІІІ станція «Математика + біологія» - 20 балів. Час Виконання – 10 хв.
Учні розв‘язують 2 приклади і за відповіддю визначають рідкісних птахів України
(Команди отримують букву «Ш»)
ІV станція “Біологія в жартах» - 10 балів: 1 бал за кожну відповідь. Час перебування – 2 хв.
(команда отримує букву»Н»)
Vстанція “Біологія в ребусах» - 10 балів(5 балів за кожний ребус). Час перебування – 2 хв.
( Команди отримують букву «С»)
VІ станція «Біологічний вік» - 5 балів. Час виконання – 1хв.
Учні повинні вишикуватися в шеренгу за зростанням біологічного віку ( за роками й місяцями)
VІІ станція «Пісенний квітковий вінок» - кількість балів відповідає кількості названих пісень. Час виконання – 1хв.
Кожна команда повинна назвати якомога більше пісень, у яких мова йде про рослини.
(Команди отримують букву «Р»)
VІІІ станція «Смачненька» . За кожне виконане завдання кожний учасник отримує по 1 балу . Вся команда – 24 бали . час перебування - 10 хв.
У їдальні учнів чекає чай та печиво. Після того, як учні прийняли їжу перевіряється виконання гігієнічних вимог та правил ввічливості.
(Команди отримують букву «К»)
Команди збираються на місці початку гри , додаються бали за швидкість виконання всього квесту, якщо є порушення, то віднімаються бали. Учні показують букви, які вони зібрали.
Учитель. На нашій грі ви дізналися багато чого нового про біологічні об‘єкти – тварини, рослини, людину та інші живі організми. Жива природа – то і є наш скарб, бо такий скарб має тільки наша планета.. Тож давайте збережемо цей скарб для наступних поколінь! А для того, щоб перевірити, чи всі ви цього хочете і це робите, проведемо екологічний тест.
(Проводиться жартівливий екологічний тест)
Учитель. Але не всі скарби ви ще знайшли. Команди отримують листи з подальшими вказівками.
Лист для команди – переможця: «Твоя команда – переможець! Але це – ще не все! Адже нічого в цьому житті не дається просто так. І сьогоднішній день – не виняток. Хочеш подарунків – йди вперед!. Залишилося ще трохи: знайди кімнату, у якій є качка. Качка стереже скриньку, у якій ти знайдеш… Що? Скоро дізнаєшся. Успіху!»(Кабінет географії)
Лист для другої команди: «Хоч твоя команда сьогодні й не перемогла – не біда!. Кожен з Вас переміг сам себе! Але це – ще не кінець! Адже нічого в цьому житті не дається просто так. І сьогоднішній день – не виняток. Хочеш подарунків – йди вперед!. Залишилося ще трохи:знайди кімнату, де температура може змінюватися від 36,6°С до 37°С і вище. У цій кімнаті є місце, де всі, хто заходить туди, росте. Там візьмеш скриньку, у якій ти знайдеш… Що? Скоро дізнаєшся. Успіху!»(кабінет медсестри)
Учні знаходять солодкі призи
1