Розробка позакласного заходу з інформатики на тему "Штучний інтелект"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу з інформатики на тему "Штучний інтелект" для 9-11 класів
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з інформатики

на тему: «Проблеми штучного інтелекту»

 

 

                                                                              

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

 2023

Мета: 

  • навчальна: ознайомити з поняттям про штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту;
  • розвивальна: розвивати логічне та критичне мислення, пам’ять; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати і робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, уважність, дисциплінованість; формування позитивного ставлення до навчання.

Форма проведення нестандартного уроку:  Дебати.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація, мультимедійний проектор.

Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.

Хід уроку

І. Організаційна частина

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Психологічне налаштування учнів на роботу.

Сьогодні на уроці я хочу побажати, щоб ви проявили себе:

  •   Уважними
  •   Сміливими
  •   Працьовитими
  •   Ініціативними
  •   Хоробрими

Щоб ми працювали спільно, адже лише спільна колективна робота допоможе досягти успіху.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні інформаційні технології допомагають у багатьох повсякденних справах: у спілкуванні з близькими, покупках, розвагах, роботі й навчанні. Нам доволі звично бачити, як facebook впізнає нас на фото або як Google вгадує, яку рекламу нам показати, однак за цим стоять найсучасніші технології машинного навчання та аналізу великих обсягів даних.

IV. Вивчення нового матеріалу

Інтелект

Інтелект (лат. intellectus – відчуття, сприйняття, розуміння, розум) – здатність до пізнання і вирішення труднощів, яка об’єднує всі пізнавальні здібності людини: відчуття, сприйняття, пам’ять, уявлення, мислення.

Штучний інтелект

Штучний інтелект (англ. artificial intelligence) — це область інформатики, яка займається розробкою інтелектуальних комп’ютерних систем, інтелектуальних комп’ютерних програм, які імітують роботу людського розуму.

Такі інтелектуальні системи повинні виконувати творчі функції, мисленнєві операції, які традиційно вважаються прерогативою людини, — розуміння мови, уміння навчатися, здатність міркувати, робити висновки та передбачати, вирішувати проблеми тощо.

Проблематика штучного інтелекту

Улітку 1956 року в Університеті Дартмута у США пройшла перша робоча конференція науковців з проблематики штучного інтелекту. Саме тоді і з’явився сам термін «штучний інтелект».

Уважається, що штучний інтелект буде здатний проявляти поведінку, яка не відрізняється від людської. Так, один з основоположників теорії штучного інтелекту Алан Тьюрінг у своїй книзі «Чи може машина думати?» вважав, що машина стане розумною тоді, коли буде здатна підтримувати листування зі звичайною людиною, і та не зможе зрозуміти, що спілкується з машиною (так званий тест Тьюрінга). Тест уважається пройденим, якщо 30 % експертів не розпізнають штучний інтелект.

Уперше тест Тьюрінга було пройдено у 2014 році комп’ютерною програмою «Євген Гусман», яка імітувала розмову з 13-річним хлопчиком з Одеси (розробники В. Веселов та Є. Демченко — вихідці з Росії та України відповідно).

Існує кілька напрямів створення штучного інтелекту:

         створення комп’ютерних систем, що імітують діяльність людини (наприклад, емоції, мовлення, жести, відчуття, творчість тощо);

         створення комп’ютерних систем на основі використання біологічних елементів (наприклад, нейрокомп’ютер, біокомп’ютер);

         створення комп’ютерних систем, які імітують логічне мислення людини на основі використання систем логічного програмування (наприклад, мови Пролог, Лісп та ін.);

         створення комп’ютерних систем, які будуть так званими інтелектуальними агентами, що сприймають навколишній світ за допомогою датчиків і впливають на об’єкти в навколишньому середовищі за допомогою деяких механізмів.

Сьогодні дослідження в галузі штучного інтелекту орієнтовано на такі сфери використання:

  • розпізнавання образів (текстів, мови, графічних зображень, емоцій, запахів, шумів тощо) — наприклад, аналіз аерокосмічних фотографій, геодезичних карт, перетворення графічних зображень сканованих текстів у текстовий документ;
  • машинний переклад текстів різними мовами — наприклад, використання комп’ютерних програм Promt, FineReader, Google Перекладач тощо;
  • аналітична діяльність, експертні системи — наприклад, підбір квитків на транспорт з пересадками, прокладання оптимального маршруту по карті, діагностика захворювань, автопілот літака та автотранспорту, управління ядерним реактором;
  • інтелектуальні системи інформаційної безпеки — наприклад, розпізнавання та захист від комп’ютерних вірусів, кібератак, програми інтелектуального захисту банківських систем тощо;
  • робототехніка — створення і застосування роботів (технічних пристроїв для автоматизації людської праці), наприклад, на конвеєрних лініях виробництва автомобілів, у труднодоступних місцях вугільних шахт, у небезпечних для людини місцях атомного виробництва, військовій справі тощо;
  • творчість та ігри — наприклад, створення комп’ютерної музики та малювання картин, комп’ютерних програм гри в шахи, розробка інтелектуальних пристроїв-іграшок (томагочі).

І як бачимо, системи штучного інтелекту в наш час використовуються в різних сферах діяльності людини — на виробництві, у побуті, науці, медицині, освіті, у банківській сфері та торгівлі, управлінні та менеджменті, логістиці, на транспорті, у сільському господарстві тощо.

 

 


V.  Дебати

А зараз ми за допомогою жеребкування сформуємо дві команди, одна буде виступати за розвиток штучного інтелекту, інша проти.

(Проводиться жеребкування)

 Молодці, з командами все вирішено. А зараз прослухаємо правила дебатів:

1)       Після оголошення питання у вас є 1 (одна) хвилина на підготовку.

2)       Кожен учасник може відповідати лише на 1 (одне) розгорнуте питання.

3)       Для відповіді дається максимум 4 (чотири) хвилини.

4)       Відповідь повинна бути сформульована коректно, « Ви за? Чи проти?»

5)       Під час виступу не можна заважати.

Всім все зрозуміло? Тож починаємо дебати.

Питання:

  1.     В наш час все більший відклик набувають так звані SmartHome, тобто розумні будинки. Висловіть свою думку с приводу цього питання.
  2.     В 2015 році в Америці штучному інтелекту «Dip patient» дали просканувати базу даних 700 тисяч пацієнтів щоб він зміг, на основі даних нових пацієнтів без лікарів, встановити діагноз. Що ви думаєте з приводу того що в майбутньому замість лікарів діагнози нам будуть ставити комп’ютери ?
  3.     Зараз в світі йде розвиток роботів зі штучним інтелектом, так званих андроїдів. Одними з лідерів є Boston Dynamics з їх Атласом.  Озвучте свою думку відносно створення андроїдів?
  4.     Штучний інтелект також навчають малювати картини та писати музику. Як ви відноситесь до того що в майбутньому ми будемо слухати музику або читати книгу написану комп’ютером.
  5.     Компанія Microsoft розробила віртуального співрозмовника Xiaoice (Сяоайс). Це не звичайний чат-бот, тому що вона може аналізувати вас та підбирати відповідні емоції. Що ви думаєте про спілкування с такими ботами?

Молодці. Ви впоралися з завданням, і навели вагомі аргументи на підтримку і проти розвитку штучного інтелекту. А так як в нас залишився ще час то проведемо маленьку гру в стилі бліц-опитування.

Питання для бліц-опитування:

  1.     Що таке штучний інтелект?
  2.     Які приклади використання штучного інтелекту у світі?
  3.     Як штучний інтелект пов'язаний із комп'ютерною технікою?
  4.     Хто ввів поняття штучного інтелекту?
  5.     Який штучний інтелект вперше пройшов тест Тьюрінга?

VІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Під час уроку я

-дізнався…

-зрозумів…

-навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроці найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІІ. Домашнє завдання

Підручник Розділ 1. 7 ст. 30-36

VІІI. Оцінювання роботи учнів

 

 

docx
Додано
18 вересня 2023
Переглядів
941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку