Позакласний захід у 6 класі: Конкурс Веселих Математиків
Дата проведення 25.02.2015
Мета проведення:
1) стимулювати пізнавальну та розумову діяльність учнів;
2) розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, інформаційні, комунікативні, продуктивної творчої діяльності, увагу, творчі здібності, логічне мислення, розширити кругозір математичних знань;
3) виховувати інтерес до вивчення математики, відповідальність, уміння працювати в команді.
Обладнання: вислови про математику, малюнки, надувні кульки, картки із завданнями.
Форма проведення: змагання між учнями.
План заходу
І. Привітання команд. Презентація назви, девізу команди
ІІ. Розминка
ІІІ. Гра «Слова»
ІV. Конкурс капітанів
V. Зашифровані слова
VI. Цікава геометрія
VII. Щаслива кулька
VIII. Підбиття підсумків. Нагородження переможців
І. Привітання команд. Презентація назви, девізу команди
Ведучий. Ми раді вас вітати на святі Математики. Сьогодні зустрічаються дві команди веселих і кмітливих знавців математики – учні шостих класів. Вітаємо їх.
Ведучий. Тепер на нас чекає гра.
Хай буде весела і без зла.
А щоб змагання було чесним,
Слід вибрати журі почесне
Нам разом з вами, друзі
Хто ж буде в цім почеснім крузі?
Представляється журі.
Ведучий. Отож, журі місця займайте
І нас по правді розсудіть.
А ви, команди, поспішайте,
Усе про себе розкажіть.
Команда....
Вас вітає команда.......
Наш девіз: Будемо активно мислити.
Капітан….
Капітан Привіт, друзі! Сьогодні в школі
Веселий і цікавий день.
Ми підготували веселий
Наш шкільний КВМ.
КВМ – це змагання
В кмітливості й знаннях.
Щоб цей турнір
Вам до душі припав усім,
Треба мати міцні знання,
А не відповідати навмання.
Команда.......
Вас вітає команда....
Наш девіз: Нехай розум переможе силу.
Капітан.....
Капітан Ми веселі школярі
і не любим сумувати,
Із задоволенням ми з вами
У КВМ будемо грати.
Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості.
І старанність виявляйте,
Й максимум сміливості.
Святковий цей зал нас усіх об’єднав,
У змаганнях він нині ареною став.
Хай будуть веселі обличчя у всіх,
Девіз КВМ – це кмітливість і сміх.
ІІ. Розминка
Ведучий
Запитання ставляться обом командам;
хто знає відповідь, піднімає руку.
Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Запитання:
1.Скільки нулів у добутку чисел від 1 до 10?
( два )
2.Скільки ніг у двох павуків, трьох жуків, двох вужів і трьох чижів?
(2∙8+ 3∙6 + 0 + 3∙2 = 40)
3. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки?
( 40 десятків)
4. Задумане число збільшили в 9 разів, потім зменшили в 9 разів, вийшло число 9. Яке число задумали?
( Число 9 )
5. Штучний супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт – за 100 хв. Як це пояснити?
( 1 год 40 хв = 100 хв)
6. З Києва до Житомира вийшов потяг зі швидкістю 50 км ∕ год, а з Житомира до Києва вийшов потяг зі швидкістю 60 км ∕ год. Який з потягів буде далі від Житомира на момент зустрічі?
( На однаковій відстані)
7. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний?
( 2 год )
8. Трійка коней пробігла 40 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?
( 40 км )
9. Скільки кінців у трьох палиць ?
( 6)
10. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?
( 5)
ІІІ. Гра «Слова»
Ведучий
У слові мільярд аж 7 літер веселих відомих усім. На кожну літеру нам треба придумати математичний термін. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
ІV. Конкурс капітанів
Капітанам роздаються завдання. Вони виконують його. Всі інші учасники відгадують загадки.
Завдання
а) ( 35 * 7) * 3 = 84; ( ( 35 – 7 ) ∙ 3 = 84 )
б) 55 * 5 * 8 = 88; ( 55 : 5 ∙8 = 88 )
3. Між цифрами 1,2,3,4,5,6,7, поставити знак + так, щоб в сумі отримати
100. (1+2+34+56+7=100)
4. На одній шальці терезів лежить головка сиру, а на другій половина
такої головки сиру і ще гиря 1 кг. Ваги в рівновазі. Яка маса головки
сиру? ( 3 кг )
ЗАГАДКИ
Є й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд
Цю фігуру звуть......
(квадрат)
Називається він .....
(круг)
Бо роль у неї особлива:
Вона куту назву дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається.......
(вершина)
4. Їх у підручнику багато,
і кожну треба розв’язати.
Тож не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте .......
(задачі)
5. Гострий кут він переріс
До тупого не доріс.
Як відомо, кут такий
Називається....... ( тупий )
6. Вона – особа граматична,
Але і до обчислень звична
Із дробом десятковим дружить
І знаком розділовим служить.
Вам усім вона відома,
А ім’я їй дали .......
( кома )
7. По ній довго можна йти
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо ця лінія....
( пряма)
8. Він дві різні назви має
Його бухгалтер поважає.
У бізнесі, торгівлі – всюди
З ним звикли справу мати люди.
Виконує свою роботу,
А називається......
(відсоток)
9. Ці цифри не прості, а інші,
В них дільників не два, а більше.
Для них теж назву знайдено,
Ці числа звуться....
( складені)
10. У навчанні допомагає,
Про числа він багато знає,
Відрізки, формали, кути...
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожний учень:
Наш друг і помічник.....
( підручник )
V. Зашифровані слова
Ведучий
Виконати дії, усі відповіді записати в один рядок, замість цифр поставити букви або знаки пунктуації, користуючись кодом.
І КОМАНДА
1. 298 + ( 240 – 198 );
2. ( 562 + 798 ) – 1298;
3. ( 125 ∙ 3 ∙ 8 – 1380 ) : 2 – 800;
4. ( 25 ∙ 0 + 75 ) : 15 + 2 ;
5. ( 802 ∙ 15 + 802 ∙ 15 ) : 30 – 294.
Код: 0 – а; 1 – п; 2 - .; 3 – к; 4 – л; 5 – т; 6 – с; 7 – р; 8 – . .
Відповідь. Клас. Парта
ІІ КОМАНДА
Код: 0 – а; 1 – і; 2 – п; 3 – н; 4 – р; 5 – б; 6 – т; 7 - .; 8 – к; 9 – е.
Відповідь. Кабінет і парта
Ведучий
ГРА З ЗАЛОМ
( два)
( 2 кг )
( 3 )
( о 18 годині )
VI. Цікава геометрія
Ведучий
Правильна відповідь – 5 балів. За швидкість ще 1 бал.
Завдання
Скільки квадратів на малюнку?
Відповідь. На першому 14 , на другому 10 .
VII. Щаслива кулька
Ведучий
Команди отримують по 3 кульки. Всередині кожної кульки знаходиться завдання. Команда повинна надути кульки, щоб вони лопнули, і відгадати завдання. Перемагає та команда, яка швидше виконає завдання.
Завдання
( 7 )
( 4 )
( 2)
( Ні )
(Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра.)
( Жодної )
( 50 )
VIII. Підбиття підсумків. Нагородження переможців
Ведучий
За хвилиною – хвилина,
Ось і грі прийшов кінець,
Просимо журі підвести підсумки.
Додаток 1
Завдання для конкурсу капітанів
1. Літом в Арктиці середня температура -5° С, а взимку знижується на 50°
С. Яка температура зимою в Арктиці?
2. Замість зірочок поставте знаки дій, щоб рівність була правильною:
а) ( 35 * 7) * 3 = 84;
б) 55 * 5 * 8 = 88;
3. Між цифрами 1,2,3,4,5,6,7, поставити знак + так, щоб в сумі отримати
100.
4. На одній шальці терезів лежить головка сиру,
а на другій половина такої головки сиру
і ще гиря 1 кг. Ваги в рівновазі. Яка маса головки
сиру?
Завдання для конкурсу «Зашифровані слова»
І КОМАНДА
1. 298 + ( 240 – 198 );
2. ( 562 + 798 ) – 1298;
3. ( 125 ∙ 3 ∙ 8 – 1380 ) : 2 – 800;
4. ( 25 ∙ 0 + 75 ) : 15 + 2 ;
5. ( 802 ∙ 15 + 802 ∙ 15 ) : 30 – 294.
Код: 0 – а; 1 – п; 2 - .; 3 – к; 4 – л; 5 – т; 6 – с; 7 – р; 8 - . .
Завдання для конкурсу «Зашифровані слова»
ІІ КОМАНДА
1.82 110 : 102;
2. 39 – (235 – 15 ∙ 9 );
3. 357 + ( 177 + 143) – 616;
4. ( 15 + 185 ∙ 0 ) ∙ 12 + 24;
5. ( 6798 + 18 424 – 5798 ) : 32.
Код: 0 – а; 1 – і; 2 – п; 3 – н; 4 – р; 5 – б; 6 – т; 7 - .; 8 – к; 9 – е.
Додаток 2
1