Поурочне календарне планування з геометрії для 9 класу розроблене за новою програмою і останніми вимогами до його складання. планування містить визначені до відповідних уроків (тем) наскрізні лінії, що їх пронизують, ключові компетентності, що виховуватимуться на певному уроці а також очікувані результати навчальної діяльності учнів ипри вивченні мконкретної теми. визначено кількість контрольних робіт.
Геометрія, 9 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
Розподіл годин та кількість контрольних робіт
Клас |
ТЕМА |
Годин за програмою |
Годин за планом |
Кількість к.р. |
|
І сем |
ІІ сем |
7 |
|||
9 |
Повторення матеріалу за 8 кл |
|
1 |
|
|
|
Координати на площині |
8 |
12 |
|
|
|
Вектори на площині |
12 |
12 |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
10 |
7 |
7 |
|
|
Правильні многокутники. Довжина кола, площа круга |
10 |
|
13 |
|
|
Геометричні переміщення |
6 |
|
9 |
|
|
Резерв |
24 |
|
9 |
|
|
Всього |
70 |
32 |
38 |
Учень розв’язує задачі на знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками.
Поурочно – календарне планування на І семестр
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності (компоненти) |
Наскрізні лінії |
|
1 |
|
Повторення матеріалу за 8 кл |
|
|
|
|
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ ( 12год)
|
||||||
2 |
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Розв'язування вправ |
Учень/учениця: пояснює, що таке синус, косинус і тангенс кутів від 0° до 180°.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
записує та пояснює: Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α. |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію
|
|
|
|
Геометрія 9 кл |
|||||
№ |
Дата |
Тема |
Ключові компетентності (компоненти) |
Наскрізні лінії |
||
3 |
|
Тригонометричні тотожності |
Спілкування державною мовою: Уміння коректно вживати математичну термінологію |
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок) |
||
4 |
|
Розв'язування вправ |
|
|
||
5 |
|
Контрольна робота №1 «Тригонометричні тотожності» |
|
|
||
6 |
|
Аналіз к/р. Прямокутна система координат на площині |
формулює теореми про: записує та пояснює: формули координат середини відрізка, відстані між двома точками;
|
Математична компетентність: Уміння оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших |
||
7 |
|
Координати середини відрізка |
||||
8 |
|
Відстань між двома точками із заданими координатами |
||||
9 |
|
Рівняння кола |
пояснює: · як можна задати на координатній площині коло записує та пояснює: · рівняння кола зображує та знаходить на малюнках коло за рівнянням у заданій системі координат |
|||
10 |
|
Рівняння прямої |
пояснює: · як можна задати на координатній площині пряму записує та пояснює: рівняння прямої зображує та знаходить на малюнках пряму за її рівнянням у заданій системі координат |
|||
Геометрія 9 кл |
||||||
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності (компоненти) |
Наскрізні лінії |
|
11 |
|
Розв'язування типових задач. |
обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Спілкування державною мовою Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей.
|
|
|
12 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
||||
13 |
|
Контрольна робота № 2 «Декарові координати на площині» |
||||
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год)
|
||||||
14 |
|
Поняття вектора. Модуль і напрям вектора. Колінеарні вектори. Рівність векторів. Координати вектора |
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора· як задати вектор; як відкласти вектор від заданої точки; формулює: · означення: рівних векторів; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним обчислює: · координати вектора, · обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів;
|
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети.
Інформаційно-цифрова компетентність: ставлення: усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач.
Геометрія 9 кл |
|
|
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності (компоненти) |
Наскрізні лінії |
|
15 |
|
Додавання векторів |
пояснює: · що таке: сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. Ставлення:усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. |
Екологічна безпека й сталий розвиток |
|
16 |
|
Побудова суми векторів |
||||
17 |
|
Віднімання векторів |
||||
18 |
|
Побудова різниці векторів. |
||||
19 |
|
Множення вектора на число. |
||||
20 |
|
Розв’язування задач і вправ.Самостійна робота. |
||||
21 |
|
Скалярний добуток векторів |
формулює: означення скалярного добутку застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||
22 |
|
Розв’язування задач і вправ |
||||
23 |
|
Розв’язування задач і вправ векторним методом |
||||
24 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
||||
25 |
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Вектори на площині» |
||||
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (14 год,7 год у І семестрі)
|
||||||
26-27 |
|
Теорема косинусів та її наслідки |
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів, синусів зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів;
|
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
|
|
|
Геометрія 9 кл |
||||||
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності (компоненти) |
Наскрізні лінії |
|
28-29 |
|
Теорема синусів та її наслідки |
|
Уміння вчитися впродовж життя:доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. |
Громадянська відповідальність (колективдіяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок) |
|
30 |
|
Площа трикутника за двома сторонами і кутом між ними. |
Учень/учениця: записує та пояснює формули площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|||
31 |
|
Формула Герона. |
||||
32 |
|
Розв’язування задач |
Соціальна і громадська компетентність: уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших |
|||
|
|
|
|
|
|
|
Геометрія 9 кл
Поурочно – календарне планування на ІІ семестр
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності (компоненти) |
Наскрізні лінії |
|
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (14 год, 7 год у ІІ семестрі)
|
||||||
33 |
|
Розв'язування задач на знаходження площі трикутниказа радіусом вписаного і описаного кіл |
Учень/учениця: записує та пояснює формули площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети |
Громадянська відповідальність (колективна діяльність розвиває)толерантність щодо різних думок) |
|
34 |
|
Розв'язування задач на знаходження площі трикутниказа радіусом вписаного і описаного кіл |
||||
35 |
|
Розв'язування вправ на застосування формул площ трикутників. |
||||
36 |
|
Розв'язування вправ на застосування формул площ трикутників |
||||
37 |
|
Розв'язування вправ на застосування формул площ трикутників |
||||
38 |
|
Розв'язування типових задач. Підготовка до к/р |
||||
39 |
|
Контрольна робота № 4 «Розв’язування трикутників» |
||||
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (13 год)
|
||||||
40 |
|
Аналіз к/р.Правильні многокутники |
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник |
Математична компетентність: Уміння прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач, використовувати знання у життєвих ситуаціях.
Геометрія 9 кл
|
|
|
41 |
|
. Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
пояснює, що таке правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|
||
42 |
|
Формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних многокутників |
||||
43 |
|
Розв’язування задач |
||||
44 |
|
Розв’язування задач |
||||
45 |
|
Побудова правильних многокутників |
||||
46 |
|
Самостійа робота |
|
|
||
47 |
|
Довжина кола. Довжина дуги кола |
пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга ;обчислює: довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; |
Уміння вчитися упродовж життя:
Уміння визначати, відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення мети. |
|
|
48 |
|
Площа круга та його частин. |
||||
49 |
|
Розв’язування задач і вправ |
||||
50 |
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
||||
51 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
||||
52 |
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга». |
застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|
||
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (9 год)
|
||||||
53 |
|
Аналіз контрольної роботи. Поняття про геометричне перетворення фігур. Переміщення та його властивості. Рівні фігури |
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; |
|
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок) |
|
54 |
|
Симетрія відносно точки
|
наводить приклади:· фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при симетрії ; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів.
|
||
55 |
|
Симетрія відносно прямої
|
||||
56 |
|
Розв'язування типових задач.
|
||||
57
|
|
Розв'язування типових задач. Самостійна робота |
||||
Геометрія 9 кл |
||||||
№ уроку |
Дата |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Ключові компетентності (компоненти) |
||
58 |
|
Поворот. |
Учень/учениця: пояснює, що таке:); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює:· властивості: паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при повороті. застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. |
||
59 |
|
Паралельне перенесення |
||||
60 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
||||
61 |
|
Контрольна робота №6 «Геометричні переміщення» |
|
|
||
Тема 6. Повторення та систематизація знань учнів ( 9 год)
|
||||||
62 |
|
Координати на площині. |
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях: Уміння будувати та досліджувати математичні моделі природних об’єктів та процесів. |
Громадянська відповідальність (колективна діяльність, що розвиває толерантність щодо різних думок) |
|
63 |
||||||
64 |
|
Вектори |
||||
65 |
||||||
66 |
|
Площа трикутника |
||||
67 |
||||||
68 |
|
Розвязування прикладних задач. |
||||
69 |
||||||
70 |
|
Узагальнення вивченого. |
||||
|
|
|
|
|
||