Розробка позакласного заходу з математики "Конкурс веселих математиків"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу з математики "Конкурс веселих математиків" для учнів 6 класу у формі змагання
Перегляд файлу

Позакласний захід у 6 класі:  Конкурс Веселих Математиків

 

Дата проведення 25.02.2015

 

Мета проведення:

   1)  стимулювати пізнавальну та розумову діяльність учнів;

   2) розвивати компетентності саморозвитку і самоосвіти, інформаційні, комунікативні, продуктивної творчої діяльності, увагу, творчі здібності, логічне  мислення,  розширити кругозір математичних знань;

   3) виховувати інтерес до вивчення математики, відповідальність, уміння працювати в команді.

 

 Обладнання: вислови про математику, малюнки, надувні кульки, картки із завданнями.

 

Форма проведення: змагання між учнями.

 

План заходу

І.   Привітання команд. Презентація назви, девізу команди

ІІ.  Розминка

ІІІ.  Гра «Слова»

ІV.  Конкурс капітанів

V.   Зашифровані слова

VI.   Цікава геометрія

VII.   Щаслива кулька

VIII. Підбиття підсумків. Нагородження переможців

 

І.   Привітання команд. Презентація назви, девізу команди           

 

Ведучий. Ми раді вас вітати на святі Математики. Сьогодні зустрічаються дві команди веселих і кмітливих знавців математики – учні шостих класів. Вітаємо їх.

 

       Ведучий.  Тепер на  нас чекає гра.

                         Хай буде весела і без зла.

                         А щоб змагання було чесним,

                         Слід вибрати журі почесне

                         Нам разом з вами, друзі

                         Хто ж буде в цім почеснім крузі?

       Представляється журі.

 

       Ведучий.     Отож, журі місця займайте

                            І нас по правді розсудіть.

                            А ви, команди, поспішайте,

                            Усе про себе розкажіть.

 

Команда....

                       Вас вітає команда.......

                       Наш девіз: Будемо активно мислити.

                       Капітан….

 

            Капітан      Привіт, друзі! Сьогодні в школі

http://lebedyn-school5.narod.ru/content/pres/ai.files/slide0002_image003.jpg                               Веселий і цікавий день.

                               Ми підготували веселий

                               Наш шкільний КВМ.

                               КВМ – це змагання

                               В кмітливості й знаннях.

                               Щоб цей турнір

                               Вам до душі припав усім,

                               Треба мати міцні знання,

                               А не відповідати навмання.

Команда....... 

                    Вас вітає команда....

                    Наш девіз: Нехай розум переможе силу.

                    Капітан.....

http://pozitivchik.org/wp-content/uploads/2014/07/5bd02fd69fa12.jpg 

           Капітан        Ми веселі школярі

                                і не любим сумувати,

                                Із задоволенням ми з вами

                                У КВМ будемо грати.

                                Ширше двері відчиняйте

                                Розуму й кмітливості.

                                І старанність виявляйте,

                                Й максимум сміливості.

                                Святковий цей зал нас усіх об’єднав,

                                У змаганнях він нині ареною став.

                                Хай будуть веселі обличчя у всіх,

                                Девіз КВМ – це кмітливість і сміх.   

http://kladraz.ru/images/13.jpgІІ.  Розминка

Ведучий

Запитання ставляться обом командам;

хто знає відповідь, піднімає руку.

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

 Запитання:

1.Скільки нулів у добутку чисел від 1 до 10?

                                                                                 ( два )

2.Скільки ніг у двох павуків, трьох жуків, двох вужів і трьох чижів?

                         (2∙8+ 3∙6 + 0 + 3∙2 = 40)

3. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки?

                                                                                     ( 40 десятків)

4. Задумане число збільшили в 9 разів, потім зменшили в 9 разів, вийшло число 9. Яке число задумали?

                                                                                      ( Число 9 )

5. Штучний супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт – за 100 хв. Як це пояснити?

                                                                                       ( 1 год 40 хв = 100 хв)

6. З Києва до Житомира вийшов потяг зі швидкістю 50 км ∕ год, а з Житомира до Києва вийшов потяг зі швидкістю 60 км ∕ год. Який з потягів буде далі від Житомира на момент зустрічі?

                                                                                        ( На однаковій відстані)

7. Двоє грали в шахи 2 год. Скільки часу грав кожний?

                                                                                        ( 2 год )

8. Трійка коней пробігла 40 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?

                                                                                         ( 40 км )

9. Скільки кінців у трьох палиць ?

                                                                                         ( 6)

10. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат?

                                                                                         ( 5)

 

ІІІ.  Гра «Слова»

 Ведучий

  У слові мільярд аж 7 літер веселих  відомих усім. На кожну літеру нам треба придумати математичний термін. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

ІV.  Конкурс капітанів

 Капітанам роздаються завдання. Вони виконують його. Всі інші учасники відгадують загадки.

 

     Завдання

  1. Літом в Арктиці середня температура -5° С, а взимку знижується на 50°С. Яка температура зимою в Арктиці?
  2. Замість зірочок поставте знаки дій, щоб рівність була правильною:

а) ( 35 * 7) * 3 = 84;                    ( ( 35 – 7 ) ∙ 3 = 84 )

б) 55 * 5 * 8 = 88;                        ( 55 : 5 ∙8 = 88 )

      3. Між цифрами 1,2,3,4,5,6,7, поставити знак + так, щоб в сумі отримати

         100. (1+2+34+56+7=100)

      4. На одній шальці терезів лежить головка сиру, а на другій половина

         такої головки сиру і ще гиря 1 кг. Ваги в рівновазі. Яка маса головки

         сиру?                                                                              ( 3 кг )

http://d3mlntcv38ck9k.cloudfront.net/content/konspekt_image/87343/37f87310_5db0_0131_09c5_12313b01b931.jpg                                                      ЗАГАДКИ

  1.   Чотири рівні сторони,

            Є й кути – прямі вони.

            Знають учні всі підряд

http://d3mlntcv38ck9k.cloudfront.net/content/konspekt_image/87337/30396d70_5db0_0131_09bf_12313b01b931.jpg            Цю фігуру звуть......

                                                                         (квадрат)

  1.   Є у кола вірний друг,

  Називається він .....

                                                                                  (круг)

  1.    Ця точка горда і щаслива,

            Бо роль у неї особлива:

http://profmeter.com.ua/upload/medialibrary/e9a/angle%201.gif            Вона куту назву дає,

            Його сторін початком є.

            Ця точка для кута єдина

            І називається.......

                                                 (вершина)

     4.   Їх у підручнику багато,

            і кожну треба розв’язати.

            Тож не будьте ви ледачі

            Та розв’язуйте .......

http://gemma.ucoz.ru/_si/1/53700578.jpg                                                  (задачі)

      5.   Гострий кут він переріс

  До тупого не доріс.

  Як відомо, кут такий

  Називається.......                       ( тупий )             

        6. Вона – особа граматична,

  Але і до обчислень звична

http://poradumo.pp.ua/uploads/posts/2014-07/yak-postaviti-verhnyu-komu_1.jpeg  Із дробом десятковим дружить

  І знаком розділовим служить.

  Вам усім вона відома,

  А ім’я їй дали .......

                                                        ( кома )

http://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ikpp_kpp_Matematuka%201/img/img_14.jpg       7.   По ній довго можна йти

             Кінця-краю не знайти.

             І початку там нема,

             Бо ця лінія....

                                                                    ( пряма)

       8.  Він дві різні назви має

  Його бухгалтер поважає.

http://misto-market.com.ua/dom/uploads/posts/2011_05_18/original/1305707810_percent-761534.gif  У бізнесі, торгівлі – всюди                    

  З  ним звикли справу мати люди.

  Виконує свою роботу,

  А називається......

                                                (відсоток)  

        9. Ці цифри не прості, а інші,

  В них дільників не два, а більше.

  Для них теж назву знайдено,

  Ці числа звуться....

http://appsmyandroid.com/uploads/posts/2015-02/1423246540_00.jpg                                     ( складені)

       10. У навчанні допомагає,

   Про числа він багато знає,

   Відрізки, формали, кути...

   Його нам треба берегти.

   Повинен знати кожний учень:

   Наш друг і помічник.....

                                               ( підручник )

 

 

V.   Зашифровані слова

 Ведучий

Виконати дії, усі відповіді записати в один рядок, замість цифр поставити букви або знаки пунктуації, користуючись кодом.

 

                                     

http://900igr.net/datai/matematika/Drevnie-zadachi-po-matematike/0014-014-Zadachi-Drevnej-Indii.jpg                                   І  КОМАНДА

                  1. 298 + ( 240 – 198 );

                 2. ( 562 + 798 ) – 1298;

                 3. ( 125 ∙ 3 ∙ 8 – 1380 ) : 2 – 800;

                  4. ( 25 ∙ 0 + 75 ) : 15 + 2 ;

                  5. ( 802 ∙ 15 + 802 ∙ 15 ) : 30 – 294.

                          Код: 0 – а; 1 – п; 2 - .; 3 – к; 4 – л; 5 – т; 6 – с; 7 – р; 8 – . .

                                    Відповідь. Клас. Парта

http://900igr.net/datai/matematika/Drevnie-zadachi-po-matematike/0014-014-Zadachi-Drevnej-Indii.jpg 

                                         ІІ КОМАНДА

  1. 82 110 : 102;
  2. 239 – (235 – 15 ∙ 9 );
  3. 357 + ( 177 + 143) – 616;
  4. ( 15 + 185 ∙ 0 ) ∙ 12 + 24;
  5. ( 6798 + 18 424 – 5798 ) : 32.

         Код: 0 – а; 1 – і; 2 – п; 3 – н; 4 – р; 5 – б; 6 – т; 7 - .; 8 – к; 9 – е.

                  Відповідь. Кабінет і парта

 

        Ведучий

                                   ГРА З ЗАЛОМ

  1. Двоє учнів ішли до школи, а назустріч їм ще 5 учнів. Скільки учнів прийшло до школи?

                                                                                                          ( два)

  1. Курка, яка стоїть на двох ногах, важить два кілограми. Скільки важить курка, яка стоїть на одній нозі?

                                                                                                          ( 2 кг )

  1. У Марини було ціле яблуко, дві половинки і чотири четвертинки. Скільки у неї було яблук?

                                                                                                             ( 3 )

  1. Коли ми дивимось на число 6, а говоримо 18 ?     

                                                                                                     ( о 18 годині )

http://img3.proshkolu.ru/content/media/pic/std/3000000/2995000/2994025-e45d8c6ccf712a75.png 

VI.   Цікава геометрія

 Ведучий

 Правильна відповідь – 5 балів. За швидкість ще 1 бал.

 Завдання

  Скільки квадратів на малюнку? 

Картинки по запросу квадратиhttp://zagadki.org.ua/pictures/riddles/matches/014.png

Відповідь. На першому 14 , на другому 10 .

 

VII.   Щаслива кулька

 Ведучий 

 Команди отримують по 3 кульки. Всередині кожної кульки знаходиться завдання. Команда повинна надути кульки, щоб вони лопнули, і відгадати завдання. Перемагає та    команда, яка швидше виконає завдання.

      Завдання

  1. У сім’ї 6 братів. У кожного по сестрі. Скільки дітей у сім’ї?

                                                                                  ( 7 )

  1. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки часу треба варити 6 яєць?

                                                                                  ( 4 )

  1. Горіло 5 свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилось?

                                                                                   ( 2)

  1. Об 11 год вечора йде дощ. Чи можливо, що через добу буде сонячна погода?

                                                                                    ( Ні )

  1. Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня

                                       (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра.)

  1. Скільки букв у числі 3 524 787 ?

                                                                   ( Жодної )

  1. Скільки пальців на 10 руках ?

                                                                          ( 50 )

VIII. Підбиття підсумків. Нагородження переможців

 Ведучий

За хвилиною – хвилина,

Ось і грі прийшов кінець,

Просимо журі підвести підсумки.

                                             

                                 

 

http://historyevents.ru/1/photo/st11-1.jpgДодаток 1

 

Завдання для конкурсу капітанів

 

 

 1. Літом в Арктиці середня температура -5° С, а взимку знижується на 50°    

       С. Яка температура зимою в Арктиці?

 2. Замість зірочок поставте знаки дій, щоб рівність була правильною:

а) ( 35 * 7) * 3 = 84;                   

б) 55 * 5 * 8 = 88;                      

  3. Між цифрами 1,2,3,4,5,6,7, поставити знак + так, щоб в сумі отримати

http://orphancenter.org.ua/wp-content/uploads/2014/01/1005298382.jpg      100.

  4. На одній шальці терезів лежить головка сиру,

   а на другій половина такої головки сиру

   і ще гиря 1 кг. Ваги в рівновазі. Яка маса головки

    сиру?

 

 

http://900igr.net/datai/matematika/Drevnie-zadachi-po-matematike/0014-014-Zadachi-Drevnej-Indii.jpgЗавдання для конкурсу «Зашифровані слова»

 

                                          І КОМАНДА

                  1. 298 + ( 240 – 198 );

                  2. ( 562 + 798 ) – 1298;

                  3. ( 125 ∙ 3 ∙ 8 – 1380 ) : 2 – 800;

                  4. ( 25 ∙ 0 + 75 ) : 15 + 2 ;

                  5. ( 802 ∙ 15 + 802 ∙ 15 ) : 30 – 294.

                           Код: 0 – а; 1 – п; 2 - .; 3 – к; 4 – л; 5 – т; 6 – с; 7 – р; 8 - . .   

 

http://900igr.net/datai/matematika/Drevnie-zadachi-po-matematike/0014-014-Zadachi-Drevnej-Indii.jpg   Завдання для конкурсу «Зашифровані слова»

                            

                                         ІІ КОМАНДА

              1.82 110 : 102;

              2. 39 – (235 – 15 ∙ 9 );                                    

              3. 357 + ( 177 + 143) – 616;     

              4. ( 15 + 185 ∙ 0 ) ∙ 12 + 24;

              5. ( 6798 + 18 424 – 5798 ) : 32.

         Код: 0 – а; 1 – і; 2 – п; 3 – н; 4 – р; 5 – б; 6 – т; 7 - .; 8 – к; 9 – е.

                   

 

Додаток 2

 

Картинки по запросу квадратиhttp://zagadki.org.ua/pictures/riddles/matches/014.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку